Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ajelin tuossa toissapäivänä Ninjallani (2004, ZX6R, 46tkm) ja kiihdytin noin 130km/h. Jarrutin, jolloin ohjaustanko alkoi yhtäkkiä "nakuttamaan" ylös-alas (EI siis woblaamaan) erittäin voimakkaasti noin 2s ajan. Fiilistä voisi verrata täysin asfalttitietyöporalla poraamiseen; kädet vain tärisivät ylös-alas ohjaustangon mukana.

    Itse jarrutus etujarrulla oli suht tehokas, muttei maksimaalinen. Pyörässä on Öhlinsin ohjausiskari.

    Tämä tapahtui siis ensimmäisen kerran, eikä tiessä mielestäni suurempia epätasaisuuksia kyllä ollut.

    Hieman rupesi huolestuttamaan, onkohan mistä kysymys - joku vika vai ihan Ninjan "ominaisuus"?



    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  2. #2
    Ohjauslaakerit kunnossa ja pakka kunnolla paketissa, väljät aiheuttais ainakin klappia? Jarrulevyt suorat, kierot pistäis varmasti täristämään?

    Ehdottelenko itsestään selvyyksiä?
    Honda TRX 450 ER '07
    Honda CBR 954 RR '02
    Tunturi Tiger Aqua '94
  3. #3
    Olisi mielenkiintoista kuulla onkelmakulkimen eturengastuksesta...

    Joskus nuokin vaan menevät rikki.

    Ja ohjauslaakeri väljistyy.

    Sekä jarrulevylle joutuu rasvaa.
    Etupumppujen stefat...?

    Kyllä sä sen saat kuntoon ja sitten eiku --------

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  4. #4
    Jarrupalat vanhat/finaalissa?
    Jarrulevyn pinta "epätasainen"/jääny massaa paloista?
    Jarrulevy kiero?



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    Minusta viittaa etujarruun; pinta irti palasta, väärin kasattu tms.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #6
    Kiitoksia vastauksista!

    Tässä on taas jonkin verran tullut ajeltu, eikä samaa ongelmaa ole enää (toistaiseksi) tullut. Epäilen kyllä, että etujarruissa olisi vika, koska jarrutukset muuten pehmeitä, tämän totesi myös kaveri testatessaan. Sattoi/sattaa tosiaan sitten olla ohjauslaakerissa jonkinnäköistä häikkää ... Täytyypi tutkia vielä asiaa.
    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  7. #7
    Ettei olisi vaan päässyt hiekkaa tai jotain muuta ylimääräistä sinne jarrulevyjen väliin
    Six feet under makes all men equal
  8. #8
    Oisko rengas luistanu jarrutuksessa? eli hyppinyt?

    Kerran moisen mulla tehnyt kun sen verta vedin hätäseen jarrua ettei painoa kerennyt vielä siirtyä, kävi sekunnin lukossa.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  9. #9
    Onko mahdollista, että esijännityksen säätö on niin löysällä, että keula pohjasi eli liikevara liukuputkissa loppui? Nippuside liukuputkeen ja muutama riuskempi jarrutus ja tutkimaan, miten pohjassa se keula käy?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  10.  
  11. #10
    Lainaa (killa @ Huhti. 28 2011,15:43) kirjoitti
    Onko mahdollista, että esijännityksen säätö on niin löysällä, että keula pohjasi eli liikevara liukuputkissa loppui?
    Toi sun kysymys voi olla hieman harhaan johtava.
    Vaikka kiristää esijännityksen täysille, niin se keula tod näk pohjaa silti. Suurempi vaikutus on (orkkis)jousen jäykkyydellä (vs mopon/kuskin paino). Ja öljyn määrällä->ilmajousen progressiolla.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."