Kävin ajamassa kolmannen kerran tänä vuonna kun oli niin komiat kelit ja ekan kerran kunnon mutkatielle. Tulos: mittarissa tälle kaudelle 140km, ja ei nappaa ei sitten yhtään.
Mistähän sitä iloa tähän koko touhuun voisi lähteä hakemaan? Kurailun harrastusmahdollisuudet on täälläpäin aika olemattomat ja ratapyörä on jo (siihenkään ei mitään hirveetä poltetta ole)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Sulla on joku yleinen vitutus päällä? Siihen ei auta viina eikä prätkä tai muukaan lelu. Aika auttaa ja alkaa ajaminen maistua jos se on maistunut viimevuonna.
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Kokeiles tommosta semi kurailua eli hiekkateillä ajelua niin löytyy uusi ulottuvuus moottoripyöräilyyn.
Kuvia meikäläisen ajeluista.
Kyllä Suomessa sora- ja metsäteitä riittää vaikka kuinka paljon ja kyllä se ainakin mielekkäämpää ajamista on, kuin pikatien paahtaminen.
Oltiin just metsätiellä pojan kanssa ajelemassa halvoilla kiinancrosseilla ja molemmilla oli niin pirun hauskaa. Tuli kokeiltua vähän pienempääkin polkua ja hyvin tollanen 110 kuutioinen pikkukikotin vei satakiloista äijää![]()
Miksi pitää ajaa jos ei kiinnosta? Ajaa sitten, kun kiinnostaa. Ota vaikka bisseä tähän väliin
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Sun täytyy tehdä itsellesi turbopyörä niin johan alkaa taas uusi mielenkiinto pyöräilyyn..Tai sitten masennut viimeistään ja et enää ikinä koske pyörään(PoS @ Huhti. 25 2011,15:30) kirjoitti
![]()
Kyllä moottoripyöräilyyn voi kyllästyä ihan kuin mihin harrastukseen tahansa.
Välillä kannattaa koikeilla aivan jotain muuta.
En ole minäkään pyörää tallista vielä poistanut.Tänäänkin kävin keskustassa
fillarilla.
Kesää on vielä pirusti jäljellä.
Niin, ei kai missään ole määrätty että moottoripyöräilyä pitää väkisin harrastaa. Suurin osa suomalaisista ei harrasta. Ei muuta kun kamat myyntiin ja jotain uutta tilalle. Itselle tämä on aina tervetullut muutos kun on talven ajanut työmatkaa 30 tkm autolla => mielellään siirtyy vaihteeksi 2-pyöräisen sarviin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Myy pyörä pois.
Jos ei tälläisillä keleillä ala vituttamaan kun on ilman pyörää, niin ratkaisu oli oikea.
Jos vitutus nousee, niin kaupasta niitä pyöriä sitten taas saa.![]()
NYT BMW HP2 SPORT 2008
ex BMW S1000XR
ex Ducati Multistrada 1200 S
ex Kawasaki ZZR1400
ex BMW Megamoto
Jos ei pyöräily nappaa niin myy mopos pois niin pääset siitä riippakivestä eroon,eikä tarvitse väkisellä lähteä ajelemaan kun pyörä tallissa seisoo ja pyöräkin päätyy ehkä sellaiselle joka siitä ajelusta nauttii. . .
Suzuki GSX 1400 -07
Jos ei maistu niin ei maistu. Myyt pyörät ja aloitat jonkun toisen harrastuksen, tai panostat johonkin vähemmälle jääneeseen vanhaan harrastukseen. Tai pidät pyörät ja ajat jos sattuu huvittamaan.(PoS @ Huhti. 25 2011,15:30) kirjoitti
Oma kipinä hiipui seuraavista syistä:
- Hauskasti ajaminen voi tulla kohtuuttoman kalliiksi, jonka johdosta ajaminen on rentouttavan sijaan stressaavaa. Lyhytkin täyskaasuavaus ja kevyet keulat niin näkemiin ajolupa kuukausiksi.
- Tiet ovat mitä ovat, pääsääntöisesti huonossa kunnossa ja nopeusrajoitukseltaan alimitoitetut. Lisäksi kaikki lähitiet 200km säteellä on ajettu sata ja kaksi kertaa.
- Kelit on mitä on. Suomessa on neljä kuukautta hyvää pyöräilykeliä - jos ei sada.
Tänä kesänä käydään satunnaisesti ajelemassa lainapyörillä. Oma ostetaan taas sitten jos alkaa ajelu enemmän huvittamaan. Jos ei ala niin sitten ollaan ilman.
So What!
Itsellä heräsi innostus takaisin välivuodella jonka jälkeen talviajoa moto+nastat yhdistelmällä.
Ja taas on alkanut mopoilu maistumaan paremmin.
Supermoto
Itse olen kans miettinyt tuota vaiht.eht. kuramopo+nastat, voisi olla kiva käydä vääntämässä talvella pikku lenkki ja joskus hiekka ek:ta ja joskus sitten taas asfaltti pätkää..(jaulis @ Huhti. 25 2011,19:03) kirjoitti
Saisi uuden ulottuvuuden harrastukseen..![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
moottoripyöräilyn viehätys perustuu vaikeuteen ja jännitykseen. Kun homman osaa ja kenties on vielä vähän rauhoittanut ajotyyliään, niin siitä ei saa jännitystä, eikä se ole vaikeaa.
se tunne ettei nappaa, on sun dopamiinituotanto joka sanoo, ettei tämä riitä. Tee jotain jännempää. *ja mitä kovemmilla panoksilla(rata-ajo yms) olet sen dopamiinijärjestelmäsi turruttanut, niin sitä vaikeampi sitä on tyydyttää. Panosten pitäisi koko ajan hiljalleen nousta, että siitä saisi kiksejä.
monesti kiksit saa juuri aloittamalla jotain uutta, esim sora-ajon, siinä on niin paljon uutta ja jännitystä ja liukkautta, että dopamiinia tulee taas kunnolla.
katupyörällä voi vaikka asentaa turbon tai keulia pyörällä, ajaa rautapersettä tms, sillä sitä saa taas vähäksi aikaa sitä dopamiinia. jotain ylisuoritusta vaaditaan.
eräänlainen riippuvuussuhde se on. ongelmana on juuri se, että jollekkin teini.ikäisenä annetaan kevari/mopo, se saa siitä niin älyttömät kiksit, että se hakee sitä kiksiä koko elämänsä. tehokkaampia pyöriä, rata-ajoa yms.
sama myös urheilussa, oletteko huomanneet, että kilpaurheilua nuorina harrastaneet voivat vanhetessaan osallistua yhä älyttömimpiin seikkailukisoihin. mikään ei tunnu enää miltään.
voi kyllä se olla joku serotoniini, mutta sama juttu kuitenkin, panosten pitää nousta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Joo-o. Ducati on nyt poistunut pihalta neljä vai viisi kertaa ja tuntuu jo että saisi riittää. Kaikki on liian helppoa. Kiihtyy liian helposti, ohittaminen on liian helppoa, 140km/h ei tunnu yhtään missään, mutkat ei tunnu miltään. Eräskin mutka tuntuu tiukalta perhefarkulla jo 60km/h, Ducatilla painelin 105km/h eikä tuntunut miltään. Ja kyykyllä nyt soratiet vaan vituttaa. Sitten se ainainen saatanan pukeutuminen, pakkaaminen ja kaikki oheistoiminta, voi helvetti. Bensaa menee, huollot, renkaat, vakuutukset ja kaikki muut kulut juoksevat.
Sitten jos tuota makuuttaa 10 päivää niin vakuutusmaksuina on mennyt taas 55€ "hukkaan". Se taas luo tunnetta että "tarvisi" ajaa ja sehän vasta vituttaakin.
Tällä hetkellä odotan enemmänkin Pegasolla hiekkateillä sutimista.(Ei vielä vakuutuksessa)
Ja mitä sitten tilalle jos pyörät tai ainakin Ducatin laittaisi lihoiksi?
Kelkka - Etelässä ei tarpeeksi talvea noin keskimäärin
Mönkijä - Ei kiinnosta
Vene - Sehän vasta turhauttavaa on, hyviä päiviä on 5/v
Joku harrasteauto - Ei voisi vähempää kiinnostaa
Kotiteatteri - Sekin on jo riittävä
Matkustelu - Ei kiinnosta enää sekään sen enempiä
Jos Ducati pois vakuutuksesta ja olohuoneeseen koristeeksi?
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
skeittaus(DeVPeg @ Huhti. 25 2011,22:22) kirjoitti
ommuuten oikeasti hauskaa![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Sitäkin on veivattu useampi vuosi ja nyt kuitenkin jo too old for that shit.(fiuri @ Huhti. 25 2011,22:36) kirjoitti
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Hö, sullahan on siinä oikean käden alla kahva, millä saat lisää jännitystä elämään.....(DeVPeg @ Huhti. 25 2011,22:22) kirjoitti
https://www.mprengas.fi
tyypillinen länsimainen dilemma. onnellisuus ja tarkoitus pitäisi lunastaa jonkun vehkeen kautta. ei onnistu.kirjoitti
![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No ei perustu. Moottoripyöräilyssä ei ole mitään vaikeaa, jos ajotapa ei ylitä osaamista. Jännitystä hommaan tulee tietysti jos vetää tuolla noin, eikä osaa. Voi alkaa muitakin jännittämään. No, jokaisella on tietysti omia motiiveja ajeluun, mulla ne on esimerkiksi toisenlaiset.. toisaalta voi ne aina hetkeksi muuttuakin...(jaket @ Huhti. 25 2011,20:57) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Go Longboard(DeVPeg @ Huhti. 25 2011,22:43) kirjoitti
Mä alotin ton harrastuksen toissapäivänä. Ikääkin on jo 27
Pakko sanoo et alamäkee laskiessa 30+ kmh sortsit ja t-paita päällä antaa paljon kovemmat kiksit kuin mitä rykkösellä saa kadulla lähes koskaan.
Voi laskea niin kovaa kuin pää vaan kestää eikä tarvi pelätä sakkoja.. ei tarvi kypärää eikä oo sitä varusteiden pukemisrumbaa.. Nappaa vaan laudan mukaan ja lähtee rullaamaan
Kuitenkin tossa on sitä samaa vapauden tunnetta kuin mitä pärrällä ajaessa kokee
Saataa käydä niin et tänä kesänä tulee rullattua enemmän kuin ajettua prätkällä **
Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
mulla oli hiukan samoja oireita... *
mutta ne meni ohi, kun käytiin seikkailuR;n ja poikien kanssa kunnon hiekkatie päristelyillä edellisviikonloppuna...
olihan ihan sikahauskaa vetää tollasella nelisatasella nelarilla ihan täysillä pitkin pikkuteitä, ja pusikoita *
ainakin mulle avautui ihan uusi maailma moottoripyöräilyn saralla, ja nyt maistuu maxin ulkoiluttaminenkin ihan innolla taas...
ja onhan tuo hieno tapa irrottautua työ"murheista" *
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
pää kyllä kestää paremmin jos on kypärä...kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
no voi hemmetti. Ehdotetaan sitten viininmaistelua (vitsi)(DeVPeg @ Huhti. 25 2011,22:43) kirjoitti
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Ei riemulla rajaa kun jäykkäperällä ajaa.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Se on kuule sellainen juttu, että mielummin selän pidän kondiksessa. Tuo "jousitettukin" hakkaa välillä perseelle vähän turhan kovasti
Joku turbohäksätin olisi kyllä hauska puuhastella. Enää ei puutu kuin rahaa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Joo, miksipä ei välillä jotain itämaista, meditointia, levitointia tai unikonkukkajalosteita...(jaket @ Huhti. 25 2011,22:51) kirjoitti
![]()
Tässä lajissa täytyy olla fysiikka kunnossa ja refleksit pelissä. Moottoritienopeus tolla laitteella vastaa kyykkypyörän kakspuolsataa.Ihan eri meininki mitä jousiperällä ajaessa, ja nyt muutaman kesän tolla omalla rukilla ajaneena nukahtaisin varmaan jonkun matkalehmän puikkoihin.
Mikä parasta, niin eipä tartte ajaa turhaa ajoa esim. hämeenkatua edestakas, se on jo semmonen "citizen-testi" tolla värkillä johon ei riitä munkaan fysiikka
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Muuta korpeen, ja hanki motivoivampi (eri) laite.
Eilen sain pyörän nippuun, eka ajo nelinumeroiselle tielle, fiilis lähinnä luokkaa voi jumalauta näinkö tää liikkuikin.
Tänään kävin parin tunnin setin Alastarolla, ensimmäinen vartti voi helvetti että pelotti. Sitten sisään, paineet ja vaimennukset tontille ja johan alkoi maistumaan. Seuraavaksi hyvän meiningin pilasi entiset suomenmestarit jotka pyyhkivät menemään niin helvetisti että olo olisi kuin kuuntelisi Van Halenia soitellen kitaralla mukana.
Sitten hiffasin että omia rajojahan siinä ollaan hakemassa. Johan maittoi taas, ja kotimatkakin oli ihan juhlallista.
Hirveät rispektit siitä, että jaksat tuota puolikastasi, mutta ulkopuolelta seuranneena vaikuttaa joskus siltä, että stressaus&panostus suhteessa paljonko sitä pääsee ajamaan on ihan mieletön.
Eli nyt sitten vetämään jokirantaan / tjsp hirveät burnikset Trumpalla ja sitten myyt sen ihailevalle terassikansalle, rahat pois myös puolikkaasta ja ostat kahdeksanvuotiaan seiskapuolikkaan gikserin ja lopulla rahalla ylimääräsen rengassetin ja kaljaa. Sillä voit sitten käydä Orgin hitaan ryhmän tukkona tai keskiryhmän kunkkuna ratapäivillä ihan paikalle ajaen, ja fiilistellä hiljaisilla mutkateillä kortti löysässä hirressä roikkuen.
Tai sitten ajelet pakulla juhannukseen ja tsekkaat alkaako polttelemaan, jos kyllä, niin kovaa menoa vaan. Jos ei, niin taas kerran pyörät lihoiksi ja ostat sen enskan, ja teet sillä ekskursioita eri puolille kaunista Suomea.
Mutta enhän mä mitään tiedä. Kyllä sen kuitenkin pitäisi ihan itestä lähteä. Käy vaikka koeajamassa kaikki mahdolliset Turun prätkäliikkeet pitkän kaavan mukaan (kaupungissa pyöritys vaan ketuttaa) ja tsekkaa nappaako yhtään mikään, se ei edes maksa muuta kuin vaivan. Jos satut Jyväskylään päin niin voin heittää Millen avaimet tunniksi tai pariksi, jos se vaikka motivoisi. Sen verran koen olevani kunniavelkaa ratakoulutuksesta silloin aikanaan.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jees, kyllä mäkin kovempaa uskaltaisin laskea kypärän kanssa, mut ei oo pakko käyttää jos ei haluu(jaket @ Huhti. 25 2011,23:28) kirjoitti
![]()
Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)