Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Huomenta arvon motoristikolleegat,


    tarkoituksena olisi lähteä ensi kesänä kutakuinkin kesäkuun loppupuolella ihan ulkomaille asti moottoripyöräilemään kahden/muutaman pyörän voimin. Rajoituksena reissulle on käytettävissä oleva aika, eli reissu saisi kestää kotiovelta kotiovella +/- viikon.

    Tällä kertaa vaihtoehtona ei ole lento jonnekin keskiseen Eurooppaan ja pyörien vuokraus sieltä vaan ihan omilla pyörillä pitäisi reissuun päästä. Norjakin tuli koluttua etelästä puoliväliin pari kesää sitten.

    Yhtenä vaihtoehtona pohdittu Itämeren kierrosta, mutta onkos tuolla oikeasti yhtään mitään nähtävää/ajettavaa? Näillä spekseillä otetaan kaikenlaisia vinkkejä mielellään vastaan jos sellaisia mieleen tulee.

    --M--
  2. #2
    Vaikka Saksaan Harz-vuoristoon ajelemaan. Ei ole turhan kaukana jos lautalla menee Saksaan.
  3. #3
    Viikoksi lähtisin Suomi/Ruotsi/Baltia-akselille.. manner-Eurooppaan pääsyyn hukkuu tuolla aikataululla peliaikaa turhan monta päivää, ja kulkeminen sinne/takaisin maksaa rahaa.

    Itämeren kierroksen tein 1994, silloin taisi olla pari viikkoa aikaa. Kyllähän senkin varmaan viikossa TEKEE, jos haluaa, mutta kuten sanoin, niin itseäni ei huvittaisi lähteä reissuun kiiruhtamaan.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Lainaa (Turder @ Maalis. 29 2011,11:37) kirjoitti
    Vaikka Saksaan Harz-vuoristoon ajelemaan. Ei ole turhan kaukana jos lautalla menee Saksaan.
    +1. Tosin laivalla istumiseen menee aikaa jos ei sitten ajele Baltian läpi.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  5. #5
    Itse lomailen n. viikon juuri tuolla Harzin alueella aikataululla 11-20.6 josta laivalla lillumiseen menee seuraavasti, 11.6 iltalaivalla Traveen jossa perillä 12.6 illalla. Yöpyminen läheisessä hotlassa ja 13.6 aamulla Harziin jonne about 3 tuntia motaria. Itse alueella on aikaa kurvailla ma-la jolloin lähden takaisin Traveen ja illalla lauttaan joka saapuu ma-aamulla H:kiin. Kyllä siinä ihan noin mini-lomaksi kerkiää hyvin ajelusta ja muustakin nauttia vaikka laivalla meneekin.
    Tikru 2010
  6. #6
    Jaahas,


    jos pistäisi sitten suurennuslasin alle ja tutkintaan tuon Harz -vaihtoehdon.

    Mahtaako viikko riittää kokonaisuudessaan jos laivalle seilaisi Itämeren rannalle Saksaan, siitä rivakka siirtyminen vuorille ja lopuksi siirtymä Baltian kautta takaisin Tallinnaan ja purkilla yli Helsinkiin?

    --M--
  7. #7
    Lainaa (Markoolio @ Maalis. 30 2011,10:27) kirjoitti
    Mahtaako viikko riittää kokonaisuudessaan jos laivalle seilaisi Itämeren rannalle Saksaan, siitä rivakka siirtyminen vuorille ja lopuksi siirtymä Baltian kautta takaisin Tallinnaan ja purkilla yli Helsinkiin?
    Kannattaa käydä ihan itse kokeilemassa, sitten sitä tietää, riittikö se.

    Se on nääs vähän niinkuin noissa mp-valintakysymyksissäkin - mikä oikein on mihinkin käyttöön "riittävä", on niin kovin paljon riippuvainen siitä, keneltä asiaa kysytään.

    Paperilla voit toki asiaa selvitellä hiukan myös niin, että piirrät kartalle reitin, lasket kuinka paljon tulee yhteensä ajokilometrejä, selvität montako ajopäivää sinulle jää, kun poistat ajasta lautassa oleskelut(+muut mahdolliset välipäivät, mikäli suunnitteilla)..... ja sitten jaat kokonaiskm-määrän ajopäivien määrällä.

    Ja jos saamasi lukema on kovin paljon päälle 300, niin ainakin pikkuteillä kulkiessa siinä on ajamista. Ja huomattavasti päälle 500:n, niin ajamista kyllä rupeaa piisaamaan jo moottoriteilläkin, ja on syytä harkita suunnitelmaa todella tarkasti, varsinkin jollei ole paljon matka-ajokokemusta, eikä tiedä omaa jaksamistaan ihan satavarmasti.

    Kannattaa muistaa, että kun jaat km-määrän jokaiselle ajopäivälle, se tarkoittaa myös sitä, että JOKAISENA ajopäivänä ajetaan keskimäärin tuo matka. Plus itä-Euroopassa ei koko matkalle ole moottoriteitä, välillä on vaan vaihtelevasti joutuisia maanteitä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Jos Harzille lähdet, käväise Quedlinburg-nimisessä kaupungissa, on siinä ihan vieressä. Kiva paikka mennä ajopäivän jälkeen raatihuoneentorille muutamalle oluselle ja sen jälkeen syömään. Paikka on kuin satukirjasta. Stolberg on myös käymisen arvoinen.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  9. #9
    Ja nyt on joku sankari perustanu ketjun just sitä tarkotusta varten, mitä itekin tarviin. Kiiiiiiiitos.

    Ois kanssa tarkotus ens kesänä kokeilla siipiään ja lähteä katselemaan maisemia viikoksi tai kahdeksi ulkomaailmaan, kartta ohjelmistot on käyny kuumana ja pää höyryää. Joskos täältä löytyis ne kokeneiden vinkit joista ottaa tärppiä. Todellisuus lienee kuitenkin se, että maailmassa on aivan mieletön määrä upeaa maisevaa katseltavana ja liian vähän aikaa sen kokemiseen.
    Honda TRX 450 ER '07
    Honda CBR 954 RR '02
    Tunturi Tiger Aqua '94
  10. #10
    Jos ei laivalla halua liikaa olla niin yölaivalla "kapellskaariin" ,kerkkii helposti päivässä Norjaan ja vielä maisemapaikolle asti
    Suzuki GS450
    Kawasaki GPZ500S
    Kawasaki Z750S
    Yamaha FZ1S
  11. #11
    Lainaa (Scobbe @ Huhti. 01 2011,23:26) kirjoitti
    Jos ei laivalla halua liikaa olla niin yölaivalla "kapellskaariin" ,kerkkii helposti päivässä Norjaan ja vielä maisemapaikolle asti
    Ja vauhdilla Ruotsin läpi ja sitten jää helposti pari päivää Norjan rannikolla ja pari tuntureilla ajeluille. Mutkia riittää.

    Jotenkin esim. näin Keskinorjan rundi
    Ei se ihan noin mennyt, mutta goolemaps ei kaikkea osannut. Esim G-pisteestä ei kannata peruttaa ja mennä tunneliin, kuten tuossa oli viivat vedetty. *Ja E:stä suorenpaa jatkoille...
  12. #12
    Lainaa (Markoolio @ Maalis. 30 2011,10:27) kirjoitti
    Mahtaako viikko riittää kokonaisuudessaan jos laivalle seilaisi Itämeren rannalle Saksaan, siitä rivakka siirtyminen vuorille ja lopuksi siirtymä Baltian kautta takaisin Tallinnaan ja purkilla yli Helsinkiin?
    Yritä päästä torstai-iltana finnlinesin purkkiin. Olet la aamuna Rostockissa ja puoliltapäivin siellä Hatsissa tms. ja sulla on vielä viikko ja päivä aikaa seikkailla.
    Muista myös Gdynia-Hki reitti vaihtoehto.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  13. #13
    Täytyy taas suositella noille "Harzilaisille" majapaikaksi legendaarista bikerhaussia(sinne pääset vain prätkällä, autoilijoita eivät majoita!) Villa LövenherziäHarzia lähes vastapäätä, A7-motarin toisella puolen. Matkaa motarin rampilta tulee Villaan n.50 km mutkaista maaseutupätkää joka on aivan fantastisen hauska ajaa, sisältää muutaman todella pahan takaviistokurvin. Ja Villassahan on sitten meininki kohdallaan, kohtuuhinnat, hyvä safka ja riittävästi, ja olutta ja muuta mukavaa ajankuluksi. Highly recommended!

    S-postilla voit kysyä huonetta, englanti rules.
  14. #14
    Lainaa (veekaks @ Huhti. 02 2011,11:26) kirjoitti
    Lainaa (Markoolio @ Maalis. 30 2011,10:27) kirjoitti
    Mahtaako viikko riittää kokonaisuudessaan jos laivalle seilaisi Itämeren rannalle Saksaan, siitä rivakka siirtyminen vuorille ja lopuksi siirtymä Baltian kautta takaisin Tallinnaan ja purkilla yli Helsinkiin?
    Yritä päästä torstai-iltana finnlinesin purkkiin. Olet la aamuna Rostockissa ja puoliltapäivin siellä Hatsissa tms. ja sulla on vielä viikko ja päivä aikaa seikkailla.
    Muista myös Gdynia-Hki reitti vaihtoehto.
    Kohtalaisen ruusuinen kuva ajan kulumisesta, jos viikosta on käytetty jo kaksi päivää, on viikkoa jäljellä vielä viikko ja yksi päivä

    Jos lauantaina on Hatsissa, niin niin viikon reissuun pitäisi olla torstaina kotona. Eli siihen on viisi päivää jäljellä. Harz-Helsinki Baltian läpi on 1860km, siihen menee kaksi vuorokautta (ajassa siis käytännössä sama kuin kuin lautalla, mutta toki hieman raskaampaa). Eli jos riittää että Helsingissä on torstaina myöhään yöllä, pitää viimeistään keskiviikko aamuna ihan pirun aikaiseen poistua Harz alueelta, itse pyrkisin jo tiistai iltana tekemään vähän matkaa (300km vähintään) paluumatkaa.

    Silloin Harz alueelle jäisi aikaa käytännössä sunnuntaista tiistaille, eli kolme päivää. Se että riittääkö se, on ihan näkemyksestä kiinni, tehtävissä viikossa kyllä.

    Sinänsä sama ongelma on itselläkin, tulevalle kesälle on luvassa vain viikko peliaikaa ja kartoitellaan vaihtoehtoja, keski Norja, Bergen-Trondheim on vahvin vaihtoehto. Hki-Tukholma lautalla, su iltana laivaan, maanantai aamuna Tukholmassa, siitä ajaa Bergeniin pari päivää, eli Bergenissä olisi tiistai yöksi. Keskiviikkona kohti Trondheimia, sille matkalle 3-4 päivää. Josta armoton kotimatka Trondheim-Kemi-Kuopio 2 päivää. Juuri ja juuri ajettavissa viikossa, pikkasen kiirettä, eli yksi lisäpäivä tekisi hyvää tuohonkin, mutta kuitenkin ehkä tehtävissä viikossa.
    DrJones
  15. #15
  16. #16
    Mä meinasin tehdä toukokuussa 8 vrk:n reissun, aikataulu about seuraava:
    -torstaina iltalautta Travemundeen
    -perjantai-iltana Travesta ~300 km autobaanaa etelään ja yöksi johonkin tienvarsimotelliin
    -la-aamuna aikaisin jonnekin etelän lämpöön, illan suussa Välimeren rannalla
    -keskiviikkoaamuna keula kohti pohjoista
    -keskiviikkoiltayönä klo 0.00 Travemunden lauttaan takaisin, jos klo 8.00 lähtee, niin aikaa jää 16 tuntia ehtiä laivaan
    -pe-aamuna kotona

    Kilometrejä tulee arviolta 4000-4500km.

    Jonkun mielestä "väärä tapa" matkustaa, mutta mä tykkään kun maat ja maisemat vaihtuu
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  17. #17
    Lainaa (Jerry Cotton @ Huhti. 21 2011,16:28) kirjoitti
    Kilometrejä tulee arviolta 4000-4500km.

    Jonkun mielestä "väärä tapa" matkustaa, mutta mä tykkään kun maat ja maisemat vaihtuu *
    Silloin kun on omat lomat kyseessä, ei kai mikään tapa ole "väärä".

    Mutta silloin, jollei vielä ole paljon käynyt ulkomailla ajamassa omalla pyörällä, niin ihan pätevä starttiohje on, että älä yritä ahnehtia kaikkea liian lyhyessä ajassa. Ja kun käy hieman ottamassa tuntumaa, niin sitten tietää jo paljon paremmin, minkälainen etenemistahti on itselle sopiva.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #18
    Oiskos kellään antaa mitään näkemisen arvoisia paikkoja tältä reitiltä?

    En mä aio noin pitkiä motarisiirtymiä vetää, mutta se on sellainen karkea pohja, jonka varrelta löytyy ainakin Bergerac (vaikka se tv-sarja taidettiin kuvata briteissä ), San Sebastian, Pamplona ja Andorra (tää on must). Combe Laval on nähty viime kesänä, mitä muuta tuolla Ranskassa on? Aikaa siis se vajaa viikko, eli yhtään pidempää lenkkiä ei ehdi tekemään. Pariisi varmaan kannattaisi kuitenkin kiertää kaukaa?

    Edit: Saksa on pakko vetää "läpiajorangaistuksena", pointti siis tuolla Ranska - Pohjois-Espanja-akselilla.



    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  19. #19

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Jerry Cotton @ Huhti. 24 2011,22:28) kirjoitti
    Oiskos kellään antaa mitään näkemisen arvoisia paikkoja tältä reitiltä?

    En mä aio noin pitkiä motarisiirtymiä vetää, mutta se on sellainen karkea pohja, jonka varrelta löytyy ainakin Bergerac (vaikka se tv-sarja taidettiin kuvata briteissä ), San Sebastian, Pamplona ja Andorra (tää on must). Combe Laval on nähty viime kesänä, mitä muuta tuolla Ranskassa on? Aikaa siis se vajaa viikko, eli yhtään pidempää lenkkiä ei ehdi tekemään. Pariisi varmaan kannattaisi kuitenkin kiertää kaukaa?

    Edit: Saksa on pakko vetää "läpiajorangaistuksena", pointti siis tuolla Ranska - Pohjois-Espanja-akselilla.
    Käy katsomassa Mulhousessa automuseo. Paljon Bugatteja ja muitakin erikoisempia ja vanhoja autoja.

    Automuseo
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  20. #20
    Lainaa (Turder @ Maalis. 29 2011,11:37) kirjoitti
    Vaikka Saksaan Harz-vuoristoon ajelemaan.
    Hyvä kohde on, mutta vuoristoa tuo ei ole, vaan semmoista puupäällysteistä kukkulaa.

    Lunta tullee talvella urakalla, osa katoista laskeutuu maahan asti.

    Komea paikka ja hieno vetää prätkällä, suosittelen, mutta "vuoristo"-termin on joku matkailuyrittäjä keksinyt.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  21. #21
    Lainaa (Koris @ Touko. 01 2011,13:37) kirjoitti
    Komea paikka ja hieno vetää prätkällä, suosittelen, mutta "vuoristo"-termin on joku matkailuyrittäjä keksinyt.
    noo ei tosiaan ehkä ihan Alppien tai Norjan veroista mäkeä, mutta itse ajelin ihan sattumoisin tuota kautta kerran, ja yllätyin suuresti että ai jaa näinkin pohjoisesta Germaaniasta voi löytyä tällaisia paikkoja!

    Saksa on todellakin yksi niistä maista, mikä täytyy käydä löytämässä jostain autobaanojen ulkopuolelta. Yllättävän hienoja paikkoja yllättävän paljon.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
  23.  
  24. #23
    Lainaa (mchuurre @ Touko. 02 2011,13:54) kirjoitti
    Tie n:o 500 ja se on siinä !
    On hyvä baana

    Tuota jos pääsisi laskettelemaan tyhjänä muusta liikenteestä ja poliiseilla lomapäivä niin eipä voisi mopoilu paljon paremmaksi muuttua.