brammo
ei yhtään hullumman oloinen sähköpyörä. noista tulee kova juttu 10 vuodessa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
^Kyllä, tollanen äänetön eteenpäin rullailija olisi kyllä tosi houkutteleva. Vähän tuo äänettömyys (=huomaamattomuus) arveluttaa vain.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Jos ny en ihan väärin laskeskellu, niin tolla 6.0 mallilla meikäläinen ajelis alastarossa ~12 kierrosta ja sit ois akku tyhjä. Ja lataaminen noin 6h.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Empulse 6.0 tuskin on Alastaron radalle suuniteltu.. Työmatkakulkineena tuollainen olisi varmasti kiva.
Ainakaan itseä tuo "äänettömyys" ei pahemmin haitannut Quantyan koeajolla ja tuskin tuota nykyistä mopoakaan kukaan kolmion takaa puskeva äänestä huomaa..
Innolla seurataan mitä näistä vielä tulee!
SV650S -03
Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
Todella mielenkiintoinen vaihtoehto työmatka- tai kaupunkiliikenteeseen.
Siis jos matka on liian pitkä käveltäväksi tai poljettavaksi, mutta kuitenkin niin lyhyt ettei autoilu kannata.
Kuuden tunnin latausajalla laite on juuri sopivasti ladattu kotimatkaa varten, eikä tarvi maksaa puolitoista euroa litralta.
Virta päälle, varovasti kahvasta ja äänettömästi liikkeelle kunnon väännöllä.
Aivan loistavaa.
ZZR 1200
Mää oon kans oottanu kovasti sitä päivää kun ominaisuudet vastais jotain vuosituhannen vaihteen kyykyä - n100Nm, n200 kg ja ajomatka/latausaika olis ok.
Sit alkais hintojen putoamsen odottelu.
Tosin voi käydä niin kuin muissakin- hinta pysyy hirveenä mut ominaisuudet paranee- kunnes ominaisuudet on niin yli ettei kannata enää "parantaa"...
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
ehken vielä tuolla persettä lähtis ajamaan..
miten lataus, missä vaikkapa akkujen vaihto uusiin, jos lataaminen kestää kauan töpselistä, kuka ne akut vie sinne reitille jemmaan, mistä tarpeeksi akkuja ja kuinka paljon ne maksais ajajalle..
taitais mennä huoltoporukkahommiksi, ehkä sitten jos pyöränvalmistaja sponssais tuon homman kokonaan, ni sitten vois rautapersettä jo jotenkin jopa suunnitella..
siinä toki olis hyvä mainoskikka valmistajalle!
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
no voi hel... , pitääkö sitä aina olla sitä rauta-assia olla suorittamassa...
laittaisivat motarinkaiteeseen 100 volttia, niin vois siihen nojata ja ottaa lisätehoja motarilla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kalliiksi tulee, kun akusto on ajettu elinkaarensa päähän....Uus akkusetti maksanee maltaita.
Kickstart, deserve the ride!
Kun olisi tehoa ja kantamaa tuplat niin olisi jo vaihtoehto. Tietenkin tuollaiseen maisemien fiilistely ajoon menisi jo nyt rajoituksin mutta ainakin itsellä pitäisi olla se nyky tankillista vastaava kantama, varsinkin jos lataaminen kestää noin helvetin kauan, ja tehoa vähintään se 100hp eli onko se nyt joku 72kw. Mitkään vääntölukemat eivät kun oikeassa elämässä missä tee autuaaksi kuin kävely vauhdeissi. Jos tehoa on tuo 40kw niin se on helppo laskea missä kohtaa alkaa vääntö laskea maksimistaan.
Mikä siinä muuten on että noi isot akut kestää noin kauan ladata? tietenkin virtalähde mistä virta otetaan asettaa rajoituksensa mutta jos kerta pieni litiumakku lataa tyyliin tunnissa täyteen niin eikö perjaatteessa isokin kun on vaan tarpeeksi paksu johto![]()
Työmatkalle tuollainen olis aivan loistava. Molemmissa päissä roikottaisi piuhassa, niin eipä tuo latausaikakaan olisi mikään ongelma.
Onhan noita jo sähkömopoja, ehkä muutaman vuoden sisään jo kelpo motojakin...
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
SV650S -03
Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
Odotan sitä päivää kun akkuteknologia on tarpeeksi kehittynyttä ja noista otetaan irti leikiten vaikka 200 kW ja järjettömästi vääntöä.
Tuollaisen kikottimen säätäminen ja softaaminen luulisi olevan maalaisjärjellä ajateltuna paljon nykypyöriä helpompaa.
Ilmeisesti vaihteitakaan ei tarvittaisi ja luistonesto ja "ABSit" (tai jarrutusteho ylipäätään) voitaisiin varmaan säätää suoraan softan avulla.
Pelkkää maallikon mutuilua mutta mielenkiinnolla odotellaan..![]()
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Ehkä siin on ajateltu tavis urpoja joilla ei välttämättä ole seinässä woimawirta-pistoketta.(vuohi @ Huhti. 28 2011,15:25) kirjoitti
Tosin noilla latausajoilla virta on ~4,5A tavis 230V tökkelistä, joten sekin on aika kumman pieni.
Mut ehkäpä maailmalla sähköverkot ei todellakaan oo yhtä hyväs kuosis ku suomessa. Joten sen takia ovat päätyneet noin pieneen latausvirtaan/tehoon. Ja tuleehan se halvemmaksi toteuttaa. *
...(auto) Teslan S (2012) mallin 260km 42kWh akun saa ladattua special asemalla 45 minuutissa, eli noin ~80 amppeerii woimawirtaa.
Että kyllähän tuossa on sitten joskus tulevaisuudessa vähän tekemistä ett saa talon liittymän/sulakkeet/piuhat riittämään. Ja suomeen pari olkiluottoo lisää ettei kaikkee sähköö tarvi ostaa ryssiltä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja sitte siinä käy just näin. *kliks*(JaySon1 @ Huhti. 28 2011,23:05) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Oon jo jonkin aikaa haaveillut sähköpyörästä juuri työmatkakäyttöön. Uutta ei pihi kehtaa ostaa sellaiseen käyttöön, mutta Nettimoto olisi hyviä aihioita pullollaan... Kirjankin ostin, "How to make your own electric vehicle". Pitäisi vaan saada joitain projekteja ensin valmiiksikin![]()
Ziisus! No tosta en kyllä suoraan lähtis sähköpyörää syyttämään but got the point!(Pedaali @ Huhti. 28 2011,23:49) kirjoitti
![]()
Kuka idiootti lähtee vedättämään kiihdytyspyörällä jossain paikallisen messukeskuksen pihalla..
Tää tulee olemaan taas vääjäämättä yksi keino nopeuttaa evoluutiota. "Thin the herd", kuten sanotaan..
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Tämmöseen projektiin törmäsin jokunen viikko sitten:
http://kwsaki.blogspot.fi/
Sähköpyörä tai itse tehty plug-in konversio Priukseen olisi työmatkoille ihan näppärä ratkaisu kustannuksien kannalta. Hiukan vaan haittaa se, että pitäisi vetää jatkojohto täältä 9. kerroksen parvekkeelta pihan poikki autokatokseen...Jos mulla olisi omakotitalo/rivari latausmahdollisuudella harkitsisin hyvin vahvasti sähköistä ajokkia työmatkoihin.
Äänetön moottoripyörä.... kauhea ajatus.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Hirveesti noista koohotetaan maailmalla, mutta en oikein ymmärrä syytä. Hintavia leluja, joilla ei voi oikein korvata minkäänlaista "oikeaa" pyörää. Ei sovellu ratailuun, seikkailuun, tourinkiin yms. yms. Ovat hitaampia, painavampia ja tehottomampia kuin jo olemassa olevat pyörät joten ns. edistys nykytekniikkaan on vielä tapahtumatta. Se, että voimanlähde on joku muu kun bensa, ei tee vielä kesää. mites käy ton jo lyhyen toimintamatkan jos vielä ottaa kyytiläisen ja tavaraa matkaan?
Itselleni piisaa hyvin pienemmätkin tehot, mutta kyllä toi toimintamatka ja hinta on ihan ylitsepääsemättömiä ongelmia. Olen koko ajan itse siirtyny kohti pyörää millä voi tehdä vähän kaikkea ja tämä sähkösuuntaus on ihan päinvastainen.
Jos on niin paljon rahaa että voi ostaa parinkympin pyörän, jolla voi ajaa vaan lyhyitä työmatkoja niin mikäs siinä sitten...
KTM 690 Enduro R -2014
Moto Guzzi Griso 850 -2007
Yamaha XT660 Z Tenere -2009
Ducati Monster 696 -2008
Triumph Scrambler -2008
H-D Sportster 883 L -2007
Kawasaki ZR-7 -2000
Eikös jossainpäin suurempaa maailmaa prätkällä ajeta myös koska työmatka ja ruuhka? Tommoseen ehta peli.
Kävin kokeilee kesällä ekan kerran http://www.quantyaparx.fi/ :ssa vähän enskaa. Oli muuten aika hauskaa hommaa!! Sitten vielä pätkälle ajelee Brammoilla. Oli aika mahtava kokemus. Kirkkonummen mutkapätkillä oli mukavaa ajella.![]()
Honda VFR 750 RC36
Eipä tule mieleen käyttötarkoituksia kuin citybike, commuter tai crossi okt-alueella:
http://www.ktm.com/fi/freeride/freer...ighlights.html
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kannattaa oikeasti käydä koeajamassa tuollaista Brammoa niin näkee kuinka hauska peli se on ajaa.
Kantosäde on jo parhaimmillaan 200 km, joka riittää useimmille päivittäiseen ajoon ja sen lataaminen tuolle matkalle on euron kustannus. Kun miettii kuinka paljon vuodessa menee muuten polttoaineisiin yms. niin tienaa aika nopeasti hieman kalliimman hankintahintansa. Puhumattakaan siitä että tuolla voi availla kaasua siellä missä ääntä ei saisi kuulua.
Sähköpyörän ei ole tarkoitus syrjäyttää pitkän matka kulkuneuvoja ainakaan lähivuosina, mutta lyhyemmillä matkoilla se on erittäin hyvä vaihtoehto. Vaikka itse olen ajanut pärisevillä laitteilla viimeiset 36 vuotta, niin äänettömyys ei tunnu pyörässä ollenkaan häiritsevältä, siihen vaan pitää hetki tottua.