Uudessa Tekniikan Maailmassa: BMW K 1600 GT, Kawasaki 1400 GTR ABS, Honda VFR 1200 F ja Triumph Sprint GT.
Vertailussa isot matkapyörät
BMW R850R -02
web: www.oilhead.org
mail: info@oilhead.org
1. BMW (8,5)
+ Moottorin erinomainen vääntö
+ Suojaava kate
- Kaasukahvan huono vaste
- Raskas käsitellä kaupunkiajossa
2. Triumph (8,1)
+ Ketteryys
+ Kokoisekseen hyvin suojaava kate
- Ketjuveto
- Heikko suorituskyky
3. Kawasaki (7,9)
+ Alustan toimivuus
+ Luistonesto vakiovarusteena
- Moottorin hengettömyys alakierroksilla
- Plexi aiheuttaa kypärämelua
4. Honda (7,4)
+ Tehokkaat jarrut
+ Kaupunkiajo-ominaisuudet
- Pieni toimintamatka
- Takajousituksen velttous
xxx
en ole lehteä nähnyt, mutta miten tällä kertaa meni ko. Merkkien mainosten pinta-ala lehdessä?
Ei silti, että tuloksissa olisi mitään ihmeellistä, mutta testien painotuksiahan voidaan halutessa muokata..
Trumppa vaille 18000, bemu (noilla varusteilla) vaille 31000.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
mitä tuo vfr teki tuossa sakis?
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ompa niin paljon noita huonoja puolia kaikissa että taidan pitäytyä Wanhassa ratsussa.
Onneksi on noi testit, ettei AINA kehuta!!
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Samaa itsekin mietin, jos testin otsikkona on "Isot matkapyörät" niin joku Pan European olisi varmaan ollut enemmän paikallaan.(Tuppervaari @ Huhti. 27 2011,15:29) kirjoitti
Trumppakaan ei taida painia ihan samassa sarjassa bemarin ja kawan kanssa, noiden merkkien K1300S ja ZZR1400 olisivat ehkä olleet parempi vertauskohta.
Olisihan Triumphilla löytynyt Rocket III Touring jos olivat isoa matkapyörää vailla.
Tuohon joukkoon olisi hyvin sopinut mukaan myös Yamahan FJR, mutta TM ei ollut saanut sitä testiin -> täysin uusi FJR tulossa vuodelle 2012...?
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
No, toisaalta siinä kyllä selkeästi kerrottiin että mukana on kaksi "grand touring" ja kaksi "sport touring" pyörää. Ehkä otsikko voisi olla johdonmukaisempi. Sinänsä ihan virkistävää, että pyöriä verrataan hieman ristiinkin kategorioiden välillä.(Bozze @ Huhti. 27 2011,16:38) kirjoitti
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Pitää lukea koko testi mutta jäin vähän ihmettelemään ettei ollut mitää mainintaa (kuulemma) tuosta trumpan ketteryydestä (tai itse asiassa sen puutteesta). Joissakin testeissä on kovasti haukuttu sitä että kun pyörää on jatkettu niin ei taitu enää läheskään yhtä hyvin kurviin. Jopa väitetty kankeaksi. Jossakin kun pääsisi itse testaamaan uutta trumppaa niin olisi kiva (olisi melko edukas verrattuna noihin muihin).
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Jos en väärin ymmärtänyt lukemaani, niin muistaakseni mutkapätkillä Trumppa oli vertailun paras.
EDIT:
Tarkistettu ja piti paikkansa; mutkateillä "Trumpan omapaino yhdistettynä ketteryyteen tekee ajamisesta vaivattoman helppoa."
BMW R1200GS -13
Ex. Kawasaki Versys -08
Joo tätä juuri ihmettelin kun toiset testit vähän moittivat. Pitäis varmaan itse testata.(BlueRoan @ Huhti. 28 2011,08:47) kirjoitti
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Ketteryys on suhteellista.(Pete2 @ Huhti. 28 2011,09:12) kirjoitti
Tuossa joukossa se on ehkä hyvinkin ketterä ja notkea.
Verrattaessa perusversioon ja muihin vastaaviin voi olla kankeakin.
Saati jos kuski on tottunu uusiin kyykkyihin, vieläpä alustaltaan tuunattuihin.
Muistelen jossain ensimmäisistä testeistä lukeneeni että ei ollu niin kankea kuin olis arvellu ja takajousta kiristämällä+vaimennuksia rukkaamalla parani kovasti.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät