Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Lainaa (TheDuck @ Huhti. 30 2011,15:47) kirjoitti
    Noniin tänne sitten päivitystä kun on kytkinkoppa saatu auki.

    Eli vika löytyis siltä puolelta, ihan niinkuin Cterror asian kertoi.
    Osa 92144 oli poikki! näkyi heti kun kytkikopan sai pois, kytkintä ei tarvinnut purkaa. Eli sai suoraan otettu sokan pois ja sitten jousen holkki ja jousi. Jousen rikkinäinenkin puolikas löytyis heti.

    Niin ja ainut mikä oli vähä huono eli öljyt olisi pitänyt tiputtaa pois vaikka piti pyörän sivujalalla. Tämä siis ei ollut mikään katastrofi sen takia vain kirjoitan että, jos vastaavan lainen vika tulee jollain vastaa niin tietää sen sitte.

    Eli nyt kun paikalliset liikkeet kiinni niin maanantaihin menee että saa uuden kytkinkopan tiivisteen, öljyt sekä uuden jousen.

    Näillä mennään ja iso kumarrus kaikille mua aktiivisesti neuvoneille! tollasia neuvoja ku saa jatkossa aina, niin johan sitä rakentais vaikka kuuraketin!
    Ei oo mopot avaruustiedettä ;)

    Hienoa että laite tuli kuntoon ja vika löytyi sieltä mistä veikkasin. Vika oli sen verran pieni että tuon pystyy ohjeilla korjaamaan.

    Mut totuus on se että jos olisit kuvaillut vian sellaiseksi että olisin pyytänyt avaamaan laatikon, olisin samalla kehottanut siirtämään moottorin jollekin joka tekee laatikoita uusiksi. Mulla on jostain syystä ollut paljon laatikoita tänä talvena ja tällä viikolla pitäisi vielä yksi zx636r:n laatikko avata, ja silti AINA, vaikka noita on avannut muutaman on vaara siitä että jotain menee pieleen. Liikkeellä on asiaan vakuutukset, ja työpalkka laatikkoremontista on kuitenkin verrattain pieni (6-10h irtokoneelle).



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  2. #32
    Niinhän se kyllä on, totta turajat. En oo vielä päässy lyömään jousta paikoilleen kun saan sen vasta huomenna, toivottavasti! Eiköhän se oo sillä selvä kun sen laittaa paikalleen (ja jättää nahan siihen jousen väliin) että vaihteet pelaa sen siliän tien :P

    Mutta kiitoksia vielä kertaalleen.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  3. #33
    Tervehdys! Lainaanpa ketjua kun vaihteisto-ongelmasta on kyse. Mistähän mahtaa johtua kun 2. vaihteella täyskiihdytyksessä vaihde pomppaa vapaalle tuolla 7000-8000 rpm paikkeilla? Pyöränä 2004 vuoden Hornet(600).
  4. #34
    Kytkentähampaat (dogit?) kuluneet pyöreänurkkaisiksi.
    Tai sitten siirtäjä ei vie vaihdetta kunnolla pesään-> tiputtaa rasituksessa pois päältä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  5. #35
    Lainaa (maki.paja @ Touko. 05 2011,09:48) kirjoitti
    Tervehdys! Lainaanpa ketjua kun vaihteisto-ongelmasta on kyse. Mistähän mahtaa johtua kun 2. vaihteella täyskiihdytyksessä vaihde pomppaa vapaalle tuolla 7000-8000 rpm paikkeilla? Pyöränä 2004 vuoden Hornet(600).
    Niinkuin Tunturi sanoi. Nyt et kyllä selviä ilman laatikon avausta.
    PS... ÄLÄ anna sen enää koskaan hypätä vapaalle.
    Kiihdytä kolmosella, mutta kakkosella vedätys olis nyt hyvä jättää laatikkorempan jälkeiselle ajalle.
    Jos se antaa oikeasti periksi, tulee isompi murhe. Ajamista sinäänsä tasakaasulla yms se kakkonenkin kestää ja kevyttä vetoakin.

    CBR600RR laatikosta (basic sama kuin sulla) on kakkosesta mennyt muutamasta se vaihderumpu rikki, rummusta on 2. vaihteen hahlon kohdalta lähtenyt pala pois ja vaihdehaarukat eivät saa pidettyä vaihdetta pesässä... dogit eivät painu tarpeeksi syvälle ja kuluvat päistään pyöreiksi.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  6. #36
    Olisiko jotain pikku vinkkiä miten saisi itse tarkastettua. Moottoripyörät ovat uusi tuttavuus mutta peukalo ei ole aivan keskellä kämmmentä..
  7. #37
    Lainaa (maki.paja @ Touko. 05 2011,10:09) kirjoitti
    Olisiko jotain pikku vinkkiä miten saisi itse tarkastettua. Moottoripyörät ovat uusi tuttavuus mutta peukalo ei ole aivan keskellä kämmmentä..
    Ihan ripeää vaihtoehtoa ei ole ja melkein kaikki pitävät sisällään moottorin poistamisen.
    Öljypohjan kautta näet jotain ja teoriassa sen voisi alakautta katsoa, mutta käytännössä joudut joka tapauksessa irroittamaan jo putket, koneekorvakkeet ja kallistamaan mottia pois kehdosta jotta ö-pohja mahtuu välistä pois. Lisäksi koko pyörä pitäisi saada jotenkin ylös jotta mahdut lampun kanssa väliin. Suuri mahdollisuus on siitä ettet silti oikein näe koska ceebran akselit ovat päällekkäin ja vaihdrumpu on tavallaan molempien takana... harmilloista etten nyt oikein "ystävällisiä" vinkkejä voinut antaa.

    Koneen poisto, öljypohjan purku ja mahdollisesti takaisin kasaus vie mekaanisesti oikein orientoituneelta henkilöltä arviolta 10 tuntia, joten varaa viikonloppu aikaa ja patteri kepardia tallille.

    Vikahan tuossa on sellainen että mitään "irtopaloja" ei moottorista tai ö-pohjasta todennäköisesti löydy. Mikään ei ole vielä hajonnut, vaan ainoastaan kulunut.

    Kulupuolesta sellaista että se vaihderumpu on noin 350e, rattaat (joita tarvitset 2) noin 70e kipale. Vaihdehaarukat noin 70-90e kipale (joita tarvitset ehkä 2). Tiippareita yms et tarvitse... liimakasaus.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  8. #38
    Kiitoksia nopeista ja asiantuntevista vastauksista. Kuulostaa niin kalliilta hommalta että taidan uskaltaa kokeilla jopa RVS:ää tuohon.



  9. #39
    ootko ajatellu endoskooppia tarkastusta varten?
    Saattas päästä öljyntäyttö reiästä huohottimen reiästä tms kurkkaamaan?

    Ihan ilmainen ei oo mut ei mikään mieletön investointi.

    Piltema - tarkastuskamera


    Pari vaihtoehtoa CLas Ohlssonilta - toi tietokone-USB kamera vois olla kätevä- toimiskohan USB-jatkohohdon kaa?

    Dealextremeltä

    Löytyy varmaan muitakin jos surffaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #40
    Tuo kakkonen on useassa pyörässä ongelma, mukaan lukien Hayabusa. Itse toisen laatikkorempan jälkeen teetin kakkosen kytkentäpintoinen viisteet, kaikista isommista vaihteistahan ne vakiona löytyykin mutta kakkosen kytkentäpinnat yleensä, tai ainakin Hayabusan tapauksessa, ovat suorat. Mitään negatiivista tuosta operaatiosta en ole huomannut ja laatikko-ongelmat kakkosen hyppimisen osalta loppui tuohon.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  11. #41
    Lainaa (jarim @ Touko. 05 2011,15:19) kirjoitti
    Tuo kakkonen on useassa pyörässä ongelma, mukaan lukien Hayabusa. Itse toisen laatikkorempan jälkeen teetin kakkosen kytkentäpintoinen viisteet, kaikista isommista vaihteistahan ne vakiona löytyykin mutta kakkosen kytkentäpinnat yleensä, tai ainakin Hayabusan tapauksessa, ovat suorat. Mitään negatiivista tuosta operaatiosta en ole huomannut ja laatikko-ongelmat kakkosen hyppimisen osalta loppui tuohon.
    Kas joku on tehnyt. Millä spekseillä annoit viisteet tehdä ja kuka koneisti, ihan vaan jatkossa tuota voisi harkita ainakin pelkästään eteenpäin pyrkiviin laitteisiin.
    Undercuttingin ongelma esim ratakilpureissa on ollut se että vaihteilla jarrutellaan myös aina täysillä, ja jos viiste on väärään suuntaan, pyrkivät rattaat irti toisistaan moottorijarrulla.

    Tosin jos sen cuttingin onnistuu jättämään pois "nurjalta" puolelta ei ongelmia pitäisi syntyä. Miten toteutit omassasi?
    Mielenkiintoinen aihe joka tapauksessa.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  12. #42
    Eihän se vaikuta moottorijarruun koska viisteet vastaa jarrussa eri puolelta ja silläkin puolella ne painaa rattaita toisiaan kohti.
    Ainoa ongelma ettei vetopäällä/moottorijarrussa vaihdetta saa päältä pois, enkä kyllä tiedä missä tilanteessa sekin on ongelma? ehkä vapaata ei löydy niin helpolla?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  13. #43
    Minulla pelkästään pitopinnat on leikattu eli moottorijarrun puoli on edelleen suora. En osaa sanoa tuota kulmaa kun minulle tuli "race" leikkauksella tehtynä itseasiassa koko laatikko (Englannissa teetettiin "kimppatilauksena" useampi laatikko kerralla). Käsittääkseni minulla isommissakin vaihteissa on tuon kakkosen leikkauksen lisäksi nyt jyrkempi kulma. Kujo eli Hirvasojan Pasi siitä mitat otti ja ainakin Hayabusaan saa teetettyä noita leikattuja kakkosen rataspareja hänen kauttaan. Lisäksi Espoossa Vittaniemen Samilta / Samin Autopaja onnistuu noiden rattaiden leikkaus, Sami tekee kyllä erinomaisen hyvää jälkeä myös. Meidän TFM/Taxi911 projektikoneessa on Samilla leikkautettu laatikko. Siinä on noiden pitopintojen lisäksi leikattu myös niitä pitopintoihin normaalisti 90-asteen kulmassa olevia sivuja, ts. jos vaihtohetkellä rataspari osuu keskenään siten ettei kytkeytyminen tapahdu niin nuo viisteet käytännössä pakottaa väännön voimasta vaihteen loksahtamaan paikoilleen mikä tehokkaasti eliminoi noita välivapaita.

    Oma teoria siitä miksi tuo kakkosen pitopinta on suora liittyy nimenomaan katukäyttöön ja vapaan löytymiseen. Tosin, kuten sanoin, en ole huomannut minkäänlaisia ongelmia saada vaihdetta kakkoselta vapaalle näinkään. Eli hölmönä pidän tuota vakiona olevaa suoraa pitopintaa.

    Ja vaihteet kyllä shifterin kanssa menee isommalle ihan nätisti suht koht lyhyellä vaihtoajallakin.



    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  14. #44
    Olisiko tässä kaikki tarvittava mulle: gearbox

    tai

    saksasta



  15. #45
    Lainaa (J.V. @ Touko. 05 2011,15:32) kirjoitti
    Eihän se vaikuta moottorijarruun koska viisteet vastaa jarrussa eri puolelta ja silläkin puolella ne painaa rattaita toisiaan kohti.
    Ainoa ongelma ettei vetopäällä/moottorijarrussa vaihdetta saa päältä pois, enkä kyllä tiedä missä tilanteessa sekin on ongelma? ehkä vapaata ei löydy niin helpolla?
    Jes, ei pelkkien dogien leikkauksessa tuota ilmene, mutta jos vojmaa on oikein todella pärkeleesti voi myös rattaita leikellä/teetellä vinohampaisiksi ja silloin tulee tuota probleemia. Toki tuolloin koko lodju on tehtävä vinohampaiseksi yms yms. Mutta näinkin on joskus tehty kiihdytyshimmeleissä.

    Ja samaa mieltä, on harmillista että tehtaat tekevät tuon kakkosen suoradogiseksi. Ongelmat liittyvät melkein aina tuohon kakkoseen ja varmaan on tosiaan kyse käytettävyydestä katu-ajossa (vapaan löytymistä yms).
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  16. #46
    Lainaa (jarim @ Touko. 05 2011,15:40) kirjoitti
    Minulla pelkästään pitopinnat on leikattu eli moottorijarrun puoli on edelleen suora. En osaa sanoa tuota kulmaa kun minulle tuli "race" leikkauksella tehtynä itseasiassa koko laatikko (Englannissa teetettiin "kimppatilauksena" useampi laatikko kerralla). Käsittääkseni minulla isommissakin vaihteissa on tuon kakkosen leikkauksen lisäksi nyt jyrkempi kulma. Kujo eli Hirvasojan Pasi siitä mitat otti ja ainakin Hayabusaan saa teetettyä noita leikattuja kakkosen rataspareja hänen kauttaan. Lisäksi Espoossa Vittaniemen Samilta / Samin Autopaja onnistuu noiden rattaiden leikkaus, Sami tekee kyllä erinomaisen hyvää jälkeä myös. Meidän TFM/Taxi911 projektikoneessa on Samilla leikkautettu laatikko. Siinä on noiden pitopintojen lisäksi leikattu myös niitä pitopintoihin normaalisti 90-asteen kulmassa olevia sivuja, ts. jos vaihtohetkellä rataspari osuu keskenään siten ettei kytkeytyminen tapahdu niin nuo viisteet käytännössä pakottaa väännön voimasta vaihteen loksahtamaan paikoilleen mikä tehokkaasti eliminoi noita välivapaita.

    Oma teoria siitä miksi tuo kakkosen pitopinta on suora liittyy nimenomaan katukäyttöön ja vapaan löytymiseen. Tosin, kuten sanoin, en ole huomannut minkäänlaisia ongelmia saada vaihdetta kakkoselta vapaalle näinkään. Eli hölmönä pidän tuota vakiona olevaa suoraa pitopintaa.

    Ja vaihteet kyllä shifterin kanssa menee isommalle ihan nätisti suht koht lyhyellä vaihtoajallakin.
    Seuraavaksi kun menee jonkun ratalaitteen laatikko uusiksi, voisin soitella Samille josko tekisi muutaman one-off rattaan ihan testimielessä.
    Tästä voisi olla suuri hyöty. Supereiden laatikosta tykkää mennä 1 vaihteen vaihderattaiden hampaita poikki, 2 vaihteen dogeja, 3 vaihteen dogeja joten raaka käyttö kyllä vaikuttaa. SM sarjaa 10tkm ajettu 1000cc kilpalaitteen laatikko on aika karun näköinen sisältä. Shifteri ei ole tuntunut vaikuttavan tuon taivallista laatikon kuntoon. Menee ihan samaan kuntoon kuin ilman kytkintä vaihdettuna ajettu laatikko.

    Alla muutama kuva GSXR1000 K6 laatikosta. SM A kilpuri jolla myös voitettuja lähtöjä runsaasti. Kyyti on ollut kovaa.





    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  17.  
  18. #47
    Eihän hampaiden pinnan irtoaminen tuosta kytkennästä johdukaan, tuo on vain sitä ettei öljyssä riitä pintapaineen kesto(tai kuumana viskositeetti)/laatikkoa ei ole mitoitettu moiselle momentille.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12