Muistelen joskus lukeneeni, että kun Kawazaki Z1 900 tuli suomeen niin ensimäisen vuoden yhdeksästä rekisteröidystä pyörästä kuudella ajettiin kuolonkolari.
Tuolloin -70 luvun alussahan ei ollut nopeusrajoituksia, tiet oli surkeita, pyörät tehokkaita ajo-ominaisuuksiin nähden, joten muistikuvassani saattaa olla jotain perääkin. Muistanko oikein?
"toivon, että sinun kohtaloksesi tulee taloudellisten mahdollisuuksien hupeneminen eikä Charles-sedän viikate. Jorma ei saanut kansallista MotoGP-pyörää ja setä-tuomolta loppui saldo, joten radalla on hieman turvallisempaa". -Moottoripyorailyn_tuki_ry
En ota kantaa, mutta ainakin singoilla tapahtui huomattava määrä kuolonkolareita, siis kolmipytty 750 Mach IV Kwakoilla. Ysi Kwakoilla ei ollut samaa mustaa mainetta ainakaan '70-luvun loppupuolella kuin leskentekijällä. Jotenkin epäilen(pure mutu) että mallit on sekaantuneet.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
No joo, sit tunsin yhden niistä kolmesta joka ei kuollutMutta pahempi tais olla Kawa 3-pyttyinen 2-tahti 750:nen "Widowmaker". Itsekin kun ajelin sellaisella silloin -73,alkoi kyllä voblaa siihen tahtiin kun mittarissa 190 että luulin päiväni olevan luetut, ja ikää oli 18 v. Sittemmin ajoin nurin puusillalla 750 Vesipyssyllä (Suzuki GT 750) ja heräsin tajuttomuudesta muutaman päivän päästä sairaalassa, pää kipsissä, oi niitä aikoja, en halua niitä takaisin
![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
H2 750 triple oli markkinoille tullessaan aika erinlaista ajotaitoa vaativa. Sen ajan kuskeilla ei aina ollut valmiuksia Kawaa kesyttämään, josta se suotta sai leskentekijän maineen kokemattomien kuskien takia.
Tässä esimerkkiä, kuinka peliä pitää viedä. H2 on parhaimmillaan veto koko ajan päällä. Tuosta on 3 jatko-osaa, jos kiinnostaa.
http://www.youtube.com/watch?v=E_GH8mFiyj4
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91