Onkos BMW lähestynyt kyseisten mallien osalta omistajia kirjeitse koskien takaisinkutsua?
lainaus ulkomaiselta sivustolta
BMW Recalls
BMW has recalled F650/800 GS models and G 650 X models due to possible rear-wheel lockup that could result in a crash. The statement was released on June 15, 2010.
On F 650 GS and F 800 GS models built from Sept. 27, 2007 through March 30, 2009, the drive chains may not have been produced to specification. As a result, the drive chain may break, causing it to become trapped between the rear wheel and frame, causing rear-wheel lock.
ainakin 800GS ketjujen katkeamisista on kuulunut jo aikaisemmin, ei tosin vissiin recallin muodossa.
Mikähän (minkä valmistajan?) ketju näissä nyt sitten on ensiasennuksena, lienee joku purukumista vai olisiko peräti juustosta tehty???
Yli kaksi kertaa tehokkaammissakin pyörissä kestää ketjut tänä päivänä ihan ongelmitta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Olisiko CZ merkkiset?(pecha @ Heinä. 20 2010,08:19) kirjoitti
Ainakin vanhempaan dakariin tuli oem ketjuina tuollaiset, merkkiliikkeestä varaosanumerolla tilattuna, BMW paketissa toimitettuna...
vahvimmat saatavilla olevat RK:t, DID:it tai Reginat sinne, niin ongelma poistuu.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tuos 800 geeässsäs on näköjään maailmalla ollut kaksi takaisinkutsua, toinen johtui jarruista ja toinen on akselivika.(pecha @ Heinä. 20 2010,09:08) kirjoitti
Ehkä sittenkään vahvemmat ketjut ei ole se paras lääke?
Saksan, amerikan ja itävallan autoliittojen sivuilta löytyy hyvin tietoja noista takaisinkutsuista, mutta suomeksi ei oikein tahdo löytyä mitään. Kuinka ne meillä hoidetaan?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Itse heittäisin nuo juustosta tehdyt uutena mäjelle ja vaihtaisin sinne kunnon kettingit. On noiden katkeilemisista kyllä ollut monessa paikassa juttua jo tätä ennen.(wanico @ Heinä. 22 2010,01:16) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ehkä noiden juustoketjujen onkin tarkoitus suojella moottoria silloin kun takapyörä lukkiintuu yllättäen laakerivian takia?(pecha @ Heinä. 22 2010,09:34) kirjoitti
No huumori sikseen ja takas topikin aiheeseen: yllättävän vähän näyttää herättävän kotimaisilla mopopalstoilla vipinää nuo bemarin takaisinkutsut. Kyllä luulis ainakin käytetyn ostajalle olevan iloa siitä että voi käydä kriittiset pisteet vähän tarkemmin läpi.
Onhan se tietysti merkin kestävyysimagolle karvasta jos viimeisestä kahdestakymmenestä kutsusta vain neljä on koskenut autoja. Ei siis oo mennyt ihan nappiin tämä massiivinen uusien mallien markkinoille tuonti.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Taitaa noita (juusto)ketjullisia Bemareita kuitenkin aika rajallisesti...(wanico @ Heinä. 23 2010,08:48) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
ainakin vaaralliseen jarruvikaan(GS1200 ja jotain muita) suomen maahantuoja ei reagoinut vasta kun tällä palstalla keskusteltiin asiasta ja olisiko ollut nostalgia joka asiasta otti yhteyttä AKE:een jonka jälkeen alkoi tapahtua(wanico @ Heinä. 22 2010,01:16) kirjoitti
tuossa toisessa keskustelussa jossa keskustellaan laadusta eräs 800gs oli olut huollossa ja siihiin kaikessa "hiljaisuudessa" vaihdettiin "takuuseen" ketjut ja rattaat
eli ei ainakaan tällä päivämäärällä suomessa ole virallista takaisinkutsua saatu, ilmeisesti sitämukaan kuin nuo ns. vialliset yksilöt saapuvat huoltoon niin ne korjataan.
takaisinkutsuja on, minun 800 GS '09 huollon (10tkm) yhteydessä vaihdetaan ketju + ratas.
--BoTZo--
Pitikö tuo asia erikseen mainita huollossa vai kertoivatko itse tämän? Itsellä tulossa 20000km huolto seuraavana ja täytyy myös yrittää saada nuo vaihtoon.(Botzo @ Heinä. 27 2010,17:35) kirjoitti
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Juu, minä en tiedä noista juustoketjumopeteista mitään.(C-A-D @ Heinä. 23 2010,17:33) kirjoitti
Mutta tuolla isossa maailamssa näyttää olevan 122-140 tuhatta mopoa joita on bemarin lähimenneisyydessä kutsuttu syystä jos toisestakin takaisin. Itse en ole maahantuojalta koskaan kirjettä saanut ja siksi rimpuuttelinkin sinnepäin. Sain kuulla jälkimarkkinoinnin puolelta, että viime viikolla on lähtenyt kutsut koskien kolmea eri mallia 1200 kuutioisissa. Eipä näytä tänne palstoille montaa riviä tekstiä aiheesta ainakaan minun silmiini osuneen.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Olisi mielenkiintoista tietää, onko ketjujen katkeamistapausten syynä virhe jossain tietyssä valmistuserässä kyseistä tuotetta, vai onko ketju itsessään ok, mutta vain alimitoitettu tarkoitustaan varten?(C-A-D @ Heinä. 23 2010,17:33) kirjoitti
Ensinmainitussa tapauksessa riittää, kun vialliset vaihdetaan ehjiin, jälkimmäisessä taasen ainoa keino päästä ongelmasta kokonaan eroon olisi uusia ketjut kaikkiin pyöriin, missä kyseinen ketju on käytössä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Huoltoon vietäessä kyselin takaisinkutsuista, johon he vastasivat, että minun pyörää koskee yksi takaisinkutsu. Uskon, että ei tarvitse kysellä erikseen.(Lates @ Heinä. 27 2010,18:26) kirjoitti
--BoTZo--
Tarvinnee iteki kysellä takaisinkutsuista, onk jotai mitä tarttis tehä. Ainakaa viel ei kukaa oo ottanu yhteytttä.
nm. F 650 GS -09
Super Duke 1290 R 2017
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Kestävänpuoleinen tuo kamera(kin).(mopedman @ Loka. 08 2010,23:01) kirjoitti
![]()
Hyvin näyttävät nuo ketjut kestävän tuossa filmissä.
Ketkä ovat tuohon takaisinkutsuun menneet, niin onko sinne vaihdettu eri valmistajan ketjut? Jotenkin on uskomatonta, että ketjut voisivat katketa noin vaan. Ilmeisesti kuitenkin tapahtuu, jos kerran on takaisinkutsukin olemassa.
Dixi et animam levavi
Tätä videota katsellessa tulee väkisinkin mieleen että " viis veisaan takaisin kutsusta " jos pyörä on näin kertakaikkisen hauska ajaa .(mopedman @ Loka. 08 2010,23:01) kirjoitti
![]()
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mites noiden bemujen takaisinkutsut toimii ja mitä kutsuja pikku-gessuihin on tullut? Netistä olen löytänyt mainintaa esim. ketjut, pa-anturi, jäähdyttimen letku jne.
Eikös nuo kutsut pitäisi hoitaa vaikka takuukin on ummessa, jos ei vielä ole korjattu?
Huono tie, parempi mieli
Hyvin toimii ja niitä riittää(R@gdoll @ Huhti. 24 2011,22:30) kirjoitti
Takuun loppuminen ei pitäisi vaikuta takaisin kutsujen hoitoon. Tosin joillakin merkeillä on tietyille osille myönnetty jatkettu takuu, eli on voimassa vain määrätyn ajan takuun jälkeen. En tiedä harrastaako BMW tätä. Voisi kuvitella että esim. ketjuja ei saisi enään 10 vuoden jälkeen vaihdatettua?
FXDF -08