Yamahan analoginen mittaristo näyttää 15-20km/h nopeutta liikaa. Kysessä siis analoginen mittaristo johon nopeus tulee eturenkaasta.
Pyörään vaihdettu nopeusmittarin vaijeri katkenneen tilalle. Ei tietoa onko mittaristo aiemmin näyttänyt oikein. Tuleeko ideoita mistä vi-
kaa kannattaisi lähteä etsimään?
FZR600R Genesis 1994 mittaristo.
Missä nopeudessa näyttää tuon verran väärin?
ja onko eturengas oikean kokoinen?
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
En ole GPS:llä päässyt kokeilemaan, mutta perstuntumalla ja autojen perässä ajaessa ainakin 80km/h nopeuksissa mittarin lukema on selvästi vääristynyt.(UMAS @ Huhti. 22 2011,19:06) kirjoitti
Vanne on vakio, mutta kumi on vaihdettu uuteen talven aikana. Renkaan koko täytyy olla- ja on 120/60.
AHAA mielestäni renkaan vakio koko on 110/70 (en ole 100 varma) joten rengas on n 1-2cm halkaisijaltaan pienempi. siitä se osittain tulee ja n satasen vauhdissa mittarit kusettaa n 10km/h jo tehtaalta tullessaan. mitä suurempi nopeus sitä enemmän mittarivirhe on mun zzr näyttää satasessa n 7km liikaa ja 200 n 15 ja 300 n25 liikaan vaikka on ns "nykyaikainen" mittaristo..
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Kävin tarkistamassa rengaskoon ja sehän oli vääränkokoinen. Kiitos niin ei tarvitse ihmetellä mistä tämä häverikki johtuu.(UMAS @ Huhti. 22 2011,20:32) kirjoitti
juu ei muuta kun utua torveen pikkusen reilummin(lortto @ Huhti. 22 2011,21:07) kirjoitti
![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland