Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Täksi kesäksi ei ole oikein varaa laittaa pyörää, eikä epävarman alan yrittäjä uskalla ottaa lainaakaan harrastuksia varten. Joten kysymys kuuluu:

    Minkälaisen pyörän ostaisit noin parilla tonnilla? Vai onko 2000e pyörää järkeä ostaa missään olosuhteissa? Pyörän ei tarvitse olla täysin kunnossa tuohon hintaan koska haluan opetella huolto/korjauspuoltakin pitemmälle. Mieluusti kuitenkin ns. helppo huollettava, ymmärtääkseni esim. VFR voi olla himpun hankala.

    Joku matkasportti tai nakupyörä, matkaenskaa en enää halua. Pyörään tulisi olla saatavilla halvalla ja helposti varaosia. Minulla on käytössä hyvä kerhotalli työkaluineen ja pyöränostimineen.

    Pointti siis on, että minulla on aikaa harrastella, mutta ei juuri rahaa. Illat viettäisin mielummin tallilla pyörää ropaten kun kotona telkkaria katsellen.



  2. #2
    Tuohon budjettiin ratkaiseva 500-1000 euroa lisää ja valinnanvaraa alkaa olla jo aika hyvin. Erityisesti jos 600cc piisaa. Itse tykkäsin kovasti tuollaisesta ratkaisusta, pyörä tulee tutuksi ja huolto on todella halpaa kun tekee itse.

    FZS 600 oli itselläni tuossa käytössä ja ihan hyvin sen kanssa pärjäsi vaikka aika nollasta huoltopuolella taitojen kannalta lähdinkin liikkeelle. Nyt jos siirtyisin takaisin tuohon, saattaisin hyvinkin ostaa vaan uuden samanlaisen. Nakun valitsisin kuitenkin, ihan huoltokohteiden helpon saavutettavuuden takia.
  3. #3
    Aika vanhoja saa tuohon hintaluokkaan. Jotain 90-luvun alun pyöriä. Kannattaisiko katsella jotain kuussatasta?
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  4. #4
    Hetken kun asiaa tarkemmin pohdin, niin kuussatku käy ihan hyvin myös. Editoin tuota aloituspostiani sen osalta.

    Lisäkysymys: Pyörien tekniikka on kehittynyt varmasti paljon viimeisten 20 vuoden aikana, miten paljon pyörän iällä on merkitystä vs ajetut kilometrit? Esim onko järkeä edes katsella jotain vuoden -93 pyöriä vai pitäisikö suoraan koittaa bongata joku -00 paikkeilta?



  5. #5
    Vanhempihan on periaatteessa parempaa tekniikkaa, siis 90-luku, ei mikropiirejä ym sotkemassa asioita mistä ei ymmärrä mitään. Viimenen mersukin tehtiin -96

    Osta Honukka, SevenFifty se ainakin on aika varma peli ja mullekin tarjottu siedettävästi ajettuja kahteen ja puoleen.
    Jos haluat roppalata venttiiloien parissa osta Kawa, Zephyr
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Yamaha Diversion 600, helppo huoltaa ja nelipyttyisenä enemmän tekemistä kuin kaksimukisissa. Huimat 61 heppaa. Netistä saa ladattua haynesin manuaalin ja kun eka hoksaa letkuhässäkän (alipaineet imukurkuista ja polttoainepumppu ja öljylämmitysputket kaasareihin) kaasareitten luona, niin sittenhän toi on niinkun mopo, hiukan isommaksi skaalattuna vaan. Eihän tuossa niin hirveesti "sitä jotain" ole, mutta kukkiihan se perunakin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Diversion 600 on tosiaan jännittävä kuin keitetty peruna, mutta vaikuttaisi järkivalinnalta tähän budjettiin. Toisaalta minä en mikään vauhtiville olekaan, enempi vääntömiehiä. Olisikohan Diversion 900 hyvä vaihtoehto? Niitäkin näyttäisi olevan alle kolmeen tonniin myynnissä.
  8. #8
    Lainaa (-RUMBLE- @ Huhti. 22 2011,14:17) kirjoitti
    Osta Honukka, SevenFifty se ainakin on aika varma peli ja mullekin tarjottu siedettävästi ajettuja kahteen ja puoleen.
    ^ Ääni tälle.

    Tuosta tarjoamaan: nettimoto.
    hooondaaa
  9. #9
    Itselläni on tuon hintaluokan Suzuki GSX750F ja hyvin on pysytty nykypyörien mukana ajoissa, vanhaa vahvaa tekniikkaa
    Honda CBR1000F 1996
  10. #10
    Kaunis pyörä tuo sevenfifty ja olisi tehoa ja fiilistäkin jo enemmän. Jotenkin en ole hoksannut koko mallia aikaisemmin, kiitos vinkistä.
  11. #11
    Diversoni vois olla kohallaan... kuten jo ed. mainittiinkin.
    Vähän hankala tuo sun hintahaarukka... perskeles... vaikka 700-800e lisää niin haku vois onnistua paremmin. *

    Mielestäni myös Suzuki gsx750f osuu ko. haarukkaan ja on toimiva tapaus.

    Öööhh... iha ei mulle avatunut, että minkäs tyylisuunnan fillari se pitäs olla? Eiku olihan se mainittu... matkasportti, naku... auts.



  12. #12
    Lainaa (ook @ Huhti. 22 2011,16:18) kirjoitti
    Kaunis pyörä tuo sevenfifty ja olisi tehoa ja fiilistäkin jo enemmän. Jotenkin en ole hoksannut koko mallia aikaisemmin, kiitos vinkistä.
    Onhan se siisti, ja hyvä ajaa... itsellä ollut sellanen 10v sitten Honda vei voiton silloin Zephyr 750:stä, ja 1100:sta kuolasin mutta ei ollut varaa
    Onhan SevenFiftyssä hydrauliset venttiilin nostomet, eipä tarvii venttiileitä säädellä. Siinä mielessä huoleton, ja varmasti antaa rahalle parhainta vastinetta, minun mielestäni
    WildStar rumble in skräddarskog

    ex. busa
    K12RS
    XJR1300
    VTR
    HORNET900
    SPEEDMASTER
    AMM.BONNE
    FMX650
    CR250
    XR250
    BETA250
  13. #13
    No jos olet vääntömiehiä niin kuin tuossa mainitsit niin osta iso bandiitti,tekniikka pelaa ja kone kestää vaikka ja mitä,multa saisit hyvän pelin mutta ei valitettavasti tuohon hintahaarukkaan.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  14. #14
    mitä tossa on sivusta seurannut, niin moni 2000 pyörän ostaja on itse asiassa tehnyt parhaat kaupat koskaan, yleensä oston kohteena cbr600:set 90 luvun alusta. saa 2000 tonnilla ja kun vähän etsii niin löytyy niin hyviä, että kateeksi käy. perushuolloilla voi päästä vuosikausia. mikä on käsittämätöntä kun ajattelee pyörän olevan jo 20 vuotta vanha.

    tietysti se on 600:nen. oikeastaan jos haluaa tonnisen, niin tarvis semmoisen 4000ekee, sillä sais jo hondan big onen(cb 1000) ja kawan tonnisia nakuja yms.

    jos haluat vääntöä, hieno ääni ja pyörän jossa on ruuvaamista, niin osta TL1000S suzuki. kyllä tulee tekniikka tutuksi...

    jos ei ole kiire tälle kesälle, niin odottele syksympää ja osta avk:lta joku projekti. niissä on ruuvaamista.

    yamahan thunderaceja (yzf) saa 3000tonnilla. perusluotettava. hyvä vaihtoehto matkasporttiluokasta, osia saa halvalla foorumeilta, paljon purettuna yms



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #15
    Täältäkin ääni Sevenfiftylle, äsken ajoin oman -92 tallista pihalle keväthuollon jälkeen. Varma, yksinkertainen peruspyörä; helppo hallita eikä kavahda soratietäkään.
    Teknisesti malli oli sama koko elinkaarensa, joten vuosimallilla ei ole väliä. Ajokilometreistäkin voi tinkiä hinnan kustannuksella, nuo vähemmän ajetut ovat yleensä järkyttävästi ylihintaisia... Omalla ajettu 130tkm ja lisää tulee *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  16. #16
    Itse allekirjoituksen mukaisella jo ajellut huolettomasti 2 kesää eikä mitään tarvetta vaihtaa. Täältä ääni pc25:lle eli vanhalle Hondalle. Ja tollaisen saa 2000 eurolla.
    CBR 600F -93
  17. #17
    Vanha Cbr-toninnen Honda voisi olla sopiva tai GPz900r-Kawasaki.

    Itse ehkä ostaisin tuolla rahalla tai vähän lisää laittamalla vanhan isolohko-Guzzin. Kulkee pirun pitkiä matkoja ilman sen suurempaa remonttia ja huoltotyöt voi tehdä itse.

    Kahdella-kolmella tonnilla saat pyörän, jossa on todennäköisesti jotain laittamista, mutta jos teet itse, niin ei tule kalliiksi. Osia saa maahantuojalta erittäin hyvin ja myös Saksassa on monta verkkokauppaa, mistä osaa löytyy.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #18
    http://www.motopalsta.com/kauppiaat/.../195/0/85822/0

    Tuo on ollut pitkään tuolla kaupan, varmaan lähtisi sopivasti tarjoamalla jotain.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  19. #19
    Ei vanhoissa halvoissa pyörissä ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Paljon kivempia ja saapi itte värkätä. Maksoin omastani muistaakseni 500e ja ihan soiva peli siitä tuli. Ex-hellun pyörä tais maksaa jopa tonnin ja se oli ihan suoraa ajokelponen.
    Oikotietä ei ole.
  20. #20
    Vähän samaa vikaa ollut nämä viime vuodet, pyörää ei ole ollut välillä ollenkaan...halvempaan ja vanhempaan menty koko ajan...yksilöitä ne on vanhemmatkin. Tästä nykyisestä GPZ1000RX Kawasta kuivuin jotain tonnin ja puolentoista väliltä ja olihan siinä heti jotain pieniä probleemeja, mutta ne korjattiin jo duunin parkkipaikalla. Jos on talli, työkaluja ja aikaa niin antaa mennä vaan.
    Kronoby Racing Team
  21. #21
    PC25 cbr.. Ainoa vika että eihän sellaisessa ole mitään "harrastettavaa" kun tuppaavat toimimaan hondamaiseen tyyliin niin hemmetin hyvin.
    Noihin saa myös helposti osia käytettynä koska on niin yleinen pyörä



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  22. #22
    Peesaisin Ekkua tuossa Guzzi-valinnassa. Varaosia saa helposti koti- ja ulkomaasta edullisesti. Pyörät on tehty eurooppalaisista komponenteista joita on myös käytössä autoissa: suodattimet, osa sähkölaitteista ja rakenneosista.

    Parilla tonnilla saa, erityisesti Hollannista, varsin siistejä ja käyttökelpoisia yksilöitä. Enkä tarkoita ns pikkulohkoguzzeja vaan näitä isompia 850 - 1000cc pyöriä.

    Oma esimerkki: Moto Guzzi California T3 vm -82, ajettu vasta 170000 km, hinta Teo Lamersilla 2000€. Ei osapuutteita, ajokuntoinen. Katsastus Suomen tieliikenteeseen 80€ ja verot valtiolle 123€. Pienen kuvion jälkeen se tuli minulle, tosin ei alkuperäisillä vanteilla.

    Pesun ja puunaamisen jälkeen hyvinkin siisti. Heti ajoon. Siitä on nyt muutama vuosi aikaa ja kilometrejä on karttunut. Polttoainetyyppikin on vaihtunut:
    http://www.tekniikkatalous.fi/metalli....a495655

    mm
  23. #23
    Jos on aikaa tallissa harrastamiseen, tiedon hankkimiseen ja sen hyödyntämiseen ja kenties työkalujakin käytössä (muitakin kuin anttilan alelaarin lenkkisarja ja ruuvimeisseli) niin kyllähän tuolla rahalla jo hakisi ruotsista jonkun tarpeeksi vanhan rotupyörän joka antaa vähän rassailullekin mielenkiintoa, ja jossa on tyyliä sekä se orgissakin paljon kyseenalaistettu sielu. Tarpeeksi vanhalla tarkoitan direktiivi-vapaata ja edullisen ajoneuvoveron piiriin kuuluvaa laitetta. Ja jos haluaa vähän myös jännitystä ja paljon toinen toistaan viisaampia neuvojia ympärilleen niin britti. Voi sitä voitonriemua kun sen ekan kerran potkasee käyntiiin...

    Ruotsin blockettiin ja sieltä kattelemaan. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan, siksi..

    Tyyli ennen tarkoitusta.
  24. #24
    Ydinsodan kestävä, pomminvarma ja halpa: Honda NTV 650 '90 lähtien--> ;)
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  25. #25
    BMW K 75 ja piste. Viime kuussa ostin yhden ´88 käyttöönotetun hintaan 1700€. Siihen lisätään oljypohja (propun kierre rikki ja pohjan sain nopeasti) 70€ ynnä pitää ostaa takaiskariin vaimenninosa, noin 170€, niin ei paha. Hyvä alkuperäiskunto. Lisäksi normaalihuoltoja. 75 on miellyttävämpi kuin 100, joka on nelikoille tyypillisesti enemmän tai vähemmän bulkkikamaa (ei koske MV:tä).
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  26. #26
    2000-3000e hintaluokkaan vääntävä pyörä.. No se vfr minkä 1. viestissä mainitsit
    Ihan hyvä tuota on huoltaa.. Paljon vaan pitää purkaa ja vähän ahdasta on konepuolella. Mutta se moottori
  27. #27
    Lainaa (jyk4 @ Loka. 14 2011,03:00) kirjoitti
    PC25 cbr.. Ainoa vika että eihän sellaisessa ole mitään "harrastettavaa" kun tuppaavat toimimaan hondamaiseen tyyliin niin hemmetin hyvin.
    Noihin saa myös helposti osia käytettynä koska on niin yleinen pyörä
    PC25 Honda on hyvä aihio aloittaa ajelua. Varmatoiminen ja helppo huoltaa itsekkin. Todellinen "allround-pyörä"". Hyvänkin yksilön saa edullisesti.
  28. #28
    Yhden pyörän kokemuksella suosittelen Seven Fiftyä. Hyvä ajaa ja helppo huoltaa. Ja ne hydrauliset venttiilin nostajat... *
  29. #29
    Yamahan tdm 850 on yllättävän edullisissa hinnoissa. Usein tarjolla 90-luvun puolivälistä tai loppupäästä. On kuulemma kaiken lisäksi vielä erittäin monikäyttöinen pyörä.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  30.  
  31. #30
    Tälläisessä kyselyaiheessahan trendinä on ehdottaa aina omaa pyörää mutta en ehdota omaani koska ei varmasti halvin pitää

    Suzuki intruder sillä pienemmällä koneella. Työkaveri piti sitä 3v ainakin ellei pidempään ja ikinä ei tehnyt sille mitään muuta kuin tankkasi ja vaihto renkaita.

    Ei edes öljyjä vaihtanu ja kesti. Halapaa kun ei tarvi edes vakkia ostaa
    1300cc Suzuki
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen