Terve kaikille!
Piti tulla tänne kyselee kun pojalle ostettiin tämmönen vanha(2001) 2-t näsäri. Oon itekin vähän sillä ajellu ja yllättävän hyvä peli tuntuu olevan, ketterä kun mikä, ja hyvärunkosen tuntunen, mutta ei oikein kulje niinkun pitäs.
Se on vissiin kuristamaton ja jotkut sanoo että pitäs kulkee 150 mutta ei tää kyllä mee lähellekkään, hyytyy ihan täysin kutosella eikä jaksa enää vääntää. Voisko se liittyy pakoaukonsäätimeen ja mitä sille vois tehä jos liittyy?
Sitten startista meni vissiin hiilet ja kun yritin irrottaa starttia niin huomasin että se kolmas pultti millä startti on kiinni on kyllä semmosessa kohtaa mihin mä en ainakaan saanu minkäänmaailman ruuvaria tungettua. Ei kai mun pidä koko konetta irrottaa vain saadakseni startin poies, olis kyllä tyypillistä italialaiselle, huomasin nimittäin ihan yllättäen että se on tehty Italiassa. En tiennykkään että Hondia on tehty sielläkin.
Jos löytys joku joka näistä vielä ymmärtää niin olisin tosi kiitollinen neuvoista ja vinkeistä.
Jos kuristamaton, niin on sitten ehkä mahdollisesti väljä. Paljonko männällä on ajettu?
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Muistaakseni tuo startti lähtee sillä, kun ottaa magneeton kopan pois ja pultti auki. Olen itse ajellut samalla mallilla pari vuotta ja tehnyt tuonhiilten vaihdon myös, ei muistaakseni ollut mitenkään kummallinen homma.
Huipuista en tiedä mutta oma kelasi tuolloin 140 mittariin toimivalla ravella ja tehoputkella. Kuristamattomalla putkella kympin vähemmän.Mahtaako olla kummoiset välitykset? Välien muuttuessa pykälän verran teharillakin niin huiput jäi sinne 130 alle.
Nämä nyt tällaisia omia kokemuksia. Toisekseen näsärit tuntuvat olevan aika yksilöitä niinkuin muutkin kaksitahtiset. Pakko kysyä, että ei kai kyseessä sattuisi olemaan vanha näsärini joka on sinisellä liekkikuviolla ja kotkanpää kuviolla varustettu?![]()
Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
Jos siihen tosiaan on ostettu täystehoputki, niin kyllä sen pitäisi tosiaan kulkea helposti semmoinen 160+ mittariin. Tuo kyllä kovasti kuulostaa juurikin siltä, että koneremppa edessä. Niin uskomatonta kuin se onkin, niin tuommoinen 2t näsäri rivakalla käytöllä tarvitsee säännöllisen konerempan. Ellei varmaa tietoa ole sen suorituksesta, ni ei muuta ku tekemään. Ittellä oli ammoisina aikoinan 2000 mallin näsäri johon ostin täystehokamat, kun oli aikapaljon jo mittarissa, en muista paljonko... noh motarin ku päästi päästäpäähän, niin eipä sit enää kulkenutkaan kovaa. Toimi kyllä tosi hyvin muuten mutta laiska.. ratkaisu, koneremontti. Taissiis seuraavan omistajan tekemänä :-P Oma ratkaisuni oli samanvuotinen 600cbr
CBR 1000F -89