Tere. Rupesin tuossa sulia teitä odotellessa ottamaan pyörää esille ja käteen sattui suutinsarjan pakkaus, jota sitten tutkiessani huomasin että suutinsarja on tehty vanhemmalle <99 mallin pyörälle ja itseltäni löytyy 02' malli. Nytpä jos joku osaa sanoa että liekö tuossa löytyy samat hilut, kun uudemmassa? Jossain muistan nähneeni myytävän uudemmille ja vanhemmille. Kulutus tuntuu hieman isolta vaikka tiedän sen maagisen 160km tankkausvälin. Itse en 150km pidempään ole tankilla päässyt, pl varatankki. Tilasin dragon pipes putket pyörään, joten nyt pitäs tarkastaa/vaihtaa ne suuttimet ja säätää kaasutin.![]()
Mä tulen kaukaa, kauas menenkin. Jää taakse asfaltinpätkää.
Ja silloin tiedän sen, mä riippuvainen ole en, kun tiellä luukutan prätkää.
-naketti Tellu s 97'-
Tää kuussatanen shadowi on harvinaisin honda mitä Suomessa liikkuu, päätellen sitä koskevien kysymysten vastausmääristä.
Mulla oli viime kesän raaskin dragit kiinni enkä vaihtanut suuttimia enkä käynyt säädättämässä mitään. Hienosti pelasi - toki äänet oli aivan liian kovat ja korkeat. En tarkoita etteikö säätöjä kuulu tehdä tai suuttimia vaihtaa, ei siitä varmaankaan haittaa ole ja onhan sitten huoli pois.
Kulutushommat ja tankkausvälit on mullakin ollut mielessä aina reissuilla. Mulla vanhassa kuussatasessa on 9 litran tankki (mites sulla?) ja rauhallisessa 80 - 100 km/h ajossa kulutus on ollut 3,5 - 4 litraa satkulle. 170 km taitaa olla pisin tankkausväli, mutta ei sitä oikein voi reissulla kokeilla ja tankattava on kun mittari tulee reitille. Näinkin pienellä pyörällä vielä pätee se kaasukahvalla säädettävä tankkausväli.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Haynes ainakin "tietää" jotta ainakin KAASARI tyyppi on sama vuodesta 88 vuoteen 98 saakka. Ja siitä eteenpäin sama taas 99 tuohon 08 saakka. Suuttimista en erikseen löydä mainintaa.
Kulutus tosiaan isohko, sulla kun on vielä se "isompi" 11L tankki.
Omalla 93 versuksella olen päästellyt surutta 170 km ennen varatankille menoa ja tuossa pienempi 9 L tankki.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
99 ja uudemmissa vt600:sissa on vain yksi kaasari. Vanhemmissa on kaksi. Siinä kai se suurin ero.
Itsellä on 99 vuosimallinen VT600. Tankki lienee 11l tankki, koska ostopäivänä ajoin tuon Espoosta kohti Tamperetta ja moottoritiellä hieman ennen Toijalaa sai laittaa varatankille. Ja Toijallassa samanatien tankkaamaan, niin sisään lirahti 9.21 litraa.
Itsellä tuo on vakioputkilla joille on jotain tehty kun pitävät niin mukavaa ääntä. Suuttimista en tiedä sanoa onko edellinen omistaja vaihdellut. Toimii ainakin hienosti.
Kulutus tämän kaltainen käppyrä
http://tankkaus.com/graph_k....=100000
Keskikulutus 4,71l/100km. Itse ajan syksyllä aina lokakuulla niin pitkälle kun näyttää siltä ettei ole liukasta. *
Tuolla laskukaavalla aika helposti saan laskettua että omalla ajotavalla se on tankattava noin 200km välein. Vaikka todellisuudessa tankkaus tapahtuu 100-140km välein, kun huoltoasema on sopivan lähellä kotia ja työmatkan varrella.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Mihinkäs tulokseen ootte päässy tossa bentsiiniasiassa. Ite kaiketi tulen ajelemaan ysikasilla.
Oftopikkina heittäisin ilmoille semmoisen kyssärin, että millaisia sivukilpitelineitä teillä käytössä? Mulla on hakusessa semmoinen, että toisi kilven vilkkujen tasalle. Saisi sivulaukun käyttöön molemmille puolille.
Kyseessä siis aiheen mukainen pyörä.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
On niin pieni tuo tankki, että typötyhjän tankin tankkaus täyteen niin hintaeroa tulisi hurjat 55 senttiä. Jos siis 11l tankki, kuten omassa varjossani on. Jotenka empä taida sen vuoksi riskeerata mitään. Ajelen 98:lla jatkossa.
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Empä ole riskeerannu kotilonkaan kanssa bentsiinin suhteen, molemmat kulkee 98:lla.
Oma varjo on ihan orkkis, tosin putkille lie tehty jotain koskapa soundi on miehekkäämpi kuin tuttavan samanlaisessa orkkis pyörässä. Noita sivukilpiä sun muita kannattanee etsiskellä ulkomaan elävien sivuilta, hyviä linkkejä löytyy kasapäin tuolta.
Foorumi > Pyörän ja mp-tavaran tuonti ja tilaus ulkomailta.
Ja kortti vinkuu kun paypal soittaa... *![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Joo tein tuossa hieman etsivän työtä ja selvisi itsellekkin että juuri tuosta tuplakaasarista yhteen vaihtumisesta johtuen tietenkin erilaiset (isommat) suuttimet ja neulat. Nyt on kiinni uudet putket => mummot pyörii kuin ryssät anttilassa, kun ohi ajelee. Tilasin sitten huilut putkiin, jotta hieman vaimentaa. En ole päässyt vielä pitemmälle ajelemaan, että tietäisi kulutuksesta. Säätöjä en alkanut kaasuttimelle lopulta tekemään. Mulla kilpiteline on noin suoraan vilkkujen alla.
Ps. Olisi joutavana vanhempaan vt600 mallin pyörään suutinsarja.
-naketti Tellu s 97'-
Ostikkonää tellinkin valmiina vaiko ihan ite väsäsit?(hilbert @ Huhti. 11 2011,11:06) kirjoitti
Fotoo kehiin, jos on.
Mp customstorelta kattelin semmosta, missä telineen mukana tulee takavalo (vai oisko toisinpäin), mutta ei siitä saa selvää miten pitkälle taakseppäin tuo kilpeä tuo. Mahtaiskohan joku tietää?
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Ei ole tietoa mistä tuo on. Oli siinä jo valmiina ostaessani, mutta itse sätöstelty se ei ole ainakaan. Pitää kattoo jos kerkeis ottaa paremman kuvan, mutta tuosta saa vähän osviittaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/4/
-naketti Tellu s 97'-
On toi sun pyörä nätti kun karamelli. Malli on jo itessään yksi komeimmista ja sulla kuin uusi.(hilbert @ Huhti. 12 2011,11:41) kirjoitti
Taitaa tosin sullakin tuo kilpi jäädä laukun tielle jos semmoisen tuohon laitat.
Joka kesä kurvailen monta kertaa Leppävirran läpi mutten ole sinua siellä bongannut. Mulla on sininen varjo -> moikkaillaan kun tavataan
![]()
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Kiitoksia. Nii minulla oli tarkoituksena laittaa laukut, kunhan löydän sopivan viiston malli. Pitää vaan laittaa "väärinpäin" että kilpi saa lisää tilaa. Ja jos ei vielä mahdu niin pitää siirtää telinettä taaemmas. Täällä onkin mukavia mutkapätkiä ympäriinsä ajella, kun vaan välttää 5-tietä. Käsi nousee kyllä kun pyörä vastaan tulee.![]()
![]()
-naketti Tellu s 97'-
Mä laitoin yksinkertaisesti rekkarin sinne laukun perään. Mulla on sellaset Shadowin viistot laukut ja hyvin on toiminu. Custom Unionin sivuilla on kuviakin (tännehän ei saa liitettyä jostakin kumman syystä).
Kulkijan Varjo
Tota custom unionia en tiennytkään. Pitää tutustua sivuihin. Kuvia jo kattelin ja jos en aivan väärin nähnyt niin kulkijan varjon varjo on seiskapuolikas. Osuko vai upposko?
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Jep, sehän se...... -02 ja kilsoja takana 110000 kilsaa, ei koneessa mitään vikoja, ainoastaan tankki vuotaa semmosta pientä letkuu pitkin siitä takaosasta, soon aina vajaa......
Eli hanan kautta kunnes muodonmuutoksen jälkeen pakoputken läpi taivaalle. Sama täällä.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Onkos tuossa kaasuttimen alareunassa sivulla oleva ruuvi seosruuvi? Uudet Putket alkanut tummua kevyesti ja silloin ilmeisesti käy liian laihalla? Kumpaan suuntaan tuo ruuvi toimii rikastamiseen? Ja kuinka paljon sitä on järkevä säätää?
-naketti Tellu s 97'-
Jaa sekö, mikä ainakin mulla kattelee alaspäin hiukan piilossa ja uudemmissa on sivulle ja näkyvissä? Luulisin sen olevan joutokäynnin nopeuden säätöruuvi.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Eikös se tyhjäkäynnin (joutokäynnin) kierrosten säätöruuvi ole siinä koneen vasemmalla puolen oleva muovinen ruuvattava nipukka. Lähellä ryyppymötikkää.
Olisiko pohjassa oleva ruuvi kohokammion tyhjäysruuvi. Tai sitten seosruuvi?
Tossa vanhemmassa se muovinen ruuvinkanta on alapuolella.
- Kawasaki F6 125
- Honda cb 125
- Honda vt 600
- Honda vtx 1800r
Tarkoitan ilmanputsarin puolella ja kaasuttimessa sijaitsevaa säätöruuvia.
-naketti Tellu s 97'-