Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
    Lainaa (basic @ Huhti. 28 2011,14:06) kirjoitti
    Stonagan päällä oleva muoviläpyskä (se joka peittää stongan ruuvit) irtoaa näköjään aika nopsaan, aika hötöä muovia.
    Joo. Mulla se putos ittekseen ajossa jossain kuopassa. Mutta kuinka ollenkaan se löytyi tankin kaaresta runkoputken päältä.

Lähes kaikki lukkokäpälät lukkotapeista murtuneet. Vetäisin sen takaisin kiinni kaksipuoleisella pehmeällä teipillä. Laitoin pehmeet siltä varalta jos tartee joskus irrottaa.

Et jos kuka ei ole tuota vielä hukannut, niin se kannattaa ainakin 2008 mallista nypätä irti ja laittaa lisäkiinnikettä.

Tosin tuo näyttää osalta jolla voi "personoida" pyörää, joten korvaavia peitelevyjä saattaa löytyä valikoimista.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (basic @ Kesä. 14 2011,12:41) kirjoitti
    Nyt on runsas kolme tonnia ajettu ja pyörä alkaa olla aika tuttu. Ajo-ominaisuuksien suhteen olen yllättynyt positiivisesti. RK kulkee kuin juna ja ajaa lähes tulkoon itse itseään. Käyttötarkoitukseensa saakelin hyvä pyörä.
    Tehoja toki saisi olla enempi. Tuntuu kohtalaisen laiskalta, vaikka papereiden mukaan voisi odottaa pikkasen enempi. Toki pyörä painaa enemmän kuin muunmaalaiset serkkunsa ja tämä syönee ne tehot.
    Juu. Yllättävän hyvä on ajaa niin mutkaa kuin suoraan ja vaikka ilman käsiä pidempiäkin matkoja kun on tuo cruise.

Ajo-ominaisuudet pilaa täysin kulunut ja vajaa takarengas, joten siitä kannattaa pitää huolta että vähintään ilmaa on riittävästi.

Matka taittuu ja ei tuo hassumpi ole kaupungissakaan.

Jos sinulla on vakiot europutket ja muut tavarat, niin itse tein nämä:

1) Tilasin jenkeistä ajamattomat keskilännen HD:n vakioputket $75 + rahti. Niissä on isommat reijät, ei katteja ja mukavat plopsotukset.

Näitä saa halvalla kun möykkähormit haluavat vaihdattaa ne jälleenmyyjällä kun pyörrä otetaan laatikosta. HD:han ei saa US lain vuoksi myydä pyöriä kuin US-laillisilla putkilla. Ero US ja Eurolaillisten putkien välillä on iso. HD kiertää EPA:n mittaustapaa. Eli putket pitää mukavasti ääntä pienillä ja keskikierroksilla mutta hiljenee testin käyttämillä korkeammilla kierroksilla ;-)

2) Sitten katsoin milloin euromallin pakokaasuläppä on auki (tyhjäkäynti) ja nykäisin liittimen irti.

3) Tilasin Xiedin välijohdot joissa on yksinkertaisesti parilla vastuksella toteutettu jännitteenjakaja sisällä. Muuttaa lambdan antamaa jännitettä siten että seos menee 14,7 -> 13,8 eli 8%. Perustaulukon mukaan tuon pitäisi lisätä sekä vääntöä etä tehoa noin 11-13%. Itselle lähinnä väännöllä merkitystä ja sillä että alkukäyrät ei hehku ihan punaisena.

http://www.nightrider.com/parts/

Ja mihin sitä roadkingillä nyt niin kiire olisi, sitähän on perillä jo kun istuu satulaan.
    [QUOTE= (jannep @ Kesä. 17 2011,00:21)]
    Lainaa basic,Kesä. 14 2011,12:41 kirjoitti

1) Tilasin jenkeistä ajamattomat keskilännen HD:n vakioputket $75 + rahti. Niissä on isommat reijät, ei katteja *ja mukavat *plopsotukset.
    Mistä tilasit nuo putket?
    Cvo
    [QUOTE= (ruubert @ Kesä. 17 2011,23:04)]
    Lainaa (jannep @ Kesä. 17 2011,00:21) kirjoitti

1) Tilasin jenkeistä ajamattomat keskilännen HD:n vakioputket $75 + rahti. Niissä on isommat reijät, ei katteja *ja mukavat *plopsotukset.
    Oliskohan samanmoisia putkia Electraan vm-09 ? vai oisko jolloin ehdotusta putkista, joissa hyvä matala soundi eli ei mitää metallista räminää.... niin jo mitäs muuta kanattaa samalla vaihtaaa ? Putsari ? tarviikon ton jälkeen fuelpäkin tai Powercommanderin ?

[QUOTE= (ruubert @ Kesä. 17 2011,23:04)]

ebaysta hain. Siellä oli 2008 noita myyjiä useampikin.

Se kannattaa muistaa että moni noista koittaa hävittää nuo vakiot US putket halvalla ja putket muuttuivat 2009 malliin eri reitille, joten toivottavasti löytyy varastosta.

Tai no, kai noita on. Eka halu tuotti ekan osuman 1999 mallin pöntöistä $49:

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-Davidson-Stock-FLH-FI-Exhaust-Slip-Ons-Road-King-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem53e80e
    e162QQitemZ360375574882QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5f Accessories" target="_blank">Kliksis</a>

Ja tuossa olisi 6000 mailia ajetut 2009 mallin orkkiskannut, lähtöhinta huima $5

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2009-Road-King-Classic-Original-Exhaust-FLHRC-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2565210491QQitem
    Z160610452625QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessorie s" target="_blank">Kliksis</a>

Josko tuolta niitä löytyy, ei kai noi kannut edes ole ihmeemmin muuttuneet? Itselle osui saman vuosimallin, niin en katsellut mikä sopii mihinkin. Tarvikepönttöjen sopivuudesta sen voi aika helposti päätellä.

Rahti US on noissa jotain $30 joten kun sen kertoo noin kolmella ja hitaalla lento vaihtoehdolla niin sadan taalan paikkeilla voisi tulla rahtia.

Yhden mopon putket toin tuliaisina lentokoneessa San Franciscosta siihen aikaan kun lentokoneissa sai kuljettaa matkatavaraa. Nykyään jos haluaa laukun perille, niin kannattaa lähettää se edeltä UPS:illa tai Fexdexillä suoraan hotellille....
    [QUOTE= (Zambba @ Kesä. 17 2011,23:16)]
    Lainaa (ruubert @ Kesä. 17 2011,23:04) kirjoitti

Oliskohan samanmoisia putkia Electraan vm-09 ? vai oisko jolloin ehdotusta putkista, joissa hyvä matala soundi eli ei mitää metallista räminää.... niin jo mitäs muuta kanattaa samalla vaihtaaa ? Putsari ? tarviikon ton jälkeen fuelpäkin tai Powercommanderin ?

En mää ainakaan vaihtanut mitään putsareita tai pakkeja. Laitoin ne kaksi vastusta per lambda jännitteenjakajaksi, joka alentaa lambdan antamaa jännitettä siten että suljetussa säätökierrossa putkessa menee 13,8 kun ECU luulee ajavansa 14,7. Ja kun tuo ECU oppii korjaamaan avointa säätökarttaa itse niin se rikastaa ajastaan senkin.

Mutta ei noiden kannujen takia olisi tarvinnut edes tuota tehdä, tai en nyt itse ainakaan huomannut mitään miksi olisi. Nehän on kuitenkin ihan US orkkisputket ja kun ostaa ei CA-putket (tuo $5 lähtöhinta oli Indiana) niin niissä ei ainakaan 2008 ollut kattejakaan.

Pitävät siis minun makuun sen verran ääntä että harrikka sentään kuulostaa vähän niin kuin Harrrikalta myös ajaessa, mutta niilllä pääsee yölläkin kotia työntämättä.

Ei ole mitkään kenttätykit eikä sergeit, mutta en nyt sellaisia kaipaakaan.

Ja kaikkeahan voi toki vaihtaa ja laittaa, mutta kolmas kesä on menossa ja muuta en oo tehnyt.
    Tuli tuossa viikko sitten tehtyä daamin kanssa pienimuotoinen Itä- ja keski-suomen(Parainen-Lappeenranta-Ilomantsi-Kuopio-Tampere-Parainen) kierto RKC:llä. Reissu ajettin isompia valtateitä välttäen. Matka tosin meinas tyssätä jo ekan kymmenen kilsan jälkeen, kun pyörä yllättäin, kesken ajon, sammui. Lähti kuitenkin minuutin seisomisen jälkeen käyntiin ja matka jatkui ongelmitta koko runsaan 1500 kilometrin matkan.

Huomioita:
    -Kulutus oli yllättävänkin alhainen: Koko matkan keskikulutus oli 4,9l./100km
    -Pirelli Night Dragon renkaat osoittautuivat hyviksi gummeiksi, vaikka olin kuullut, etteivät kestä Kingin alla. Ovat kuulemma liian "löysät", eli renkaan runko ei kestä Kingin painoa matkustajan ja matkatavaroiden kanssa. Eivät kyllä notkuneet tai pettäneet millään lailla, vaikka välillä lasketeltiin huonopintaisia mutkateitä melko kovaakin...
    -Suorituskyky taitaa sittenkin riittää mulle! Luulenpa, että jää BB-kitti, nokat, sun muut romut hommaamatta, mutta parempi olla vannomatta vielä mitään.
    -Road King Customin hienon näköinen alkuperäisatula on mun perseelle sopimaton. Luultavasti liian ohut. Lyhyillä matkoilla tuo toimii, mutta koko päivän istumisessa alkoi häntäluu protestoida! Matkustajan oloja pelättiin enemmän, mutta hänen mielestään satula oli ok. Hankintalistalle joko uus tai käytetty vakio-Kingin satula tai AirHawk. Sääli, sillä Customin satula on hienon näköinen.
    -Pleksi ei ollut pyörässä kiinni reissun ajan, enkä sitä oikeastaan edes kaivannut. Jatkuvaa satasen vauhtia pystyi pitämään helposti yllä. Tai no ainakin niin kauan kuin se Suomen maanteillä on mahdollista... Tosin meitä ajokelit hellivät. Paskemmilla keleillä pleksi on oivallinen varuste.
    -Suuriin ulkoa, mutta pieniin sisältä oleviin sivulaukkuihin mahtuu sullomalla yllättävän paljon vaatteita...

Hyvä pyörä tää Kingi on! Ei ollenkaan niin kankea kaupungissa, kuin voisi luulla ja maanteillä ensiluokkaisen mukava! Ja pikkaisen jatkojalostamalla vielä parempi. Mukavampia, tehokkaampia ja parempia varmasti löytyy, mutta mä en tarvii sellaista. Tää sopii mulle.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Off topic, mutta katsokaapa kuinka ketterästi kanttura pyörii:

HD Cop

"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    ^Olisi kiva nähdä suomalainen virkaveli yrittämässä taittaa FJR:äänsä solmuun kartion ympärille noissa kisoissa...
    Dirty Nasty Furriner
    Hienosti veti kyy huolla ja duunaa merkkisellä "paraatitraktorilla", niin että laudat raahas lattiaa jo tossa nopeudessa, mitenköhän kävis jos oikeesti ruvettas mutkaa ajamaan....
    Elä ja anna muiden roudata.
    Lainaa (andestone @ Heinä. 20 2011,16:45) kirjoitti
    Hienosti veti kyy huolla ja duunaa merkkisellä "paraatitraktorilla", niin että laudat raahas lattiaa jo tossa nopeudessa, mitenköhän kävis jos oikeesti ruvettas mutkaa ajamaan....
    Sitä varten ne laudat taittuu ylös. Jalka ylös ja lisää kanttausta. Melu lisääntyy mutta kaarre tiukkenee.
    Onko (vanharunkosilla <-2009) Kingeillä tai Electroilla suhaavat huomanneet tuota paljon puhuttua epävakautta pyörässään? Kokeilin tänään kaistanvaihtoja sun muuta kiemuraa motarilla +120 vauhdissa, enkä huomannut minkäänlaista vikurointia omassa Kunkussani. Kovassa vauhdissa tuota pitäis nimenomaan esiintyä. Lievää elämistä oli havaittavissa pitkittäisurien yli ajaessa, mutta eipä mitään vakavaa ja samanlaista "notkumista" oon huomannut myös joissakin aikaisemmissa pyörissäni vastaavissa tilanteissa(Kawa Zephyrissä, Dynassa ja jossain määrin myös ZRX:ssä).

Mietin tuossa, että voikohan iso touring-pleksi/kate aiheuttaa etupään epävakautta..? Pleksihän (ja se perinteinen Electran kate)on haarukassa kiinni. Omassa pyörässäni en ole pleksiä käyttänyt. Vielä. Tai mikäköhän mahtaa olla renkaiden rooli tässä? Omassa on nyt siis Pirellit, jotka pelaavat erinomaisesti.

Tämä kysely/arvailutuokio siksi, että oon miettinyt Progressive Suspensionin Touring Linkin tai jonkun vastaavan palikan ostamista, mutta kun pyörä tuntuu käyttäytyvän mallikkaasti ilman sitäkin, niin jospa sijoittaiskin nuokin rahat johonkin tärkeempään...vaikkapa
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    En ole Electrassani huomannut mitään epävakautta, päinvastoin. Tuntuu todella tukevalta, tosin en ole tainnut yli 120 juuri ajellakaan.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
    Kyllä minun RK:ssa oli sitä epävakautta ihan omiin tarpeisiin aluksi. Pyörä on -97 vuosimallia. Ei poistunut epävakaus eri jousituksen säädöillä eikä eri renkaillakaan.

Vaan sittenpä poistui kokonaan, kun keksin mitata takarenkaan suoruuden takahaarukan akseliin nähden. Siihen astihan olin luottanut takahaarukassa oleviin mittareikiin ja eipä ne tuossa olleet kohdallaan kuitenkaan. Jos sitä epävakautta on, niin kannattaa kyllä tarkistaa huolella koko pyörän linjaus.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (andestone @ Heinä. 20 2011,16:45) kirjoitti
    Oho, täällähän on potentiaalia haastaa kyseinen kaveri.
    Aika tekijöitä, vain mp.org:ssa otetaas taas,,
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niin, tokko tuo sheriffi osaa kovaa ajaa...
    Dirty Nasty Furriner
  17.  
    Melkeen kymppitonni mittarissa. Enemmän kilsoja kuin kolmena viime kesänä yhteensä. Osin innosta uuteen pyörään, mutta samalla on todettava että tänä kesänä on ollut ylipäätänsä paremmat mahdollisuudet ajeluun. Ja toki pitkä työmatka on tuonut osansa.

Kilven sain lopulta siirrettyä valon alle. Kokopunaisen takavalon löysin halvalla käytettynä. Vilkkutanko vaihtui FLHR tankoon, jossa kilpivalolle paikka. Toki se valokin sinne piti ostaa. Kilvelle telineen tein ite (ja kohta teen sen uudestaan, eka versio kun ei täytä toiveita). Vilkkutanko ja kilpivalo tuli ameriikoista. Vielä ehtisin, enää kun ei voi tilata sieltäkään, kiitos MoCo:n.
    Vanhan kilpitelineen reiät peitin lukkokantaruuveilla. Tökkäsin kantaan väriä ja jo toimii. Ei paras ratkaisu, mutta kelpo (parempi kuin Kuryakynin pääkallo- tai tribaalipeitelevy).
    Mahtuu siis lopulta se tarakka paikalleen. Avittaa kummasti reissuntekoa tuomalla lisää kuljetuskapasiteettia matkatavaroille. Laukut kun eivät ole koolla pilattuaja.

Lisävaloille tilasin Englannista saakelin kalliin kytkennän, joka mahdollistaa niiden valojen käytön pitkien valojen kanssa. Olis varmaan voinut itekkin jotenkin ton kytkeä, mutta tulipahan tilattua.

Enempää mutosta en ole vielä ehtinyt tai keksinyt. Pitkä talvi on kuitenkin juuri kohdalla, joten eiköhän sitten taas ehdi miettiä lisää pikku juttuja...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12