Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Alennusmyynnit on pahoja, itelle jäi moisesta näppiin otsikon mukainen pyörä vuosimallia 2010.

    Peli tuli kotiin eilen ja sen neitsyys on täten korkattu. Tätä kirjoittaessa olen ajanut huimat 10 kilometriä ensimmäisellä Harrikallani.

    Joitain huomioita (täydentynee kilometrien lisääntyessä):
    - vapaata saa toden teolla etsiä. Se on siellä missä pitääkin, mutta päälle saanti vaatii siinä määrin herkkää kosketusta, että allekirjoittaneelle tuottaa suorastaan tuskaa saadakseen onnistuneen suorituksen aikaiseksi. Toivottavasti laatikko hioontuu sopivammaksi kilometrien myötä.
    - keula niiaa hienosti ja syvään kun jarrua näyttää
    - ajo-asento on erityisen miellyttävä
    - kuninkaassa on kello (meikäläisen eka mp jossa on vakiona kello), näin se Antti tulee iloiseksi pienestä asiasta
    - ääniä välillä on ja välillä ei, ts. se saamarin pakoläppäjuttu toimii
    - kaikenkaikkiaan on erityisen hieno, varsinkin kun älyää ottaa tuulilasin veks.
    - saddle bag hinge stop kit on pyllystä. Rajoittaa laukun avausta erinomaisesti mutta mukamas sallii siskobaarin ja tarakan asennuksen. Olis pitäny ensin koittaa onko väitteessä perää ja asentaa vasta sitten (tarvittaessa)
    - siskobaari (MoCo:n oma) on näppärä. Menee hienpsti paikalleen ja pois (pitkäkyntiset tietänevät myös tämän). Sisko ei ole vielä istunut kyydissä, joten mukavuudesta myöhemmin
    - tarakka on vähemmän näppärä, vaatii kilpiviritystä mahtuakseen paikalleen. Viritän ja kerron sitten lisää.
    - tehoista sun muista ei vielä mitään, pitää tehdasta totella ja ajaa hirmu varovaisesti sisään, sitten vasta kokeilla onko siitä mihinkään.
    - jatkuu taas kun kokemus karttuu.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  2. #2
    Onnea wanhalle orggilaiselle uuden perheenjäsenen johdosta. RK on itsellekin se upein malli, jos hooreestä puhutaan..
    Uusissa tuttavuuksissa menee monasti vähän aikaa ennenkun vioista jalostuu persoonallisia ominaisuuksia ja senjälkeen olo onkin pelkkää hymyilyä!

    Mun tarttis myydä talo, auto, kaikki prätkät, koira, nahkarotsit, kitarat ja styrkkarit, toinen munuainen ja pistää mukulat ja akka vielä pakkotyöhön kaukoitään että sais RK:n käsirahan maksettua..

    Joten iloitsen toistaiseksi vilpittömästi toisten puolesta!! *
    Jytiseviä kilsoja.



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  3. #3
    Sattui eilen Nauvon Seolla:
    Joku ukko kattosis ja totesis että onko ihan uus?
    Minä siihen että ei oo, ajettu jo 300 metriä, käytettyhän tää jo on.

    Mittarissa oli itseasiassa kaupanpäällisiksi kokonainen kilometri vakiona. Hirmu luotto on ameriikan sedällä vehkeeseen kun tehtaan koeajo ei oo pitempi.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  4. #4
    Lainaan kylmän viileesti tätä Basicin aloittamaa ketjua ja alan jakamaan omia kokemuksiani Kingistäni...
    Oma RK Custom on siis pikkasen vanhempaa vuosmallia eli 2004. Runko ja tekniikka poikkeaa Basicin laitteesta aika paljon, mutta ulkonäkö on likipitäen sama. Oma kokemukseni Kingistä on noin 150km, jotka kertyivät kun ajoin viime lauantaina pyörän Rajamäeltä Piispanristille, kaverin talliin.

    -Ensinnäkin RK Customin alkuperäinen tanko on kamala, hirveä ja kelvoton! En käsitä, miten tuollanen on voitu pyörään laittaa. Kädet ovat omituisessa "kottikärry-asennossa" ja esim jarrun ja kytkimen käyttö on todella hankalaa. Uusi mini-ape tanko on jo tilauksessa.
    -Koneeseen on vaihdetti vaimentimet ja vapaavirtausfilsu. Puhtia ja ääntä on ihan riittävästi. Seoksista en tiedä, mutta eipä tuo ainakaan putkiin paukuta moottorijarrulla. Täytyy tsekata kuitenkin, jos tarvii jonkunlaisen ruiskumokkulan...
    -Pikairroitettava pleksi on hyvä, mutta aiheuttaa mölyä kypärään. Ilman pleksiä tuon tangon kanssa ei kauaa huvittanut ajaa edes satasen vauhtia. Pleksin kanssa ajoin huomaamatta vähän liiankin lujaa...
    -Satula on mukava. Siinä istuu pitkääkin päivästinttiä. Luulen.
    -Kytkin on jäykkä, mutta ei niin jäykkä kuin luulin.
    -Jarrut ovat ihan ok.
    -Ajettavuus on oikein hyvä, eikä toi vanhakaan runko mikään letkumainen ole. Pientä hermostuneisuutta huomasin ohituksissa, mutta tuo taitaa olla kulmikkaaksi kuluneen takanakin syytä. Alusta on kuitenkin mukava ja silti tukevan oloinen.
    -Basic: Pikairroitettavaan sissyyn on olemassa OEM lukko, jolla koko hökötyksen saa lukittua. Se maksaa Jenkeissä noin 50 taalaa. Mulle on tuollanen tulossa, samoin kuin selkänojaan kiinnitettävä teline.
    -Road King on ihan helvetin hieno!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  5. #5
    No nyt on pyörä ihan kotipihalla!
    Eipä toi morkkaamani orig. tanko nyt kuitenkaan ihan NIIN kamala ole. Kruisailutankona (max. 80km/h) toimii ok ja saattaisi parantua paljonkin, jos tankoa saisi hiukan käännettyä alaspäin. Tai sitten ei. Pittää kokkeilla, mutta ensin tarttis keksiä, että miten helvetissä tuon RK Customin lippahässäkän saa irrotettua lampun päältä, jotta pääsee tangon kiinnikkeisiin käsiksi!

    Oliko muuten niin, että vuonna 2006 alettiin käyttämään Harrikoissa DOT 4 jarrunesteitä? Sitä ennen DOT 5:sta, eli näitä silikonipohjasia litkuja?



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #6
    Taas on ajettu 10 kilsaa, tehty havaintoja ja otettu selvää:
    - vapaa on niin kuin pitääkin, alkuun hankala ja sittemmin helpompi ja lopuksi ominaisuus eli suomeksi tyyppivika. Myyjän mukaan kolme neljästä ostajasta soittelee juuri tuon takia perään.
    - löytöjä; hankauma tankista ja skraadu lokarista (itseasiassa nämä löydettiin jo ensimmäisen ihailevan katseen aikana), myyjä hoitaa noi aikanaan tavallaan
    - ajaminen on hitaassa vauhdissa tekemisen täytteistä, vähän kovemmassa ei tarvii sitten tehdä juuri mitään, tosi kovassa ei tarvii tehdä yhtikäs mitään, koska niin kovaa tolla ei edes pääse.
    - hieno se on vieläkin
    - pakki puuttuu, se tuntuu reidessä, toi painaa kun synti
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  7. #7
    Mittarissa huimat 70 kilsaa:
    - sisko tykkäs olla kyydissä, on parempi kuin edellinen Thruxton
    - takaiskarit huutaa lisää ilmaa kun kuorma kasvaa. Sitä varten pitää ostaa saatanan kallis pumppu. Tietäiskö joku mistä niitä saa?
    - vaatii vielä paljon totuttelua, asiat kun on tehty eri tavalla kuin mihin on tottunut. HD on siis omanlaisensa tekele.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  8. #8
  9. #9
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 21 2011,19:17) kirjoitti
    Oliko muuten niin, että vuonna 2006 alettiin käyttämään Harrikoissa DOT 4 jarrunesteitä? Sitä ennen DOT 5:sta, eli näitä silikonipohjasia litkuja?
    Eiks toi tieto löydy joka pyörässä siitä jarrunestesäiliön kannesta?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  10. #10
    Lainaa (basic @ Huhti. 22 2011,17:28) kirjoitti
    - takaiskarit huutaa lisää ilmaa kun kuorma kasvaa. Sitä varten pitää ostaa saatanan kallis pumppu. Tietäiskö joku mistä niitä saa?
    Itse ainakin edelliseen Kawaan lisäsin keulaputkiin ja takaiskariin ilmaa ihan normaalila renkaantäyttöpistoolilla, mutta ennen sitä laitoin vielä paineenalennuksen jotta vahingossakaan ei pääse laittamaan liian kovalla paineella sinne ilmaa.
    Eli jos sulla on oma kompura niin siitä paineenalennusventtiilistä jo paine valmiiksi alhaiseksi (varmista vielä ennen letkun kytkemistä) ja sitten varovasti....
    Samalla tavalla olen nykyiseenkin mopoon ilmat laittanut iskareihin, mutta jos yhtäänkään epäilet, niin silloin on parempi hommata se kallis laite, jo oman mielenrauhan saavuttamiseksi!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  11. #11
    Lainaa (Pave. @ Huhti. 23 2011,06:47) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 21 2011,19:17) kirjoitti
    Oliko muuten niin, että vuonna 2006 alettiin käyttämään Harrikoissa DOT 4 jarrunesteitä? Sitä ennen DOT 5:sta, eli näitä silikonipohjasia litkuja?
    Eiks toi tieto löydy joka pyörässä siitä jarrunestesäiliön kannesta?
    Juu. DOT 5.

    Nyt on mini-ape asennettu Kingiin ja kohta tärähtää pyörä tulille ja pääsee testaamaan. Kädet on nyt suorina eteenpäin ja ajoasento tuntuu aika hyvältä.

    Mä tilasin tuon takaiskareitten säätöpumpun Chicago-Harleylta. Kyseinen pumppu maksaa siellä vajaat 50 taalaa. Suomessa 100€... Varmasti halvemmallakin selviytyy, mutta kun tuo sattu tulemaan eteen HD:n kotisivuilla, niin pitihän sekin tilata.

    Tietääkö muuten joku Kingin omistajista, mikä varoitusvalo on matkamittarin vasemmalla puolella? Valossa on mittarin(?) kuva ja mittaria osoittaa nuoli. Mulla ei ole pyörään ohjekirjaa, enkä ole nähnyt valon palavan missään vaiheessa. Mikähän mahtaa olla?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  12. #12
    Se on cruisen valo.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  13. #13
    No juu sehän se! Eikä tuos cruisea ole, niin ihmekös sitten ettei ole lamppu mittariin syttynyt.

    Tangon vaihto osoittautui todella loistavaksi ratkaisuksi! Nyt pyörällä viittii ajella kaupungissa, motarilla tai vaikka syheröllä! Ajoasento on rento ja jopa pikkasen takakeno. Pieni ajovalon päällä oleva kromilippakin tuntuu jopa pikkasen ohjaavan ilmavirtaa pois keholta. Pyörä tuntuu mutkatielläkin helpolta ja rentouttavalta! Todellinen stressinpoistolaite!

    Mää tykkään tästä pyörästä!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  14. #14
    Jos siinä on cruisen napit niin sit sen voi aktivoida käyttöön merkkihuollossa. Maksaa jotain 160 kieppeillä.
    Kerros mitä pumpulle tuli hintaa postikuluineen, tulleineen ja alveineen.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  15. #15
    Ei tuos oo edes namiskoja kahvoissa, eli ei siin taida olla ku valo mittarissa.

    Pumpun(niinku kaikkien osien) hinta on karkeesti dollarien määrä käännettynä suoraan euroiksi. En oo saanu vielä pumppua ja samassa tilauksessa on myös teline sissyyn, lukko sissyyn, huoltomanuska ja se pumppu. Yleensä noi tulee Suomeen jollain kuriirifirmalla(DHL, UPS tms.), joiden rahti on aika tyyris. Silti olen säästänyt satoja euroja, verrattuna Suomen dealereitten hintoihin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #16
    tarkista se jarruneste manuaalista kumpaa sen pitäisi olla. Tiedän omista vehkeistä, että 2005 oli DOT5 ja 2007 on DOT4. Ne eivät sovi yhteen vaan jos sotket niin menee kaikki tiivisteet ym. pilalle.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  17. #17
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 24 2011,19:49) kirjoitti
    tarkista se jarruneste manuaalista kumpaa sen pitäisi olla. Tiedän omista vehkeistä, että 2005 oli DOT5 ja 2007 on DOT4. Ne eivät sovi yhteen vaan jos sotket niin menee kaikki tiivisteet ym. pilalle.
    Muistan tosiaan, kun ostin Street Bobin, että juuri tuonna vuonna HD syystä taikka toisesta siirtyi käyttämään DOT 4 nesteitä. Sitä ennen DOT 5.

    Etkös sä Mikkoyli hommannut siihen CVO matkalehmääsi sellaisen alustan jäykistäjän? Minkä firman valmistama tuo oli? Noita löytyy EBaysta aika monta erilaista ja erihintaista. Progressive Suspensionin kyhäämä on ainakin hinnaltaan sopiva.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  18. #18
    Sisäänajo jatkuu:
    - cruise on epäilevistä arveluista huolimatta aika kätevä. Yllättävän luontevaa se päällä on ajella, ihme ja kumma
    - ajo-ominaisuudet ylipäätänsä ovat aika lailla odotusten mukaisia; vähän paremmat kuin VN1500:ssa jollainen oli taannoin.
    - stonga on ruma mutta hyvä, saas nähdä vaihtuuko hienompaan ja raskaamman ajoasennon mukanaan tuovaan
    - kivaa on ollut, mainio keli eilen ja tänään
    - toivottavasti sais pian 800 kilsaa sisään, niin vois kaasata vähän lujemmin...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  19. #19
    Taas on ajettu ja töpeksitty.
    Ajo alkaa luonnistua kun tottuu pyörään. Vielä kun sais 800 kilsaa täyteen, niin vois kaasata vähän enempi, ts. sisäänajaminen on pyllystä.

    Kaatumaraudat on ihan kätevät, tänään sen huomasin kun kippasin pyörän nurin vahatessani sitä. Pari skraadua rautoihin ja heijastin paskaksi. Ei juuri muuta. Eli on niistä muuhunkin kuin koristamiseen. Melkein rupesis vituttamaan kun pyörä oli nurin, mutta pikkasen laimeni kuin sain sen pystyyn (en yksin). Seuraavaksi heijastimet irti takaraudoista niin on taas kuin uusi.

    Stonagan päällä oleva muoviläpyskä (se joka peittää stongan ruuvit) irtoaa näköjään aika nopsaan, aika hötöä muovia.

    Rekisterikilvelle en ole vielä keksinyt uudenlaista kiinnitystä, sellaista joka mahdollistaa tarakan kiinnittämisen. Pitää vielä vähän fundeerata että meneekö lampun alle, vai kallistanko päälle.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  20. #20
    Lainaa (basic @ Huhti. 28 2011,14:06) kirjoitti
    Rekisterikilvelle en ole vielä keksinyt uudenlaista kiinnitystä, sellaista joka mahdollistaa tarakan kiinnittämisen. Pitää vielä vähän fundeerata että meneekö lampun alle, vai kallistanko päälle.
    Jos keksit hyvän systeemin rekisterikilven uudelleen kiinnitykseen telinettä varten, niin kerro ihmeessä tännekin! Itse oon suunnitellut, että jos siirtäisi kilpeä hieman taaksepäin ja samalla kallistaisi sitä eteenpäin, niin teline saattaisi mennä paikalleen. Vaan saattaa kilven kiinnityksestä tulla ruma. Telinettä mulla ei vielä ole(tilattuna on...), eli toistaiseksi tää on vain mielikuvasuunnittelua...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  21. #21
    Ajattelin viedä kilpeä pikkasen taakse ja alas. Siiten kallistaa eteen päin se mitä tarvii... Toistaseksi suunnitelma, kunhan pääsen tässä joskus pajalle mallailemaan, niin katotaan miten toimii...

    Taakse kallistaminen olis hirmu helppoa, mutta se näyttää eri pöljältä kun tarakka ei ole paikallaan. Ite ajattelin sitä tarakkaa käyttää vain kun on tarve, tai jotain...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  22. #22
    Mulle on tulossa tarakka joka kiinnitetään pikairroitettavaan sissyyn, eli koko selkänoja-teline hökötys on helposti irroitettavissa, kun ei tarvetta/kyytiläistä. Kilven saa siirrettyä pari-kolme senttiä taaksepäin ja kun sitä kallistaa eteenpäin, saattaa mennä juur ja juur telineen alle. Sais nyt vaan sen telineen, että pääsis kokeilemaan. Jos ei tuo onnistu, niin on kait sitte pakko siirtää kilpi lampun alle. Tuonne oon nähnyt monen laittaneen kilven touring-malleissa.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  23. #23
    Nyt on sitten virallisesti sisäänajettu ja sen johdosta huollettu Loimaalla.

    Täydellä kaasulla kun tuota käskee niin ei tapahdu juuri mitään. Ei siis mikään vauhtihirmu. Kulkee toki, mutta lipuu hiljalleen eteenpäin. Kaikkea en tahdo saada irti kun on kuusi vaihdetta, ensimmäistä kertaa elämässä joudun sotkemaan noita pykäliä noinkin kiivaasti. Aiemmissa kun on ollut viisi ja ydessä neljä pykälää. Kumma juttu, mutta tuohon kudenteen ei tahdo tottua ainakaan ihan noin vain. Olenko erityisen typerä vai muuten vaan kehityskelvoton?

    Etuakselin päihin asensin kromitatit. Ne akselinpäät oli mukamas rumat. No nyt on rumemmat, sillä tatit on aika suuret. Ehkä ne tippuu vauhdissa jossain kohtaa; en jää suremaan.

    Kuryakynin kalanpyrstöt asensin kans vakioputkiin. Hirmu hienot on. Jopa siinä määrin että melkein kuin äänetkin olis parantunut samalla (ei niille äänille mitään tapahtunut, kirjoittajan mielikuvitus on vain tehnyt tepposen).

    Kingi kallistuu laisekseen yllättävän reippaasti, odotin vähäisempää, mutta sain enempi, näin ollen on syytä olla onnellinen.

    Takaiskareita kannattaa pumpata minkä ehtii; sain pumpun ja annoin iskareille lisää ilmaa (ilma taitaa olla ameriikassa kallista koska niin kitsaasti olivat sitä tehtaalla laittaneet). Ajaminen, tai sen nautittavuus kasvoi huimasti. Ei pohjaa enää.

    Rekisterikilpi odottaa vielä uutta paikkaa, ts. en ole keksinyt patettia sen uudelle kiinnitykselle. Muutamia ideoita on ja pajalla sitten joskus testaan niitä.

    CTEK:n piuhat kiinnitin reippaasti akun napoihin, vain kuullakseni sen jälkeen että ei saa ladata kun on se CAN väylä pyörässä. No pitää ottaa tarkemmin selvää että saako vaiko eikö (Esson tietotoimiston vähemmistö oli sitä mieltä että saa, enemmistö tosin hannasi vastaan).

    Joitan pikku juttuja pitäis vielä ruuvailla tänä kesänä, niistä sitten joskus lisää...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  24. #24
    Lainaa (basic @ Touko. 18 2011,15:11) kirjoitti
    CTEK:n piuhat kiinnitin reippaasti akun napoihin, vain kuullakseni sen jälkeen että ei saa ladata kun on se CAN väylä pyörässä. No pitää ottaa tarkemmin selvää että saako vaiko eikö (Esson tietotoimiston vähemmistö oli sitä mieltä että saa, enemmistö tosin hannasi vastaan).
    Senkus lataat, kunhan se CTEC on kytketty akulle molemmat piuhat. Se CAN-väytä tarkoittaa että siellä on kahden kieretyn piuhan linja joka päättyy päätevastukseen ja joka ohjailee sitten solmujen toimintaa jännite-eroilla ja solmut jakelee sähköä kohteille. Ei se pillastu sun CTEC:istä. Jos lataat akkua kun fillarista on virrat poikki niin CAN-väylä ja sen solmut etc ohjaimet edes tiedä sun latailuista ja ei ne silloin loukkaannu.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  25. #25
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 25 2011,08:51) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 24 2011,19:49) kirjoitti
    tarkista se jarruneste manuaalista kumpaa sen pitäisi olla. Tiedän omista vehkeistä, että 2005 oli DOT5 ja 2007 on DOT4. Ne eivät sovi yhteen vaan jos sotket niin menee kaikki tiivisteet ym. pilalle.
    Muistan tosiaan, kun ostin Street Bobin, että juuri tuonna vuonna HD syystä taikka toisesta siirtyi käyttämään DOT 4 nesteitä. Sitä ennen DOT 5.

    Etkös sä Mikkoyli hommannut siihen CVO matkalehmääsi sellaisen alustan jäykistäjän? Minkä firman valmistama tuo oli? Noita löytyy EBaysta aika monta erilaista ja erihintaista. Progressive Suspensionin kyhäämä on ainakin hinnaltaan sopiva.
    Mennyt ohi tämä viesti, sori. Joo Progressive suspension touring linkin asensin. Se on ehdottomasti kannatettava palikka. Ei enää souda peräpää vaan menee kuin juna.
    Olen nyt ajanut 4500 km Jimsin 131 koneella ja vasta nyt se alkaa herkistymään. Mekaaniset äänetkin ovat pienentyneet koko ajan. Radikaali parannus tuli kun vaihdoin nostajat Competition Camsin tekemiin. Jimsin omat piti hirveää meteliä.
    Ruiskun säätöjä olen etsinyt edelleen. Pyörässä on Daytona Twintecin closed loop lambdoilla eikä siinä ole enää nakutuksenestoa. Sytkäennakkoa on pitänyt ottaa aika paljon myöhäisemmälle mukana tulleisiin karttoihin nähden. Nakuttaa herkästi. Eilen huomasin, että kone (varsinkin takapytty) lämpeni turhan paljon. Keväällä laitoin laihemmalle, mutta nyt laitoin takaisin kautta alueen AFR:ää noin 0,3 rikkaammalle. Nyt se on 12,5 täyskaasulla ja cruisatessa useimmin 13,3. Tyhjäkäynnillä 13,5. Alkaa olla aika hyvä.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  26. #26
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 20 2011,18:28) kirjoitti
    -Ajettavuus on oikein hyvä, eikä toi vanhakaan runko mikään letkumainen ole. Pientä hermostuneisuutta huomasin ohituksissa, mutta tuo taitaa olla kulmikkaaksi kuluneen takanakin syytä. Alusta on kuitenkin mukava ja silti tukevan oloinen.
    Kulmikkaaksi kulunut takanakki ja siihen alipainetta, niin saat todella karseat ajo-ominaisuudet RK:hon.

    Mutta kun on Ok kumi ja siinä painetta riittävästi mutta ei liikaa (esim 2,5) niin menee kuin raiteilla.

    Jos kumit on OK ja mutkittele niin sitten on kumiripustuksen kumit väljät, mutta jos sinulla on kulunut takagummi, niin siihen suuntaan kannattaa katsella. Tuo on sen verran painava peli että kulmalle ajettu alipaineinen rengas ei pidä ajolinjaa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #27
    Lainaa (basic @ Touko. 18 2011,15:11) kirjoitti
    Takaiskareita kannattaa pumpata minkä ehtii; sain pumpun ja annoin iskareille lisää ilmaa (ilma taitaa olla ameriikassa kallista koska niin kitsaasti olivat sitä tehtaalla laittaneet). Ajaminen, tai sen nautittavuus kasvoi huimasti. Ei pohjaa enää.
    Kannattaa pitää ilmaa. Ton aika pehmetä jos on kovin tyhjä, eikä nollapaine tainnut edes olla suositeltavaa. En kyllä muista että tehtaan ohjepaineella olisin saanut 2008:n takajousia pohjaamaan, edes tavaroiden kanssa.

    Kyytiläisen kera kannattaa painetta nostaa. Ja olet varmaan sitten jo huomannutkin että tavallinen huoltiksen ilmapyssy ei sovi liittimeen, koska se on tarkoituksella jätetty "lyhyeksi".

    Tarvikkeena saa käsipumpun, jolla ei riko vaimentimia, sillä pistoolilla tuo olisi hetkessä täydessä letkupaineessa...
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  28. #28
    Sain vihdoin ja viimein tuommosen säätöpumpun. Varsin kätevä laite! Eipä tarvinnut kauaa pumpata kun oli jo maksimipaineessa. RK Customissa on pikkasen kovempi (matalampi) takajousitus kuin RK Stanu ja Classic malleissa. Omassani laskin painetta tehdasasetuksista ja pyörästä tuli mukavampi ajettavuuden kärsimättä.

    Postin pitäis polkasta mulle lähipäivinä uudet Pirellin Night Dragon renkaat. Saas sitte kattoa miten vaikuttavat ajettavuuteen, kunhan saan ne alle. Amerikan foorumeilla noita kumeja kovasti kehuvat touring-runkoistenkin alla ja edellisessä pyörässäni(Dyna) oli Night Dragon takarenkaana ja toimi siinä hienosti!

    Edelleen olen erittäin tyytyväinen Kingiin! Sain juur vaihdettua kaikki öljyt(moottori, laatikko ja ensiöveto) laitteeseen. Olihan tuossa vaihdossa tosin pikku murhettakin: Vaihdelaatikon öljynvaihdon jälkeen huomasin ajon jälkeen, että kytkinvaijerin säätömutterin(siis puolesta välistä vaijeria) valuu öljyä, Luulin ensin että laatikossa on liikaa öljyä, vaikka laitoin sitä korjausmanuaalin mukaisen määrän. Osoittautui kuitenkin, että laatikon huohotusletku (transmission vent hose) oli tukossa. Kannattaa siis pitää silmällä tuota...

    Jarrulitkut pitäis vielä vaihtaa pyörään, mutta tää taitaa jäädä myöhempään kesään, koska aattelin joka tapauksessa laittaa tohon teräspunosletkut ainakin etujarruihin. Jospa tulis noi vauhdin hillitsimet vähän tunnokkaammiksi... Tehoa jarruissa on kohtuullisesti, mutta ovat pikkasen äkkinäiset.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  29. #29
    Nyt on runsas kolme tonnia ajettu ja pyörä alkaa olla aika tuttu. Ajo-ominaisuuksien suhteen olen yllättynyt positiivisesti. RK kulkee kuin juna ja ajaa lähes tulkoon itse itseään. Käyttötarkoitukseensa saakelin hyvä pyörä.
    Tehoja toki saisi olla enempi. Tuntuu kohtalaisen laiskalta, vaikka papereiden mukaan voisi odottaa pikkasen enempi. Toki pyörä painaa enemmän kuin muunmaalaiset serkkunsa ja tämä syönee ne tehot.
    Itse vertailen HD:tä 1500 Kawa VN vm1999, jollainen taannoin oli. HD tuntuu paremmalta kuin tuo japanialainen ja sekös yllättää. Oletusarvoisesti nuo jaappanilaiset kun on perempia ajaa sun muuta sellaista. Kawan runko oli löysä, jarrut mitä sattuu ja jousitus eri pehmyt verrattuna harrikkaan. Toki pyörien välillä on 11 vuotta kehitysversioeroa. Perstuntumalta ovat kuitenkin tehoiltaan aika lähellä toisiaan, vaikka harrikassa pitäisi olla sitä jonninverran enempi.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  30.  
  31. #30
    Täysin stocki TC on yllättävän duhaisen tuntuinen, hengityksen helpotus ja säätö ni paranee kummasti. Väinös on löysä runko, mä koeajoin taannoin ku luulin et voisin sellaisen ja mul on ollut vain vanhempia Härräköitä ja Väinön runko on jäykkyydeltään "spaghetti al dente" mikä muutenkin vaivaa valtaosaa putkirunkojapseista. Tollanen soffa-Härräkkä on yllättävän ketterä fillari ajossa.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen