Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Tuollanen youtube-pätkä tuli vastaan youtube. Aurinkoinen moottoritie, loiva kaarre ja yhtäkkiä pyörä liukuu alta pois. Mitä tuossa tapahtuu?

    Moottoritienopeuksissahan hyrrävoimat pitää pyörän tiukasti pystyssä, mutta tuossa pyörä menee nurin sekunnissa.
    K1200GT & 701Enduro
  2. #2
    Olisko menny takapää lukkoon?
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  3. #3
    Videon kuvauksessahan luki että mahdollisesti öljyä tiellä?
    Aika nopeasti ja jyrkästihän tuo kyllä lähti kallistamaan, olisiko vähän likainen tie ja yksinkertasesti lähti pito takafillarilta?



    Kawasaki ZZR 600 -92
  4. #4
    Kohdassa 0:05 mennään todella kiiltävän pikipaikkauksen yli - liekö kovin tuore. 3-4s myöhemmin tapahtuva vastaohjaus on tarpeettoman raju tuohon mutkaan ja jostain syystä se nyt vain sitten lähtee irti. Kovin kallelleen pyörä menee heti ja näistä seikoista tulee kaksi karkeaa vaihtoehtoa mieleen:

    1. Putki osuu maahan.

    2. Takarenkaan pito irtoaa koska a) aiempi pikipaikkaus kohdassa 0:05 b) öljyvuoto koneesta c) uusi takanen säilytysrasvoin d) blingbling-kaveri lipsauttanut kumikiilloketta kulutuspinnan puolelle e) rengas räjähtää
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #5
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Alakaide pelasti.
    1000
  6. #6
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 18 2011,22:12) kirjoitti
    Kohdassa 0:05 mennään todella kiiltävän pikipaikkauksen yli - liekö kovin tuore. 3-4s myöhemmin tapahtuva vastaohjaus on tarpeettoman raju tuohon mutkaan ja jostain syystä se nyt vain sitten lähtee irti.
    Totta, 0:06 näkyy metri-pari pitkä paikkaus. Ja sen jälkeen vastaohjauksella pyörä kumoon.
    K1200GT & 701Enduro
  7. #7
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 18 2011,22:12) kirjoitti
    Alakaide pelasti.
    ...Ja vei käden...
  8. #8
    Niinno, jos ei olisi ollut alakaidetta, olisi lähtenyt vähän muutakin kuin käsi.

    Olipa muuten varsin sopimaton biisivalinta videossa o.O
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #9
    Oisko käsi kuitenkin lähtenyt kun kuvaava jamppa veti päälle, ja varmaan lähti lapasesta ku leikkas tuon tiemerkinnän reunan päältä. Ilman alakaidetta olisi kyllä pää irti tjs.



    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  10. #10
    Lainaa (Murina @ Huhti. 19 2011,11:17) kirjoitti
    Oisko käsi kuitenkin lähtenyt kun kuvaava jamppa veti päälle. Ilman alakaidetta olisi kyllä pää irti tjs.
    Kuvauksen perusteella jamppa itse kertoo että käsi lähti kaiteen osumasta.
  11. #11
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Taajuus @ Huhti. 19 2011,09:30) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 18 2011,22:12) kirjoitti
    Alakaide pelasti.
    ...Ja vei käden...
    Ei vienyt, tolppa vei. Alakaiteen pitäisi ulottua aivan alas asti. Tuolla päin maailmaa on kuitenkin edes vähän ajateltu asiaa mp:n kannalta.
    1000
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Taajuus @ Huhti. 19 2011,09:30) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 18 2011,22:12) kirjoitti
    Alakaide pelasti.
    ...Ja vei käden...
    Ennemmin se lapanen kuin henki. Hanskan voi nykyisellään nykyisellään rakennella ajokelpoiseksi vaikka titaanista, henki on vähän vaikeampi juttu.
    Superbike #7
  13. #13
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kaikenkaikkiaan lähtee kyllä niin oudosti alta, että veikkaisin pyörästä lentänyttä öljyä tai jäähdytysnestettä renkaan kylkeen. Ei mistään pikipäikasta noin pitkää sladia lähde, pieni heilahdus tulee, mutta jos renkaan pito on kunnossa, niin ois pitänyt ainakin alkaa mustaa piirtämään heti takapään livettyä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #14
    Lainaa (hondapena @ Huhti. 18 2011,21:23) kirjoitti
    ... Aurinkoinen moottoritie, loiva kaarre ja yhtäkkiä pyörä liukuu alta pois. Mitä tuossa tapahtuu?
    Ohituksen jälkeen kiihdyttää voimakkaasti, kallistaa ja takasesta lähtee pito?

    -J-
  15. #15
    touring renkaat? ketjuoileri voitelee takapyörän.

    jos taka-akseli löystyisi, niin vois lähtee noin.?



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    "A Honda CBF 1000 with the rear wheel loosing traction (possibly oil or motor blocking the wheel).
    The rider (me) was thrown against the safety railings, managing to put his right arm bellow them, and loosing said arm in the process. Thanks to my 4 ridding pals my life was saved. "
    Lainaus kuskin tekstistä.
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  17. #17
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 19 2011,16:06) kirjoitti
    Ei vienyt, tolppa vei. Alakaiteen pitäisi ulottua aivan alas asti. Tuolla päin maailmaa on kuitenkin edes vähän ajateltu asiaa mp:n kannalta.
    ...

    Lainaa (nuunii @ Huhti. 20 2011,08:49) kirjoitti
    The rider (me) was thrown against the safety railings, managing to put his right arm bellow them, and loosing said arm in the process.
  18. #18
    Vaikka kuinka moneen kertaan katsoin hidastettuna VLC-playerillä niin ei mene jakeluun minkä takia vetää lipat
    Tiessä ei ainakaan näy mitään öljyä, paikkausta tms.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  19. #19
    Tosi outoa ja ikävä homma... Katselin itsekin ton useampaan kertaan ja vielä hidastettuna, mutta mitään järkisyytä ei tosiaan tunnun löytyvän kaatumiselle.
    Pyörä on ikäänkuin palaamassa takaisin omalle kaistalle ja ajaa jo melkein keskiviivan päällä, mutta sitten yhtäkkiä ajolinja siirtyy takaisin ohituskaistan keskelle ja peli lähtee oudosti lapasesta.
    Takarengas ei näytä lukkiutuneen ja aiheuttaneen tilannetta, koska se alkaa piirtämään mustaa viivaa asfalttiin vasta kun pyörä alkaa olla jo kunnolla sladissa. Syyllinen täytyy olla tuo pikipaikkaus jonka jälkeen luisto alkaa tai sitten joku muu mystinen syy... Aiheuttaja olis kyllä kiva saada selville, eihän mopo voi itestään käsistä lähteä, etenkin kun ei tuokaan nyt näyttänyt videon perusteella ajavan edes mitenkään älyttömän lujaa.

    Mutta kuvitelkaapa vaan mitä olisi käynyt ellei kaiteessa olisi ollut tuossa kaarteessa myös alasuojaa? Voin vaan arvailla mitä käy kun liukuu vaikka 100km/h kaiteen metallitolppaa päin, siinä ei paljon ajovarusteet lohduta eikä tarvitse miettiä koska ajokausi jatkuu



    k1300s
  20. #20
    näyttäis olevan rako kaiteen alareunassa just tolla kohtaa,muutama sekunti myöhemmin sitä rakoo ei enää ole,paska säkä.
  21.  
  22. #21
    Tuolla neljä sivua lisää aiheesta, vaatinee rekisteröinnin:
    cbf1000 forum

    Lainaa kirjoitti

    Near Death Experience
    « on: 02 August, 2009, 07:10:05 AM »

    5 weeks later and I have the story of my life to tell.
    The accident was filmed by mere chance. Brutal. No obvious explanations, although bikers have theories that range from all kinds of rider error or bad road conditions.
    With no aparent explanation, my bike's back wheel slides/drifts and sends me rolling down the highway. My right arm is caught in the metal guards, cutting half by the rist, which becomes "stuck" with help of the leather bracelets, and my arm is ripped off above the elbow. That was the last time I saw my arm. Lucky me, my travel buddies included 1 doctor and 2 farmacists. When they looked at my body in the road they believed I was dead. My modular helmet had the face torn off, my eyes were open blankly staring the sky, the jacket exposed my belly. I wasn't breathing. Suddenly I gasp for air. The helmet strap was choking me. They put me in emergency position and took my helmet off. I barfed and started screaming in pain, swearing and saying it hurted alot, while they tied my bleeding arm with apiece of cloth. They had the highway closed, and literally opened random cars' trunks looking for ice for my arm. It was no good, my arm couldn't be reattached anyway. Weeks later I'm told 3 of my main plexial nerves were torn off, leaving me with only 1 stretched and injured nerve.
    1 hour later, I'm arriving at the hospital, still conscious trying to fight both the pain and the will to sleep.
    They put me in a coma, and a 2 hour operation becomes a 16 hour operation. Things looked so dire at one point, my dad started speaking of me in past terms. My blood wasn't coagulating, I had 25 double units of blood transfused into me. Not a single drop of my blood remais inside me. I made it against medical expectations.
    I remained heavly drugged in intensive care for 1 week and an half. My brain bled internally, they didn't know what it would affect. They didn't know if I'd recognize anyone. I don't remember the accident, nor any event afterwards. All I'm telling, I've been told.
    During the 1 week and an half I alucinated. I was being chased. They tyed my remaining arm, tryed to restrain me, but I'd at times summon so much strength, they needed 6 male nurses to stop me from ripping my central catheter and jumping off the bed. At one time I tryed to take my own life, bitting my tongue off. They were allucinations way worse than any dream I ever had...
    Eventually I regained conscience. Other than the accident memories, my brain was fine. I was completly restrained. I felt something misising. No one dared tell me about my arm. No one knew how I'd react. I suspected my right arm had some sort of mutilation. Maybe just figers if I was lucky. Eventually I found out I wasn't, when a nurse told me. I reacted cool. No use in crying for the loss of a limb. It won't grow back. Maybe the medication helped, I dunno. The nurse asked me if I already knew, my reaction was not the expected one.
    It'd be anothe week and an half I'd get out of bed the first time. My muscles atrophied. In fact I was in bed for so long I had open sores due to pressure in my coxis and the back of my head. My hair was cutted further.
    I needed to learn to walk again. Each day able to give one more step than the day before without loosing balance or fainting.
    It was a total of 5 weeks before I could leave the hospital. During those 5 weeks of boredom I missed my bike. I still do when I see a bike in the road. In the future, I hope I'm able to ride again.

    The video, it isn't gore, just plain brutal seeing me ragdolling down the asphalt. Notice that my buddy that was filming, nearly got caught both by my body and my bike. Lucky me no one else got hurt. I can deal with loosing an arm. I dunno if I could deal with hurting a friend.

    http://www.youtube.com/watch?v=2Y9Bv4vWVZc

    I also leave you with pictures of me in the hospital.
    http://www.hi5.com/friend....3934953
    hooondaaa