Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onko servojarrullisen pyörän (R1150RS) jarrupalojen vaihdossa jotakin erityistä huomioitavaa vai onnistuuko "normaalisti".

    En pikaisella hakemisella löytänyt tähän kysymykseen Foorumilta vastausta.

    Kiitokset mahdollisista vihjeistä jo etukäteen.

    J64



    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  2. #2
    Ei periaatteessa, mutta mikäli olet vaihtanut nesteet kuluneilla jarrupaloilla tai runkkaat männät liian syvälle saattaa pyörä ruikata liiat nesteet ylivuotoletkun kautta pihalle.
    R1250GS
  3. #3
    Lainaa (Jussiboy @ Huhti. 17 2011,14:24) kirjoitti
    Ei periaatteessa, mutta mikäli olet vaihtanut nesteet kuluneilla jarrupaloilla tai runkkaat männät liian syvälle saattaa pyörä ruikata liiat nesteet ylivuotoletkun kautta pihalle.
    Kiitos tästä. On tähän mennessä huollettu liikkeessä, joten en varmaksi tiedä nesteiden vaihdoista. Ajattelin kuitenkin itse tehdä pienempiä osien vaihtoja jatkossa itse. Ylivuotoletku lienee sijoitettu niin, ettei maalipintaa pääse roiskuva neste pilaamaan?
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  4. #4
    Ässässä ne (etu- ja takapiiri) tulee ulos pyörän alle, missä on jotain mitakin ylivuotoletkuja. Mulla ei ole tavallisesti tullut nesteitä ulos, mutta nyt kun vaihdoin levyt ja palat nesteiden jälkeen niin pyörä "kusas" allensa ja se on kuulemma aivan normaalia.
    R1250GS
  5. #5
    Katso että nesteet on vaihdettu. Jarrusatuloihin ja servolle kertyy yllättävän paljon likaa jo parissa vuodessa. Brempon paloilla jarrut tomii parhaiten. Niin se nesteen vaihto, jos olet lähellä tamperetta niin Kymäläinen mp on luotettava ja edullinen
  6. #6
    Kannattaa muistaa että servojarruissa ne näkyvät jarrunestesäiliöt ei musitaakseni ole yhteydessä työpiireihin vaan niiden säiliöt on servo-ABS yksikössä tankin alla josta myös ne ylivuotoletkut lähtee.
    Jarrunesteiden vaihdossa pitää siis vaihtaa neljän piirin nesteet. Pienen pieni suppilo on tarpeen.
  7. #7
    Ja hölpön pölpön.

    Aivan sama vaihtaa servolliseen tai servottomaan palat.

    30 minsaa kun vaihtaa eteen ja taa.
    Örk
  8. #8
    Kertokaa muuten minullekin missä on jarrupiirin ylivuotoletku, sellaista en ole ikinä nähnyt

    Varsinkin paineavusteisten jarrujen ylivuotoletku kiinnostaa.
    Örk
  9. #9
    R1100S:ssä ylivuotoletkujen päät (samassa nipussa neljä mustaa letkua, kaksi jarruille, yksi bensatankille ja yksi akulle) tulevat kardaanin ja jarrupolkimen välistä alas. Paikka löytyy ainakin siten että bensamittarilla tankkaa kunnes maassa on*lätäkkö ja katso mistä vuotaa.
  10. #10
    Lainaa (efraim @ Kesä. 17 2011,12:55) kirjoitti
    Paikka löytyy ainakin siten että bensamittarilla tankkaa kunnes maassa on*lätäkkö ja katso mistä vuotaa.
    Se on kumminkin ton ikäsessä tukossa (jos ei ole jo etsitty ja puhalleltu puhtaaksi...)
  11. #11
    kyllä minulta ainakin löytyy huohotusletkun päät vain
    -akulle
    -bensiinitankille (jonka yleensä saa avata paineilmalla/ vuosi


    Jos jarrujärjestelmä on suljettu, miksi ihmeessä se tarvitsee huohotusletkun ?? Eihän sitä säiliötä täyteen laiteta,

    Korvausilmaa varten laiten letkun ymmärtäisin.
    Örk
  12. #12
    Työnnä jarrusatulan männät niiin syvälle kuin saat, niin löytyy huohotusletkut
    R1250GS
  13. #13
    34517686459 VENT HOSE (to 08/06) Siinä olis k 1200 s:n jarrujen huohotusputki varaosanumeroineen, taitaa olla sama kaikissa, ehkä.
    Niitä putkia on oikeesti 2kpl tankista, yksi huohotus ja yksi korkin tilasta, yksi servoyksiköstä, menee kaksi yhteen ja vanhemmissa yksi akulta
  14. #14
    Servojarrujen ylivuotoletkut näkyy tuossa, osa 5
    ABS yksikkö

    Ne on sellaisilla muovikorkeilla kiinni siinä ABS yksikössä.

    Niistä tulee ylimääräiset nesteet ulos, jos jarrusatuloiden männät painaa ihan sisään, jos siis nestettä oli tarpeeksi ennen operaatiota.

    Tuota kerääjäsäiliötä, osa 6, *ei ole kyllä kaikissa pyörissä, onko edes missään Suomeen tuoduissa.

    Pekka

    Pekka
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Joojoo @ Kesä. 19 2011,19:12) kirjoitti
    34517686459 VENT HOSE (to 08/06) Siinä olis k 1200 s:n jarrujen huohotusputki varaosanumeroineen, taitaa olla sama kaikissa, ehkä.
    Niitä putkia on oikeesti 2kpl tankista, yksi huohotus ja yksi korkin tilasta, yksi servoyksiköstä, menee kaksi yhteen ja vanhemmissa yksi akulta
    Tuossa siitä kuva
    Huohotusletku

    Pekka
    Pekka