Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Terve!

Olen tässä talven viettänyt pähkäillen pientä ongelmaa minkä huomasin viime ajokaudella ja nyt ajokauden alettua tekee pyörä vieläkin seuraavaa. Eli kylmänä lähtee pyörä oikein mukavasti käyntiin mutta hetken kun on ajanut ja pyörä ehtinyt lämmetä (kolmesta neljään palkkia lämpömittarissa) niin kun pysähtyy ja sammuttaa niin eipä starttaakaan. Startti kyllä pyörii mutta tuntuu, että ei oikein saisi kipinää. Hetken seistyään (noin 5min) lähtee taas oikein mukavasti käyntiin.

Mistähän mahtaisi kyseinen ongelma johtua? Onko tuon ikäisissä kawoissa jo jokin tekniikka mikä estää pyörää käynnistymästä jos pyörä on tekniikan mielestä liian lämmin? Olisiko starttimoottorissa mahdollisesti jotakin vikaa?

Kiitos vastauksista!
    PUM!
    Mulle tulis ensin mieleen venttiilin välysten tarkastus, jos lämpimänä ei tykkää käynnistyä. Koska viimeksi säädetty tai tarkastettu?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ekana tulee tosiaan mieleen, että venttiilivälykset ovat liian pienet.
    Superbike #7
    Kiitoskia nopeista vastauksista.

Hmm.. niistäpä en osaa sanoa. Kaasarit synkronoin omatoimisesti mittarin avustuksella viime kauden alussa mutta venttiileihin ei ole tullut koskettua.

Kuinkas nuo venttiilien välykset hommaan vaikuttaa, voisiko joku hieman valottaa asiaa?
    PUM!
    On ihan totta että jos venttiilit on hiukan kannolla niin lämpimänä saattaa olla käynnistysvaikeuksia.
    Karstakin voi toki aiheuttaa moista.
    Eli kun venttiilit kantaa (siis välykset olemattomat) niin ei oo puristuksia jolloin ei oo seosta mikä syttyis.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Onko tuossa mimmonen homma jos ite alkaa huseerata vai pääseekö helpommalla (tottakai pääsee) kun vie tehtäväksi? Paljonkohan vaan ottavat hintaa..
    PUM!
  7.  
    Helpoiten pääsee kun vie mp-korjaamolle, tai tekee niin kuin itse tein eli tiputin koneen pois ja kannoin sen korjaamolle Oliskohan toi säätö ollut päälle satkun..
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93