eli ei antanu kunnon kipinää pakasta vedetyt tulpat(ja oikee lämpöarvo ym...)siis kaikki 4kpl.vahhoilla räiskii niin et kalju palaa.
siinä sitte tulppia ropatessa katkes yks tulppa koneeseen...mitä vittua!? n.15nm momenttiin vedetty....prkl. kaivoimpa vanhat ngk:t vertailun vuoksi ja totesin että tulpan "runko" on pikkasen erilainen ja erivärinen,myöskin tyyppi teksi erivärinen ja eri kohdassa.
mulla ei tullu muuta mieleen kun,onko prkl kiinalaset ruvennu näitäkin väärentämään vai onko ngk ruvennu tekee täyttä p*skaa...
nyt on sitte densot koneessa ja pysyy.
itse sanon noita 'ang kee koo'. laatu on pudonnut.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Todennäköisesti kiinankopioita:
http://www.ngk-sparkplugs.jp/english...ake/index.html
Saattaisivat olla kopiot, mistäs ostit ?
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Tukkurien mukaan Suomeen tullut myyntiin jo n.10v. ngk;n *ainakin kelkkoihin tarkoitetuissa B8ES, BR8ES,B9ES ja BR9ES ollut ainakin kahta mallia. Toinen alkuperäinen jossa teksti musta ja lisenssillä jossainpäin aasiaa teetetty jossa taas teksti sininen. Tämä jälkimmäinen ollut todella huono, pimennyt yleensä muutaman tunnin ajon jälkeen. Osa lyönyt runkoon heti uutena osa pimeitä jo alunperin.
Mulla on ainakin NGK:t olleet parempia kuin esim. Championit.
2-tahtisissa ja nelareissa myös.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Yleensä ngk:n R tulpat on sinisellä tekstillä,(eli vastustulppa)
ja normit ilman vastuksia on mustilla teksteillä. Ainakin autopuolella yleensä ollut näin.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
On aika pirun monessa 2-pyörämerkissä ensiasennustulppana. varmaan maanantaikappaleita voi joskus olla, mutta jos noissa jotain yleisempää ongelmaa olisi, siitä varmaankin kuuluisi netin täydeltä ja heti.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Pudottamalla betonille tai asvaltille ne kuulemma saa sisältä rikki?
Eli ei kandee kolhia? *![]()
![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
se on totta että osa kolhii niitä aivan hulluna ja luulee, että ne kestää.(Kawa LTD @ Huhti. 12 2011,12:39) kirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
NGK:ta on nykyisin myynnissä myös Ranskassa tehtynä ja ainakin itsellä oli tänä talvena ongelmia kelkan kanssa ihaneli BR9ES ja "parhaat" pimentyi ekalla käynnistyksellä... Nyt kiinni olevat kestäneet joulusta asti. Kelkkapuolella samaa ollu monella kokemuksena.
Voin vahvistaa että näin on käynyt myös kerran meidän huollossa NGKn tulpalle.(nofuture @ Huhti. 11 2011,20:18) kirjoitti
Yksittäinen tapaus, mutta täysin vastaava kuin sinulla. Tulpan runko poikki kierteen yläreunasta alle vaaditun kiristystiukkuuden. Tarkasteltaessa havaittiin että tulpan runko oli lievästi vinoon koneistettu -> materiaali toisella laidalla ohuempaa -> valmistusvika.
Eli jos tuollainen tulee vastaan näistä miljardeista sytytystulpista joita NGK valmistaa, tulee jälleenmyyjä/maahantuoja/valmistaja luonnollisesti vastaan ja korvaa vahingon.
Tulpat itsessään ovat toimineet moitteetta kaikissa niissä laitteissa joihin niitä on asenneltu. Tulppien pimenemiseen on löytynyt joku muu syy kuin se että tulpassa olisi vikaa. Kelkoissa homma ei ole ihan yksinkertainen joten siellä kokeiluja saattaa tulla enemmänkin.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
ostettu joko stormilta tai tuosta paikallisesta puljusta...ei voi muistaa...eikä noita ole kolhittu mihinkään. se vaan ihmetytti kun kipinä on aivan onneton kaikissa neljässä.(yhden ois voinu ymmärtää valmistus mokana)...no eipä niistä sen enempää...sinne ne lensi takamehtän romukasaan
Ostin 4 tulppaa NGK ja 2 kpl meni kerralla pimeeksi, noin 100 km ja kuoli siihen paikkaan.
Veikkaan että niitä on viskelty myyjäliikkeen toimesta hyllystä lattialle ja päinvastoin.![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
luitteko linkin? piraatteja kiinasta, ovat valmiiksi paskoja. toki paiskomalla tai joku maanantaikpl voi olla aidoissakin.(tomppak @ Huhti. 12 2011,06:21) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tuolta tsekattuna nykyiset NGK:t käy liian kylmänä... Laitoin densot ja tyhjäkäynti rauhoittui välittömästi ja se "röpeltäminen" loppui *
Toinenkin linkki
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Sama vika Rahikaisella..än gee koot tuntuu kestävän 100 kilometriä kun piiputtaa. Seuraavaks varmaan nuo densot mitä tarjoon:/
Honda Cbr600
Kawasaki zx-9r
Yamaha fz-6s
Itse olen käyttänyt ngk tulppia, ja mitään ongelmaa ei ole ollut.Iridium tulppiakin ollut mopossa ja mitään eroa en ole huomannut käytössä. Paitsi vanhaan äffään sopi iridium paremmin
![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Motonetistä hain perus NGK:t ja hyvin on pelittäny. 11e/kpl aah, ihanan kallista![]()
Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
Olen jotenkin vierastanut NGK:ta vaikka ihan mutulla se tuleekin. Densoon olen aina luottanut, Championilla, Berulla, Possilla, Motoralilla pääsee myös eteen päin halvalla jos saatavuus on kohdallaan.
Kannattaa kynttilät tilata ebaystä, banditin vakiotulppa on siinä 9-10 € kpl Suomessa, E:ssä siinä 13 puntaa 4kpl satsi perustulppia. Ja tuohon käy muukin kuin se kallis perus NGK.