Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
    Kortti tuloillaan ja pyörä hakusessa.
    Ikää kuitenkin kerinnyt kertyä jo 32 v.

Tarkoituksena olisi näin aluksi ostaa joku 600-650 pyörä jolla olisi hyvä päästä uuteen harrastukseen kiinni.

Seuraavia Suzukin malleja olen ajatellut, mutta kun olen vielä aivan noviisii näissä prätkä hommissa ajattelin kysellä hieman vinkkejä kokenemmeilta jermuilta.

GSF 600 Bandit Tai *SV 650 S

Jos viitsitte heitellä tänne pyörien hyviä ja huonoja puolia, niin olen mieli avoimena imemässä kaiken tarjotun datan itseeni. *
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
    Tästä vaihtoehto noille: GSX 750
    563+
    Niin ja tuossa SV 650 S:ssä on eroja onko ruisku vai kaasaripeli. -03 tuli ruisku. Uudempi on hiukan paremman näköinenkin...
    563+
    Tonninen GSX-R oli ainakin minulle varsin passeli ekaksi mopoksi, mulla ei ollut aiempaa mopotaustaa ollenkaan
    Jos kenkä puristaa, kulje avojaloin XD

Nykyinen ~ Hayabusa K9 ~ alias haisuli

Ex "Darth Wader" GSX-R 1000 K8
    Molemmat sopii aloittelevalle motoristille hyvin. Erot lähinnä ajoasennossa, SV "puolikyykky" vs. Banditin pysty ajoasento.
    Itsellä eka isompi pyörä oli varttikatettu SV, johon oli vaihdettu yläkolmio ja crossitanko, näin ollen normaalia SV:tä pystympi ajoasento.

Toinen eroavaisuus tulee moottorien luonteessa, V2 vs. rivinelkku. Makuasioita, V2 antaa makeemmat soundit, varsikin tehopöntöllä.

Helppoja ja ketteriä ajella molemmat. Kannattaa myös katsastaa suoraan samat pelit isommilla koneilla, ei niitä kannata pelätä. Ei niissäkään liikaa tehoja ole.

Nyt mennään kolmatta kautta 1250 SA Banditilla.
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Lainaa (Nude78 @ Huhti. 10 2011,23:49) kirjoitti
    Kortti tuloillaan ja pyörä hakusessa.
    Ikää kuitenkin kerinnyt kertyä jo 32 v.

Tarkoituksena olisi näin aluksi ostaa joku 600-650 pyörä jolla olisi hyvä päästä uuteen harrastukseen kiinni.

Seuraavia Suzukin malleja olen ajatellut, mutta kun olen vielä aivan noviisii näissä prätkä hommissa ajattelin kysellä hieman vinkkejä kokenemmeilta jermuilta.

GSF 600 Bandit Tai *SV 650 S

Jos viitsitte heitellä tänne pyörien hyviä ja huonoja puolia, niin olen mieli avoimena imemässä kaiken tarjotun datan itseeni. *
    Onko muita vaatimuksia pyörälle, kuin merkki?
    Hinta, vuosimalli?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
    Kääntyisin tohon GSF 600 Bandiittiin. Rauhallinen, varmatoiminen, monipuolinen erilaisiin käyttötarkoituksiin yms. Omaa kokemusta Suzuki Bandiitista 1200 GSF vm 05. reilut 5 vuotta. Erinomainen pyörä moneen menoon varmatoiminen yksi Suzukin parhaimmista moottoreista. Valmistettiin 80 luvulta asti öljy/ilma jäähdytteinen aina 2006 vuoteen asti. Myös pikku "rosmolla on tullut ajeltua jonkin verran. Suosittelen. Siinäkin suhteessa toi 600, että sinuks lajin ja pyörän kanssa ja sit isompaan. Turvallisia kilometrejä tulevaan kauteen.
    rengas
    Omaa Bandittia olen usein luonnehtinut moottoripyörien ht-veneeksi. En tiedä onko se paras mihinkään, mutta sillä voi tehdä vaikka mitä. Menee urheilullinen taajama-ajo mutkapätkillä, voi ajaa radalla, toimii touringissa, kivä käydä kioskilla ja käypänen kyysäämiseen. No joo, ei oikein sovi soralle...

Omaani vaihoin leveämmän stongan, muuttui ajoasento huomattavasti parempaan suuntaan.

Eli voin suositella Bandua.
    Life is too short to leave behind.

Kawasaki 300J 2014 - lällis

Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
    Sinulla on kuitenkin tuota ikää jo, että varmasti tiedostat rajasi ym. ja vastuuntuntoa jo löytyy enemmän kuin näyttämisen halua joten lähtisin tapauksessa jo ihan isosta pyörästä liikkeelle.
    En sano, etteikö 600 pärjäis, mutta ota suosiolla isompi niin et tympäänny.

Malleista suosisin pystyhkön ajoasennon omaavia, esim. GSX 1400 tai GSF 1250. Miksei 1000 gikserikin, tosin ehkä mukavampi ajella ja totutella pyöräilyyn rennommasta ajoasennosta, pystyy kikserilläkin ajelemaan hiljempaa ja rennommin, mutta tosiasissa se on tehty kovaan kulkuun, joten siksi suosittelisin jotain muuta.
    Jotkut kyllä voivat tykätä kyykyn ajoasennosta ja tottua hyvin siihen, tämä on makuasia, mutta totuus on, että se ei ole opetteluun paras mahdollinen malli.
    Toki jos semmosen kikserin hommaat missä on laitettu vakio tangon tilalle kunnon raiserit ja tanko niin ei se ajoasentokaan ole enää niin kyykkä.

Valitsetpa minkä tahansa niin osta riittävän uusi/hyväkuntoinen ruiskupyörä niin ei into laannu rempattaviin kohteisiin ja säätelyihin.
    Itse vaihdoin vanhan 1100 GSXR:n,uuteen 650 GSX-F:ään on kokonaan katettu ei ole herkkä tuulelle,painoakin n.240 kg,mielestäni hyvä vehje...kyytiläinenkin sanoi jotta parempi istua kuin edellisessä,en ole katunut vaikka moottoriteho väheni,ajettavuus harppasi ison askeleen eteenpäin
    VeeHooTee
    Lainaa (Gikseri_1992 @ Huhti. 11 2011,12:54) kirjoitti
    Itse vaihdoin vanhan 1100 GSXR:n,uuteen 650 GSX-F:ään on kokonaan katettu ei ole herkkä tuulelle,painoakin n.240 kg,mielestäni hyvä vehje...kyytiläinenkin sanoi jotta parempi istua kuin edellisessä,en ole katunut vaikka moottoriteho väheni,ajettavuus harppasi ison askeleen eteenpäin *
    Tuo olisi varmasti hyvä, jos tykkäät sen tyylisestä
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Noniin,Jos Suzuki on merkki,etkä halua heti vaihtaa isompaan.
    Osta suoraan GSX1400:n.
    Mielestäni yhtä helppo ajaa ja käsitellä kuin 600-750 nakupyörät.

Itse kyseisellä ajelin viisi kesää....

Siis tämähän on tietysti minun mielipiteeni.
    V-Strom 1000
    Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!!

Tarkoitus olisi tosiaan ajaa enemmänkin tuota matka-ajoa ja toisinaan vielä vaimo tarakalla. Myös jonkin verran ns huviajelua kaverin kanssa.

SV:ssä kiinnostaa sen sporttinen ulkonäkö, mutta kyllä se varmaan tällai käytännön syistä täytyy tyytyä tuohon 600 Bandittiin. Pyörä ei saa olla liian kyykky. Itsellä pituutta 176.
    Kyllä tuo 750 GSX kanssa kiinnostas. Vaikeita valintoja!!
    Myös pyörän varmatoimisuus on tärkeä kriteeri valinnassa!!

Taloudellisista syistä olen miettinyt sijoittavani max 3000 e tulevaan pyörään. Luulis sillä jo jonkin 1996-1999v. pärrän löytyvän. Täytyy meinaan vielä hommata ne ajovarusteetkin ja A kortti jota ajan on sekin vielä maksamatta. *
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
    Lainaa (Nude78 @ Huhti. 11 2011,17:13) kirjoitti
    Taloudellisista syistä olen miettinyt sijoittavani max 3000 e tulevaan pyörään. Luulis sillä jo jonkin 1996-1999v. pärrän löytyvän. Täytyy meinaan vielä hommata ne ajovarusteetkin ja A kortti jota ajan on sekin vielä maksamatta. *
    SV650 eka malli on 1999, ja 99-02 on kaasuttimilla + ajoasento astetta rennompi kuin ruiskupelissä. En hämmästyisi jos noita irtoaisi kolmella tonnilla.

Ja huomaa myös, että noissa (kuten Bandiiteissakin) löytyy sekä naku- että S-mallit, joiden ajoergonomiassa on hieman eroja.

Minulla oli nelisen vuotta SV650S-03 eli ruisku... tosiaan asteen verran liian kyykky ollakseen vain perus-sportti. Mutta muutoin oikein hauska peli, pikkuteillä jopa mainio... ja kumma kyllä käytiin sillä jopa 2-päällä eteläeurooppaa myöten ajelemassa (omani oli suunnilleen ainut SV650, missä olen nähnyt 3 givi-laukun setin, en ymmärrä miksi, koska se kantoi nuo varustukset ihan mukisematta!)

- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    GSF 600 ja SV 650 S *

Hyviä valintoja *molemmat .

Minkä tyylistä sitten *haluaakin.

Jos on tarkoitus ajella *myös *sorateitä *on *DL 650 V-strom
    myös varteenotettava vaihtoehto.

Suzukilla *on paljon hienoja ja järkeviä malleja jotka sopivat
    yhtä hyvin kokeneemmallekin *kuljettajalle.

GSR 600 : Kevyt , ketterä , tehokas, hyvä alusta , hauska myös radalla .

GSX 650 F *: Katettu *sporttisen näköinen mutta kuitenkin mukavalla ajoasennolla varustettu .

Itsellä aikoinaan *ensimmäinen *"iso *pyörä" *oli *CB 750 *tuutti *ja *muutaman *isomman ja raskaamman pyörän jälkeen on alkanut arvostamaan taas *kevyempiä = helpommin hallittavia = hauskempia pyöriä.

Itse asiassa *hauskin pyörä meikäläisellä on ollut *se pienin *iso
    pyörä (GSR 600) *mikä vuosien saatossa on ollut.

- Tehoa ja suorituskykyä *minulle riittävästi .
    - 98 hv / 183 kg
    - Alumiinirunko , hyvä jousitus , hyvät jarrut .
    - Hauska ajaa radalla

Kyllähän esim. GSX R 1000 *mallikin on erittäin kevyt ja ketterä
    käsiteltävä. Jos *miedommat tehot *riittää *niin *GSX R 600 ja 750 *ovat *saman tyylisiä.

Sekin ratkaisee paljon valintaan että missä on pääsääntöisesti tarkoitus ajella.

Ajeleeko *paljon kaupungissa ja taajamassa , *sorateillä ,
    moottoriradalla *, *onko tarkoitus ajaa paljon 2 hengen kuormalla *ja pitkää matkaa *ym.ym. *

Makuja ja mieltymyksiä on *monenlaisia.
    Onneksi on erilaisia *pyörämalleja että *jokainen voi
    löytää mieleisensä . Itse vielä varustelemalla *sitä lisää
    voi hienosäätää *lopputulosta.

R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Ota mahdollisimman iso kone, mitä käytettävälläsi rahasummalla saa, koska tulet huomaamaan että kyllästyt jo ehkä toisena ajokautena pienen koneen kepittämiseen (eli jatkuvaan vaihtamiseen).

Varsinkin, jos vielä on emäntää ja tavaroita mukana.

750 tai isompi on mielipiteeni.

Itsellä 1200s ja hyvin potkii(vakionakin).
    parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
    Lainaa (jakari59 @ Huhti. 12 2011,23:00) kirjoitti
    Ota mahdollisimman iso kone, mitä käytettävälläsi rahasummalla saa, koska tulet huomaamaan että kyllästyt jo ehkä toisena ajokautena pienen koneen kepittämiseen (eli jatkuvaan vaihtamiseen).

Varsinkin, jos vielä on emäntää ja tavaroita mukana.

750 tai isompi on mielipiteeni.

Itsellä 1200s ja hyvin potkii(vakionakin).
    Juurikin näin,itse aloittelin kanssa mp harrastusta ja silloin hommasin 1200 Banditin ja hyvin pärjäsi sen kanssa.

Nyt hommasin tuon GsX1400:sen ja mahtava vääntö tuo muikean kasvoille,ei tarvitse olla aina vaihtamassa pienempää . Ja on kyllä kevyt pyörä käsitellä vaikka "möhköksi" tuota luonnehditaan.

Ei niitä kuutiota tarvitse pelätä,ei se mihinkään karkaa jos ett itse sitä niin käske,ja välillähän on kyllä mukava vähän käskyttääkin *

Suzuki GSX 1400 -07
    Tänään laitoin muutamat tarjous kyselyt vetämään Banditeista.
    600 olen päättänyt hankkia ja vuosimallikin on joka tarjouksessa ollut 1999. Tällä ajattelin aloitella, mutta niinkuin nälkä myös varmaan pyörän kokokin kasvaa ajan myötä. Onhan se varma!
    Mennään nyt kausi tai kaksi tällä ja katsellaan sitten.

Toivottavasti huomenna tulee hyvät vastaukset myyjiltä, jotta saan hakea pyörän uuteen kotiin. *

Kiitos kaikille aiheeseen osallistuneille.
    Täällä tuntuisi olevan hyvää porukkaa jelppimässä meitä noviiseja. *
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
    Busa...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
    Lainaa (Nude78 @ Huhti. 13 2011,23:23) kirjoitti
    600 olen päättänyt hankkia ja vuosimallikin on joka tarjouksessa ollut 1999. Tällä ajattelin aloitella, mutta niinkuin nälkä myös varmaan pyörän kokokin kasvaa ajan myötä. Onhan se varma!
    Suomessa se vallitseva käsitys tosiaan on, että pyörän jostakin syystä "pitää" olla moottoriltaan mahdollisimman suuri.

Ei ole kuitenkaan mihinkään kirjoitettu, että myös sinun pitäisi ajatella samoin. Pyörät ovat kehittyneet aika huimaa tahtia, ja nykyisin monet pienempikuutioisetkin mallit kulkee, kiihtyy ja kuljettaa (useimmille meistä) ihan tarpeeksi.

Iso ja painava pyörä ei mielestäni ole aloittelijalle mikään optimaalinen valinta, koska sen käsittely ryömintänopeuksissa on ilman muuta hankalampaa kuin vastaavan pienemmän/kevyemmän. Juuri nämä ovat yleensä niitä tilanteita, joissa niitä pikkukaatoja voi tulla, ja kyllä se on pois siitä ajamisen nautinnosta, jos kovin joutuu kieli keskellä suuta tsemppaamaan. Mikään pakko ei nimittäin ole!

Lisäksi sellaisessa pyörässä maksat myös niistä kuutioista, joille ei sinulla vielä tässä vaiheessa ole välttämättä pahemmin käyttöä (iso kone -> isompi kulutus ja myös painon takia mm. rengaskulut, eikä pidä unohtaa esim. vakuutuksia).
    Kevyempi pyörä, joka istuu lapaseesi paremmin, saattaa muutenkin opettaa ajamaan lyhyemmässä ajassa kuin sellainen, jonka käsittely aina tuntuu hiukan jännittävältä.

Nyt on melkein päivälleen 19 vuotta siitä, kun hankin ensimmäisen oman pyöräni (650cc), ja kuinka ollakaan, kuutioluku on edelleen sama. Isompia ja pienempiä on kyllä ollut välissä useampia.

Mutta toki kukin meistä juuri tasan omalla tyylillään, ja ihan itse päätät, mikä itseäsi viehättää. Tuo oli vain yhden ihmisen näkökanta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Tänään tuli sitten ostettua 1999 v. pikkurosvo!!! Ajettu 50900 km ja kaikki kulutus osat muuten ok. *

Kun pääsin liikkeeseen ja hyppäsin pyörän selkään tiesin heti että tämä on mun prätkä!!

Liike vaihtaa pärrään vielä takarenkaan, pitäis saada omaan talliin jo ensi viikon torstaina.

ja tätä omaan koneseen sen kunniaksi!!!
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
    Tuohon pechan kirjoitukseen otan sen verran kantaa, että esim.

gsx600f painaa kuivana n.215 kg ja

1200 bandit n.10-15 kg enemmän riippuen onko naku vai S-malli, joten se "iso" pyörä ei aina ole sen painavampi kuin pienempikään, pikemminkin se on mielikuvissa.

Toki 80-luvun lopun isot pyörät painoi jopa yli 300 kg, josta ehkä mielikuvat on syntyneet....
    Onnea nudelle uuden hankinnan johdosta.
    Onnea hankinnalle,zuitza antaa kyllä vastinetta rahoille,kestäviä pelejä ilman yllätyksiä!
    Uskon, että valintasi osui melkoisen hyvin kohdalleen. Mieleeni jäi vain yksi kysymys, miksi juuri Suzuki??

Enkä todellakaan kritisoi, mulla on niitä pihassa pari kappaletta - 90-luvun kamppeita molemmat.
    Lainaa (pecha @ Huhti. 14 2011,09:23) kirjoitti
    Lainaa (Nude78 @ Huhti. 13 2011,23:23) kirjoitti
    Suomessa se vallitseva käsitys tosiaan on, että pyörän jostakin syystä "pitää" olla moottoriltaan mahdollisimman suuri.

Ei ole kuitenkaan mihinkään kirjoitettu, että myös sinun pitäisi ajatella samoin. Pyörät ovat kehittyneet aika huimaa tahtia, ja nykyisin monet pienempikuutioisetkin mallit kulkee, kiihtyy ja kuljettaa (useimmille meistä) ihan tarpeeksi.

Iso ja painava pyörä ei mielestäni ole aloittelijalle mikään optimaalinen valinta, koska sen käsittely ryömintänopeuksissa on ilman muuta hankalampaa kuin vastaavan pienemmän/kevyemmän. Juuri nämä ovat yleensä niitä tilanteita, joissa niitä pikkukaatoja voi tulla, ja kyllä se on pois siitä ajamisen nautinnosta, jos kovin joutuu kieli keskellä suuta tsemppaamaan. Mikään pakko ei nimittäin ole!

Lisäksi sellaisessa pyörässä maksat myös niistä kuutioista, joille ei sinulla vielä tässä vaiheessa ole välttämättä pahemmin käyttöä (iso kone -> isompi kulutus ja myös painon takia mm. rengaskulut, eikä pidä unohtaa esim. vakuutuksia).
    Kevyempi pyörä, joka istuu lapaseesi paremmin, saattaa muutenkin opettaa ajamaan lyhyemmässä ajassa kuin sellainen, jonka käsittely aina tuntuu hiukan jännittävältä.

Nyt on melkein päivälleen 19 vuotta siitä, kun hankin ensimmäisen oman pyöräni (650cc), ja kuinka ollakaan, kuutioluku on edelleen sama. Isompia ja pienempiä on kyllä ollut välissä useampia.

Mutta toki kukin meistä juuri tasan omalla tyylillään, ja ihan itse päätät, mikä itseäsi viehättää. Tuo oli vain yhden ihmisen näkökanta.
    Niin, kaikki on niin suhteellista. Itsellä nykyinen pyörä busa ja edellinen zr-7. Joidenkin tietojen mukaan kaivapaino 7:lla (-99) 210kg ja busalla 217kg (k7). Tankin koossa ei hirveitä eroja. 7:ssa pystympi ajoasento, luulisi että tasapaino löytyy helpommin kuin busassa mutta itselläni tilanne päinvastoin. Ilmeisesti kohdallani pieni lisäpaino tuo jonkinlaista rauhallisuutta liikkeisiin ja hallinta ryömintänopeuksissa parempi kontrolloida. Vaikka tykkäsin muuten zr-7:lla ajella puhumattakaan ulkonäöstä, ei pyörä tuntunut omalta taittaa mutkaan. Busa taasen kerralla oikealla linjalla vaikka tuntuu että vieläkin jousituksessa olisi pientä säädön aihetta. Kyse on todellakin siittä kuinka pyörä istuu lapaseen oli se sitte iso tai pieni. En sanoisi että pienempi automaattisesti istuu paremmin. Omalla kohdallani ero liikennevakuutuksessa ja osakaskossa (täyskaskoa en koskaan ole pitänyt) jäi kilpailutuksen jälkeen reilusti alle sataseen. Kulutuksesta sen verran että samalla ajotyylillä zr-7 5,3 litraa ja busa 5,5 litraa sadalla. Tietysti kun ruvetaan kahvaa kääntämään niin ero jyrkkenee melkoisesti. Normaaleilla nopeuksilla kierrokset busassa kuitenkin huomattavasti alhaisemmat kuin zr-7:ssa.

Lainaa (ekes @ Huhti. 16 2011,22:01) kirjoitti
    Uskon, että valintasi osui melkoisen hyvin kohdalleen. Mieleeni jäi vain yksi kysymys, miksi juuri Suzuki??

Enkä todellakaan kritisoi, mulla on niitä pihassa pari kappaletta - 90-luvun kamppeita molemmat.
    Miellytti silmää vain jollain oudolla tapaa, vaikka ei todellakaan ole mikään esittely pyörä.
    Helppo ohjattavuus ja istuma-asento( näin alkajalle ). Koneen kestävyys, oikein huollettuna ( halvat huollot ).
    Oli vain sopiva pyörä perheelisen budjettiin kokeilla tätä motoristin elämää....
    Kai näitä syitä löytyisi vaikka kuinka, mutta tärkeintä oli että jopa vaimokin tykkäsi hankinnasta!!!
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
    Lainaa (jakari59 @ Huhti. 16 2011,20:17) kirjoitti

1200 bandit n.10-15 kg enemmän riippuen onko naku vai S-malli, joten se "iso" pyörä ei aina ole sen painavampi kuin pienempikään, pikemminkin se on mielikuvissa.

Toki 80-luvun lopun isot pyörät painoi jopa yli 300 kg, josta ehkä mielikuvat on syntyneet....
    Turolla on tonnikammo. Se on jauhanut jo vuosikausia tuota samaa.
  29.  
    Lainaa (Geronimo @ Huhti. 16 2011,23:55) kirjoitti
    Lainaa (jakari59 @ Huhti. 16 2011,20:17) kirjoitti

Turolla on tonnikammo. Se on jauhanut jo vuosikausia tuota samaa.
    ite samaa mieltä ton ison banditin kanssa, ei niin painava kuin luulis, ja kokemusta kawa z 1000 -77 ei sekään liian paljon paina jos vähänkään kokemusta mopoista
    yamaha rd125 - 86 yamaha rd125 -83 kawasaki z1000 - 77 suzuki gsf1200n - 99