Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Eli honda cbr1000f käynnistyy hyvin kylmänä mutta lämpimänä sitten eri juttu. Ei lähe vaikka väkisin yrittää. Tulpat vaihdettu ja bensaa tulee. Puolat/cdi boxi?
    Akkukin suht uusi.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    Oisko venttiilinvälykset nollissa, et lämpösenä puhaltaa ohi jo niin paljon, ettei jaksa käydä?
    Ryyppy päällä? Tai sitten muuten vaa käy liian paksulla, ilmansuodatin täysin tukossa?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Teki äsken semmoisen tempun että kävi nätisti tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammui eikä käynnisty enää...
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    Jotain mätää on polttoainepuolella. Pistetään kaasarit palasiks, eihän täs muuten mielerauhaa saa.
    Mulla joskus cebarissa temppuili bensahana, oli se kumikalvo revennyt. Mutta oireet oli erilaiset, soppa loppui kun ajoi hetken aikaa vähän "reilummin" ja sitten sammui kuin seinään eikä käyntiin enää kirveelläkään. Pienen odottelun jälkeen taas lähti käyntiin.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on kanssa ilmennyt tuota lämpimänä huonosti käynnistymisiä, lähinnä ratapäivien taukojen jälkeen. Syytä en tiedä, olen miettiny että haihtuuko bensa kaasareista kun kone on kuuma. Sitten käy normaalisti kun on startilla avittanut käyntiin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Mielenkiinnolla seuraan miten homma etenee, koska omassa CBR:ssä lämpöisenä samoja oireita. Lähtee kyllä käyntiin lopulta pikku sahaamisen jälkeen kun hiukan avaa samalla kaasua, mutta kuulostaa kuin kävisi lyhyen tovin ensin kolmella. Tosin omassa oireena vielä pikku bensan katku varsinkin jos jätän bensahanan auki pidemmäksi aikaa. Liekö vikaa sekä hanassa että yhden kaasarin kohossa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Yöllisen operaation tulokset: bensahanan kumikalvo snadisti revennyt ihan kuin mikko tossa mainitsi, ja kaasarit niin täynnä kökköä ....
    Hanan korjaussarja Stormilla 22,- ...taidan itsekin suosilla hankkia tuon ja laittaa hanan sisukset uusiksi.
    Samalla kun on tankki pois edestä, kannattaa kurkata venttiilikopan päällä, letkun päässä oleva huohotin(?)systeemi. Mulla oli toisessa ceparissa suodatin kovettunut ja puuttuvat palat löytyi kaasarista.

Koeajo kesti 2km jonka jälkeen sammui. Hmmm sytytys...
    Ettei olisi edelleenkin bensan saannissa se ongelma? Bensan puutteen tunnistaa siitä, että tehot alenevat ja käyntiääni muuttuu oudoksi siinä vaiheessa kun kohokammioissa pinta on laskenut alas. Oma entinen kaasaripyöräni kulki juuri 2 km kohokammioiden sisältämällä polttoaineella, kun bensapumppu oli sökönä.
    Sammui kuin seinään. Töks! Työnnetään kotiin. Viittaa mun mielestä kipinään. Katotaan koht kunhan päästään tallille.
    Miltä kuulostaa diagnoosi: jompikumpi sytytyspuola. Jos puolan tarkoitus on vahvistaa ja varastoida kipinän ja tämä yht äkkiä katkeaa... niin katkeaa matkakin? Kone ei kerennyt ihan kuumaksi lämmetä tän pikku lenkin aikana ja matka katkes kun seinään.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kai se on mieluummin sähköprobleema jos sammuu kuin seinään. Netistä olenkans lukenut että puolat vois oireilla lämpötilavaihdoksissa. Vaikka ei kai ne puolat alati ole hajoilemassa. (Pää)sulake kannattaa aina kattoa. Puola ei kai varsinaisesti vahvista, sen ensiökäämiin tungetaan sähköä 12v ja se aikaansaa magneettikentän joka "tarttuu" toisiokäämiin missä on erimäärä johdinta/kierroksia jolloin siihen muodostuu isompi volttimäärä tai energia tai jokuselainen. Sitten kun ecu katkaisee sähkön ensiökäämistä, niin toisiokäämin energia pääsee purkautumaan veke ja suunta on maa mikä helpoiten löytyy sytytystulpista mikä sit iskee kipinää. Saa korjata jos olen ymmärtänyt internetistä lukemani väärin tai jotain muuta semmosta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Saattaa olla myos johtosarjavika, aika harvinaista olisi etta molemmat puolat hajoaisivat yhta aikaa.
    Renkuta/puhdista myos sita On-Off kytkinta, saattaa vanhemmiten temppuilla.
    Älä korjaa ehjää....
    Jep... omassa riitti hipaisu tappokytkimen alalaitaan sammuttamaan koneen. Samoin valot välkkyivät jos sormi osui katkaisijaan. Avasin katkaisijan, ruuttasin reippaasti CRC:tä sisään, renkkasin edestakaisin katkaisijoita, työnsi paineilmaa perään ja avot... seuraavana päivänä ei mitään ongelmia. Meillä on vielä tuon Ceppon kanssa kuherruskuukausi menossa eikä ihan vielä ole saavutettu yhteisymmärrystä
    Mystillisiin käynti/ sähvöongelmiin ihan eka mitä kannatta tehä on tarkistaa maadoitukset.
    Et johdot (akun miinus yms) on kunnolla kiinni ja liittimet/liitoskohdat puhtaat eikä hapettuneet.
    Maadoitus häiriöt tai heikko maadoitus aiheuttaa usein hassuja juttuja.

Samaten samoilla lämmöillä kannattaa putsatatai voidella ja renksutella tappokatkaisijat yms.
    Ja vilkaista onko johtosarjoissa esim ohjausakselin likellä näkyviä kulumia/taitteita/puristumisia- johdot voi olla poikki vaikkei näy mitään selvää, mut sen ettiminen on sit ehkä vasta myöhemmin.

Ensin noi helpot pois, sitten niihin mitkä vaatii enemmän purkamista.

Toi lämpötilan vaikutus tietty voi viitata puoliin, näin olen antanut itseni ymmärtää. Itse en oo puolavikoihin törmänny.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Tässä mielekiintoinen asia: käynnistin härpäkkeen tallilla, ja lähti käymään tosin kahdella tai kolmella pytyllä. Hirveältä kuullostaa mutta, lähti käymään...
    Ei saisi vertailla corollaan mutta oli aikoinaan omassa toyotassa vähän vastaava vika. Lähti käymään nätisti ja jätti tielle, ei lähde käyntiin, antaa huilia vähän aikaa ja lähtee taas....hetken. Tosin corollassa oli yksi puola. Että jos cbr:ssä on kaksi puolaa ja toinen on semi vainaa niin pitäis lähtee kahdella pytyllä....
    Koitas nyt ne käyrät, että mikä lämpiää ja mikä ei... ja sitten katsotaan tulpat... ja ja...
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Puhdista myös ne CDI boksin liittimen nastat. Virta kulkee kylmänä, mutta lämmetessä vastus nousee.

Tankista väliaikaisesti suora bensaputki kaasuttimille niin, että kaasareissa varmasti riittää soppaa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

ööö... nyt tarvii jeesii. Jos pistän yleismittarin kiinni puolaan ja haluan mitata. Mitä mittarin tulis kertoa? Nämä sähköjutut tuntuu välillä vähän henkimaailman jutuilta.
    Niin joo se värkki käynnistyi hetkeksi ja sammui, kaikki lämpiää.
    Ohmi asentoon mittari. Puolista mitataan ohmeja.
    1000f ohmi arvoja en tiedä, mutta jostain korjauskirjasta tai netistä ne varmaan löytyy.
    Samoten mistä johdoista mitkäkin arvot.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

Puolat mitataan tulpanjohdoista ja puolien sisääntuloista. Eli katsoppa paljon antaa vastukseksi kun yhdistää sisääntuloihin ja paljon tulpanjohdon puolelta? Ei ole hajua mitä hondan pitäisiä antaa noille vastukseksi. Löytyy muistaakseni hakusanoilla primary/secondary coil circuit tms..

verrokkina, 1100 iö:ssä antoi puolat primary resistanceksi 4,5ohm ohjearvon ollessa 4-5 tms. Secondary antoi vain 15000ohm, sen ohjearvon ollessa muistaakseni 25000-30000ohmia. (kyllä se silti toimi)
    Viimeksi muokannut: Z-man; 05.04.2015 klo 09:37.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Luulen että noi puolien vastusarvot on aika samat kaikilla, aika usein varmaan lukee puolissa/tulpanhatuissa että "Denso". Ja kun noilla arvoilla kipinä syntyy niin... Tutuilta kuulostaa noi ohmiluvut. Noita toisiovastuksia mitatessa tulpanjohdot ja tulpanhatut ja niiden liitokset saattaa aiheuttaa ongelmia ehkä jopa ennemminkin kuin puolat. Yks ammatikseen näitä korjaileva sanoi että ei puolista muuten tiedä ellei oskilloskoopilla niitä mittaile. Ja siihen lisättynä että lämpölaajeneminen vasta voi aiheuttaa puolissa käämien eristeiden pettämistä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    ite tarkastaisin sen bensa pumpun toiminnan .ohita se ja kannusta vapaalla pudotuksella bensaa kaasareille jos toimii ,niin bensa pumppu rikki,helppo ja halpa tarkastaa
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    ite tarkastaisin sen bensa pumpun toiminnan .ohita se ja kannusta vapaalla pudotuksella bensaa kaasareille jos toimii ,niin bensa pumppu rikki,helppo ja halpa tarkastaa
    Jos 93:n niin siinä ei enää bensapumppua ole.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

hyvä tietää,ettei rupee turhaan etsiä ,jos tulee sama ongelma
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  30.  
    Juu, ei pumppua. Ihan perinteinen alipainehässäkkä.
    Rupes kyrsii niin paljon koko homma äsken että viisainta ottaa miettimis tauko.
    Jäi 4-pytyn sytkä piuha käteen. Lähti irti tulpanhatusta. Voi vi...jen vi..u!
    Tietenkin pyhät ja mitään ei saa mistään.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen