(Tietääkö kukaan, mistä kirjamet CRC tulevat?) Kävin ostamassa aseöljyä, koska sitä kehuttiin CRC:hen verrattuna. En kuitenkaan ymmärrä mitä eroa niillä on, koska pari päivää sitten huomasin että aseöljypulloni kyljessä lukee CRC. Hassu juttu, eikö?
CRC on firma jolla on vähän kaikenlaista kemikaali tuotantoa. Se niiden yleisin tuote on 5-56 joka on sitä viskositeetiltaan vettä muistittavaa spray litkua.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
CRC was founded in 1958 as Corrosion Reaction Consultants.
CRC Industries is a worldwide leader in the production of specialty chemicals for maintenance and repair professionals and do-it-yourselfers, serving the automotive, heavy trucking, marine, electrical, industrial, hardware and aviation markets.
http://crcindustries.com/globalhome/
Kärsivällisyyttä, öljyä, nitkuttelua, avaimen rassausta ulos ja sisään lukko täynnä öljyä jne... Joskus farmarimallisen auton jumiin hapettuneen lukon elvytellyt tuolla konstilla. Hiustenkuivaajalla lämmittäminenkään ei ole ollenkaan huono ajatus kunhan ei maalipintaa tuhoa. Jos lukko on ihan umpijumissa, niin myös sopivalla talttapäämeisselillä ja jakoavaimella tms voisi yrittää murtaa hapettuman ja saada lukkopesän liikkumaan, jonka jälkeen taas lisää öljyä ja nitkuttelua. Nimittäin ehjässä lukossakin on yleensä jonkin verran välystä pyörimissuunnassaan vaikka siellä ei oikeaa avainta sisällä olisikaan.
Kawoissa ainakin aukeaa kun pistää ison tuurnan lukkopesän päälle ja siihen kunnon kopautus ni taas pelaa..tuurnan pitää olla sen avaimen reijän kokoinen ettei mene lommolle Noin 15mm.
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Yksi konsti voisi olla lukon kielekkeen painaminen tankin sisältä. Miten sinne sitten pääsee?
1.) Jos bensapumppu on tankin sisällä, niin yleensä asennusreiän koko on myös huomattava. Helppo nakki.
2.) Toiseksi helpoin/hankalin onkin jos bensahana integroituna tankkiin. Tällöin aukko on pienehkö, mutta letkulähtöä suurempi noin pääsääntöisesti.
3.) Pelkkä letkulähtö. Tästä sitten taskulampulla tiiraillen lukon kielekettä etsien ja esim. pitkällä ruuvarilla tms. varovasti lukon kielekettä sisään kammeten.
Kiitokset vastauksista.
Sain lukon pelaamaan, varsin yksinkertaisesti. Lähtötilanteessa avain ei siis kääntynyt lukossa yhtään. Valkkasin Leathermanista sopivan talttapäämeisselin, laitoin sen lukkoon avaimen paikalle ja käänsin ehkä max. 5 astetta. Kuului naksahdus, ja nyt lukko pelaa moitteettomasti.
Pitääkin muistaa öljytä lukko ensi syksynä profylaktisesti.