Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    ei hemmetti... ajattelin että tämä olisi helppoa ko heinän teko, mutta eipä tunnu 1100XX:n kytkin sylinterin ilmaus onnistuvan..talven aikana oli tuo säiliö menny tyhjäksi, ja ajattelin että meniskö täyttämällä ja ilmaamalla,mut ei...olisko menny tiivisteet? ideoita?
  2. #2
    kyllä sieltä jotain on mennyt koska on itsestään tyhjentynyt. miten käyttäytyy ilmatessa? pysyykö nesteet sisällä?
    -07 GSX-R 600, -09 YZF-R1, -10 GSX-R 750, -11 YZF-R1, GSX1300R -08,
  3. #3
    Lainaa (Skunkki @ Huhti. 10 2011,14:16) kirjoitti
    kyllä sieltä jotain on mennyt koska on itsestään tyhjentynyt. miten käyttäytyy ilmatessa? pysyykö nesteet sisällä?
    juu nesteet pysyy sisällä, mutta painetta en saa tehtyä, eli kahva on aivan löysä.. totta se samallailla menee ko autossa, että painetta ekaksi ja sit ilma ruuvista ilmaa pihale??tällä konstila en ole sitä ainakaan saanu pelaamaan..vuotoja ei tosin ole missään..
  4. #4
    Siellä työsylinterin päässä on monesti sen verran liikettä, että suurin osa kahvan liikkeen aiheuttamasta tilavuuden muutoksesta häviää sen työsylkän männän eessuntaas vimputukseen. Ota työsylinteri irti, pyydä joku pitämään sen mäntää paikallaan (vaikka pihdeillä pohjassa) ja ilmaa sitten.
  5. #5
    Minä olen kytkimen ilmannut päinvastaisessa järjestyksessä kun jarrut, eli seuraavasti:

    - ilmausruuvi auki
    - kytkinkahva pohjaan
    - ilmausruuvi kiinni
    - kytkinkahva ylös

    jne.

    Näin saat nesteen tulemaan järjestelmän läpi paremmin.
    BMW R nineT -17
  6. #6
    ruuttaan nestettä,siihen letku jonka toinen pää ilmausnippaan ja siitä puristellen niin kauan kun pääsylkän säiliö on täynnä.jos ei tullu kaikki ilmat pihalle niin tyhjentää säiliöö ja ruuttaa alakautta lisää.

    luultavasti siellä on kumminkin joku vuoto jos itsestään tyhjenee

    edittiä: autoissa ja miksei myös prätkissäkin voi tehdä sillein että laittaa etujarrusatulan ilmausnipasta letkun kytkimen ilmausnippaan sit molemmat nipat auki ja pumppailemaan jarrua niin kauan kunnes kytkimen säiliö on täynnä varoen tietenkin ettei jarrusäiliö tyhjene



    YZF1000R
  7. #7
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 10 2011,20:38) kirjoitti
    luultavasti siellä on kumminkin joku vuoto jos itsestään tyhjenee
    Joka ei välttämättä näy ulospäin jos vuotaa männän ohi koneen sisään...
  8. #8
    Pumppaamalla ei ilmaa taida saada pois. Kupla vaan menee letkussa edestakaisin. Jatkuva virtaus pitää saada imurilla imemällä tai painamalla nestettä ilmausnipasta ylöspäin.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 10 2011,20:38) kirjoitti
    Autoissa ja miksei myös prätkissäkin voi tehdä sillein että laittaa etujarrusatulan ilmausnipasta letkun kytkimen ilmausnippaan sit molemmat nipat auki ja pumppailemaan jarrua niin kauan kunnes kytkimen säiliö on täynnä varoen tietenkin ettei jarrusäiliö tyhjene
    Kannattaa tosin tarkistaa ensin että kelpaako kytkimelle jarruneste...

    Joissakin kytkin systeemeissä kun käytetään nesteenä öljyä.
  10. #10
    Lainaa (Seikkailu_R @ Huhti. 10 2011,20:51) kirjoitti
    Lainaa (JOLLI @ Huhti. 10 2011,20:38) kirjoitti
    Autoissa ja miksei myös prätkissäkin voi tehdä sillein että laittaa etujarrusatulan ilmausnipasta letkun kytkimen ilmausnippaan sit molemmat nipat auki ja pumppailemaan jarrua niin kauan kunnes kytkimen säiliö on täynnä varoen tietenkin ettei jarrusäiliö tyhjene
    Kannattaa tosin tarkistaa ensin että kelpaako kytkimelle jarruneste...

    Joissakin kytkin systeemeissä kun käytetään nesteenä öljyä.
    Totta
    YZF1000R
  11. #11
    Jos ei oo jo sopivaa letkunpätkää käsillä, niin esim 5mm kastelujärjestelmäletku bauhausista metritavarana euron pari metri tjsp.

    Säiliön kansi auki, letku nippaan, nippa auki, imaset sen verran ett nesteet tulee letkuun, sit se letkun pää säiliöön, pumppailet kahvasta, jolloin saat ilmat ainakin pois siitä kahvan sylinteristä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    Omassa sp:ssä kohtasin saman ongelman ja pääsin siitä eroon ilmaamalla systeemin myös pääsylinterin banjopulttia löysäämällä. Tuppaa näemmä siihen kohtaan jäävän ilmaa, joka ei normaalilla ilmausmenetelmällä työsylinterin kautta poistu.
    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  13. #13
    Lainaa (tttalja @ Huhti. 10 2011,23:12) kirjoitti
    Omassa sp:ssä kohtasin saman ongelman ja pääsin siitä eroon ilmaamalla systeemin myös pääsylinterin banjopulttia löysäämällä. Tuppaa näemmä siihen kohtaan jäävän ilmaa, joka ei normaalilla ilmausmenetelmällä työsylinterin kautta poistu.
    juurikin näin sain veturissakin kytkimen ilmattua neisteitten vaihdon jälkeen.
    vtr1000 f -99
  14. #14
    jees sainpa sen korjattua .eli syynä oli se ,että työ sylinteri oli vetäytyneenä sisään.sylinterin irrotettuani ja kahvaa painamalla liike oli 2-4mm . pumppasin sylinteriä enempi ulos ja täytin neste säiliön uudestaan DOT 4 .ja nyt homma toimii. vuotoja ei ollu..ihmetyttää kyllä että mihin ne nesteet on kadonnut. koe ajolla en ole vielä käynyt, ja jos kytkin luistaa ni empä tiä sitte mitä tehä *siinä ei ohje kirjan mukaan säätöjä olekaan..tuntu kyllä ihmeen jäykältä tuo kytkin saatan olla kyllä jo siinä iässä, että se tuntuu vain siltä
  15. #15
    Lainaa (tttalja @ Huhti. 10 2011,23:12) kirjoitti
    Omassa sp:ssä kohtasin saman ongelman ja pääsin siitä eroon ilmaamalla systeemin myös pääsylinterin banjopulttia löysäämällä. Tuppaa näemmä siihen kohtaan jäävän ilmaa, joka ei normaalilla ilmausmenetelmällä työsylinterin kautta poistu.
    Jep! Tämä on tosi usein ratkaisu ilmaus ongelmaan. Viimeksi eilen sain tällä menetelmällä oman gsxr:n kytkimen *jäykäksi. Eli aavistus banjoo ylhäältä löysälle ja painaa kahvan pohjaan ja kiristää banjon kii, niin avot!
    Kalle S.
  16.  
  17. #16
    Jos ei kova kiire ajamaan ole, niin olen laittanut säiliön täyteen ja nippusiteellä kytkinkahva tankoon. Yön pimeinä tunteina tuo on itse itsensä ilmannut.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F