Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Aikansa kutakin... Skandinaviaa, Europee, USA:ta.
    Oli se harrastus lähes mitä tahansa, niin nälkä kasvaa syödessä.
    En löytänyt kohalleen käypää topiccia, joten...

    Tarkoitus Ausseihin seuraavaksi. *Oletko kurvaillut siellä miten, missä, millä, asunut ja ollut, jne.

    Lento & bike johonkin sinne... jostain... ja puoli mannerta vähintään.... kuka nyt vähempään tyytyisi *

    Ihan ruohonjuuritason ajatus: Lentisikalla esim. Sydney / Melbourne ja bikellä pohj. Cairn tai länteen Perth.

    ...ja nyt tähän ihan oikeita kokkareita... kiitos. *

    KIITOS *
  2. #2
    Kokemusta on vain linja-auton kyydistä, mutta Adelaiden ja Melbournen välillä on Great Ocean Road!

    Kyseinen pätkä valittu useasti ihan maailman top10-kerhoon, joten voin luvata ettet tule pettymään
  3. #3
    pistäppä guugleen Visan vaellus, niin löytyypi tuoretta raporttia.

    Olin itse tuolla 3 vuotta sitten. Siellä kun ollaan nurinpäin, niin pohjoinen on trooppista seutua (sadekaudella voisin skipata sen tai ainakin pikkuteillä liikkumisen siellä). Etelä muistuttaa hieman vaikkapa Välimeren aluetta.

    Myös etäisyydet on ihan kohtuullista luokkaa ja eteläosissa valvontaa on runsaasti ainakin asutuskeskusten lähellä. Ja reittien haastavuustasoon vaikuttaa suuresti, meinaatko liikennöidä ihan päällystettyjä highwayta vai oikeita "outback trackeja".
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Itse en tuolla (vielä) ole ajellut, mutta pari hyvää saksantuttuani kävivät v 2010 helmi-maaliskulla kiertämässä koko mantereen myötäpäivään.
    Laivasivat K 1200 LT:t Kölnistä Sydneyyn ja olivat tien päällä jotain 6 viikkoa muistaakseni.
    Jossain pohjoisterritorion paikkeilla jäivät kolmeksi päiväksi jumiin kunnon monsuunisateiden takia, jotka eivät onneksi olleet samaa luokkaa kuin tämänvuotiset.

    Kaverit kehuivat reissua, mutta kuulemma yksi kerta piisasi. Olivat aiemmin ajelleet mm USA:n halki, josta toinen on myös kotoisinkin.

    Pyörät ja varusteet oli pakattu semmoisiin BMW:n aikoinaan käyttämiin rahtauskehikoihin (lopettivat pahus noiden hienojen kierrätettävien rautakehikoiden käytön jo hyvän aikaa ennen kuin LT:n valmistus lopetettiin). Kehikko oli vuorattu vanerilevyillä umpilaatikoiksi, jotka rahtifirma haki kotiovelta. Rahtaus kesti jotain viitisen viikkoa muistaakseni. Laatikot jäivät johonkin terminaaliin Sydneyyn säilytykseen paluurahtia varten.

    Jos tarkemmat tiedot kiinnostaa voin laittaa yv:nä *poikien (tai siis jo ihan aikamiehiähän nuo jo kuusikymmpiset herrasmiehet ovat..) yhteystiedot. Kummankin kanssa pärjää hyvin englannillakin ja erityisesti sen jenkin kanssa...

    t. pozo
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Noin pitkä etäisyys, niin laivarahti rupeaa jo kannattamaan. Onko muuten hajua, paljonko maksoivat rahdeista? Jos heillä on ollut 2 pyörää yhtenä lähetyksenä, niin varmaan tulee säästöä. Aussien karanteenisäädökset vaan tekee sinne tullaamisesta mielenkiintoista. Puhdistusohje on "clean as new", eikä tarkoita pelkkää ulkokuorta!

    Itse sain pyöräni sieltä Helsinkiin paatilla yhteen suuntaan n. 700 eurolla, ei paha (lentona arvioitu 2-3 kertaa tyyriimpi), ja alunperin olisi pitänyt kestääkin ´vain´ 42 päivää, mutta sitten matkalla oli jotain viivästystä niin kesti pari kuukautta.

    Ikävä kyllä carnetin status on tuon oman reissuni jälkeen muuttunut suositeltavasta pakolliseksi. Eli semmoisenkin joutuu hankkimaan, jos sinne meinaa oman pelinsä viedä. Ja noihin karanteeni+roadworthinesstest+liikennevakuutuksiin täytyy myös budjetoida joku sata euroa. Lyhyemmille reissuille kannattaa kyllä vuokrata paikanpäältä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #6
    Uudessa Seelannissa eteläsaari on tullut kierrettyä vuokrapyörällä ja Australian itärannikko camperilla Cairnsista Sydneyhin.

    Sivistysmaita molemmat, netin kautta ajopelin vuokraus onnistui ja meni kuten sovittiin. Paitsi Aussien Apolloa en suosittele. Pyöräreissulla aina löytyi leirintäalueelta mökki kohtuuhintaan. Kannattaa huomioida etelän ja pohjoisen vaihtaneen paikkaa, vaikuttaa auringosta suunnistamiseen ja lämpötilamuutoksiin. Syyskuussa Ausseissa pimeä tulee 6n nurkilla laakista, suomalaista iltaa ei ole - eli ajoissa majoitus että jää vapaata valoisan aikaan - siis jos haluaa...

    G
    NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
  7.  
  8. #7
    Marraskuussa 2009 ajettiin Melbournesta Perthiin etelärannikkoa seuraillen. *Australiahan on tosi mielenkiintoinen manner, luonto ja eläimistö on täysin erilaista, koalaa, kenguruita ja kookaburraa ei muualla näe. *Aussit ovat maineensa mukaista rentoa porukkaa, niiden kanssa on helppo asioida. *Marraskuu on kevättä, mutta tuona keväänä pohjoisesta päiväntasaajalta huokuva lämpöaalto nosti lukemat moneksi päiväksi 45 asteen tienoille, vaikka oltiinkin etelässä, siis kauimpana päiväntasaajasta. Moottoripyöräilyn kannalta ei suuria elämyksiä ole tarjolla, tiet ovat enimmäkseen suoria, pitkiä ja tasaisia. *Tulipa ajettua Australian pisin suorakin, 90 mailin suora, 146,6 kilometriä väitti kyltti tien vieressä. *Me ostettiin bikeroundoz-nimsestä paikasta kokonaispaketti, johon kuului pyörä, reittisuunnittelu ja valmiiksi varatut majoitukset. *Meille tuo järjestely sopi hyvin, kaikki toimi kuten oli luvattu eikä tuntunut, että maksettiin turhasta.