kyseinen pyörä alkanut hieman kiinnostaa ja olisi kiva kuulla kokemuksia miten on pelittänyt.
pyörän koko myös arvelluttaa.. itsellä pituutta 185 cm jääkö pyörä liian pieneksi?
Kyllä toi ton kokosella kuskilla melkein tarttis siirtosarjan. Muutenhan naitsteri on ohan kiva peli. Pleksiä ei kannata laittaa.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Veikkaan samaa syytä kuin omassa Dynassa, jossa kokeilin pleksiä. Heiluttaa päätä ikävästi jo 80 vauhdissa, sekä melu lisääntyy perkuleesti. Pleksiä koitin säätää ylös ja alas, niin paljon kuin pystyi, mutta ei juurikaan auttanut. Samoin pleksin asennon säätö eteen- tai taaksepäin oli turhaa. Aina pleksi aiheutti helkkarinmoisen pyörteen juur kypärän kohdalle.(Roadster @ Syys. 15 2010,03:21) kirjoitti
Koitin tietty myös korvatulppia ujelluksen taltuttamiseen, mutta outoa kyllä ääni muuttui vielä ikävämmäksi tulppien kanssa.Pleksin madaltaminen ois ollut vielä yksi vaihtoehto, jotta tuon ois saanut ehkä toimimaan, mutta päätin mieluummin repiä koko hirvityksen kokonaan pois.
Onhan se helvetin ruma Dynan tai Sportin tyyppisessä pyörässä ja harvoin tulee ajettua niin pitkään sellaista nopeutta(120+), jossa pleksistä on todellista hyötyä. Mieluummin välttelen motareita, kuin ajan tuo pleksi kiinni pyörässäni. Road Kingien isot touring-pleksit ovat sitten asia erikseen. Ne lisäävät ajomukavuutta merkittävästi.
Nightsterista mulla ei ole kokemuksia, mutta on se helkkarin komea pyörä! Samoin kuin tää uus "48".![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Tismalleen samat fiilikset Dyna-pleksistä kuin Seniorilla. Otin aikoinaan Fat Bobia hankkiessani siihen varta vasten suunnitellun pikalukoilla varustetun säädettävän pleksin. Sinänsä ihan fiini ja hyvin paikoilleen istuva lisälaite, mutta käytännön toimivuuden kannalta täys paska. Kypärän ympärillä pyörteilee ja melutaso kasvaa, välillä tuntuu, että tuuli ja vastaan tulevan rekan ilmavirta tempoilee koko pakettia pahemmin kuin ilman pleksiä ajellessa.
Minusta tuo alkuperäinen (-08) Bobin pleksi on aivan liian iso. Vaikka säädän sen niin alas kuin säätövaraa riittää, en siltikään yletä katsomaan sen yläreunan yli, kuten toivoisin. Tarkoittaa siis sitä, että sadekelilläkin joutuu tiiraamaan pleksin läpi. Ja mitä siitä sitten seuraa..? No, että ei meinaa nähdä yhtikäs mitään. Nykyisin FBobiin saa pienempiä pleksejä. Semmoisen saatan hommata - tai sitten ajelen ilman mitään. Tämä investointi meni kyllä Kankkulan kaivoon.
Leben und leben lassen!
Joo itsellä Wide Glidessä myös pikakiinnitteinen pleksi ja samat huminat ja pyörteilyt. Askartelin keväällä tollaset lowerit eli tuuliohjaimet teleskooppeihin, tais olla road kingista alunperin, auttoi kovasti noihin em. oireisiin mutta toi keula alkoi olla mun makuun liian täynnä rompetta. Ei dynasta tai sportista matkamallia taida saada aikaiseksi, nyt mennään ilman turhia hilppeitä *
Joo, ei Dynasta tietenkään varsinaista toureria saa, mutta vinkiksi kuitenkin, että matkailu tehostuu kummasti asiallisella laukkusarjalla, jollaisia kyllä löytyy. Hommasin omaani kaksi vuotta sitten jenkkilästä Boss Bags'in laukut, jotka istuvat kuin nakutetut ja ovat laadukkaat. Nettisivuilta saa hyvän kuvan mitä heillä on tarjolla. Euron ja dollarin suhde oli tuolloin semmoinen, että hyvään hintaan lähtivät rahteineen ALV'eineen ja tulleineen, vaikka eivät ne tietenkään ilmaisetkaan olleet.
http://www.bossbags.com/index.html
http://www.bossbags.com/images/dy8.jpg
Ja palvelu oli viimeisen päälle. Alustava sähköposteilu oli asiallista ja toimitus todella nopeaa.
Leben und leben lassen!
Juuri näin, ainakin siinä pyörä/pleksiyhdistelmässä mitä viime kesänä kokeilin. Siinä kyllä pyörteily alkoi jo 60 nopeudessa.(SenioRR @ Syys. 15 2010,11:23) kirjoitti
Muuten toi Nightster tuntui ihan kelpo pyörältä, ripeyttä ja mutkaominaisuuksia oli ihan riittävästi tuon tyyppiselle pyörälle. Polvet oli turhan jyrkässä kulmassa, eli siirtosarja on paikallaan.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
hyvin Nighster pelittää.
Nyt 16 000 mittarissa ilman ensimmäistäkään vikaa.
Ajettu myös pitkiä matkoja (tänä ja viime kesänä tollaiset yli 4000:n km:n reissut Pohjoismaissa).
Miinusta tulee lähinnä HD:n DUnlopin "umpikumeista", liukkaita ovat ja ainakaan itse en luota noihin renkaisiin pidon suhteen.
Soratiellä aivan hirveät renkaat ajaa.
Uutena vei tollaisen reilun 5 litraa sadalla, mutta nyt sisäänajettuna puoli litraa viiva jopa litran vähemmän.
Itselläni on ne HD siirtosarjat, jollloin ajoasentio pystympi.
Pituutta minulla on 173 cm joten siitä saapi vähän osviittaa, jos tuollaista halajaa.
Niin ja matkavarustuksena takatelineellä mallia perseestä (niiden kahden ruuvin kiinnityksellä tulevan tavaratelineen, kromatun, joiden ainoat tukipisteet ovat noin 4 cm2 kokoiset) päällä oli mulla sellainen 60 litran vedenpitävä säkki.
Lisäksi tankkilaukku ja selkäreppu.
Noissa sain kuljetettua omat kamani noilla pitkillä kesälomareissuilla.
Se säkki oli tukevasti kiinni mustekaloilla takavilkuissa.
<p>Vanha patu..</p>
182 cm ja nighster tuntuu näppärältä bobber henkiseltä peliltä. Ei mulla ainakaan tuntua, että snadi. Sanotaan, että Kompakti ;)
11" iskareilla tienpinta on mukavan lähellä.
Kickstart, deserve the ride!
Hyvä pyörä tuo Nightster, omalla ajettu nyt about 30tkm, eikä mitään ongelmia orginaali tehdas osissa ole ollut muuta kuin takavilkut tuppaa imemään vettä sisään. Yhden olen jo takuuseen vaihtanut, nyt taas vettä toisessa vilkussa. Takavilkuthan on sellaset umpinaiset ledi-takavalo/vilkut mitä ei saa avattua ollenkaan. Maksaa muistaakseni about 460e/kpl.
Mulla on omatekoinen penkki ja siirtosarja nyt siinä kiinni ja kun olen tottunut ajamaan sillä kokoonpanolla, niin vakio Nighster tuntui jotenkin aika ahtaalta (183cm), tosin niin tuntuu Dyna, FXR ja Rodikin ym. Ainahan noihin tilaa saa tehtyä vaikka 2 metriselle, vaihtamalla penkkiä ja jalkatappia, stongaa ym.
H-D XL1200N Nightster
Omallani ajanut nyt 10 000km ja hyvin on pelannut. Menee mukavasti mutkiin ja suhteellisen kevyenä (H-D asteikolla) varsin ajettava pyörä, no jousituksen ominaisuudet vähän rajoittaa menoa. Itselläni 183 pituutta ja pyörään pultattu orggis siirtosarjat, mun mielestä mitoitus noin aikas napissa *![]()
Tuulisuoja aiheuttamaan pyörteilyyn kypärän seutuvilla kommenttia. Tuulisuojan taakse syntyy alipainetta, joka vetää ilmavirtaa alhaalta etupyörän seudusta ylöspäin pitkin tuulisuojan TAKApintaa. Lowersit etuiskareissa heittävät viimaa sivuille, ja ilmavirta ei niin helposti pääse tuulisuojan alareunalle jatkamaan matkaansa sen ympäri ylös.(SenioRR @ Syys. 15 2010,11:23) kirjoitti
Työkalurulla tuulisuojan alareunassa auttaa sotkemalla laminaarivirtauksen, ja jos asentaa litteän harkonmuotoisen työkalurullan tuulisuojan taakse tangon eteen, niin tytinä vähenee entisestään. Eihän se järin komea ole keula, jossa on kiinni hökötyksiä, mutta auttaa. Toisaalta, moottoripyörässä ei kai ole koskaan liikaa lokeroita, joihin tavaroitansa laittaa... *
Yks Pellepeloton ratkaisi ongelman läppäliivillä, tässä video*