Terve!!!
fireblade 954 teki tenät. Aiemmin käynyt ok,käyttänyt lämpimäksi,lyhyellä startilla käyntiin jne ihan kahden viikon sisällä muutaman kerran. Tänään,piiiiitkä startti ja käyntiin.
Ei oikein käynyt ok mielestäni,kävi viisi sekuntia ja puf sammui.
Enää ei käynnisty,melkein mutta ei kuitenkaan. Akkukin alkaa hyytyä.
Uutta:
-bensiini 10 litraa
-iridium tulpat (ajettu 1000 km)
Eli ei ainakaan niistä töki homma nyt.
Voiko akku olla niin tyhjä kuitenkin että ei käy kunnolla pitkän sahauksen jälkeen jos nyt käyntiin saa?
Talven jälkeen pamahti kiltisti ku starttia näytti tulille. Ja muutaman kerran jälkeenkin. Oisko nyt vaan sitten sahailtu niin paljon jo että alkaa kipinä katoamaan ja ei käy?
Bensiini haisee kyllä joten sitä saa tarpeeksi.
Fun,right?
jos on yleismittaria niin mittaa akku nyt ekana.
Tai yritä ladata ja jos lähtee käyntiin niin käytä kunnolla tai mene tekemään pieni lenkki mopolla.
Irrotin akun ja iskin lataukseen... Nyt sitten jännätään huomenna kuinka käy.
Tarkoitus on korkata ajokausi huomenna kaverin kanssa joten lenkille mennään jos mopo alkaa toimia. Hiukka ketuttaa jos ei lähdekään huomenna käyntiin ja viikon suunniteltu kauden avaus kusahtaa sen takia.![]()
Fun,right?
on varmaan vähäinen jännite, johtaa huonoon kipinään ja olet nyt varmaan myös kastellut tulpat.
tyhjällä akulla ei kannata starttailla, koska helposti kastelee tulpat ja sitten riittää jumppaa jo joutuu vaihtamaan. varsinkin 954:sessa, kun joutuu puolipyörää purkamaan. Tämän takia en yleensä suosittele kenellekkään, että ensin kokeillaan lähtiskö keväällä käyntiin, koska jos epäonnistuu, niin tulee suurempi jumppa. eli kannattaa panostaa heti kaikki ja ladata akku ennen starttia.
mutta lataa akku ja kokeile uudestaan, oikeastaan olis kannattanut kokeilla ennenkuin postaa tänne. jos lähtee, niin älä sammuta sitä ennenkuin on täydet lämmöt ja tulpat puhdistuneet, iridiumit pitäs kyllä puhdistua itsestäänkin suht hyvin.
ja muutenkin talvistarteissa lyhyet käytöt vain kastelee tulppia, starttaa harvoin ja anna käydä lämpimäksi asti.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
ja eihän vain ole e10 lirua tankissa?
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Minulla Blackbird teki kerran kevään ensikäynnistyksessä hieman samoin, kasteli Idrium tulpat, kuivasin ne laitoin paikoilleen ja kasteli taas.
Laitoin tavalliset tulpat jotka taatusti kuivat tilalle ja käynnistyi.
Ei taatusti ole eikä tule.(kawabata @ Huhti. 07 2011,23:04) kirjoitti
Joo,pieni edit. eli toimii ja loistavsti. Akku yön yli latauksessa. Lyhyt 5 sek startti,ei eloa. sitten tulppajumppa ja viola,märät ku vanha hmmm,laite.
Kuivaus,haihdutus ja paikoilleen. sekunnin startti ja wrumm.
Joo,kastelee tulpat helposti. Sullakin ehkä sen takia kasteli uusiksi jos et haihduttanut extroja pois ennen uutta testiä.
Meinaan imuvenojen päältä ja sylinteristä. Pitäs antaa olla tulpat poissa noin tunnin,samaten kaasu auki että lapät on auki että haihtuu myös venojen päältä ylimääräiset. Tulpat kuivata sillä aikaa kuumailmapuhaltimella niin kuumaksi kuin saa.
Johan pelittää sen jälkeen.
Monesti meinaan juuri kastellaan uusiksi tuon takia että ei anneta liikojen haihtua pois.
Fun,right?