Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tervehdys.

    Olis tuommoinen -91 Honda VT600 joka vuotavan etupään stefan takia kävi syksyllä korjauksessa. Uudet tiivisteet laitatettiin ja tämän jälkeen hetken kuluttua huomattiin että hei etupäähän lyö pohjille aivan liian helposti.

    Korjaamolla sanottiin että sinne laitettiin ohjeen mukainen määrä öljyä, eikä tämä itseasiassa epäilytäkkään. Huonosti etupään anatomiaa tuntevana on kuitenkin hankalaa arvailla mikä tämän voisi aiheuttaa?

    Vahva epäilys kuitenkin on että jotakin on mennyt pieleen korjaamolla. Toki kuollettuneet jouset voisivat aiheuttaa hyvinkin tämän mutta oletan että korjaamolla niiden kunto on tarkistettu. Vaikkei olisikaan niin en jaksa uskoa että vika olisi niissä kun ongelma ilmeni heti korjauksen jälkeen.

    Apuja viisaammilta? Kokemuksia?

    Kiitoksia!
  2. #2
    Tarkista nyt ensin onko niissä molemmissa tolpissa sitä öljyä, ei se olisi ensimmäinen kerta kun jokin unohtuu asentajalta.

    Toki öljykin voi olla väärää.
    hooondaaa
  3. #3
    Epäilisin kanssa ensinnä öljyn vähyyttä.

    Helppo mitata:

    Keula ylös ja ylätulpat auki
    Öljypinnan tulee olla 11,17 sentin päässä putken yläreunasta, kun jousi sekä sisäputki on poistettuna ( lähtevät ihan vain nostamalla). Taikka vaihtoehtoisesti siellä tulee olla 449ml ( 4,49dl) öljyä jonka tulee olla 10w laatuista.

    Edit: Öljypinnan mittaus sitten putket kokoon puristettuna jousen ja sisäputken poiston jälkeen.

    Tuntuu nykyään olevan rakettitiedettä nuo teleskooppien huollot. Oman varjon teleskoopit olivat koko talven em. huollossa ja pojat valitteli etteivät saa niitä auki kun ei ole työkaluja moiseen hommaan... Sentään alan tekijä liike jossa esim. moottorikelkkojen jousituksia huolletaan... *



    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  4. #4
    Alkuperäiset jouset ovat todella pehmeät eikä vaimennustakaan ole tarpeeksi. Viimeksi yhteen laitoin 90mm öljytason ja 25mm holkit yläpäähän niin ei enää lyö niin helposti pohjaan. Parempi olisi jos vaihtaisi jouset jämäkämpiin.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Kiitoksia vastauksista. Täytyypä varmaan sitten tarkistaa se öljymäärä. Osaisikos joku vielä siinä vähän auttaa että kun tämä näyttäisi olevan -91 rekisteröity niin onkos se sitten -88 malli?

    Kun en löytänyt korjausopasta kuin juuri -88-mallille ja seuraava 93-94-mallille. Kyselen siksi että 93-94-mallissa öljymäärä on tuo 449ml per putki kuten Chivas067 mainitsi, mutta 88-mallissa määrä on 463ml.
  6.  
  7. #6
    Minun tietojen mukaan shadow on pysyny samana 88-94 jolloin silloinkin tuli vain isompi tankki. ja siitä taas vuoteen 98 samana jolloin kaasari tyyppi vaihtui.

    Haynesin raamattu sanoo iskareille öljymäärän olevan 88-08 saman.. *

    Mopon tarkan syntymän voi toki jäljittää vin koodin avulla, eipä vaan itsellä ole sitä linkkiä tallella, mutta saksalainen varaosamyyjä hoitaa homman myös.

    http://zsf-motorrad.de/

    Tuonne pistät mopon runkonumeron ja katsot tuloksen.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14