Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kävin koeajamassa kyseistä laitetta ostomielessä. Ikinä ennen ajanut abs-pyörää. Ajoalusta kuiva asfaltti.
    Aivan varovasti jarrukahvaa painaen jarru on ok.
    Vähänkin voimakkaammin jarrutettaessa etupää täristää.
    Kuinka aikaisin abs toimii pyörissä. autoissahan tärinä alkaa vasta pyörän lukkiuduttua. Tehot ovat kuitenkin jarruissa loistavat (vertailukohteena nykyinen R 100/7T 1980)
    Voisiko jarrulevyn kierous ruveta tuntumaan vasta voimakkaammalla jarrutusvoimalla?
    Koko etupää värisee, ei jarrukahva kuten autossa, jossa tuntee selkeästi abs toiminnan polkimessa.
    Kiitos jo etukäteen kommenteista.
    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  2. #2
    Kyllä vaikuttaisi kierolta levyltä. Tai paskalta etunakilta?
    Mulla biimerin absia ei huomaa kun vasta hätäjarrutuksessa tai sikaliukkaalla, ei etupää kyllä väpättele kovassakaan normijarruksessa.

    Ilman lämpötila voi myös vaikuttaa levyihin, joskus on prätkien levyt välillä täristänyt kuumassa ja joskus kylmässä.
    Itse ainakin koittaisin ajaa normiläpötiloissa ennenkuin alkaisin vaihtohommiin.
    Ja worst case scenariossa levyjähän saa uusia suht' halvallakin ja helppo vaihtaa itsekin..





    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  3. #3
    Mittarissa on 27000 km. Omistaja kertoi että jarru on värissyt koko sen ajan mitä pyörä on hänellä ollut (5500 km vain.) Nyt on rengaskin tosin aivan loppu


    http://www.ebbo.org/front_brake_fix.php

    http://bmwsporttouring.com/ubbthre....=653229

    Olisikohan tässä kyse samasta asiasta? Montaa mieltä tunnutaan asiasta olevan. Paljon menee ohi mutta sen verran sain selvää että jotain hämminkiä on levyn ja vanteen kiinnityksessä??
    Liekö tämä ollut vain usalaisten ongelma vai esiintyykö vaivaa muillakin täällä pohjan perukoilla.



    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  4. #4
    Pahan pistit, kyllähän abs aina pientä värinää tekee, mutta oletko varma että satulat ja jarrupalat on oikein? tuota sun linkkiä vaan luin.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  5. #5
    Kyllä sun pitää todella tiukkaan vetää liinoja kuivalla ennenkuin tuo absi lähtee mukaan. Olisit kokeillut jossain vähän hiekkasessa kohdassa niin huomaa sen eron. Eiköhän nuo oo kierot/jumit levyt jotka tuon aiheuttaa.



    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  6. #6
    Tingit sitten levyt vaihtoon tai hintaa alas.Joissain vuosimalleissa levyjä vaihdettiin takuuna mm. omassa 2008.Onpa outoa ettei omistaja ole hoitanut asiaa takuuaikana jos kerran värähtelyä on esiintyny 'aina' !

    Kari
  7. #7
    ABS täryttää siinä vaiheessa kun renkaasta loppuu pito ja kumi ulvoo jarruttaessa (asfaltilla) ja silmämunat jo pullistuu hiukan päästä . Muuten ei pitäs täristä -> kiero levy.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  8. #8
    Kierolevy *käyttäytyi itselläni juurikin noin tehotonjarrutus ok.. *reippaaampi jarrutus kauhia tärinä.. *siis komppaan jo useita levy/levyt... Jos mopotin muuten ok.. niin levyjen vaihto myyjän piikkiin...



  9. #9
    Levyt Heinolla 275 € kipale.
    Oletteko löytäneet jostain muualta edullisempia osia kyseiseen pyörään?
    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  10. #10
    Kiero levy. Mulla se tosin ilmeni siten, että kun jarrutteli rauhallisesti liikennevaloihin niin nypytti ärsyttävästi. Kun taas veti ABS:sit "lukkoon" niin silloin ei huomannut mitään tärinää kun mopo pysähtyi niin nopeasti, että meinasi lentää sarvien yli.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  11. #11
    Vaihda kuitenkin se etunakki ekana, kun vaihtoon menee kuitenkin. Joskus etunakki kuluu aalloille ja varsinkin väärillä paineilla saattaa nypyttää pahastikin.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  12. #12
    Nätisiti on kulunut. Ei aaltoja. Täristi jo 5000 sitten.
    Kaipa ne levyt..
    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  13. #13
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  14. #14
    Mulla oli saman lainen. Tärisi melko vähän vain voimakkaammassa jarrutuksessa ei kevyessä eikä paniikkijarrutuksessa. Otin levyt irti ja putsasin kiinnityspultit, holkit ja prikat. Laitoin kuparitahnaa holkkeihin ja prikkoihin, taas pelas moitteetta.
  15. #15
    Louisilta saa etulevyjä tuohon malliin 89,95€:lla! On TRW/Lucas valmiste. Hipostelija ostaa samalla myös takalevyn, koska jäähdytysreijät on hieman erillaiset kuin Brembon alkuperäisessä.
    R1250GS
  16. #16
    Onko siinä kelluva levy? Jos on, niin paskat pois niittien välistä ja paljon pyörittelyä, että levy pääsee liikkumaan reilusti. En ekana näillä palkoilla lähtis levyjä vaihtamaan.
  17. #17
    Mulla on samanlaista vikaa K1200S-mallissa.

    Eikä ole ajettu kuin 30 tuhatta, mutta ratapäiviä on takana melko monta, että lämpökäsittelyä ovat kyllä saaneet.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #18
    Kaveri oli vaihtanut (tarvike)levyt+palat ja tärinä parani joksikin aikaa. Nyt kun palat ovat asettuneet taas tärisee
    BMW Motorrad on lähettänyt bulletiinin huolloilleen jossa todetaan että varhaisten R1200 RT:n etujarrujen täristäminen parinkymmenen tuhannen jälkeen johtuu jarrulevyn ja vanteen rakenteesta. Korjaukseksi suositellaan uudentyypistä jarrulevyä jonka kellunta on erilainen.
    Maahantuoja ei kuitenkaan pelkästään pyytämällä suostu tulemaan vastaan vaihtokustannuksiin vaikka virhe on myönnetty.
    Teetän levyjen ja palojen vaihdon nyt ennen Jussia valtuutetussa huollossa ja taistelen maahantuojan kanssa kustannuksiin osallistumisesta sitten myöhemmin kun totean vian tällä poistuneen.



    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  19. #19
    Mulla vaihdettiin aikanaan 2005-mallin ST:stä kierot jarrulevyt takuuseen nurinoitta. Nyt 6 vuoden jälkeen tietty saattaa olla melkoinen haaste saada BMW mukaan talkoisiin. Vanha laite ja tuollainen "uudesta alkaen" tärinä olisi tietysti aikanaan pitänyt hoitaa.
    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Kaikki eivät halua/pysty ajamaan takuuaikana 20000 km. Jarrulevyjen kohtuullinen käyttöikä matka-ajossa lienee ainakin 60000.
    Tällä laskelmalla 2/3 rempan kustannuksista kuuluu mielestäni valmistajalle. Varsinkin kun kyseessä ei ole yksittäistapaus jonka syytä olisi ehkä vaikea selvittää, vaan tyyppivika jonka valmistajakin on myöntänyt.
    BMW R 100/7T 1980
    R 1200 RT 2005
    Dnepr K650 1970
  21.  
  22. #21
    Mulla alkoi etujarru täristämään Suzukissa 23 tkm kohdalla .
    Herkistelin ensimmäisenä kelluvan jarrulevyn kiinnitysrenkaita mutta se ei auttanut asiaa (eikä ne kyllä jumittuneilta vaikuttaneetkaan).
    Vika korjaantui jarrulevyt uusimalla .

    Tekniikan Maailman 40.000 km käyttötestissä (2008) vaihdettiin
    BMW R 1200 GS:n jarrulevyt takuuseen täristämisen vuoksi.
    Heittoa niistä löytynyt kuin 0,03 mm , mutta vika poistui levyt
    uusimalla.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09