Mitäs kokemuksia porukoilla löytyy ketjuvoitelijasta (scottoiler, pro-oiler tai joku muu) Sprint GT:ssä?
OSCO on käytössä ja sillä mennään jatkossakin, toimii kuskin aloitteesta ja on itsenäinen eikä sidoksissa millään tavalla pyörän toimintaan tai järjestelmään.
Kylätason kurapyöräilijä.
Scotoileri oli edellisessä pyörässä (CB1300F) olin tyytyväinen kunhan sai säädettyä voitelun sopivaksi. Nykyiseen V-strom 1K vakavasti harkinnassa myös, suosittelen.
No eihä tuo tietty ajatuksia lue, eli kylmällä ruuvia pitää säätää auki ja mutkapätkällä tippuu pikkusen enempi kun maantiellä jne.
Mulla Sprint ST:ssä Pro-Oiler.
Foorumi on jo täynnä vääntöä laitteista joten totean vain lyhyesti, tää on paras.(tökkää ampiaispesää)
Kokemusta kolmesta omasta käytössä ja muutamasta muusta asennuksesta.
Täältä yksi ääni lisää pro-oilerille.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Ja täältä yksi ääni lisää poro-oilerille ! Neljäs kausi käynnistyi ja pahin ongelma on se kun ei sille tarvii mitään tehdä niin unohtaa lisätä ölppää ja joskus elokuussa menee säiliö tyhjäksiAi niin, ja onhan se aina keväällä jumissa, pumppu täytyy herkistellä CRC:lla ennen kuin toimii pakkasessa säilytetyn talven jälkeen.
Vaikka rehellisyyden nimissä on sanottava että tosi hyvä tuohon hintaan sopiikin olla...
http://www.loobman.co.uk/
tuolla nyt pärjätty 5000km
sitähän joutuu aina painasemaan esmerkiks ko tankkaa ja sateella usiammastikkin
ja makso melkein kolmekymppiä kotio tuotuna
Triumph Tiger 800 XRX
Unboxasin Loobmanin juuri tässä kuva.
Valinnassa painoi melkein enemmän laitteen ihana yksinkertaisuus kuin hinta.
Ei mitään turhia sähköviritelmiä. Napin painallus riittää, siksi Loobman.
Ohan se harmi kun ei tää näytä G-voimia.![]()
Toi Loobman on näemmä uudistunut aika reippaasti.
Mulla oli aikoinaan se vanha versio, pitäisikö hankkia uusi??
Kun ei ole keskiseisontatukea, niin toi olisi kieltämättä näppärä...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Tilattu.... taas linkki vei mennessään![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Eikä se hintaerokaan ole niin suuri
Tutoro auto
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Kävin juuri työntään kaverin hd:n mopo nostimelle ja huomattiin että siinä on vakiovarusteena automaatti rasvari..laatikko vuotaa öljyä..![]()
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Mistä pro-oilereita saa tilattua ja minkä hintaisia?
Ei pidä muistaa. Tärinään se perustuu kansankielellä. Eikä ole vuoden aikana vuotanut tallin lattialle eikä parkkikselle.
Scottoiler oli edellisessä päryttimessä, ja noin 20-30tkm tuli matkaa sen kanssa. Melko huoleton, hieman tarkkailua ja säätöä se vaati että ketju pysyi sopivasti rasvassa. Sekä renkaan vaihdon jälkeen aina syöttöputken vääntelyä takaisin sopivaan kohtaan.
Huono puoli näissä ketjuvoitelijoissa on että kaikki mikä menee ketjulle tulee sieltä myös pois. Ja jos ketju on kokoajan rasvassa, niin sitä rasvaa siitä myös irtoaa kokoajan. Sopivalla säädöllä se päätyy lähinnä eturattaan koteloon, liian rikkaalla takakiekko linkoaa sitä ympäriinsä.
Uuteen kiiltävään Triumphiin vaihtaessa päätin kokeilla miten pärjää ilman. Netissä kehuvat kuivavoitelusuihkeita (teflon/ptfe), niillä ketju pysyy kuivana mutta voideltuna. Tilasin muutaman pullon Profi Dry Lubea Louisilta (link) joka pitäisi olla ns. paras näistä. Jospa tuolla pysyisi pyörä puhtaana ja ketjuilla pääsisi edelleen sen 40tkm mitä rasvarinkin kanssa.
Eli jos pyörä on nätti puhtaana, niin kannattaa miettiä sitä rasvaria vielä hetki![]()
K1200GT & 701Enduro
Loobman on ihan kiva niin pitkään kunnes se likaantuu tai oljyn sekaan menee vettä (korkki EI ole vedenpitävä). Tämän jälkeen se painamisen jälkeen laskeekin koko öljyvaraston alleen. Yhden kauden tuo oli todella kätevä, en saanut koskaan aikaiseksi irroittaa sitä ja putsata kunnolla kun se meni jumiin.
Hinta/laatu on kuitenkin kohdallaan ja jos ei sateessa ajele ja jos tuota jaksaa yhtään huoltaa, niin hyvin se toimii. Erityisesti öljyn rattaalle annostelijassa on käytetty oikeasti järkeä. Rattaaseen koskeva kuluva osa on nippusidettä, sitä saa kätevästi lisää ja syötettyä lisää sitä mukaa kun tarvitsee, jos tarvitsee. Väärin asennettuna se nokka menee kyllä rikki, se on aika kevyttä muovia.
ääni proilerille. taas..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Noni Loobman on sitten paikoillaan ja kohta niitä kokemuksia alkaa tulemaan.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Scottoiler V-system Busassa ja hyvin toimii
Asennukseen meni n. 2 tuntia kaikkine ihmettelyineen ja tupakkitaukoineen.
Täytyy tässä jakaa; vaihdoin suitsaan takavilkut, ja katselin vanhoja, että jos ne rikkois niin saisko niistä jotain jännää irti. No, onhan siinä se ontto "pultti" mistä menee johdot vilkkuun. Hiukan rautasahaa ja väkivaltaa niin se pultti irtaantui siitä muovisesta vilkunrungosta. Myöhemmin sitten tota ketjurasvaria asentaessa tuli mieleen, että mahtaisko ontto pultti se sopia lankarullien reiän jenkoihin takahaaruikassa ja sopihan se. Siitä olikin sitten hyvä pujottaa suht-tiukalla sovitteella se ketjurasvarin letku läpi. Toimii!![]()