Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Eli sellainen kysymys kun haulla ei selvää vastausta löytynyt.

    954:kussa putkisto,pc3 etc. Nyt tietty servo korkkasi... Jos heitän vaijerit mäkeen pakovenalta niin missä asennossa se on täysin auki?
    Vai liikkuuko se siellä omia aikojaan auki kun antaa happea?

    Toinen että poistan sen flapperin putsarista jarruttamasta koska servo ei toimi enää. Tarviiko uudet säädöt näiden jälkeen?

    Eli meneekö kartat uusiksi?

    Noviisi on noviisi
    Fun,right?
  2. #2
    sun pitää vetää se pihalle ja katsoa miten se on auki. yksi vaihtoehto on vetää se pois sieltä ja tehdä peitelevy, tämä aukaisee sen täysin.

    kartta voi vaatia säätöä, mutta voi käydä kohtuullisesti jollain kokoputken kartalla. jos on pc3 niin kannattaa laittaa joku kartta, esim vapaan sliparin kartta.

    se läppä siellä imuboxissa ei toimiessaan mitään jarruta, mutta voithan sen ottaa pois jos siltä tuntuu.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Kokeilin eri asentoja lukittuna viime vai olikohan toissa kesänä. Kun merkki osoittaa ylös niin kaikki neljä on suoraan auki. Tämä on asento suurimmilla kierroksilla ja ihan persdynollakin sen huomasi parhaaksi (en tosin huomannut persdynossa eroa toimintaan servon kanssa).
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  4. #4
    Ööööh,todellako noin?? Mulla on kyllä auki kun merkki on alas...Silloin aukeaa myös ilmapuolen lätkä.
    Vai muistanko nyt jo ihan metsään vaikka juuri noiden kanssa pelasin.

    Ja juu,siellä on vapaavirtausfilsu,laserin koko racing putkisto,pc3 jne jne ja ok tuntuu niiden kartoilla repivän. Jopa hieman liikaakin *

    Mulla taas pyörän luonne on totaalisen toinen modien jälkeen. Persedynossa kuin toinen pyörä ala -ja keskialueella. Pienikin kassun liike saa aikaan murahduksen ja repäisyn esim isolla vaihteella ohittaessa. Kelpaa ohitella.Ylhäällä melko sama kuin ennen modeja. Hyökkää vaan karjuen kuin ohjus sinne yläreserviin nyt. Ei meinaa aina ukko pysyä mukana.



    Fun,right?
  5. #5
    Ai meinaat , että ala- ja keskikierroksille tulee lisää potkua, kun poistaa pakoläpän käytöstä? Ite aina kuvitellu, että toimis vähän samaan tyyliin, kuin jossain 2-tahti vehkeissä, missä se parantaa alavääntöä. Mutta jos parantaakin vaan menoa, niin vois miettiä omankin poistoa, kun herkät korvat ei tykkää siitä kilinästä/sirinästä, mikä aiheutuu alakierroksilla.
  6. #6
    Tuolla sivulla asiaa selventäviä kuvajaisia: HTEV
    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  7. #7
    Lainaa (ASA @ Touko. 03 2011,20:18) kirjoitti
    Ai meinaat , että ala- ja keskikierroksille tulee lisää potkua, kun poistaa pakoläpän käytöstä? Ite aina kuvitellu, että toimis vähän samaan tyyliin, kuin jossain 2-tahti vehkeissä, missä se parantaa alavääntöä. Mutta jos parantaakin vaan menoa, niin vois miettiä omankin poistoa, kun herkät korvat ei tykkää siitä kilinästä/sirinästä, mikä aiheutuu alakierroksilla.
    Kyllä se vaan kummasti tekee paukkua sinne alas ku on "röörit auki" alusta asti.
    Tietty sitä vääntöä tulee lisää kans. Itelle tuli ongelma alle 10 asteen lämpötiloissa takakumin pidossa kun valoista meinaa pöllytellä.
    Jos hiukankin höllää kaasusta ja antaa heti perään salvaa niin savut siitä tulee renkaalta.
    Slipariakin tuli lyhennettyä vielä 160 mm siinä ohessa. Tosin jo ennen tuota modia.
    Tiedä sitten mitä tuo koko putkisto,pc3 jne tekee asiaan mutta mun pyörä on kuin eri mopo nyt modin jälkeen. Kuhan laiska sais tilattua sen dynoajan vielä... * Jos sais sinne 15? puolelle notulit. Viime dyno oli 147 hv takanakilta.

    Liikutaan jo bladen ylärajoilla ilman suurempia modeja mut toivossa on hyvä elää. *



    Fun,right?
  8. #8
    Niin tuo venttiili tosiaan on silloin merkki alas kun röörit suorana eli yli 8000rpm ja samalla vetää ilmaläpän auki

    Tuo venttiili on 3000-8000 merkki ylös eli sellainen että ylempien putkien kaasut tekevät 902 mutkan ja yhtyvät alempiin jo siinä, eikä vasta venttilin jälkeen kun putket yhdistyy 4-2. Eli tavallaan lyhentää primääriputkien mittaa alakierroksilla.
    Pitänee tehdä omalla empiirisiä kokeita ja ottaa venttiilin vaijerit irti kun servo on vielä ehjä, ja laittaa merkit alas asentoon, servon ajattelin jättää ilmaläppää vielä käänteleen.
    Tuskin pelkkä tämä alavääntöä lisää mutta tuskin paljoa vähentääkään..
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  9. #9
    Laitas tutkimusten jälkeen infoa myös tänne. Mikä virka niillä läpillä sitten loppujen lopuksi on? Tuskin Honda niitä huvikseen viritteli? Äänet..?

    Ja noihinhan on myynnissä "välikappaleita", mitkä korvaa kokonaan ton HTEV-pätkän putkessa.
  10. #10
    Tuota joo, sepäs onkin niin että röörit on auki siinä 3000-8000 välissä, eli silloin menee suoraan läpi ylemmätkin kaasut eli merkki silloin ylhäällä.
    Sitten yli 8000rpm se yhistää ylemmät kaasut siinä venttiilillä alimmaisiin eli tavallaan lyhentää pakosarjaa. ja merkki näyttää alas.

    No laitoin nyt siihen yli 8000rpm moodiin, katotaan miten keskialueelle käy.
    sitten ajattelin kokeilla toisinpäin, sillon on ylemmät putket auki.

    E: joo kokeiltu, merkki alas ei pelannu 3000-7000 oikeen huonostikaan, oikein booasi isommalla kaasulla, toki tässä pc on säädetty servo toiminnassa eli en tiedä pelaisiko jos seoksia radikaalisti muuttaisi?

    no. merkki ylhäällä hieman möreämpi tyhjäkäynti ja vedot entisenlaiset 8000rpm asti, ja siitäkin ylös 11krpm asti tuntu piipaavan ihan suht puhtaasti, en ainakaan huomannu mitää röpeltämisiä, joten annanpa sitten olla näin..



    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  11. #11
    Pitääpä ittekin kääntää merkki ylös sitten testin vuoksi.
    Mulla se on suoraan lahaalla ja ainakin mun pc3 kartoilla se pelittää ku unelma. josko sieltä sit löytyis sitä jotain lisää kaikki auki eli merkki ylös.

    Testiä testiä...
    Tosin nyt on sellainen kuminauhamainen veto eli melko tasaista vääntöä alusta loppuun,8000 rpm kohilla tulee hiukka "ruutia" lisää mutta hiton hienosti jo repii alhaalta asti.
    Äänet on kyllä muutenkin mureat tuolla putkistolla.
    Jos ne vielä merkin käännöllä paranee ni avot.

    Tuosta flapperista sen verta että vannottavat kovasti että ei se siellä mitään ahdista ilman saantia. Aivan tarpeeksi menee läpi kamaa vaikka oisi kiinni asennossakin koko ajan (servo korkannut)
    Siis puhun nyt putsarin läpästä....
    Fun,right?
  12. #12
    onko kukaan perehtynyt miten saisi sen vikavalon sammumaan?
    eli onko esim. mitään johto kikkoja millä saisi sen servon tunnistamaan että toimii?
  13. #13
    Lainaa (Osteki @ Touko. 03 2011,19:49) kirjoitti
    Ööööh,todellako noin?? Mulla on kyllä auki kun merkki on alas...Silloin aukeaa myös ilmapuolen lätkä.
    Vai muistanko nyt jo ihan metsään vaikka juuri noiden kanssa pelasin.

    Ja juu,siellä on vapaavirtausfilsu,laserin koko racing putkisto,pc3 jne jne ja ok tuntuu niiden kartoilla repivän. Jopa hieman liikaakin *

    Mulla taas pyörän luonne on totaalisen toinen modien jälkeen. Persedynossa kuin toinen pyörä ala -ja keskialueella. Pienikin kassun liike saa aikaan murahduksen ja repäisyn esim isolla vaihteella ohittaessa. Kelpaa ohitella.Ylhäällä melko sama kuin ennen modeja. Hyökkää vaan karjuen kuin ohjus sinne yläreserviin nyt. Ei meinaa aina ukko pysyä mukana.
    Minkäslainen kokoputkisto sisältää ton niinsanotun pakoaukon säätimen??? *Ton pitäs kyllä vaikuttaa alavääntöön myönteisesti ton pakoaukonsäätimen. Sen imupuolen läpän voi poistaa, mutta vaatii säädätyksen et on hyötyä eikä haittaa. Itellä menossa 954RR huomenna penkkiin säädätettäväksi ja jätin ite ainakin ton htev:n toimintaan. Jos jotenkin radikaalisesti muuttu läpät avaamalla on varmaan kyl pc3:n kartas jotain vikaa. Itellä oli aikasemmin -04 1000 RR, jossa oli ihan oikee kokoputkisto joka ei siis sisällä minkäänlaista läppähässäkkää vaan se jää kiinni alkuperäiseen putkistoon vaihdon yhteydessä ja se oli kyllä alhaalta tuntuvasti nuhaisempi kokoputkistolla vaikka oli Viaberilla säädetty ihan dynossa. Ylhäällä tehoa tuli kyllä lisää tuntuvasti, mut alakierroksilla huononi selkeästi ja keskikierroksilla vähäisen. Ylhäällä oli tuntuvasti parempi.
    Missä penkitetty??? Omassa oli vähän reilu 152 sutimalla viime vuonna Hemmopäivillä Prätkäpajan penkissä ja 1000 RR oli 162 Viaberin penkissä ja voin kyl sanoa et tossa mun 954:ssa ei oo 152 renkaalta jos vertaa tohon 1000 RR missä aika todennäköisesti oli renkaalta noin 160. Oli tonnisessa persdynolla aika paljon enemmän ruutia.



  14. #14
    Onhan siinä tonnisessa jo ilmotettu koneesta jotain 170, kun 954 ehkä se 150.
    Takapyörältä 954 lähtee 95% pyöristä se 130-140hv ja tonnisessa 145-155hv, jos todellisista tehoista puhutaan.

    Se läppä on ihan erilainen nuissa, ja eripaikassa, 954 tuo putket auki on nimenomaan alakierrosasetus 3000-8000rpm ja putket normi 4-2-1 jossa yhdistää kaasut just ennen vaimenninta. sitten yläkierroksilla yli 8000rpm venttiili kääntää yläputket alimpiin ja sarja tavallaan lyhenee, yhdistyy jo koneen alla.

    Eihän htev toimiessaa huono ole, tuskin pyörän teho paranee kaikilla alueella jos sen lukitsee johonkin asentoon.
    Seokset kyllä kannattaa tarkistaa/säädättää jos tuon venttiilin poistaa tai lukitsee.



    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  15. #15
    Pointtina oli se, että vakioputkistossa ei ole mitään hyötyä lukita venttiiliä mihinkään asentoon. Vakioalkukäyrällä toimii kaikkein parhaiten venttiilin toimissa oikein. Ja ihmettelin, että mikä "racing kokoputki" sisältää htev:n. Sitä yritin sanoa noista teholuvuista, että dynoissa on aika paljon eroa. Prätkäpajan penkissä sutimalla 152,4 takarenkaalta ja tänään Vittaniemen penkissä 147,1 koneesta säädön jälkeen, että voi olla vähän optimistista oikeasti saada yli 150 heppaa renkaalta 954:sta. Flappermod on sitten ihan toinen juttu eikä sitä pidä sekoittaa htev:iin. Sama moottori ohjaa, mutta eri läppä. Siitä on hyötyä jos säädättää koneen läpän poiston jälkeen, haittaa jos ei säädätä, mutta hyöty/haitta on aika olematon. Tehokäyrä oli säädön jälkeen aivan suora ilman mitään kuoppia ja kokoajan on htev toiminnassa ja oikein säädetyt vaijerit yms. Että sellaista. Tossa on devilin highpipe, bmc:n suodatin ja pc3. Yksi 954 oli penkitetty Micronin sliparilla ja pc3:lla: siinä oli 5 heppaa vähemmän ja 929 sliparilla ja comanderilla:15 vähemmän konetehoa tuossa Vittaniemen penkissä kuin omassani. Takarengastehoa oli 134,2 hp tossa omassa 954:ssa.



  16.  
  17. #16
    Ei voi kyllä kun suositella tota Samin autopajaa jos tarvii säädättää. Oma pyörä kävi tosi paksulla vaikka oli juuri tuota putkea varten netistä haettu kartta. On säädön jälkeen aika paljon mukavampi ajaa kun on se on/off ilmiö ruiskusta melkein kokonaan kadonnut.