Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Tsing!

    Haku on kuraa, en löydä, joten teenpä yhden topicin lisää *

    Jotenka, mitä öljyä arvon MT-01 omistajat ovat mopoihinsa laittaneet?

    Itse iskin viimeksi jotkin Motulin täyssynteettiset hifi mp-öljyt ja aikamoista kuraa. Ainakin pärstuntumalta mekaaniset äänet voimistuivat ja vaihteet menivät äänekkäämmin päälle. Lisäksi kytkin edelleen satunnaisesti luistelee korkeilla kierroksilla vedettäessä kuumalla koneella.

    Olen katsellut jotain 10w-40 puolisynteettistä mutta ei sitä näin yksinkertainen ihminen osaa päättää mikä olisi kelvollista *. Ja tietty sylettää lotrata reilu 4 litraa jotain 15€ litrahinnoissa pyörivää mp-öljyä jossa ei loppupeleissä ole muuta ihmeellistä kuin mopon kuva purkissa.

    Tosin jos en varmuutta saa niin kai se on ostettava jostain pyöräkaupasta kauhialla katteella jotain "merkkiöljyä"...
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  2. #2
    Omaani laitoin pitkän pohdinnan jälkeen
    Motulin mineraalit sisään.
    Eihän ne ny ilmasia litroja nekään ollu.
    Tuolla britti foorumilla paljon puhetta
    Mineraali/täyssynteettinen.
    Moni siellä väittää että (osa)syy kytkimen
    luisteluun olis synteettisen käyttö
    Mt:n koneessa

    http://www.mt-owners-club.org/forum/index.php
    kipikapi sinne lueskelemaan
    Tosin täytyy rekisteröityä et saa lueskella,mutta kaikin puolin
    hyvä voorumi Mt omistajalle.
    White punks on dope!!
  3. #3
    Joo tuota mt-owner's clubia o tullu lueskeltua aika paljonkin.

    Vaihdoin itseasiassa Motulin 5000 ölpät tänään koneeseen, vissiin aika pitkälti mineraaliöljyä vaikka väittääkin olevansa "synthetic based". Parempi palata yksinkertaisempiin tavaroihin, senverran oli ruman ruskeaa vanhat täyssynteettiset :P
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  4. #4
    Ja tuo Motulin 5000 ei ole niin kauhean hintaistakaan, oma BB tykkää tuosta kanssa ja vaihtovälinä olen pitänyt noin viittä tonnia.

    Kotariin pitää sitten laitella noita hifejä, no siinä meneekin vain kaksi litraa per vaihto, tosin siinä vaihtuu kyllä 2500 km välein, kun on niin pieni tuo tilavuus - no, harrastukset maksaa mitä maksaa.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  5.  
  6. #5
    Tuo lipsuva kytkin taitaa olla aika yleinen ongelma tuossa Mt:ssä. Aikanaan sen kanssa itsekin painein, kolmosen täyskaasuvedoissa tuo tuntui herkimmän luistavan. Mt Owners Clubin keskustelujen perusteella kokeilin Ipone Rpad Twin 15W50 semisynteettistä. Lipsumiset loppui ja tuntui loora muutenkin toimivan kaikinpuolin jouhevasti.