Niin, kolme pyörää olisi aika sopiva(W-P @ Maalis. 29 2011,12:18) kirjoitti
Tuollaista sekapyörää kun on etsiskellyt tässä ja noihin norsuenduroihin jostain syystä tässä tykästyin, päätin sellaisen hommata. Pääseehän kyykylläkin hiekkatiellä eteenpäin, ei siinä mitään. Itse vaan kyllästyin vähän siihen ainaiseen kaasukäden toppuutteluun, että saa pyörän ominaisuuksista jotain irti. Viime syksynä olin kyllä vielä eri mieltä
Tarkoitus on tosiaan koittaa vähän jotain toisenlaista mopoilua, ehkä sitä sitten voisi innostua erikoistuneemmista ja kevyemmistä pyöristä, enemmän maastoon sopivista.
Nyt on listalla V-strom, Varadero, Tiger ja miksei Caponordkin. Aprilia Mille tuli omistettua jokusen vuoden ajan, sen koneesta tykkäsin kyllä, taitaa olla samaa tekoa kuin Caponordin? Tiger on nyt vähän edellä muita innostusasteen suhteen. Käyn vielä kokeilelemassa ainakin yhtä strommia ennen päätöstä.
Aika moni on vaihtanut kyykystä möhköenskaan, mutta onkohan kukaan toisinpäin?(tunde @ Maalis. 28 2011,21:19) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Nyt et tainnut puhua XC:stä.(pecha @ Maalis. 29 2011,13:27) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Ei tuota 1050 Tiikeriä voi kyllä omasta mielestäni millään enduroksi tai edes matkaenduroksi laskea. Olisko citymaasturi sopiva termi. Näyttää varustetun jonkinlaisilla maasto-ominaisuuksilla, mutta oikeasti parhaimillaan pienillä asfalttiteillä, pienet epätasaisuudet eivät matkaa haittaa. Matkapyöränä Suomessa sallituilla nopeuksilla hyvä tai erinomainen.
Honda CB100 -> Helkama Raisu -> Yamaha DT125 MX ->>>> Yamaha XJ 600 -> Honda XL1000 Varadero -> Triumph Tiger 1050
jep, aivan. Puhuin 1050:stä. Onko dementia mahdollisesti iskemässä, muttenpä edes muistanut koko 800cc uutuusmalli(e)n olemassaoloa!(jyke @ Maalis. 29 2011,14:50) kirjoitti
Näissä jutusteluissa ei kannata tehdä kuten minä, vaan mainita, mistä mallista tarkemmin on kyse... koska jos se on vaan Tigeri, bandiitti, fasu taikka gixxeri, niin jossain vaiheessa toinen puhuu toisesta pelistä kuin toinen.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
möhköenskoillakin ns.´ajoreviiri´ laajenee ihan kummasti kyykyimpiin verrattuna. Niillä kun ei totisesti ole kivaa ajella esim. hieman huonompikuntoisilla hiekkateillä, ja sellaisia on tässäkin maassa vaikka lampaat söisi.(tunde @ Maalis. 29 2011,14:42) kirjoitti
Ennustan kyykkypyörille huonoja aikoja jopa asfaltilla, kun tätä meidän nykyistä tienpitoa on joutunut näkemään...
- nimim. 5xAfricaTwin, Tiger900, 2xDL650 -
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Onhan noitakin.(jyke @ Maalis. 29 2011,14:46) kirjoitti
Mutta ainakin omassa tuttavapiirissä ovat palanneet ruotuun kohtuu nopeasti...
Tuon huomasin jo Tigerin koeajossa sunnuntaina, oli mukava ajaa kun ei tarvinnut aivan jokaista kuoppaa väistää eikä aina routapaakut lyöneet käsille.(pecha @ Maalis. 29 2011,15:26) kirjoitti
Tunnustan(jyke @ Maalis. 29 2011,14:46) kirjoitti
Oli se Fighteri buumi mullakin vuosia sitten,mutta onneks ei kestänyt kutitettua fighteri gixeriä ja stuntticebaria pidempää![]()
Tigerit tänään, Ruotsissa
Jåå, ja koska omaani olen tyytyväinen niin voin suositelle, ei se mikään suohonupotus vehe ole, eikä ole tarkoituskaan vaan keviämpi kuin Hondat ja BMW.
Eikä, ainakaan, tätä uutta 1050, ajeta ohi Bemarilla, jos ei sitten ole PAREMPI kuski
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Eikö tuo 1050 Tikru ole jo rungosta lähtien ihan eri fillari kuin vanha 955? Ei ne ainakaan samalta näytä. Vanhempi Tikru näyttää ruohikkouistimelta ja se uudempi Kawasaki Versykseltä? Eikö?(Tigru1050 @ Maalis. 29 2011,14:58) kirjoitti
Eli se vanhempi 955 on enempi sorallinen "allroad" kuin tuo uusi on selvästi pikitievehje? Saa korjata, jos väärin todistan.
Satulaosastoon sen verran, että aikaisemman GSA:n satulan kanssa varpaat ylti hyvin maahan. Siten hankin Corbinin, joka on hieman matalampi. Nyt melkein joutuu jo varvistaan, koska satula on leveämpi. Muuten on aikas kiva: kustomimeininki allroad pyörässä: lypsyjakkara läski satula ja leveä stonga. Eli jakkaran leveys vaikuttaa paljon. Ja leveydestä on hellppo ottaa pois.
10. vuosi triumpheilla ilman suurempia ongelmia, yhtään kertaa en ole tienpäälle jäänyt.(tunde @ Maalis. 26 2011,18:10) kirjoitti
Legent TT:ssä alkoi yksi puola juonittelemaan, nykivää käyntiä ajoittain.
Mitähän ne jarrulevy ongelmat on kun en ole muualta, kuin Orgista kuullutkaan???
Ja joku tuolla väitti, että: "pitää ruuvata huoltoväleillä", ei ole tarvinnut..
Mainio matkapyörä, kaikille TEILLE, muillekin kuin pohjoismaisille nopeuksille...
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Kävin hakemassa 04 Tigerin, rekisteröity 05. Hyvän tuntuinen pyörä kyllä.
Strommin osto oli lähellä, ei päästy hinnasta sopuun myyjän kanssa, joten Tiger tuli sitten hommattua![]()
Sittenhän se on kesä enää itselle sopivan rengastuksen löytämistä vaille valmis.
Millaisia ja minkä merkkisiä renkaita suosittelisit sekarenkaiksi?(Seikkailu_R @ Huhti. 02 2011,18:24) kirjoitti
Jousitus vähän löysä, täytyy perehtyä siihen tässä lähipäivinä.
Taitaa olla yhtä vaikea ja "herkkä" aihe kuin öljyjen valinta... *(tunde @ Huhti. 02 2011,19:19) kirjoitti
Itsellä on matkailurenkaat olleet luokkaa TKC-80,T-63, E-09.
Muuten lähinnä karkeampaa alla, innovaa, pirelliä, kendaa...
Pyöräkin tietenkin kevyempi ja tehottomampi...
Huomenna vaihtuu piikkien tilalle eteen innova ja taakse pirellin FIM pro tai MT-16.
Toimii tuollainen karkeampi rengas kivasti kun hiekkatiet on kohta pehmeimmillään
Varmaan tämän näköisistä renkaista löytyy se sopiva kumi sekalaiseen ajoon, ainakin mitä on noita ajokavereiden käyttämiä renkaita katsellut...
Pyöriä laidasta laitaan, samoin kuin rengas malleja ja merkkejä, mutta jotain noiden mitaksien näköistä siellä alla on pyörinyt.
(ei siis välttämättä juuri mitaksia, oli vaan hyvin noita erityyppisiä kumeja samalla sivulla esillä)
Eteen kannattaa vaihtaa öljyt ihan huoltomielessä, ja samalla tarkastaa esijännitykset kohdalleen molemmista päistä.
Ja pyöritellä mahdolliset vaimennus säädöt tehtaan asetuksiin niin on jonkinlainen lähtökohta itselle sopivia säätöjä etsiessä.
Pitääkin tutustua noihin. Nykyisissä renkaissa on vielä pintaa jäljellä, ei tosin ihan hirveästi.
Eiköhän tästä uusi ura urkene nyt![]()
Ei sitten ole helpoin mahdollinen homma löytää kompromissipyörään kompromissirenkaita...
Valinnan varaa kun kuitenkin on ihan puhtaasta katukumista puhtaaseen off-road renkaaseen.
Muuttaa tuo rengastus kohtuullisesti mopon luonnetta käytön ja tarpeen mukaan.
Kesän kuivilla sorateillä toimii sileämpikin kuvio, kevään ja syksyn pehmeillä tuollainen hieman karkeampi on mukava.
Aika yleinen, ja toimiva, yhdistelmä on tuollainen matalampi nappula takana ja edessä karkeampi, tyyliin misukan desert, eikä välttämättä edes saman merkkisenä.
Tuota Misukkaa en ole käyttänyt joten siitä ei ole tuntumaa mutta tuota Contin TKC 80:stä olen ajanut useamman setin loppuun ja se on ihan kelvollinen mustalla tielläkin.Tietenkään se ei kestä asfaltilla sellaisia kilometrimääriä kuin "muka"sorarenkaat mutta ei jyristä,ei ole liukas märälläkään ja sora/metsäautoteillä on sitten ihan ykkösluokkaa. Jos ajat 90% asfaltilla niin sitten jotain muuta kuin tuon tyyliset oikeat soratiekumit.
Niin,edellinen takarengas kesti noin kolmetuhatta kilometriä,eturenkaalla menee vielä pitkän pätkän.Se kesto riippuu myös pyörän painosta ja tehoista..
Pikku Strommissa nyt alla Michelin Anakee2. Tämän kevään rospuutto kelien perusteella hyvä yleisrengas, joka pitää myös märällä tiellä. Voisi olla vaihtoehto Tigrun kompromissirenkaaksi.
Villi veikkaus että tuon desertti parin käytös pikitiellä on kuvailtavissa lähinnä siedettäväksi.(tunde @ Huhti. 03 2011,19:32) kirjoitti
Kuitenkin tarkoitettu enempi kovaan ajoon tuonne päällysteen ulkopuolelle.
Arvokaskin on mokoma pari...
Ja koot taisi rajoittua 21" etuseen ja 18" takaseen...
TKC-80 on hyvä yleisrengas aloittaa kokeilu, samoin T-63.
Sitten vaan seuraavat kumit mieltymysten tarkentuessa karkeammaksi tai sileämmäksi...
Juuri näin,omat mieltymykset ja tiet on se minkä mukaan valkkaat.Kaikilla niillä pääsee myös soralla,ei kun menoksi vaan.