Onko kellään vinkkiä miten kannattais työ tehdä?Vai onko ylivoimaisen vaikeaa.
Stormin satulanpäällinen on ostettuna ja odottaa asennusta.
Ei muuta kun vanha pois siististi (hakaset). Jos se uusi päällinen ko. satulaan tarkoitettu, niin merkkaat vanhasta päällisestä hakasten paikat, että kireys tulee suht samanlaiseksi. Ota huomioon, että se vanha on venynyt jonkin verran. Uusi holliilleen puristimien avulla ja kinnikkeet takaisin pientä kireyttä nahasta pitäen koko ajan. Näin aikoinaan omastani tuli siisti ja venynätön. ( ainakin 50tkm kunnes vaihdoin bemun). Nykyisestä pyörästäni mataloin satulaa n. 2cm ja hyvin pelittää samoin menetelmin.
T.Quatamiäs![]()
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
Minulla oli vähän uudempaa maalia oleva pyörä (87), jossa nahka oli liimattu satulaan, ja reunat varmistettu pop niiteillä. niittien paikat kannattaa merkata, niin että löydät ne uuden nahkan alta.
- Vaikeinta oli saada entinen nahka siististi pois. Joka ikinen kolo joka tuli pehmusteeseen näkyy läpi.
- seuraavaksi vaikeinta on saada liimaa sinne missä tarvitaan. Liimattava alue kannattaa merkata poistaessa. itse laitoin liian pienelle alueelle liimaa. Seurauksena istuttaessa kosmeettisia ryppyjä, jotka kylläkin katoavat, kun satula palaa muotoonsa.
Pariin kyykkypyörään olen satulan päällystänyt...
- Joustavaa keinonahkaa, jota käytetään mm. moottorikelkkojen istuimessa, löytyy kangaskaupasta.
- Niittipyssy
- Aikaa ja halua näpertää
Jälki on oikealla keinonahalla tehdasluokkaa...
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Moro! Jos haluut hyvän "penkin" niin se ois stadissa joka tekee, itse teetin R bemun etusatulan ja laitettiin vielä lämmitin! 3v. toiminut ja on kuosissaan ja maksoi n.250e. Värikin löytyi oikea, ei huomaa alkuperäisestä (sininen) Os.www.verhoomoprima.com. Oli muuteen "classikopenkkejä" rivissä odottamassa!
Boxeriukko
Oli liimattu ja poppareilla kiinni. Nyt meinataan koittaa onnistuisko ilman liimaa kiinnitys vai tuleeks ryppyjä.Ainoastaan reunaosat oli liimaamatta vanha nahka lähti hvtin varovasti peukuilla painellen.
Jos "nahka" on sellaista stretch tyyppiä, älä liimaa sitä pehmusteeseen ellei pinta ole täysin virheetön. Eikä mielellään sittenkään. Liima tekee sen, että silloin tulee joka kuoppa ja painauma näkymään myös uudessa päällisessä, ainoa missä käytät liimaa on satulan alla pop-niittien apuna.(MJP @ Huhti. 05 2011,11:46) kirjoitti
Ja sen nahan saa pingoittaa sillai sopivan tiukalle.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"