Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Nonnii nyt tuo oma rallattelee siihen malliin et tarvii ruveta vaihtelemaan, 2000-3000 kierroksen kohdalla aikaa kovaa rallatusta pitää. Kuinkas riittääkö pelkästään kiristimen vaihto esim. manuaali/alkuperäisen malliseen vai tarviiko myös ketju vaihtaa ajettu vasta 36tkm ?

    Antakaas nyt hyvät neuvot kysesien operaation onnistumiseen. Searchia olen käytellyt ja tarinoita löytänyt, mutta ihan selvillä en vieläkään ole. Tarviiko jotain purkaa enemmänkin vai onko se kiristin vaan ihan moottorin kyljessä kiinni niinkuin tästä esim: ilmenee http://www.ixxra.com/camchaintensioner.htm

    Kiitoksia.
  2. #2
    Kiristimen voit vaihtaa uuteen, tosin hiljaisuutta ei kestä kuin n. 1000km. Ja ei, ketjua ei tarvitse mennä vaihtamaan. Tuo rallatus on näissä Hondissa ominaisuus.

    Joko lakkaat kuuntelemasta ääntä, tai laitat manuaalisen nokkaketjun kiristimen ja vóila, ääni on kadonnut ja pysyy poissa.

    Siajainti kiristimellä oli muistaakseni kohtuu *ttumainen, mutta siellä se on tankin alla sylinteriryhmän oikealla sivulla.

    <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CBR-F3-F4-F4i-600-900RR-919-Manual-Cam-Chain-Tensioner-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad2161

    72bQQitemZ390071719723QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fA ccessories" target="_blank">eBay</a>



    1290 Super Duke R
  3. #3
    Mitenkäs tollasen manuaalisen kiristimen saa sitten säädettyä oikein?
  4.  
  5. #4
    Lainaa (Jantteri @ Touko. 05 2011,17:52) kirjoitti
    Mitenkäs tollasen manuaalisen kiristimen saa sitten säädettyä oikein? *
    itse aikoinaan säädin ensin vanhan mukaan.. siinä kun näkee selvästi kuinka pitkällä tappi on ollut, sitten vaan ruuvailemalla hieman lisää ja koeajoa.. onhan siihen ihan ohjeetkin mutta muistaakseni jos niitä halusi seurata niin joutu aukomaan kylkeä jotta näkisi ketjun.
    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00