Vanha 600/CBR olisi tarkoitus päivittää litraseen RR-pyörään. Uskollisena Hondamiehenä luonteva vaihtoehto olisi Fireblade. 2008 vuosimallin pyörät sopisivat tällä hetkellä parhaiten minun hintahaarukkaani. Suurta huolta nostattavat kuitenkin ne lukemattomat viestit, joissa kuvaillaan kyseiseen pyörään liittyviä tyyppivikoja. Esimerkiksi pelkästään org:in kirjoituksia selaillessa tulee sellainen kuva, että kyseisen vuoden Blade oli osittain susi jo syntyessään. Kaikki recall-viat sekä monet muut pyörämallissa havaitut heikkoudet (mm. katteiden heikko kiinnitus, suuri öljyn kulutus etc.) eivät kyllä rohkaise pyörän hankintaan.
Olisinkin erittäin kiitollinen, jos org:in valveutunut Honda-jäsenkunta antaisi omia näkemyksiään kyseisen vuosimallin suhteen ja erityisesti suosituksia siitä, kannattaako tähän pyörään lainkaan investoida, vai onko parempi jatkaa säästämistä ja ostaa joku tuoreempi versio Bladesta?
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Omani on -08, hiukan kuluttaa öljyä, maantiellä ei juurikaan, radalla hieman. Ei haittaa menoa. Eka omistaja huolehtinut re-callit (kytkin, klemmari). Vähän olen ajanut (itse ajanut 7tkm, mittarissa nyt 13tkm), ei moitteita, pirun kiva pyörä ajaa.
Uusimmassa FastBikes'ssa -08 otsikolla 'Incredible talent for just £6k' eli pitävät hyvänä ostoksena käytettynä.
Ei kai siinä tuon kummempia vikoja ole.
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Onhan siinä kaikenlaista pikkuongelmaa ollut, mutta ainakin omalla kohdallani 5v takuu on kattanut kaikki rypyt rakkaudessa. Juurikin joulun tienoilla pyörä tuli takuuhuollosta jossa tehtiin moottoriremontti, uusittiin pakoputki ja vaihdettiin ala-sivukatteet. Klemmari ja kytkin on rempattu jo aikoinaan huoltojen yhteydessä.
Todella kiva pyörä ajaa ja ns. helppo kilokyykky. 10kEurolla saat tuon mun pyörän vaikka samantien. 2v takuuta jäljellä, jos jotain hänkslää sattuisi vielä ilmaantumaan.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Jos satut löytämään 08:n, jossa olisi jo takuuseen kytkin ym. hoidettu kuntoon, niin miksipä ei...hinnastahan se kai sitten enää kiinni on.
Itse olen pariin otteeseen 08-09:llä koeajot tehnyt. Erittäin kevyt käsitellä ja muutenkin on hyvä pyörä ajaa. Joidenkin mielestä rumempi, kuin edeltäjä, mutta ajoltaan kaiken kaikkiaan parempi.
Olinkin tuossa pari tonnia ajettua ostamassa, mutta päädyin nyt sitten välillä muuhun, kuin Hondaan...
Viisas pääsee vähemmällä!
Itselläni 2009 malli ja ihan loistava pyörä. Radalla kuluu öljyä, mutta muuten ei pahemmin. Aikaisemmin ollut blade -07, johon verrattuna tämä on todella paljon ketterämpi. Kyllä voin suositella tätä pyörää!
xxx
Parhaat kiitokset kaikille kommentoijille.
Rata-ajossa tuo öljyn kuluminen ei sinänsä ole mikään ongelma, mutta pitemmille reissuille suunnatessa on kyllä kurjaa, jos öljyn määrää joutuu jatkuvasti kyttäämään ja lisäksi vielä roudaamaan mukanaan ylimääräistä öljypulloa.
Onko muilla kuin Juutanalla ollut ongelmia katteiden kiinnitysten kanssa?
Kävin aikanaan koeajamassa -08 Bleidin ja olin erittäin tyytyväinen pyörän suoristuskykyyn ja ajo-ominaisuuksiin. Suurin huoleni liittyy lähinnä tähän tekniseen varmuuteen ja helppoon huollettavuuteen, koska en ole kovin taitava itse ropaamaan pyöriä. En haluaisi, että huolettomat ajokilometrit vaihtuisivat jatkuviin huoltokäynteihin, joita ajokauden aikana on muutenkin vaikea saada. Lisäksi uuteen pyörään investoinnin ohella olisi kurjaa, jos rahaa pitäisi vielä polttaa huoltokäynteihin. Ehkä alan jo olla hieman luulosairas. *![]()
Osta gigseri niin ei tarvii ropaa... Senkuin normihuollot ja hanaa!Kokemusta K7 kilosesta ja K9 kilosesta molemmista 24tkm. Myöskin radalla revittelyä.
Osta Honda, niin ei tarvitse edes öljyä lisätä huoltojen välissä, vaikka ajaisi välillä radalla. Siis Jos on -07 tai -09.(spa @ Maalis. 25 2011,10:10) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Oma -09 syö rata-ajossa öljyä.(vetomies @ Maalis. 25 2011,10:54) kirjoitti
xxx
Kuinka usein vaihdatte öljyt? Jos ajaa ahkeraan radalla niin öljyjä kannattaa vaihtaa usein. Itse vaihdan 3-5 ajopäivän välein. Tuolloinkin on jo aistivaraisesti arvioiden aika lirua. Hondasahan taitaa olla 12tkm vaihtoväli. Katuajossakin jo 6 tonnin jälkeen öljy oli kuin vettä ja koneen mekaaniset äänet aika karut. Kuulosti ihan Sutsukilta...(Streethawk @ Maalis. 25 2011,11:35) kirjoitti
Kuinka korkealla pidätte öljyn pintaa? Monet mopot syö öljyä jos pintaa yrittää pitää lähellä ylärajaa.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Vaihdan 6000 km välein, joskin radalla menee tuosta määrästä vain jokunen sata km. Ei ole koskaan tarvinnut lisätä öljynvaihtojen välissä eikä öljykään järin paskaiselta ole vaikuttanut, ei edes ihan mustalta. Ajallisesti öljynvaihtojen väli ei kuitenkaan ole montaa kuukautta.(TeroT @ Maalis. 25 2011,11:59) kirjoitti
Teillä on revitetty koneet harvoiksi, kun möhnää puhaltaa öljyn sekaan?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ei voi olla revitelty paskaksi, kun tuolla nykyisellä ei ole koskaan ajettu ylinopeutta. Varmaan se on pelastanut minut kaadoiltakin (niin hallituilta kuin hallitsemattomiltakin). *Tosin edellisellä olin joskus Saksassa ajanut yli kahtasataa... Se on hengenvaarallista kuskille ja näköjään koneellekin.(vetomies @ Maalis. 25 2011,12:17) kirjoitti
Auttaiskohan Delvacit?
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Emäntä osti juurikin -08 vuosimallin Bladen ja mittarissa 17000 kilsaa, mitä tuohon kytkin recalliin on kuulunut ja mistäs myö tarkistellaan onko jo tehty?
Kävin mäkin ensimmäistä kertaa kokeileen ja oli kyllä yllättävän kiva kampe ajaa.
Ainiin, vielä lisää kysymyksiä, millasia kaatumatappeja olette laitelleet, suurin osa mitä löysin oli katteen poraamista vaativia, enkä oikeen niitä viittis tohon laittaa?
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
LSL:llä on tällaisia suojia. En sitten tiedä kuinka paljon suojaa katteita, mutta tärkeimpiä osia kuitekin. Stormilta löytyy.(jarska @ Touko. 02 2011,12:55) kirjoitti
![]()
xxx
Kiitokset infosta, näyttää aika helpolta asentaa, olisko kellään asennettuna jotta näkis katteiden suojaavuuden?(Streethawk @ Touko. 02 2011,13:05) kirjoitti
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Vaikka Honda myyjä en olekkaan, niin se että pyörä syö öljyä ei tarkoita että se aina olisi rikki (tuossa taisi johtua liian löysistä männänrenkaista, löysällä renkaalla on etunsa, mutta haittana tuo öljyn kuluminen). Samaten tuo, että nykyään nuo on pakko kutsua takaisin jos on ollut lastentauteja ja teettää muutokset. Aina näin ei ole ollut ja ei ole vieläkään kaikilla valmistajilla. Hyvänä esimerkkin suizan tl, jossa tehtaalta tullessa on kytkimessä niin löysät jouset että se luistaa. Nykyään olisi aivan varmaan kutsuttu takaisin.
Kytkin recall tarkoittaa tehtaan määrittelemän kytkinpaketin vaihtoa uuteen.(jarska @ Touko. 02 2011,12:55) kirjoitti
Rungossa OIKEALLA puolella olevan rungonnumeron ensimmäisen kirjaimen päälle ja viimeisen numeron alle on lyöty pienet pisteet merkiksi "recall" kytkin/klemmarin vaihdosta. Pisteet ihan pienet ja lyöty runkoon. Muutama bensatankkikin lienee vaihdettu tietyillä rungonnumeroilla.
Mitä muuten, -08 ja -09 tallissa eivätkä kumpikaan öljyä kuluta sen enempää kuin uusien moottorien kuuluukin kuluttaa. Pitäisin paremminkin vikana, jos uusi moottori ei kuluttaisi hieman öljyä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Paljon kiitoksia tiedosta, kävin het kurkkaamassa ja sieltähän löytyi pari stanssia eli asia kunnossa.(lippa @ Touko. 02 2011,14:55) kirjoitti
Nyt löysin myös TÄÄLTÄ kaatumatatit joissa ei käsittääkseni tarvi reikiä tehdä.
MP-Rata
-08 Bleidi on nyt ollut omistuksessa reilut pari viikkoa ja hyvin se vaan tikittää. Ei voi kuin kehua pyörää. *
Vastaan siis itsekin aiheen otsikossa esittämääni kysymykseen: "Kyllä kannattaa hankkia!"
Kiitokset kaikille näkemyksiä esittäneille Bleidisteille. *![]()