2014 tehtiin toi perä uusiksi laukuille ja ne muutamat muut parannukset. Luistonesto, tehokartat, pari heppaa lisää ja välityksiä ainakin taisettiin muokata. Nuo nyt ekana tuli mieleen.
Olinkin itse sen tähän ketjuun jo postannut: http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6228736
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
No perhana, en ihan budjetoinut 2014 mallin laittoa mutta nyt se on vakavasti harkittava jos moiset parannukset on tehty. Varsinkin tuo laukkumekanismi miellyttää kovin. Pyörä on nätti ilman laukkuja kun telineet ei härpätä. Messuilla kyllä ihastuin vehkeeseen, mukavan kompakti verrattuna nykyiseen pyörään CBR1000F ja iiiiihana ajoasento tällaiselle keski-ikään ehtineelle ukkelille! Huh kun polttelee.
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
Ulkoinen ilme kasseineen on aika hämäävä.
Eli käytännössä sama laite kuin naku.
Perää vähän säätämällä päästään oikeastan
aivan samaan, vaikka ulkoasu kielii aivan muuta.
Luokassaan ja kiinanrautojen kategoriassa
huomattavasti parempi ja tasapainoisempi
laite kuin yleiset mielikuvat antavat ymmärtää.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Joo nakupyörä oli alunperin hakusessa, MT-09 tai Z1000. SX antaa nakun ajoasennon ja mahdollistaa touring -käytön. Eli mainio hybridi. Taitaa olla ainoa laatuaan moinen. Tourinki mutta ei yhtään liian tourinki. Ja varmaan paljon parempi räppäillä kulmilla kun mikään tourinkipyörä.
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008
kovin on hiljaista tässä z1000sx keskustelussa?kertokaa meinaatteko jatkaa kyseisellä pyörällä vielä enskauden.
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE K1300S MOTORSPORT
Tottahan toki ajellaan.
Viime kesänä vaihdoin pikku-Zetan tähän http://i493.photobucket.com/albums/r...ps7ee0704d.jpg ja vallan soivaksi peliksi on osoittautunut.
Kyllä tuleva kesä mennään zetalla kun sain laitettua kahvalämppärit ja virran ulosoton keulaan.![]()
http://uppaa.fi/image/vPR tässä on mun pyörä.http://uppaa.fi/image/vPZ oli myös tämmönen toisena pyöränä kauppakassina Vespa super 278cc näppäräpeli tääl stadissa.
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE K1300S MOTORSPORT
Onkohan kyseessä vakavakin tauti kun mielessä on alkanut pyörimään tälläinen peli?
Sopii mainostaa ja kehua peliä ja toki huonojakin puolia kertoa jos sellasia on jollakin...
Onkos porukka laittanut Powercommanderia ja dynottanut näitä? Vai tarviiko edes PC:tä että pystyy säätämään?
Kesää ja koeajoa odotellessa...![]()
CB K R
Jos nyt tiivistäisi omat "kipukohdat" (jotka kyllä löytyvät myös edellisiltä neljältä sivultakin):
- epämukava penkki
- käsiin läpi tuleva moottorin värinä
- matkakäytössä lyhyet välitykset
- melkein viraton bensamittari (rakenteellinen ominaisuus, ei yksilövika)
Sinänsä ei ole tarkoitus haukkua pyörää, tuli sillä kuitenkin pyöreästi kymppitonni viime kesänä hierottua, eikä erityisiä vaihtoaikeita ole. Koeajolle lähtö on ihan todellinen riski lompakolle...![]()
Kiitoksia mielipiteistä! Ei tuollaiset pienet "kauneusvirheet" saa vielä negatiivisia fiiliksiä aikaan. On muuten nykyisessäkin pyörässä tuo bensamittarin ominaisuus, mahtaako olla aika yleinen...
Minkäs vuotinen sun peli on? Mitään radikaalia muutosta ei kait ole tullut 2014-> malleihin mutta pikku viilauksia moneen paikkaan mikäli oikein oon käsittänyt.
Tiedostan kyllä koeajon riskit mutta sen oon valmis ottamaan![]()
CB K R
Tuossa noi 2014 muutokset: http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6228736
Viittä vaille oli tämä pyörä liipasimella vuosi sitten mutta ylivuotisen ZZR:n tarjous oli sen verran kova, että tällä nyt mennään toistaiseksi. Noi -14 mallin uudet laukut olisi pop mutta omassa käytössä laukkujen käyttö jäi viime kesänä aika vähiin joten ei paha rasti mutta kovat lukittavat laukut olisi kuitenkin aina pykälän parempi kun puolikovat osittain vedenpitävät (ok sisäpussilla paremmin pysyy vesi pois).
Omasta mielestä toi huutaa uusia putkia mutta niin toisaalta 90% muistakin mopoista![]()
ps. joo ei kannata koeajaa![]()
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Kovat sivulaukut houkuttelee, varsinkin kun pois ottaessa ei jää rumia rautoja.
Putket ei ole ihan kauneimpia kohtia mutta muuten sopii hyvin silmäänMillasia putkia näihin on laitettu? Alta olis hieno ja tietty kallein...
Ihan ei vielä pääse ajamaan mutta aina voi käydä renkaita potkimassa![]()
CB K R
No tohon ylemmäs jo linkitinkin kuvan http://i493.photobucket.com/albums/r...ps7ee0704d.jpg jossa näkyvät Acran sliparit. Edellinen omistaja oli ne laittanut ja olivat minulle ostopäätökseen se "piste i:n" päällä. Ovat omaan silmään sopivan "Race" ja äänitaso vanhallekin miehelle ihan jees. Mukana tuli myös db-killerit, ajattelin kokeilla kuitenkin niilläkin. Pari tonnia ehdin viime kesänä ajella ilman niitä ja ilman korvatulppia. Kyllähän siinä pidemmän ajorupeaman jälkeen vähän korvat soi. Pikku Zetassa oli orkkisputki, enkä kyllä oikeastaan lisää mökää kaipaa.
Uudet sivulaukut vaikuttaa kyllä nerokkaalta.
Tää mun peli touring-varustuksessa näyttää tältä http://i493.photobucket.com/albums/r...pshixdkok5.jpg Varttitunnissa sportista touringiksi. Se on mulle se tämän pyörän juttu.
Ja pikku-Zetaan verrattuna matkustajallakin on paljon mukavammat olot, kertoo rouva.
Juu, kauneusvirheitähän nuo suurimmalta osin ovat, joskin tuo penkki vaikuttaa touringissa mukavuuteenkin aika tavalla. Mutta rahallahan siihen onneksi saa korjausta ainakin Sargentilta.
Oma on 2012 heinäkuussa kilvitetty, ja nyt joku 26tkm mittarissa jos en ihan metsään muista. Tuo 2014 päivitys on kyllä selvä parannus, parempi jousitus ja luistonesto laukkujen lisäksi menisi omalla arvoasteikolla korkealle. Välitysten muutos on ainakin paperilla ihan olematon, tiedä sitten miltä tuntuisi käytännössä.
Olen myös kovasti viime aikoina katsellut SX:ien perään ja kovasti olisi halu vaihtaa oma Z750 tuohon. Onko tuo tehoero miten radikaali näiden pyörien välillä jos ensimmäisen kauden jälkeen vaihtaisi pyörän sx:ään?
Tietenkin tuo uudempi malli kiehtoisi laukkujen kiinnitysmekanismin vuoksi, mutta siitä saakin sitten maksaa sen 5000 euroa lisää. Se ei oiken houkuttele, ja onko nyt niin sen arvoistakaan.
Kyllä siinä tuntuvasti enemmän potkua on, etenkin alakierroksilla. Varsinkin kyytiläisen kanssa sitkeyttä riittää ihan eri tavalla. Pyörät itsessään kun ovat painoltaan apaut samat.
Lisäksi alusta, etenkin takajousitus on onnistuneempi. Verrokkeina mulla Z750 -09 ja Z1000sx -11
Ei kuitenkaan kuolema tule jos "aloittelija" hyppää sx:n puikkoihin?Iän tuomaa rauhallisuutta toki on. Meikäläisellä on vähän hakusessa joku sellainen peli jolla voisi pientä matkaa taittaa, naku on siihen vähän nihkeä ollut.. yksi vaihtoehto tähän sx:ään on ollut joku cbr, mutta se tuntuu ehkä liian kyykyltä, mutta tosiaan siitä ei mitään kokemusta ole.
turha niitä hevosia on pelätä. kaasun asento se vauhdn määrän päättää. ite ajelin heti kortin saatuani kaverin r1:llä ja viellä henki pihisee. ite oon kaikkia kyseliöitä neuvonnu niin että osta semmonen menopeli kun haluat niin valtyt kesken kauden pyörän vaihdolta ja säästät bensarahaa. mootoripyöräily on kummiskin niin fiilis laji että jos ei mopo mielytä niin ei sillä silloin tule ajettuakaan
zzr1400
Eihän tuo tonniseksi mikään tehopakkaus ole, ja muutenkin pehmeäkäytöksinen sekä helposti käsiteltävä. Se voi toki yllättää varomattoman, että keulan saa ylös ripeällä paikaltaanlähdöllä tahattomasti. Osasyy tuohon on selvästi tyypillistä tonnikyykkyä lyhyempi ykkösvaihteen välitys, joka toisaalta helpottaa selvästi arkikäyttötilanteissa matelua parkkipaikoilla yms.
Wanhalla miehellä ne on newtonit, mitkä rulettaa
Z750: 78 Nm at 8300 rpm
Z1000SX: 110 Nm at 7800 rpm
Onhan sitä Akran laulua ylärekisterissä toki hieno kuunnella, mutta täällä alempana se käytännön tehoero syntyy, meikäläisen ajossa.
Keskiverto tonnarilla taitaa olla itse asiassa "helpompi" ajella sekalaista ajoa muualla kuin radalla.
Sama koskee myös maltillista perusvauhdin nostoa.
Vaikka tappitehoa onkin kohtalaisesti enemmän kuin keskiverto kusiaisessa,
tonnarissa se "käyttöalue", eli keskialue on kuitenkin paljon jouheampi ja vahvempi.
Sillä alueella se perusvauhdin nosto yleisillä laduilla kuitenkin pääasiassa tehdään.
(nyt ei puhuta armoitettujen vetomiesten touhuista)
Yleisillä teillä tuo pito... tai enemmänkin sen puute ja vaihtelu eri syistä tulee joka tapauksessa ensimmäisenä
vastaan kyytejä lisättäessä..... ja jonkinlaista tolkkua pidettäessä.
Kun niitä rajoja haeskellaan vaativassa ja vaihtelevassa ympäristössä, "jouhevasta" pelistä
ei koskaan ole haittaa.
Jää paljon enemmän "paukkuja" siihen ajamiseen, kun ei tarvitse hulluna riehua laitteen kanssa.
Sama homma se on vaikka crossin puolella normi hiekkaradoilla.
Puolikas 2-tahtari on hyvällekin pelimannille taatusti riittävän kova peli vietäväksi, mutta
toisaalta järki päässä sillä on helppo opetella ajamista..... etenkin harrastusmielessä ilman
kunnianhimoisia kilpailullisia tavoitteita.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moi! onko kukaan ostannut pyöräänsä noita kawan omia geelisatuloita?
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE K1300S MOTORSPORT
^ Onko geelipenkki saman muotoinen kuin alkuperäinen? Mielenkiintoista kuulla sitten käyttökokemuksia...
vaikuttaa kuskinpenkki olevan ainakin takaosasta leveempi.takapenkki aika lailla samankokonen.mut molemmat penkit vaikuttaa paksummalta,ainakin ulkonäkö ja ompeleet tosi siistejä.takapenkissä teksti Z1000SX,nyt en pysty tarkkaa sanoo kun on pyörä talvisäilytyksessä.kerron kyllä käyttökokemuksia,voitaisiin järjestää jossainvaiheessa semmonen z1000sx tourinki?
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE K1300S MOTORSPORT