Tuollainen vm 2011 ylivuotinen uusi on ollut yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi pyöräksi, kun nakulla ajelu alkaa puuduttamana. Onko porukalla kokemuksia 2011 z1000sx vs. Yamaha fz1n (nykyinen pyörä). Lähinnä ajoasento, moottori ja katteen suojaavuus kiinnostaisi.
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Itsellä oli FZ8S ja vaihdoin sen tuohon Z1000SX:ään. Ajoasento on ainakin näppituntumalta tuohon kasiin verrattuna hitusen väljempi, joskaan ei tuo polvikulma tässäkään mikään loiva ole. Kate toimii hyvin ainakin meikäläisen 190cm varrella, tosin pidän tuon säädettävän pleksin mieluiten alhaalla tai keskiasennossa, jolloin ilmavirta tulee rintakehän yläosaan / olkapäille. Tällä konstilla saa kypärän "puhtaaseen" ilmavirtaan, eli ei täristä eikä melua juuri nakua enempää.
Morjens, tuli hommattua myös tämä z1000sx -12vm. Ja eka istunto kesti heti 450km, yhellä ruokapaussilla ja kahdella rööki tauolla.mahtava peli tälläselle 180cm:lle. Varaderosta tähän mahtava muutos
ps. kukaan muuten huomanna samaa, että pari vapaata johtoa näyttäisi olevan, kun tuosta sarvien ja tankin välistä katsoo vasemmalle puolelle katetta pitkin alas?
saako kenties niistä virtaa lämpökahvoille tahi tup.sytkälle? virta ainakin tulee sinne...
Viimeksi muokannut: Kuubalainen; 19.04.2014 klo 18:06.
^ Onnea hankinnalle. Täytyypä kurkkia katteen alle huomenna jos vaan muistaa.
PS. Mikä oli "perstuntuma" penkistä? Meikäläisen ahteri ainakin kaipaisi tuota geelipenkkiä, tai muuten tuo 450km on vähän turhan tuskallinen päiväannos. Tuo maahantuojan määräämä 469e hinta vaan on vielä sylettänyt niin pahasti, että on jäänyt ostamatta. Jos jollakulla on jäänyt nurkkiin niin saa tarjota.![]()
KKiits, joo kyllä eka päivitys on penkki mikä tulee, kyllä siinä piti kankun puolta vaihtaa jo 100 kilsan kohdilla. Katsotaan laitoin hinta kyselyn yhteen firmaan. Palaan asiaan kun tiedän speksit ;-)
Taijatte olla velliperseitä jos jo satasella puutuu
Me ollaan parille reissulle huijeltu 1000km päiväpätkiä, ja hyvin onnistuu. Ajoasento on minulla hieman -11 mallissa "kädet suorana", kun persjalakane 170cm olen. Siittä seuraa vähän niskasärkyjä.
Onkhan tuossa mahollista säätää mitenkään ohjaustankoa lähemmäksi (taaksepäin)?
Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
Itsekin kaipaisin parempaa penkkiä, heikoin lenkki koko pyörässä. Tosin toi geelipenkki ei välttämättä ole ratkaisu.
Itsellä oli aikanaan -10 z1000 ja siinä Sargent seat tykkäsin.
http://www.sargentcycle.co.uk/acatal...ycle-seat.html
Ok ei halvin ratkaisu +300€ mutta oli hintansa väärtti. Yksi euroopaan reissu tuli heitettyä ja beba kiitti. Selkeä ero ainakin -10 orginaali penkkiin. En tiedä onko näissä sx versioissa nyt jo paranneltu penkkiä, kun en oo enää seurannut pyörän vaihtumisen vuoksi.
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Tulipahan tehtyä paluu Kawa-mieheksi: Yammu vaihtui tälläiseen 2013 malliseen.
Viikonloppuna tuli j0 300 km ajettua ja hyvät kyydit pyörä tarjoaa.
Kate suojaa kohtuu hyvin ja pleksi on minulle (186 cm) sopiva joko ylimmässä tai alimmassa asennossa. (Keskimmäisessä asennossa puhaltaa suoraan kypärään.)
Laukutkin tuli mukana, saas nähdä pitääkö nypätä teline irti, kun on kohtuu karmean näköinen ilman laukkuja...
Persaus puutuu kohtuu nopeasti, mutta niin se on tehnyt kaikilla muillakin pyörillä!![]()
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Z1000:lla en ole ajanut, mutta ZRX:ssä on vakiona sama vika: persus puutuu 100 km välein niin, että täytyy ajella hetki seisaaltaan. Vika korjaantui yllättävän pienellä muutoksella. Pintaverhoilun uusimisen yhteydessä tuli penkin vakion, jo rispaantuneen "superlon" pehmusteen päälle ehkä sentin paksuinen kerros napakampaa, kumimaisempaa materiaalia. Vaikka penkin muoto ei muuttunut, oli tulos loistava.
Jeps, sargentin tilasin ja parani hienosti olotila luiselle persiille ☺. Ulkonäköäkin tuli lisää vihreillä gripeillä! Takarenkaan jouduin vaihtamaan ja vaihdossa tuli vahingossa 55 rengas, mutta eroja en vakio 50:n huomaa... Hyvin rullaa! Kohta 8000km takana, tällä pärinällä.
edit: joo ei tuumia...sori
![]()
Viimeksi muokannut: Kuubalainen; 08.09.2014 klo 06:31. Syy: koolla on väliä....
Ei kai sentään viidenkymmenen tuuman rengasta![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Olettekos tähän kahvalämppäreitä asentaneet? Löytyykö jostakinpäin pyörää valmista ylimääräistä liitintä sähköjä varten?
Jotenkin iski toivoton olo, kun katseli sitä johtoviidakkoa akun ympärillä...![]()
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Mun pyörässä huoltoliike näyttää napanneen kahvalämppärin sähköt torven plussajohdosta ja maadoituksen siitä vierestä paisuntasäiliön kiinnityspultista. Ei kovin elegantti ratkaisu mutta toimii, vaikea tuosta muuta on sanoa...
Ok, eli noin ne näemmä liikkessäkin tekee.
Lueskelin vaan jotakin asennusohjeita netistä ja siellä oli mainittu, että pitäisi ottaa virrat suoraan akulta ja releellä ohjaus esim valojen johdolta.
Lisäksi noiden omien liitäntöjen kestävyys epäilyttää...
Kaikki muut kilkkeet jo paikallaan, ainoastaan sähköliitännät tekemättä. Ja huollossa oli kahden viikon jono...![]()
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Tuossa töötiltä varastamisessa on se helppous, että kun käyttää "kaksipuoleista" uros-naaras-abikoa niin pyörän omiin johtoihin ei tarvi tehdä mitään muutosta muuta kuin irroittaa töötistä ja laittaa sen tuplaliittimen siihen väliin.
Tuo releistys olisi toki optimitapa, mutta ainakin mulla johdot ja sulakkeet on kestänyt noi koson kahvat ongelmitta. Ja töötin virtahan katkeaa virtalukosta, eli lämppärit ei voi unohtua päälle.
Edit: siis tuollainen: http://static1.motonet.fi/img/4/487130/150/487130.jpg
Jos töötille tulee 15-virta, niin mikä estää käyttämästä sitä releen ohjaukseen?
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
No ei kai varsinaisesti mikään... Mutta onhan siinä aika homma, kun purkaa katteet pois, tankin irti ja vetää releelle uuden virtajohdon akulta sulakepesän kera turvallista reittiä, sekä virittelee relehässäkän sinne mittariston alle. En oikein näe sitä todellista hyötyä tuossa hommassa, kun töötin virtapiiri kuitenkin kestää hyvin sen kahvojen muutaman hassun ampeerin virran. Eri asia tuo olisi ehkä jossain uudemmassa can-väylätekniikkaa sähköissään käyttävässä pyörässä.
Tuo sargentin takasatulaan myymä osa on pelkkä kangas mikä nidotaan oman alkuperäisen satulan päälle. Ja tarkoitus on se, että käyt itse mittaamassa satulan. Käytännössä sx-mallissa on 26cm satula ja tuo kapeampi on nakumallista.
Valitettavasti juuri noin, eli vain siinä törkyhintaisessa (469€ kun viimeksi kysyin) alkuperäisvarusteessa on geelit matkustajalle.
Jos matkustaja pitää huomioida, niin melkein teettäisin takapenkkiin geelit jollain verhoilijalla ja ostaisin sargentin. Tämä siksi, että alkuperäisgeelipenkki ei taida kuskin osalta kuitenkaan korjata liian kapeaa muotoilua istumaluiden alta, kun taas kuvan mukaan tuo sargent on selkeästi vakiota leveämpi. Toki "sirommalle" kuskille tuo kawan omakin lienee hyvä, mutta romuluinen 190cm korsto ei välttämättä saa siitä parasta hyötyä. Tosin tähän sellainen varautuma, että en ole nähnyt tuota kawan omaa geelipenkkiä livenä, vaan ainoastaan oletan sen noudattavan suunnilleen alkuperäisen istuimen muotoilua.
Edit: lisätään vielä, että Sargentin penkkihän EI ole geelipenkki, vaan heillä on joku erikoisvaahto sekä itse suunniteltu erilainen istuimen pohjalevy.
Otin lämppäreille virran töötiltä ja maan tankin kiinnityspultin alta.
Lämppärit toimivat muuten ok, mutta pitävät naputusta: Tehoasetuksilla 1-4 kuuluu tasainen naputus, tehoasetuksella 5 ja silloin kun eivät ole päällä ei kuulu mitään.
Missä vika?
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
^ Olisko naputuksella mitään tekemistä materiaalien lämpölaajenemisen kanssa? Vai naputtaako vaikka maailman tappiin saakka kun kytket vehkeen tulille?
Eipä ole koskaan ite tullu kuunneltua lämpökahvoja, joten tässä tosiaan uusi aihe...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Selvennyksenä: Naputus siis kuuluu siitä töötistä, jos lämppärit on päällä asennoissa 1-4...
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Voisko lämppärit rajoittaa osatehoa katkomalla tulevaa virtaa..? Tod.näk töötti napsahtaa kerran myös kytkettäessä täydellä teholla.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Oho, aika yllättävä käänne, mutta hetken pähkäilyllä tulin siihen tulokseen, että olet ottanut virran "väärältä puolen" tööttiä, jolloin lämppärin virta kulkee sen läpi. Töötissähän on nimittäin plussa molemmissa navoissa silloin kun se on kytkettynä eikä tööttinappia paineta. Ota piuhat irti töötistä ja katso kumpaan oikeasti tulee syöttö virtalukolta.
Jepjep, kiitoksia vaan vinkeistä! -> Nyt toimii, käänsin piuhat toisinpäin.
Ei kyllä edes tullut mieleen, että molempiin tuli +...
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Minä vuonna SX:ään tuli sivulaukut jotka kiinnityvät pyörään ilman erillistä telinettä? 2015 mallissa näkyi MP messulla olevan pyörässä valmiit kolot joihin laukut lukittuvat.
CBR 1000 F vm 1990
KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
KTM EXC 530 vm 2008