Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Pyörä ajettiin talveksi talliin. Akku tyhjeni muutamassa viikossa joten akku irti ja lautaukseen.

    Nyt sitten keväällä kun akku on täyteen ladattu ja laitettu kiinni ei avaimet enää toimineetkaan -eli HISS-valo ei sammunut.
    Pyörä on nyt viety Bike Worldiin ja toivotaan että osaavat sille jotain tehdä.
    Mutta onko kellään vastaavia kokemuksia?





    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Kokeilitko vara-avaimella?
  3. #3
    Juu tottakai, nehän ehdotti sitä heti tuolla Bike Worldissäkin että yhden avaimen saattaa kadottaa... mutta mulla siis kumpikaan avain ei toimi.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #4
    Jos molemmat avaimet pimeenä joutuu melko varmasti vaihtamaan sekä avaimet että ecun. Eihän muita HISS avaimia vain ole lähistöllä häiritsemässä?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Tässä pyörässä on onneksi takuu vielä voimassa.
    Jos toisen kerran HISS pimenee niin sai noita settejä näköjään ebaysta 250-350 hintaan joten ei siihen kuole.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    Akun miinus-johto irti ja takaisin kiinni resetoi HISSin. Se tehtiin ja nyt kuulemma toimii! Noloa etteivät osanneet tuota neuvoa puhelmessa...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #7
    Lainaa (Go-Za @ Maalis. 22 2011,15:37) kirjoitti
    Akun miinus-johto irti ja takaisin kiinni resetoi HISSin. Se tehtiin ja nyt kuulemma toimii! Noloa etteivät osanneet tuota neuvoa puhelmessa...
    Osasivatko laskuttaa?

    Kiitos silti hyvästä vinkistä vastaisen varalle.
    hooondaaa
  8. #8
    Kerkes jo itseä ruveta hirvittämään ku omasta RR:stä kävin joulun alla ottamassa akun pois. Mutta kiitos vinkistä jos tulee samoja ongelmia HISS:n kanssa.
  9. #9
    Lainaa (sefo @ Maalis. 22 2011,09:15) kirjoitti
    Eihän muita HISS avaimia vain ole lähistöllä häiritsemässä?
    ei kai se hiss nyt ota mitenkään etänä sitä avainta vaan vasta sitten ku se työnnetään sisälle avainpesään..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Mahdollisesti taas HISS -ongelma tms. sähköongelma.
    Eli -07 mallinen Hondani ei startannu eilen, pyöritti kyllä mutta kuulosti silta että HISS estää bensan saannin (pyöritti hieman nopeampaa...). Myöskään työntämällä ei lähtenyt käyntiin. Hiss-valo paloi-ei palanut/ vilkkui aivan oikein,
    Akku on originaali eli aika kaput, jo muutaman sahauksen jälkeen alkoi hyytymään. Onneksi täällä Ruunaalla oli paljon motoristeja paikalla joten n. kymmenen viisaan pään ja kaljan voimalla löytyi akkulaturi ja lataukseen laitettiin. Vartin päästä ensimmäinen kokeilu -> ei muutosta, puolen tunnin päästä uusi kokeilu ja kappas... mopo käynnistyi. Ennen tätä starttausta tappokytkintä renkattiin, avainta renkattiin virtalukossa ja jalkaakin nosteltiin ylös-alas jotta mahdolliset "kontaktihäiriöt" niissä saatiin suljettua pois.

    Arvaus: CB1300 on melko tarkka akun kunnosta. Jos akun varaus laskee tarpeeksi alas, ei pyörä enää starttaa työntämälläkään kun CDI-boksi on sitä mieltä ettei jännite riitä kaikkeen toimintaan (sytytys, ruisku, bensapumppu, elektroniikka ym.) ja se antaa jonkinlaisen signaalin esim HISS:n kautta ettei pyörää voi käynnistää. Tai sitten sen signaalin antaa HISS, eli jos jännite on liian alhaalla HISS estää käynnistymisen vaikka valo vilkkuu-sammuu aivan oikein avaimen eri asennoissa virtalukossa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #11
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Käytön puutetta
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #12
    Lainaa (marko.fzs @ Heinä. 03 2011,08:46) kirjoitti
    Käytön puutetta
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  13. #13
    Lainaa (XX-xenon @ Maalis. 23 2011,22:26) kirjoitti
    Lainaa (sefo @ Maalis. 22 2011,09:15) kirjoitti
    Eihän muita HISS avaimia vain ole lähistöllä häiritsemässä?
    ei kai se hiss nyt ota mitenkään etänä sitä avainta vaan vasta sitten ku se työnnetään sisälle avainpesään..?
    Kyllä noi on yllättävän herkkiä, ainakin mun Honda kieltäytyi käynnistymästä kun avaimenperänä ollut autohallin oviläpyskä oli oikealla puolella virtalukkoa.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  14. #14
    Antenni on siinä avainpesän ympärillä, joten ei se sitä jyrsittyä avainta pesään kaipaa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  15. #15
    Lainaa (JGo @ Heinä. 03 2011,10:24) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Maalis. 23 2011,22:26) kirjoitti
    Lainaa (sefo @ Maalis. 22 2011,09:15) kirjoitti
    Eihän muita HISS avaimia vain ole lähistöllä häiritsemässä?
    ei kai se hiss nyt ota mitenkään etänä sitä avainta vaan vasta sitten ku se työnnetään sisälle avainpesään..?
    Kyllä noi on yllättävän herkkiä, ainakin mun Honda kieltäytyi käynnistymästä kun avaimenperänä ollut autohallin oviläpyskä oli oikealla puolella virtalukkoa.
    Sama havainto Volvo V70. Eli jos autonavaimissa oli kiinni duunipaikan oviläpyskä jäi käynnistymättä n. joka kahdeskymmenes kerta eikä käynnistynyt ennenkuin otti akkukaapelit irti. Oli hieno etsiä vikaa varsinkin kun laitoin huoltoon (onneksi liisari) aina toiset avaimet mukaan...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16.  
  17. #16
    Lainaa (seppo02 @ Heinä. 03 2011,11:17) kirjoitti
    Lainaa (JGo @ Heinä. 03 2011,10:24) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Maalis. 23 2011,22:26) kirjoitti
    Lainaa (sefo @ Maalis. 22 2011,09:15) kirjoitti
    Eihän muita HISS avaimia vain ole lähistöllä häiritsemässä?
    ei kai se hiss nyt ota mitenkään etänä sitä avainta vaan vasta sitten ku se työnnetään sisälle avainpesään..?
    Kyllä noi on yllättävän herkkiä, ainakin mun Honda kieltäytyi käynnistymästä kun avaimenperänä ollut autohallin oviläpyskä oli oikealla puolella virtalukkoa.
    Sama havainto Volvo V70. Eli jos autonavaimissa oli kiinni duunipaikan oviläpyskä jäi käynnistymättä n. joka kahdeskymmenes kerta eikä käynnistynyt ennenkuin otti akkukaapelit irti. Oli hieno etsiä vikaa varsinkin kun laitoin huoltoon (onneksi liisari) aina toiset avaimet mukaan...
    Autopuolelta tarina kertoo autosta (oli kai ford) joka parkkihallissa tyhjensi toistuvasti akkunsa. Korjaamolla kaikki OK. Vika johtui siitä että hallissa käytetään kauko-ohjaimia autojen oviin ja joka kerta auton elektroniikka heräsi uinumasta joksikin aikaa ja kulutti akkua.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi