Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 126:sta
  1. #91
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 30 2011,18:59) kirjoitti
    Pitää vielä tarkistella ennenkuin ajot alkaa
    Täytyy jokatapauksessa kaapia eturattaan kotelosta vanhat tatinat pois.

    Saako automaagista ketjunrasvaria tähän kotariin ilman DIY patentteja?
    Taitaa kaikki rasvarit vaatia jonkin verran askartelua ja soveltamista, pyörästä riippumatta.

    Lähinnä kai tila, tai sen puute, tekee asentamisen haastavaksi.

    Alipainettahan tuossa on helposti saatavilla (imusarjan oikeassa kyljessä reikä valmiina) eli scotoiler varmaan helpoimmasta päästä.
    Eikä ole pahan kokoinenkaan.

    Oliko tuossa vielä tuplaputket vai putki vain oikealla?

    Suositeltu Motorexin kytkinneste on "Motorex Kupplungs-Fluid 75"
  2. #92
    Onnee uudelle mopolle! *

    ja suosittelen käyttää juurikin maguran bloodia, vähänki viileemmällä kelillä tahtoo muut jäykistyä liiaks!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  3. #93
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 30 2011,18:26) kirjoitti
    Lähinnä tuo kytkin-neste mietityttää että millaista tatinaa sinne kannattaa laittaa, kun tarve joskus tulee.
    Minun piti kerran pikatilanteessa laittaa tavallista mineraaliöljyä kytkimeen enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Öljy oli muistaakseni Gastrolin GP4:sta, eli perusmineraaliöljyä. Ei ollut aikaa hankkia mitään erikoisempaa tavaraa. Oltiin reissuun lähdössä ja juuri lähtiessä huomasin, että eräs letkuliitin oli löystynyt ja öljyt olivat vuotaneet ulos. Nestesäiliön kannessa mainittiin vaan mineraaliöljystä ja sitäpä sinne sitten kaadoin.
  4. #94
    Lainaa (Ande749 @ Maalis. 31 2011,10:27) kirjoitti
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 30 2011,18:26) kirjoitti
    Lähinnä tuo kytkin-neste mietityttää että millaista tatinaa sinne kannattaa laittaa, kun tarve joskus tulee.
    Minun piti kerran pikatilanteessa laittaa tavallista mineraaliöljyä kytkimeen enkä huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Öljy oli muistaakseni Gastrolin GP4:sta, eli perusmineraaliöljyä. Ei ollut aikaa hankkia mitään erikoisempaa tavaraa. Oltiin reissuun lähdössä ja juuri lähtiessä huomasin, että eräs letkuliitin oli löystynyt ja öljyt olivat vuotaneet ulos. Nestesäiliön kannessa mainittiin vaan mineraaliöljystä ja sitäpä sinne sitten kaadoin.
    Hätätilassa voi käyttää vaikka keulaöljyä, kunhan se on mineraalipohjaista, kuten yleensä ovat. Pääasia on ettei mineraaliöljy kytkimeen laita jarrunestettä eikä päinvastoin.
    Molemmissa tapauksissa menee kytkimen kaikki o-renkaat ja tiivisteen p*****si hyvin nopeasti. (kokeiltu on)
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  5. #95
    Lainaa (Seikkailu_R @ Maalis. 30 2011,19:17) kirjoitti
    Oliko tuossa vielä tuplaputket vai putki vain oikealla?

    Suositeltu Motorexin kytkinneste on "Motorex Kupplungs-Fluid 75"
    Tuplaputket on. Acran putket. On kyllä komeat putputusäänet

    Pitää tutkia noiden litkujen hintoja...
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  6. #96
    Ei tarvi olla hätätila. Kahden pyörän Maguroissa olen keulaöljyä käyttänyt, kun sitä kerran on hyllyssä. Bonuksena ohut öljy tekee kahvasta herkemmän talvella.
    Fillarin öljyjarruissakin toimii.
  7. #97
    Unohtui kysyä.
    Eli kuuluuko kytkin pohjassa vaihde päällä olla raskaampi työntää pyörää kuin vaihde vapaalla? Moottori sammuksissa siis

    Eli irrottaakohan kytkin tarpeeksi?
    Onkos tähän jotain säätöohjetta?

    Kun mielestäni kytkin ottaa kiinni aika ylhäällä vasta, verrattuna kytkinkahvan liikerataan.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  8. #98
    Lainaa (skuikka @ Maalis. 31 2011,17:47) kirjoitti
    Ei tarvi olla hätätila. Kahden pyörän Maguroissa olen keulaöljyä käyttänyt, kun sitä kerran on hyllyssä. Bonuksena ohut öljy tekee kahvasta herkemmän talvella.
    Fillarin öljyjarruissakin toimii.
    Eiköhän nuo tosiasiassa ole aikalailla samaa kamaa eri purkeissa

    GRO:n kytkinlitku on ainakin ihan ohutta lirua. Tuntuu sormissa ihan samalta kuin saman valmistajan 5w keulaolppä.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  9. #99
    juu tarviikin tuo keulaöljy pitää itekkin mielessä jos sekin on pakkasella toimivaa! *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  10. #100
    Tällaisesta rasvarista oli puhetta toisessa ketjussa, laitoin tilaukseen, ei kokemusta vielä:
    http://www.chainoiler.co.uk/

    Kohtuuhintainen vaihtoehto..

    Ja kytkimen irroittamisesta, täysin erilainen pyörä, mutta kaipa noi pohjimmiltaan on kaikki samanlaisia:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=125589
    VFR 750f -96
  11. #101
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 31 2011,17:51) kirjoitti
    Unohtui kysyä.
    Eli kuuluuko kytkin pohjassa vaihde päällä olla raskaampi työntää pyörää kuin vaihde vapaalla? Moottori sammuksissa siis

    Eli irrottaakohan kytkin tarpeeksi?
    Onkos tähän jotain säätöohjetta?

    Kun mielestäni kytkin ottaa kiinni aika ylhäällä vasta, verrattuna kytkinkahvan liikerataan.
    Jos pyörää pystyy kylmillä öljyillä työntämään vaihde päällä niin ihan hyvinhän tuo irroittaa...

    Märkä monilevykytkin vastustaa aina hieman.
  12. #102
    Asia selvä. kylmänä tosiaan tarkoitin.
    Kyllä sitä työntelemään pystyy, joten kaikki kunnossa.

    Täytyy tässä vkl aikana tutkia saako tuota säädettyä niin, että kytkin ottaa kiinni *noin puolessa välissä kahvan liikerataa.

    Nin hydraulisesta tässä on kyse.



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  13. #103
    Vielä kysyn tämän ktm 640 lc4 sm prestigen varaosista.

    Olenkohan käsittänyt oikein että tähän käy *KTM EXC endurovanteet suoraan?

    Onko ne sitten EXC 450 mallin vanteet?

    Ja mistäs löytyisi värilliset ketjut ja värillinen takaratas?

    Stormilla taitaa olla RK,n ketjuja joita saa eri värisinä.
    Onko muuta paikkaa josta saisi edullisesti kenties?

    Entä jarrupaloja edullisesti, ei taida muutenkaan paljon kustantaa nuo?

    Olikohan tähän saatavilla värillisiä jarrulevyjä tms tuninkia?



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  14. #104
    640 LC4:n 21/18 vanteet liene helpoimmat, kunhan on suunnilleen samanikäisestä pyörästä että etuakselin koko täsmää.

    Oransseja rattaita ja ketjuja saanee myös ihan oem osina...
  15. #105
    jarrupaloja saa halvalla biltemasta. on sitten ihan arpapeliä, että miten kestää. yhdet takapalat kestivät reilun tankillisen ja seuraavat yli 20h, ja vieläkin on pintaa. palat on helpot vaihtaa. sokka pois, ruuvarilla mäntä sisään, vanhat palat pois ja uudet tilalle, tappi takaisin ja sokat reikiin. 3min homma.

    ei merkkipalatkaan kovin kalliita ole.
  16. #106
    Männät menee sisään ihan käsin puristamalla jos jarrut on kunnossa.

    Takajarruun tarvitsee jonkinmoisen tuurnan ja vasaran että tapin saa pois ja takaisin.

    Varsinkin takajarrusta kannattaa tarkistaa ne peltiset jouset sieltä satulan kidasta.
  17. #107
    ei niillä bilteman paloilla tee mitään, muutaman euron on ehkä halvempia mut kestävyys tosiaan ihan peestä...

    kotarin merkkiliikkeistä saa jos jonkinnäköstä tuuninkia eri väreissä, hinta tosin yleensä pompsahtaa mut jos ei haittaa niin sieltä helpolla!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  18. #108
    juu, se peltiklipare sieltä putoaa helposti. mikä virka sillä on? varmaan estää paloja värisemästä tai jotain. onko joku huomannut jotain haittaa jos peltiklipare puuttuu?
  19. #109
    Lainaa (VAK @ Huhti. 05 2011,21:45) kirjoitti
    juu, se peltiklipare sieltä putoaa helposti. mikä virka sillä on? varmaan estää paloja värisemästä tai jotain. onko joku huomannut jotain haittaa jos peltiklipare puuttuu?
    Estää juurikin paloja tärisemästä.
    Syö tappiin aika nopeasti kolot ilman tuota.
    Palojen toiselle päälle on myös oma pellin palansa, estää paloja syömästä alumiiniin koloja.

    Pysyy paikoillaan kun hieman taivuttaa niitä kiinnitys ulokkeita, ja putsaa satulasta niiden kolot.

    Mitään järisyttävän pahaa sanottavaa ei ole noista bilteman jarrupaloista.
    Ei ole kuluneet mitenkään erityisen nopeasti, eikä pinnat ole irronneet.
    Vinkuvat märkänä, mutta samaa on tehnyt merkkipalatkin.

    Muistuttavat kovasti EBC:n sitteripaloja värien yms. puolesta...
  20. #110
    mulla söi toi exc niitä bilteman paloja ku hevonen heiniä! *
    en muista mikkä tuli motokeitaasta tilalle mut on kestäny ihan erilailla, jarruttelenki kuitenkin samalla tavalla edelleen *

    vanteita muuten näyttäs olevan nettivaraosassa myytävänä muutamat parit, edukkaastikkin!
    kantsii käydä kurkkaamassa!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  21. #111
    Olisiko eri matskua noi jarrulevyt, tai huomattavasti avonaisemmalla leikkauksella?
    Materiaalin puolesta ei kaikki palat ja levyt oikein kai toimi keskenään.

    Joskus piti ostaa taakse palat kiireesti ennen reissua, ainoat malliltaan sopivat oli brembon palat hondan laatikossa.
    Katupyörään tarkoitetut.
    Päivässä hävisi paloista pinta kun kuravellissä kurvaili...
  22. #112
    mulla on tuo levy umpinainen ilman mitään reikiä joten siitä ei varmaankaan johdu...
    no juu joku materiaalihan siinä vois syynä kyl olla jos toisessa kestää ja toisessa ei..?
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  23. #113
    Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, joten jätän bilteman palat liikkeeseen

    Jarrupalojen vaihto ei ole vieras juttu mulle.
    Mutta koska tämä on mulle vieras pyörä vielä, niin mistäs saa niitä kitinäpeltejä mikäli ne tuolta omasta pyörästä puuttuu.

    En ole vielä jarruihin kajonnut, mutta katsoin että palat ovat aika lopussa.
    Ajattelin että parempi vaihtaa ennen ajokautta, ettei kesken kaiken mene palat loppuun.

    Huomatkaa että mulle nämä kaikki ovat uusia asioita, joten ei ole vielä tullut tutuksi MP-tarvikeliikkeet joista yleisimmin ostatte osia.
    Tai osien valmistajat jotka ovat laadukkaita, tai jotka eivät ole niin laadukkaita.

    Ja hypätäänpä toiseen aiheeseen vielä.
    Tässä mopossa kun on käsisuojat, niin saako ohjaustankoon lisäksi tankopainot tangon päihin? Eikäs nuo suojat ole kiinnitettynä juuri sieltä tangon päistä, niin toimiiko nuo tankopainot sitten myös kahvasuojien lukituksena?



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  24. #114
    Kitinä pellit löytyy lähimmästä kotari kaupasta, etupäähän löytyy osanumero vaikka täältä, takapäähän moisia ei ole jostain syystä piirretty lainkaan...
    Vaikka uudessa satulassa moiset tulee mukana ja samoja peltejä on käytetty erinäisissä kotareissa muutamalla vuosikymmenellä...
    Mutta tällaiset sieltä pitäisi löytyä.

    Mihinkäs tuossa tankopainoja tarvitsee?
    Juu, periaatteessa pidemmällä pultilla siihen suojien sisä/ulkopuolle saisi puntit sovellettua kiinni.
    Mutta tankopainoja myyvän firman mukaan alumiini tanko ja painot ei oikein sopisi yhteen.

    Enemmin kai jotain bar snaken tapaista vaimentamaan?



  25. #115
    No kävi mielessä ulkonäöllisistä syistä vain.
    Mutta olkoot tankopainotkin kaupan hyllyllä

    Vielä pitäis ajokamoja etsiä

    Marushin X-Moto II kypärää ajattelin. http://www.eurobiker.fi/product....id=5135

    Sitten olis toinen vaihtoehto Airoh S4 Monitoimikypärä http://www.superbikers.fi/index.p....emid=37


    Mutta noista varmaan Marushi on hyvä merkki?



    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  26. #116
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 29 2011,22:58) kirjoitti
    Vielä kyselisin mitäs moottoriöljyä suosittelette Ktm,n 640 LC4 prestige malliin?
    Jossakin oli joku hakutaulukko tälle pyörälle sopivaan öljyyn, mutta olipahan järkyn hintaista. 4L kannu vajaa 100€ on ihan liikaa mielestäni

    Entäs muut nesteet?
    Jarruihin DOT 5.1 tietenkin.
    Kytkin?
    Entäs jäähdytin nesteeksi.
    Ihan sitä samaa pinkkiä mitä autoonkin käytetään?

    Tossa vielä kuva http://i492.photobucket.com/albums/r...1/IMG_1773.jpg
    Mitkä noi kumit on tuossa sun mopossa? Näyttävät oikein hyviltä, itellekkin pitää alkaa hommailemaan joitain tuollaisia lähiaikoina.
    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  27. #117
    Lainaa (Harri M. @ Huhti. 06 2011,22:38) kirjoitti
    Lainaa (ihis81 @ Maalis. 29 2011,22:58) kirjoitti
    Vielä kyselisin mitäs moottoriöljyä suosittelette Ktm,n 640 LC4 prestige malliin?
    Jossakin oli joku hakutaulukko tälle pyörälle sopivaan öljyyn, mutta olipahan järkyn hintaista. 4L kannu vajaa 100€ on ihan liikaa mielestäni

    Entäs muut nesteet?
    Jarruihin DOT 5.1 tietenkin.
    Kytkin?
    Entäs jäähdytin nesteeksi.
    Ihan sitä samaa pinkkiä mitä autoonkin käytetään?

    Tossa vielä kuva http://i492.photobucket.com/albums/r...1/IMG_1773.jpg
    Mitkä noi kumit on tuossa sun mopossa? Näyttävät oikein hyviltä, itellekkin pitää alkaa hommailemaan joitain tuollaisia lähiaikoina.
    -H-
    Jaa,a, ei mitään muistikuvaa.
    Käyn huomenissa katsomassa mitkä nuo on.

    Itsekkin katselin kumeja netistä, niin en ainakaan löytänyt tuon tyylisiä mistään.
    Ovat crossi ja katurenkaan välimaastosta kuvioinnit.
    Eli sopivat molempiin olosuhteisiin.
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  28. #118
    Juu just sellasia oon katellu, Pirelleiksi noita veikkaisin, mutta kiva jos viitit käyvvä kahtomassa.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  29. #119
  30.  
  31. #120
    Erittäin hyvin mahdollista että ovat juuri nuo. Kuvio näyttää samalta.

    Mutta nyt unta palloon,palataan astialle huomenna--->
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen