Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Uutena bemaristina tämä pyörän huollossa käyttäminen täällä pohjoisessa; Missä huoltopaikassa pystytään ajotietokone laittamaan ajan tasalle. Edellinen omistaja on viimeksi huollatanut mimotossa, jossa ei ole voitu "nollata" ajotietokonetta.

Onko bemarin huoltoa Rovaniemellä, Kuusamossa ym. vai onko lähin paikka Oulussa.
    Terve! Mikä pyörä sulla on? Ihan vaan sillä, että niissä yleensä on kiinteät huoltovälit ja huoltovälinollauksia ei tarvitse tehdä. Toki voin olla väärässäkin. Rovaniemeltä löytyy kyllä henkilöitä joilla huoltotyöt onnistuu, mutta saa olla varovainen ettei tule samalla solmua pakoputkeen
    R1250GS
    Jaa... vissiin joissakin malleissa täytyy huoltovaloja sammutella. Pääseekö autojen diagnostiikka lukijoilla Bmw-motorradin kimppuun? Mikäli pääsee ei kai nillä mitään jarru- ja iskarintoiminta testejä tehdä, mutta sais edes luettua mahdolliset vikahistoriat yms.
    R1250GS
    Mulla on K 1200 GT 2008. Keltainen kolmio palaa näytössä ja service kohdassa aug 2009.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Kätevä laite näkyy olevan, sillä sais herjauksen poistettua näytöltä. Enköhän kuiten ajele Ouluun EMC:iin
    huollattamaan, jos ei lähempää huoltopaikkaa löydy.
    Lainaa Jussiboy kirjoitti Katso viesti
    Jaa... vissiin joissakin malleissa täytyy huoltovaloja sammutella. Pääseekö autojen diagnostiikka lukijoilla Bmw-motorradin kimppuun? Mikäli pääsee ei kai nillä mitään jarru- ja iskarintoiminta testejä tehdä, mutta sais edes luettua mahdolliset vikahistoriat yms.
    Wanha aihe mutta kun tämmöinen osui silmiin niin päätinpä osallistua ja kirjoitella. BMW autojen diagnostiikkasoftilla on mahdollista päästä kiinni joihinkin BMW Motorradeihin. Mulla on S1000RR vm 2011 ja siihen pääsee kiinni esim. ISTA-D softalla (Rheingold). Softan lisäksi tarvitaan K+DCAN usb-kaapeli. Tosin oma pyörä käyttää pelkkää k-linea tiedon siirtoon. Lisäksi tarvitaan 10-pin huoltodiagnostiikka liittimen ja K+DCAN kaapelin väliin sopiva adapteri (esim ICOM-D kaapeli). Tilasin joskus kokeilumielessä jonkun halvan ICOM-D kiinan kaapelin ja sillä en saanut heti toimimaan (tosin saattoi olla mun läppärin asetuksissa vika). BMW pyörien kaapeloinneissa on eroja mallien ja lisäksi saman mallin eri vuosimallienkin kesken saattaa olla. Eli välttämättä kaikki ICOM-D kaapelit ei toimi suoraan.

Jossain mielenhäiriössä päätin sitten rakennella oman ‘kaapeliadapterin’ (kun epäilin kaapelivikaa ja kytkentäkaava oli selvillä) ns. straight put-through metodilla (nipun johtoja 10-pin huoltoliittimen ja K+DCAN kaapelin pinnien väliin - käytännössä samanlainen johdotus kuin ICOM-D kaapelissa mutta vähän isommilla johdoilla). Sillä sain yhteyden toimimaan mutta samoihin aikoihin säätelin myös vanhan Win7 läppärin asetuksia (usb/sarjaporttiin liittyviä ja kikkailin ajureiden kanssa FTDI chipiin liittyen). Saattaa olla että toimisi nyt myös tuolla ICOM-D kaapelillakin mutta en ole jaksanut testailla.

Tällä kombinaatiolla olen päässyt pyörän jokaiseen ecuun kiinni, lukemaan ecujen vikakoodeja ja live-dataa sekä pystynyt nollaamaan service ilmoituksen ja asettamaan koska service -notifikaatio ilmestyy seuraavan kerran.

Tällä softalla + kaapeliyhdistelmällä ei kuitenkaan pysty koodamaan mitään eikä välttämättä esim. bleedaamaan abs-pumppua jos vaihtelee teräspunosletkuja yms. Siihen tarivittaisiin tod.näk ICOM-A kokonaisuutta. Mutta tällä ISTA-D softalla näkee live-dataa, esim. jarrusylintereiden jarrupaineet live-datan kautta, throttle asennot jne.

Live-datan lukemisen mahdollisuudesta on ollut ainakin se hyöty että se nopeutti yhtä vian selvittelyä huomattavasti. Viimeisin ratapäivä viime/tänä syksynä keskeytyi kun pyörä ei sitten päättänytkään startata ollenkaan kun yhdelle setille piti lähteä kurvailemaan. Kotona luin vikakoodit joita ei ollut ilmestynyt mistään ecuista mutta pyörä oli silti täysin mykkä starttauksen suhteen. Virrat tuli normaalisti päälle mutta startti-nappulasta ei tapahtunut mitään. Kun luin sitten ecujen live-datan kautta tietoja niin selvisi että startti/tappokytkin näytti olevan päällä koko ajan - huolimatta missä asennossa se oli. Purkasin kytkimen ja kontatkin puhdistajalla sitten liuottelin / putsasin kytkimen sähköliittimet ja parin päivän jälkeen kokeiltuani se sitten hörähti normaalisti käyntiin ja toiminut siitä asti. Ja live-datan mukaan kytkin toimii nyt ok. Tosin guuglettamalla myöhemmin selvisi että ainakin ameriikan mantereella päin noita samoja ongelmia ks pyörän kanssa on ollut ja joissain / aika monissa näissä tapauksissa juurisyynä ollut startin/tappokytkimen piirilevyn juotoksien rikkoontuminen.

ISTA-D softalla hoituu siis monet BMW autot + motorradit mutta tämä ei välttämättä ole semmoinen kaikille sopiva ei-tuotteistettuna plug-and-play ratkaisuna. ISTA-D on siitä hyvä että sillä pääsee jokaiseen bemun ecuun kiinni kun taas jollain geneerisillä lukijoilla ei (bemun tapauksessa) pääse. Auton kanssa ei ollut mitään ongelmaa saada ohjelmaa toimimaan mutta tämän mopon kanssa oli vähän enempi haastetta (ainakin mun laitteisto -setupilla). Auton koodailuihin käytössäni on E-Sys mutta sillä ei ainakaan tuota mun mopoa voi koodailla.
    http://shop.touratech.fi/gs-911-wifi...store=fi_fi_fi

Tuolla pärjää hyvin! Ulkomaan nettikaupoista n. 399€. Ei tarvitse roikkua ynseiden suomalaisten huoltojen ovilla kerjäämässä huoltovalon nollausta. Ovat kotikutoisesti keksineet väittämän, ettei nollata muutoin kuin huolto tekemällä. Ulkomailla kyllä nollaavat, säälistä ilmaiseksi, kun kertoo kotomaan asenteen.
    Minä ymmärrän kyllä BMW-merkkihuollon asenteen hyvin. Valmistajahan on rakentanut tuon valon osoittamaan huollon tarvetta ja sen kuittaamisella merkkihuolto kertoo tehneensä huolto-ohjelman mukaiset temput. Asiasta on varmaan monta mielipidettä, mutta huoltoliikkeen asenteen ymmärrän kyllä tavallaan. Jossain mielessä joku voi pitää tuota samankaltaisena kuin huoltokirjan väärentämisenä, jota sitäkin kuulemma joku höveli MP-liike-/huolto on joskus tehnyt, kun kanta-asiakas on selostanut mitä kaikkea on kotitallissa tehty.

Jos tuo ei kelpaa, niin ostamalla GS911:n pääsee tuosta harmista eroon.
    <p>2002-2014</p>
    joskus harkinnut tuon kapistuksen hankkimista, mutten ole vielä saanut päähäni, että se olisi kovinkin käytännöllinen vehje. eli siis en ole raaskinut sitä suhteellisen kalliina vielä tilata.

mut jos itse vaihtaa aikanaan öljyt ja venat säätelee jne, niin mihin tuota oikeastaan sitten tarvii, muuhun ku huollon nollaukseen? sitten kun vikoja alkaa tulla enemmän, niin voi tutkia mistä vika johtuu..? entä säätöhommat jne?

ja jos itse konetta miettii, niin tuotahan saa näemmä wifi-versiona kuin myös bluetoothina, olikohan ennen vielä kolmaskin versio, mikä sitten käytössä kätevin..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Minä ymmärrän kyllä BMW-merkkihuollon asenteen hyvin. Valmistajahan on rakentanut tuon valon osoittamaan huollon tarvetta ja sen kuittaamisella merkkihuolto kertoo tehneensä huolto-ohjelman mukaiset temput. Asiasta on varmaan monta mielipidettä, mutta huoltoliikkeen asenteen ymmärrän kyllä tavallaan.
    Jos tuo ei kelpaa, niin ostamalla GS911:n pääsee tuosta harmista eroon.
    No tuo valo ei BMW:n pääpaikan mukaan (Munchen) ole muuta kuin muistutus lahopäisimmille sunnuntaikuskeille, että vois / tarttis ehkä tehdä jotain. Huoltokirjan / huoltojen kanssa sillä ei ole mitään tekoa. Samoin kuin autoissa. No tuolla asenteella maksavaa asiakasta kohtaan, meni sitten yksi sellainen. Kaivelin esiin BMW:n huolto-ohjelman ja esim. 20tkm huolto on lähinnä muistin luku + nollaus + öljyt ja suodatin. No kolmenkympin huollon teetätän sitten vain niiltä osin kuin itse en osaa. Tulpat + venttiilien tarkastus. (Siihen kaveri antoi neuvon merkata kansi niin että näkee, onko sitä yleensäkään aukaistu? Vai tehty virtuaalisesti?) Itsellä huoltokirja on muistivihko + kuittikansio siitä mitä on tullut laitettua rahaa vekottimeen. Saas nähdä miten sitten pelkästään huoltokirjaa tuijottavat myyvät/ostavat laitteitaan, kun ei ole fyysistä huoltokirjaa lainkaan, vaan kaikki on pilvessä.....
    p.s. Noita GS911 malleja on useampia, tuo punainen uusin, joka sopii myös viimeisimpiin malleihin (K1600 jne.) Valmistajan sivuilta löytyy speksit http://www.hexcode.co.za/products/gs-911/compare
    Viimeksi muokannut: Matva; 01.11.2015 klo 14:25.
    Ja sitten jos ei itse vielä osaa, niin voi käväistä Espoosta neuvoa hakemassa Seuraavalla kerralla osaa sitten tehdä itse.
    Tai vaan nollaamassa sen huoltomuistin.
    https://www.juvander.me/ilpo

AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
    onko kellään tippunut merkkihuollon öljynvaihdon jälkeen sieltä pohjapropusta öljyä? Se on 24mm mutteri, mistä öljyä tihkuu ajossa ja sen jälkeen. Varmaan kun öljy on kuumaa niin tihkuu, sitten kun jäähtyy niin ei tihku lisää, esim. yön yli seistyä. En tiedä ovatko jättäneet BMW:n huollossa sen mutterin löysälle (minulla ei ole sellaista 24mm kiintoavainta tai holkkia, niin en ole kokeillut) tai eivät ole vaihtaneet tiivistettä tai ovat asentaneet tiivisteen väärin. Tämä on vähän kiusallinen juttu, kun se tavallaan tahraa vähän paikkoja joka paikassa, minne pysäköin pyörän. Ikinä ennen ei ole öljynvaihdossa tapahtunut vastaavaa.
    Kiristää vähän ja katsoo loppuuko vuoto?

Muistan joskus ku vein mersun huoltoon öljynvaihtoon ja palatessa öljytikku oli puolessa välissä. Tinkaa tuli huollon kans, meneekö moottoriin 6 vai 7 litraa öljyä. Halpa oli tarjous millä tekivät ja 6 laittoivat. Ajoin kotiin ja litra lisää öljyä moottoriin. Ja kaikki ok. että sellaista merkkihuoiltoa..
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 16.07.2016 klo 08:17.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

Ja katsos että on oikeanlainen tiiviste. Ei sen kuulu noin tiputtaa, ikinä. Noin voi käydä jos tiivisteeksi on laitetty alumiininen kuparisen sijaan tms.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
    Vähän tyhmä kysymys edelliseen liittyen

Itse en ole öljyproppua koskaan avannut. Olen olettanut, että vanha öljy tulee suodattimen luukusta ulos samalla tavalla kuin propustakin. Vai tuleeko? Tosin vähän sotkuisempaa hommaa, kunhan oppii tekniikan.

Yksi huoli vähemmän miettiä, vuotaako propun tiiviste tai toimiiko momenttiavain kiristettäessä.
    Juke

- - - - - -
    BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1250 GS 2019
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
    Varovaisuutta sen propun kanssa,,on alumiinia ja niin matala että tavallisella avaimella tuhoaa! Ja öljythän tulee kolmesta paikasta ulos: säiliö,suodatinkotelo ja öljypohja.
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti
    Vähän tyhmä kysymys edelliseen liittyen

Itse en ole öljyproppua koskaan avannut. Olen olettanut, että vanha öljy tulee suodattimen luukusta ulos samalla tavalla kuin propustakin. Vai tuleeko? Tosin vähän sotkuisempaa hommaa, kunhan oppii tekniikan.

Yksi huoli vähemmän miettiä, vuotaako propun tiiviste tai toimiiko momenttiavain kiristettäessä.
    Kas kun sulla ei ole siitä huoli, että sinne moottoriin jää litra tai jotain vanhaa öljyä pyörimään uuden öljyn kanssa.
    Proppu auki vaan.
    Pekka
    Proppua kannatan minäkin. Voihan se suodatin olla ylempänä kuin öljypohja. Ainakin periaatteessa.

20.  
    K 12 RS / GT:een öljynvaihdossa tulee aina sotkua. Jos on ongelmia? ja tuntuu siltä, että tarvitaan momenttiavainta - jättäisin vaihtamatta itse
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.