Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Edit. Kanttaus99 poisti tästä yläpuolelta aloitusviestinsä, jossa kyseli apua öljypohjan korjaukseen, kun oli vetänyt propun liian tiukkaan.

    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.



    Superbike #7
  2. #2
    osta tuolta purkumoposta(MP-pitstop) uus pohja kokonaan, tuskin kovin paha hinta.
    löyty ainaskin 93 vuos mallin honda...eikö se ollut sama pc25.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=101496
  3. #3
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,16:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Aamen.

    Ite justiinsa tuossa käytin reilu viikko sitten oman öljypohjan hitsattavana ja helicoilittavana. Täkäläistä valuuttaa meni se 400SEK. Ei paha rasti ollenkaan.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  4. #4
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Ja jos haluaa hifist, niin;
    Vaihe 4: Poraat propunkulmaan reijän varmistuslagalle, ja väännettyäsi propun momenttiin, varmistat sen varmistuslangalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    tai reikää isommaksi ja uudet kierteet isommalle propulle..
    -JAAJAA RacingTeam-
    -------GSX1400T--------
    Ahtamalla paranee!
    http://gsx1400turbo.blogspot.com/
  6. #6
    Kiitoksii.. jou taidan hankkii uuden öljypohjan. Kyl noi kierteet ja proppu hyvin pelittää mut hiukan se hikoilee ölppii siit halkeamasta. Harmittaa vaan ku pyörä ois muuten ihan kunnos ja nyt tälläne takapakki. on varmaan suht,koht isohomma toi pohjan vaihto.Mut "onneksi" ei ole viel ajokausi.
    CBR
  7. #7
    Lainaa (kanttaus99 @ Maalis. 19 2011,20:07) kirjoitti
    Kiitoksii.. jou taidan hankkii uuden öljypohjan. Kyl noi kierteet ja proppu hyvin pelittää mut hiukan se hikoilee ölppii siit halkeamasta. * Harmittaa vaan ku pyörä ois muuten ihan kunnos ja nyt tälläne takapakki. on varmaan suht,koht isohomma toi pohjan vaihto.Mut "onneksi" ei ole viel ajokausi.
    Ei se oikeasti ole iso homma. Alkuun mietin itekki, että pyörä jo valmis ja sitten vielä tämä. Purkamiseen menee vähän aikaa, mutta äkkiä se kuitenkin on irti.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Ja tulevaisuutta ajatellen, sahaa tai vetäse rälläkällä siitä kiintoavaimesta vartta poikki noin 15 senttiä, niin ei haittaa vaikka tiukkailetkin proppua hampaat irvessä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  9. #9
    Niinpä niin..........


    Eli tulevaisuutta ajatellen olisi myös tärkeää, että voima ja "äly" saataisiin keskitettyä saman hatun alle....

    Tämä ohje on yleisellä tasolla, en yksilöi tätä kehenkään.....



    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  10. #10
    Lainaa (Boxeri @ Maalis. 20 2011,14:00) kirjoitti
    Niinpä niin..........


    Eli tulevaisuutta ajatellen olisi myös tärkeää, että voima ja "äly" saataisiin keskitettyä saman hatun alle....

    Tämä on ohje on yleisellä tasolla, en yksilöi tätä kehenkään.....
    Niin juu, momenttiavaimessa älyä näihin hommiin ihan riittävästi.
  11. #11
    Pitäiskö vielä osata käyttää sitä momentum avainta?
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  12. #12
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 19 2011,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Ja jos haluaa hifist, niin;
    Vaihe 4: Poraat propunkulmaan reijän varmistuslagalle, ja väännettyäsi propun momenttiin, varmistat sen varmistuslangalla.
    sori oon vähän hitaalla tänään eli miten se reikä tarkalleen porataan? Reikä pelkässä propussa ja lanka siinä ei estäne proppua pyörimästä auki(?)
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  13. #13
    Lainaa (Pandemia @ Maalis. 20 2011,14:44) kirjoitti
    Pitäiskö vielä osata käyttää sitä momentum avainta?
    Kyllä se näin on.....

    Veikkaisin, että puolet ko. avaimen käyttäjistä kiristää väärällä tekniikalla......usko pois!



    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  14. #14
    Lainaa (Boxeri @ Maalis. 20 2011,16:02) kirjoitti
    Lainaa (Pandemia @ Maalis. 20 2011,14:44) kirjoitti
    Pitäiskö vielä osata käyttää sitä momentum avainta?
    Kyllä se näin on.....

    Veikkaisin, että puolet ko. avaimen käyttäjistä kiristää väärällä tekniikalla......usko pois!
    Näinhän se tuppaa olemaan.

    Ensin ei osata asettaa oikeata momenttia (tulkitaan asteikkoa väärin) ja sitten ei ymmärretä että tuo naksahdus tarkoittaa että älä enään väännä.
    Odotellaan vaan ja väännetään hampaat irvessä sitä naksausta odotellessa.....kunnes pultti tai paikat pettää...



    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (fiuri @ Maalis. 20 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 19 2011,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Ja jos haluaa hifist, niin;
    Vaihe 4: Poraat propunkulmaan reijän varmistuslagalle, ja väännettyäsi propun momenttiin, varmistat sen varmistuslangalla.
    sori oon vähän hitaalla tänään eli miten se reikä tarkalleen porataan? Reikä pelkässä propussa ja lanka siinä ei estäne proppua pyörimästä auki(?)
    Kyllähän se varmistuslangan toinen pää kannattaa johonkin kiinnittää jos meinaa siitä jotain hyötyä saada.
    Superbike #7
  16. #16
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 20 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Maalis. 20 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 19 2011,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Ja jos haluaa hifist, niin;
    Vaihe 4: Poraat propunkulmaan reijän varmistuslagalle, ja väännettyäsi propun momenttiin, varmistat sen varmistuslangalla.
    sori oon vähän hitaalla tänään eli miten se reikä tarkalleen porataan? Reikä pelkässä propussa ja lanka siinä ei estäne proppua pyörimästä auki(?)
    Kyllähän se varmistuslangan toinen pää kannattaa johonkin kiinnittää jos meinaa siitä jotain hyötyä saada. *
    niinpä. Oisko kellään kuvaa miten se rautalankaviritys tehdään
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (fiuri @ Maalis. 20 2011,18:06) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 20 2011,16:38) kirjoitti
    Lainaa (fiuri @ Maalis. 20 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 19 2011,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Ja jos haluaa hifist, niin;
    Vaihe 4: Poraat propunkulmaan reijän varmistuslagalle, ja väännettyäsi propun momenttiin, varmistat sen varmistuslangalla.
    sori oon vähän hitaalla tänään eli miten se reikä tarkalleen porataan? Reikä pelkässä propussa ja lanka siinä ei estäne proppua pyörimästä auki(?)
    Kyllähän se varmistuslangan toinen pää kannattaa johonkin kiinnittää jos meinaa siitä jotain hyötyä saada. *
    niinpä. Oisko kellään kuvaa miten se rautalankaviritys tehdään
    Vääntöä aiheesta tällä palstalla.

    Lentoihmisten ohjeistus aiheesta, mutta soveltuu myös moottoripyöriin.
    Superbike #7
  18. #18
    En halua olla "näsäviisas", mutta miten hitossa saa öljypropun jenkhat kiinni ja naps. *

    Sehän vaatii ihan tajutonta rannetta.... tai puolmetrii avainta.
    Sanoisin, että propussa oli "valuvika." * *...tai sitten Iso Arska... *
  19. #19
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Edit. Kanttaus99 poisti tästä yläpuolelta aloitusviestinsä, jossa kyseli apua öljypohjan korjaukseen, kun oli vetänyt propun liian tiukkaan.

    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Käyt ostamassa uuden öljypohjan ja pistät sen kiinni niin ei tartte mitään virityksiä.
  20. #20
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 20 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Edit. Kanttaus99 poisti tästä yläpuolelta aloitusviestinsä, jossa kyseli apua öljypohjan korjaukseen, kun oli vetänyt propun liian tiukkaan.

    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Käyt ostamassa uuden öljypohjan ja pistät sen kiinni niin ei tartte mitään virityksiä.
    Tai sitten teet sen helicoilin siihen vanhaan pohjaan niin saat paremman kierteen kun uudessa pohjassa
    YZF1000R
  21. #21
    noin yleensäottaen...mun mielestäni noihin momenttiavaimiin tarvittaisiin ostolupa..samaten kuin aseisiin..molemmat eivät saa kuin vahinkoa aikaan tumpeloitten käsis.

    työkalut ovat vain apuvälineitä..kyllä siinä varrenjatkeessa pitää olla tieto mihin ja miten sitä käytetään.

    noin lyhyesti..jos ostaa momenttiavaimen öljynvaihtoon niin voisi sanoa, että pitäisi tyytyä vain ajamiseen.
    momenttiavain on erittäin tarpeellinen työkalu, mutta sitä käytetään vain vaativissa asennustöissä.

    jos ei oo ennen niin kadeeko edes aloittaa ominpäin omalla pyörällä millä vielä pitäis ajaakkin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #22
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 20 2011,23:36) kirjoitti
    noin yleensäottaen...mun mielestäni noihin momenttiavaimiin tarvittaisiin ostolupa..samaten kuin aseisiin..molemmat eivät saa kuin vahinkoa aikaan tumpeloitten käsis.

    työkalut ovat vain apuvälineitä..kyllä siinä varrenjatkeessa pitää olla tieto mihin ja miten sitä käytetään.

    noin lyhyesti..jos ostaa momenttiavaimen öljynvaihtoon niin voisi sanoa, että pitäisi tyytyä vain ajamiseen.
    momenttiavain on erittäin tarpeellinen työkalu, mutta sitä käytetään vain vaativissa asennustöissä.

    jos ei oo ennen niin kadeeko edes aloittaa ominpäin omalla pyörällä millä vielä pitäis ajaakkin.
    Ainahan se kannattaa aloittaa, ja virheistä oppii. Ensimmäinen korkattu öljyproppu on vahinko ja opettavainen tapahtuma, toinen ja kolmas on jo tyhmyyttä
    Tuskin kukaan meistä on syntynyt momentti ranteessa ja räikkäväännin toisessa, jokainen on joskus aloittanut opettelemaan ruuvinvääntöä, toisilla on ollut hyvä tuuri ja ei ole vääntänyt ikinä yhtään kierrettä paskaksi, monella ei ole niin hyvä säkä käynyt.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  23. #23
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 20 2011,18:15) kirjoitti
    Lentoihmisten ohjeistus aiheesta, mutta soveltuu myös moottoripyöriin.
    Joo... Toiminee myös prätkissäkin *

    Lainaa kirjoitti
    * The information above is adapted from a motorcycle roadracing site, and may not be completely accurate when applied to aircraft.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  24. #24
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 21 2011,00:40) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 20 2011,18:15) kirjoitti
    Lentoihmisten ohjeistus aiheesta, mutta soveltuu myös moottoripyöriin.
    Joo... Toiminee myös prätkissäkin *

    Lainaa kirjoitti
    * The information above is adapted from a motorcycle roadracing site, and may not be completely accurate when applied to aircraft.
    Myönnetään olin laiska, enkä lukenut sanaakaan ko. sivulta, mutta siellä oli kiva kuva aiheesta.
    Superbike #7
  25. #25
    Helpoin tapa korjata moinen tilanne on ostaa uusi tai käytetty öljypohja ja vaihtaa se rikki menneen tilalle.
    Esa matti nahkiainen
  26. #26
    Lainaa (JOLLI @ Maalis. 20 2011,21:06) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 20 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Edit. Kanttaus99 poisti tästä yläpuolelta aloitusviestinsä, jossa kyseli apua öljypohjan korjaukseen, kun oli vetänyt propun liian tiukkaan.

    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Käyt ostamassa uuden öljypohjan ja pistät sen kiinni niin ei tartte mitään virityksiä.
    Tai sitten teet sen helicoilin siihen vanhaan pohjaan niin saat paremman kierteen kun uudessa pohjassa


    Ihmettelen, kun nuo mopovalmistajat ei ole tuommoista keksinyt tehdä jo suoraan tehtaalla! Pitäsköhän sun soittaa niille ja kertoa tämä oivallus niin saadaan kestämään nämä öljypohjat sitten vakionakin
  27. #27
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 21 2011,19:35) kirjoitti
    Lainaa (JOLLI @ Maalis. 20 2011,21:06) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Maalis. 20 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Maalis. 19 2011,17:58) kirjoitti
    Edit. Kanttaus99 poisti tästä yläpuolelta aloitusviestinsä, jossa kyseli apua öljypohjan korjaukseen, kun oli vetänyt propun liian tiukkaan.

    Vaihe 1: Marssit lähimpään työkalukauppaan ja ostat momenttiavaimen.

    Vaihe 2: Öljypohja irti ja paikkaus hitsaamalla tai kemiallisella metallilla sekä mahdollisesti kierteen uusiminen helicoililla tai vastaavalla.

    Vaihe 3: Kiinnität öljypohjan takaisin ja kiristät kaikki tarvittavat pultit kohdassa 1 hankkimallasi momenttiavaimella valmistajan suosittamaan momenttiin.
    Käyt ostamassa uuden öljypohjan ja pistät sen kiinni niin ei tartte mitään virityksiä.
    Tai sitten teet sen helicoilin siihen vanhaan pohjaan niin saat paremman kierteen kun uudessa pohjassa


    Ihmettelen, kun nuo mopovalmistajat ei ole tuommoista keksinyt tehdä jo suoraan tehtaalla! Pitäsköhän sun soittaa niille ja kertoa tämä oivallus niin saadaan kestämään nämä öljypohjat sitten vakionakin
    minkätakia sinne tehtaalla pitäis laittaa helicoili kun se alumiini kestää sen minkä tarvii eli tehtaan suositteleman momentin ja aika paljon päällekkin.muttakun vedetään jatkuvasti apinanraivo momenttiin niin sitä se ei kestä.ostamalla käytetyn pohjan saa luultavasti kuluneen kierteen.
    YZF1000R
  28. #28
    Se on normaalia ihmisluontoa olla luottamatta noihin tehtaan asettamiin, oikeasti järjellisiin momentteihin. Tuntuu vain niin hirvittävän löysältä jotkut määreet. Esimerkiksi just tuo öljypohja, 10nm per pultti, pthyi. Sehän on vain kilo! Tämä on oma, jokseenkin vääristynyt ajatusmaailma.

    Ite ainaki kaikissa autorempoissa pistän pikkusen enemmän kun ois tarve. Tosin aika vähän olen autorempoissakaan tehny itse moottoreille huoltoja joissa noita pienempiä momentteja käytetään. Enemmänkin pyörätuennalle ja alustalle ja siellä momentit on kohillaan, että saa aika reilusti antaa voimaa vääntäessä.

    En kyllä ihmettelis yhtään vaikka seuraavan kerran saisin tuon helicoilinkin pyörähtämään irti.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  29. #29
    Lainaa (Mika 14R @ Maalis. 20 2011,23:49) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 20 2011,23:36) kirjoitti
    noin yleensäottaen...mun mielestäni noihin momenttiavaimiin tarvittaisiin ostolupa..samaten kuin aseisiin..molemmat eivät saa kuin vahinkoa aikaan tumpeloitten käsis.

    työkalut ovat vain apuvälineitä..kyllä siinä varrenjatkeessa pitää olla tieto mihin ja miten sitä käytetään.

    noin lyhyesti..jos ostaa momenttiavaimen öljynvaihtoon niin voisi sanoa, että pitäisi tyytyä vain ajamiseen.
    momenttiavain on erittäin tarpeellinen työkalu, mutta sitä käytetään vain vaativissa asennustöissä.

    jos ei oo ennen niin kadeeko edes aloittaa ominpäin omalla pyörällä millä vielä pitäis ajaakkin.
    Ainahan se kannattaa aloittaa, ja virheistä oppii. Ensimmäinen korkattu öljyproppu on vahinko ja opettavainen tapahtuma, toinen ja kolmas on jo tyhmyyttä *
    Tuskin kukaan meistä on syntynyt momentti ranteessa ja räikkäväännin toisessa, jokainen on joskus aloittanut opettelemaan ruuvinvääntöä, toisilla on ollut hyvä tuuri ja ei ole vääntänyt ikinä yhtään kierrettä paskaksi, monella ei ole niin hyvä säkä käynyt.
    niin jos ainoa tapa oppia elämässä jotakin on tehdä itse henk.koht. virheitä..voitaisiin vetää esiin samainen tyhmyys. ja jotta tietää jonkun, mun tai kenekä tahansa olleen tyhmä , mutta pitävänsä itseään fiksumpana kuuntelematta muita kuvastaa ääretöntä tyhmyyttä.

    minä uskon että...
    ihminen voi elää hyvän ja onnellisen elämän ilman jotta kokeilee äärettömän syvää vitutusta ihan silkkaa pässinpäisyyttään.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
  31. #30
    se kierre ei varmaan petä kerrasta kovin helposti, se menee ajan myötä heikommaksi, kunnes sitten jollakin pettää.

    jossain oli juttua, että jos se on liian kireällä, niin koska se on terästä ja öljypohja alumiinia, niin liian kireällä oleva tulppa repii jenkoja lämmetessään.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen