Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 68:een 68:sta
  1. #61
    Venehommissa ihan hyvältä näyttävä sidonta osoittautuu turhan usein illuusioksi
    kun jotain tavallisuudesta poikkeavaa alkaa tapahtua.

    Ihan asiallisella trailerilla pötköttävä 5-6m pulpettivene 150 hp luokan koneella,
    eli vajaan tonnin paketti tukevammankin vetoauton perästä, lähtee kiipeämään vetoauton katolle aikasen helposti
    kun pukkaa paniikkijarrutusta päälle.

    Näin juurikin sillä "perinteisellä kahden liinan vyöttötaktiikalla" vaikka olisi
    ihan asiallisen oloiset räikkäliinat ja vinssikoukku keulassa kiinni.

    Yksikin "kymmeniä vuosia" hinaillut kaiffari lähestyi näitä asioita ihan eri kulmasta ja efortilla
    peuran takia tehdyt paniikkijarrun jälkeen .

    "Ei vaan tule ajatelleeksi"....... vaikka ei rakettitieteestä olekaan kyse.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  2. #62
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti

    Jos et katsasta kärryä katsastusvuoden loppuun mennessä ja et tarvitse kärryä seuraavan vuoden alussa, niin katsasta se aikaisintaan toukokuussa. Silloin saat ns. pitkän leiman kärryyn. Eli katsastus on voimassa katsastusvuoden, seuraavan vuoden ja sitä seuraavan vuoden. Yhdellä katsastuksella siis lähes kolmen vuoden ajoaika

    Homma ei tietysti onnistu, jos tarvitsee kärryä 1.1. - 30.4 välisenä aikana mutta harvoin noita ratapäiviä vielä silloin on. Toki muitakin kuljetustarpeita voi olla.
    Erään väitteen mukaan uuden tieliikennelain mukaan leima tulisi katsastusvuoden lopusta kaksi vuotta eteenpäin.

    Eli mikäli leimataan vuoden 2021 alussa, niin katsastettava 2023 loppuun mennessä. Lähes kolme vuotta ajoaikaa per leima.

    Tiedä sitten miten menee oikeasti?
  3. #63
    Eli mikäli leimataan vuoden 2021 alussa, niin katsastettava 2023 loppuun mennessä. Lähes kolme vuotta ajoaikaa per leima.
    Juu, se menee juurikin näin. Pahoittelen vanhan tiedon levittämistä edellisessä postauksessa. Uuden asetuksen myötä luovutaan säännöstä, joka koskee O2-luokan perävaunujen myöhästynyttä katsastusta. Aiemmin tammi-huhtikuull myöhästyneen katsastuksen katsastusvuodeksi on merkitty edellinen kalenterivuosi. Jatkossa merkintä tulee katsastusajankohdan mukaan. Eli ei tarvitse enää odottaa toukokuulle, jotta saa sen katsastusvuoden leiman.

    Pointti kuitenkin sama. Älä katsasta kärryä katsastusvuoden loppuun mennessä vaan seuraavan vuoden alussa niin saat pitkän leiman Iso ero sillä katsastatko 31.12. vai 1.1 (tai siis uudenvuoden päivän takia 2.1.)
  4. #64
    Kellään kokemuksia Respon kärryistä? Piha rajoittaa säilytettävän kärryn kokoa niin pohdinnassa riittäisikö linkattu 125x265 lavakokoinen kyykkypyörän kuskaamiseen. Eniten mietityttää just toi sisäkorkeus ja nouseeko kuomu tarpeeksi jyrkästi heti keulasta.

    https://www.puuilo.fi/respo-perakarr...aDMwOTc4OTYyNA..
  5. #65
    Lainaa juuzopee kirjoitti Katso viesti
    Kellään kokemuksia Respon kärryistä? Piha rajoittaa säilytettävän kärryn kokoa niin pohdinnassa riittäisikö linkattu 125x265 lavakokoinen kyykkypyörän kuskaamiseen. Eniten mietityttää just toi sisäkorkeus ja nouseeko kuomu tarpeeksi jyrkästi heti keulasta.

    https://www.puuilo.fi/respo-perakarr...aDMwOTc4OTYyNA..
    Ei ole kyykkypyöräkokemusta, mutta GSA 1150 mahtuu tuohon hyvin kunhan irrottaa pleksin ja peilit.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  6. #66
    Lainaa juuzopee kirjoitti Katso viesti
    Kellään kokemuksia Respon kärryistä? Piha rajoittaa säilytettävän kärryn kokoa niin pohdinnassa riittäisikö linkattu 125x265 lavakokoinen kyykkypyörän kuskaamiseen. Eniten mietityttää just toi sisäkorkeus ja nouseeko kuomu tarpeeksi jyrkästi heti keulasta.
    Hommaat siihen kärryyn 30 tai jopa 40 cm korkeat lisälaidat ja jo luulisi riittävän
    https://www.karripojat.fi/lisavarust...30-cm/p/16065/

    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #67
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Hommaat siihen kärryyn 30 tai jopa 40 cm korkeat lisälaidat ja jo luulisi riittävän
    https://www.karripojat.fi/lisavarust...30-cm/p/16065/

    Nuo lisälaidat oli mun ratkaisuni sisäkorkeuteen. Vaihtoehtoina olisi ollut korkea kuuppa päälle, tai 30 cm lisälaidat ja samalla 30 cm matalampi kuuppa. Mitat määräsi pyörän korkeus.
    Lisälaidoilla on monta etua korkeaan kuuppaan verrattuna. Sen voi lastata vaikkapa risuista korkeammalle kuormalle. Kuuppa matalampana on paljon kevyempi käyttää ja lisälaitojen avulla voi edestä ja takaa poistaa alalaidat pitkän tavaran kuljetukseen.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  8.  
  9. #68
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juuzopee kirjoitti Katso viesti
    Kellään kokemuksia Respon kärryistä? Piha rajoittaa säilytettävän kärryn kokoa niin pohdinnassa riittäisikö linkattu 125x265 lavakokoinen kyykkypyörän kuskaamiseen. Eniten mietityttää just toi sisäkorkeus ja nouseeko kuomu tarpeeksi jyrkästi heti keulasta.

    https://www.puuilo.fi/respo-perakarr...aDMwOTc4OTYyNA..
    Näyttäs samalta kuomulta kuin omassa kärryssä. Mahtuu kyykky ja crossikin tuonne alle ihan kivasti.
    Superbike #7
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123