Sivu: 6 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 1521:sta
    Dodii! Heräteostos nro: 18376 asennettu.
    Elikkäs SW-Motech jalkatapit. Kyllähän ne hieman alemmas asettui kuin alkuperäiset.
    Jos huomenna sataa vähemmän vettä pitää kokeilla miten paljon tapit tärisee ilman kumeja vai pitääkö ne ruuvata takaisin paikoilleen *

Hienot! Eikös noi saa vakiokorkeuteenkin?
    Husqvarna 701LR
    Juu, noissa on kaksi asennus korkeutta. Laitoin tapit "alempaan asentoon". Nyt mahtuu koivet hieman paremmin, ainakin kylmätyyppien perusteella.

Lainaa (averagejoe @ Touko. 16 2011,11:54) kirjoitti
    Jaaha, tuolla Heinollahan noita näytti olevankin.
    Nuo Givin raudat on kyllä tosiaan tukevamman näköiset, vois kuitenkin olla viisaampi hankinta.
    Onks sulla abs vai no? Käsittääkseni kaatumarautojen kiinnityksissä on joku ero näiden mallien välillä (?).
    Mulla on tuossa kellarissa yhdet SW-motechin kaatumaraudat ja kyllä ne ihan tukevalta tuntuu . Eroa on noissa raudoissa mun mielestä vaan muoto; eli toisen malliset nousevät ylemmäs suojaamaan myös katteita vilkun tasolta.
    SW:n on mun mielestä vähän siromman näköiset.

Mikko76: Oon tilannut tavaraa Briteistä (hondaofbornemouth).
    Briteistä on tosiaan kallis rahti. Mulla tais olla 30bp.
    Raudat ostin Motoplazasta Tattikselta; 139e tais olla.
    T7
    On abs, ja raudatkin on jo hommattu, sw motechit sitten kuitenkin.
    Vkl aikana ruuvaus paikoilleen.
    Tonninen -03 ja muutaman kerran on tehny,jos on pyörä seissyt viikon niin ei starttaa sitten millään(bensapumppu ei hörähdä)myöskin HISS:n valo lakkaa silloin tällöin vilkkumasta.Omituisia vikoja Outo nykiminen jatkuu edelleen,nykii lähinnä pienemmillä nopeuksilla.Vaihdettu on tulpat,ilmanputsari.Ruiskun säätö?Bensapumppu?
    akku huono?..
    Tero Eskelinen
    HISS-valon pitäisi sammua kun kääntää virrat päälle. Minulla ei lähde käyntiin jossei sammu. Jos se valo vilkkuu harvakseltaan kun ei ole avainta virtalukossa niin se on vaan ajoneston merkkivalo ja sen toiminnon saa muutettua (itse otin sen pois päältä talveksi).
    Jos HISS-valo vilkkuu nopeammin kun kääntää virrat päälle niin Honda yrittää kertoa että siinä on jotain vikaa...
    Husqvarna 701LR
    Lainaa (W-P @ Huhti. 28 2011,21:32) kirjoitti
    Lainaa (Mikko76 @ Huhti. 28 2011,20:35) kirjoitti
    Veikkola vähän turhan kaukana. Täytyy huomenna käydä kiertelemässä paikalliset kumikauppiaat ja jos mitään löydy niin laittaa tilaus vetämään gyntherille.
    http://motorradreifenonline.biz/motorradreifen

Täältäkin saa molemmat Conti TA:t Suomen takasen hinnalla....
    Eikä vieläkään trail attackeja saatavilla mynetmotosta. Reilu kuukausi vartuttu, nyt riitti. Täytyy kokeilla tuota http://motorradreifenonline.biz/motorradreifen seuraavaksi. Ei vaan näkynyt Z malleja ollenkaan siellä.
    jaa tuli mieleen et ootteko miten ajellu laukkujen kans ja ilman? kumpi parempi? mulla noi kolme lootaa koko ajan kiinni ja motarilla ihan ku tuuli tarrais jotenki välillä...tai sit en osaa ajaa
    Tero Eskelinen
    Lainaa (FireBladeESE @ Touko. 31 2011,21:13) kirjoitti
    jaa tuli mieleen et ootteko miten ajellu laukkujen kans ja ilman? kumpi parempi? mulla noi kolme lootaa koko ajan kiinni ja motarilla ihan ku tuuli tarrais jotenki välillä...tai sit en osaa ajaa
    Enpä usko, että on ajotaidosta kii.
    Itse ajan aina ilman laukkuja. Varsinkin iso takaboxi ottaa tuulta pahasti, jos ei kyytiläistä. Mutkallakin pelloilla ottaa siihen tuuli kiinni. Motarilla vipattaa niin maan pirusti.
    Viime kesän reissulla mulla oli vaan sivulaukut mukana.
    Kaikki riippuu tietysti vauhdeista....

Mulla siis takaboxina Givi 52, sivuboxit vanhempaa Givin kuutiomallia, eli ei niin virtaviivaiset.. Nuo Hondan omat RTG paketin uudet sivulaukut ainakin on kyllä varmaan hyvät ja aerodynaamiset....

T7
    täytyypä pyhinä kokeilla ilman takapaksia
    Tero Eskelinen
    Jep, mun mielestä kun on noin yläpainoinen mopo niin koko pyörän luonnekin jotenkin muuttuu ilman boxeja
    T7
    sivulootatko ei niin haittaa menoa?
    Tero Eskelinen
    Mun kokemuksen mukaan ei, koska tuon takaboxin ja selän väliin jää pyörre, joka alkaa vipattaa perää.
    Kyllä sivuboxeillakin vaikutuksensa on, muttei mun mielestä läheskään niin paha. Ja tosiaan tuo sivuboxien aerodynaamisuus varmaan vaikuttaa paljon. Täytyy tuo kuitenkin ajatuksella testata pikimmiten, kuinka suuri niiden ( mun kanttiGivien) vaikutus oikeastaan on. Tulevat puol metriä sivulle ulos

Hemmot, joilla on nuo uudemman malliset Hondan omat sivulaukut voivat paremmin kertoa vaikuttavatko ne mitenkään/miten.

T7
    Lainaa (averagejoe @ Touko. 16 2011,07:42) kirjoitti
    Kukahan myy noita SW Motechin kaatumarautoja Suomessa vai pitääkö tilata jostain kauempaa? Vai onko muita ehdokkaita,
    näitähän ne kehuu näköjään tuolla kansainvälisellä foorumilla.
    06- mallinen laite kyseessä.
    Kaikki on tainneet jo rautansa ostaa mut mainitaan nyt vielä jos joku kuitenkin vielä miettii niin http://www.bikerpoint.net/
    Välittää kaikkia Louis.lta löytyviä tuotteita, kuten noita SW-Motech.n rautoja. Viikon-kahden sisällä normaalisti saapuvat.
    Noi Motech.n raudat saa tosiaan näppärästi sen verran auki että saa sivukatteet pois, iso asia "tee se itse" miehelle.
    Juu, raudat on mulla ainakin jo paikoillaan.
    En ole huomannut noista laukuista että ne erityisesti vaikuttais tuohon tuulen ottamiseen. Aika korkeehan tuo pyörä on ja pysty ajoasento, niin kyllähän siihen sivutuuli ottaa. Oikein kovalla sivutuulella tuntuu että pitää mennä polvi maassa suorillakin *.
    Pahin tuulen suunta on kyllä edestä hieman viistosti. Meinaan on kyllä hirvee meteli ja jytinä. Vaikka kyllä aikalailla osuu kypärään tuo tuuli joka tapauksessa. Täytyy varmaan viritellä tuollainen "lisäspoileri" tuohon eteen jos auttais.
    Lainaa (Mikko76 @ Touko. 31 2011,04:45) kirjoitti
    Veikkola vähän turhan kaukana. Täytyy huomenna käydä kiertelemässä paikalliset kumikauppiaat ja jos mitään löydy niin laittaa tilaus vetämään gyntherille.

Eikä vieläkään trail attackeja saatavilla mynetmotosta. Reilu kuukausi vartuttu, nyt riitti. Täytyy kokeilla tuota http://motorradreifenonline.biz/motorradreifen seuraavaksi. Ei vaan näkynyt Z malleja ollenkaan siellä.
    No nyt on trail attackit ruuvattu mopoon. Paikallisen kauppiaan kautta tilasin, kolmesataa piti pulittaa renkuloista. Kohta kokeilemaan miten ne woblailee.
    Lainaa (Mikko76 @ Kesä. 03 2011,12:34) kirjoitti
    Lainaa (Mikko76 @ Touko. 31 2011,04:45) kirjoitti

No nyt on trail attackit ruuvattu mopoon. Paikallisen kauppiaan kautta tilasin, kolmesataa piti pulittaa renkuloista. Kohta kokeilemaan miten ne woblailee. *
    Hienoo; olihan savotta
    Jos toi hinta asennettuna, niin mun mielestä ihan kohtuullinen.
    Tosta etusesta itellä huomasin, että se jossain vaiheessa kulumista piti sellaista "hurinaa" ja pientä "surinatärinää" stongassa. Se kuluu jotenkin ovelasti niin, että ne kuvion terävät kärjet jäävät kanttaamaan pintaan (vähän vaikee selittää). Siinä vaiheessa woblas kuudessakympissä jumalattomasti, kun otti kädet pois stongasta. Se meni sitten ohi, kun kuluivat vähän lisää. En tiedä, onko tyypillistä kyseiselle renkaalle, mutta näin mulla....
    Mutta hyvin on pitäneet kurveissa ainakin mun vauhdeissa..

Ai niin, tuosta hinnasta voit vähentää heti 30 pinnaa; kulutuskestävyys on sen verran hyvä....

T7
    nyt testattu motarilla ilman takapaksia enkä oikein huomannu eroa...outoa.. oli kyllä aivan hirvittävä tuuli.. mutta taidanpa ajella laukut kiinni tästälähtien jos tarvii vaik käydä kaupas ku on ajelemassa ni saa ostokset laukkuihin ennenkuin pusakan sisään
    Tero Eskelinen
    Lainaa (W-P @ Touko. 31 2011,21:20) kirjoitti
    [Kaikki riippuu tietysti vauhdeista....
    Joo, outoa. Mutta näähän on näitä henkkoht henkimaailman juttuja...... *

Yleensä jos kotoa tulee puhelu niin se on: TUO MAITOOO!

T7
    Oujee! Nyt reilu 300km Contteilla takana ja ei voi kuin kehua. Ei voblaa eikä vapise, menee kuin juna ja pitoakin tuntuu olevan riittävästi, ainakin yli mun uskalluksen.
    Soralla en tosin vielä kokeillut.

Testilenkillä eksyin Biltemaan ja mukaan tarttui pehmoiset sivulaukut. Kestivät näköjään kyydissa ainakin Lpr ==> Kotka välin.

Nyt pari huurteista ja huomenna lisää kurvailua.
    Mulla ei sivulaukut (honda omat rtg:t) tee pyörää herkemmäksi sivutuulelle, en ainakaan itse huomaa sellaista. Eikä takalaukkukaan, se riippuu varmasti vähän siitäkin mitä takalaukkuun laittaa. Itse en yleensä laita painavia taakse mitä nyt joskus viikonloppureissulla on vasta matkalla haettu kaljat ja kauppakassi --> takapaksiinhan ne... Tankkilaukku on kätevä painaville, vaikuttaa minun mielestäni vähiten haitallisesti...

Ajan useimmiten takalaukun kanssa ilman sivulaukkuja, reissut kaikilla laukuilla. Kun on kaikki laukut kiinni on vähän sellainen rahtariolo... Ja pyörä on vähän erilainen ajaa kovaa mutkatiellä... Mullakin alkaa contit kulumaan --> voplaa jo vähän ilman takalaukkuakin jos ajaa "ilman käsiä", mutta ei se kyllä haittaa, vähintään toinen räpylä on sitten tangossa koko ajan
    Husqvarna 701LR
    Lainaa (Mikko76 @ Kesä. 03 2011,20:32) kirjoitti
    Oujee! Nyt reilu 300km Contteilla takana ja ei voi kuin kehua. Ei voblaa eikä vapise, menee kuin juna ja pitoakin tuntuu olevan riittävästi, ainakin yli mun uskalluksen.
    Soralla en tosin vielä kokeillut.

Testilenkillä eksyin Biltemaan ja mukaan tarttui pehmoiset sivulaukut. Kestivät näköjään kyydissa ainakin Lpr ==> Kotka välin.

Nyt pari huurteista ja huomenna lisää kurvailua.
    Mulla ei ole Varaderon (eikä pahemmin muidenkaan mopojen) kanssa kokemusta kuin viime ja tämä kausi, n. 32tkm. Käytännössä pelkillä Contin TA:lla ajettuja.
    Voisin kuitenkin kuvitella, että ero soralla niillä Karooilla ja Cta:lla on valtava, joten varmaan otat aluksi hissukseen .
    (Olen pikkuenskalla jonkun verran nappuloilla vedellyt).
    Noi Contithan menee välilllä vähän kuin laakereilla, niinkuin katurenkaat yleensäkin taitavat kuulakivellä tehdä. Tuommoset nyppylän jälkeen alamäkeen viettävät kaarteet voi yllättää...

Ajelin muuten äsken idässä päin (Sipoossa) ja ei voi muuta sanoa kuin: olipas pirun kaunista! Luonto on vehreimmillään.
    Oli pakko ajella ihan hissukseen visiiri auki, haistella ilmaa ja ihailla maisemia......

T7
    No niin, tuli hommattua -06 1000 Varadero. Eka sata kilsaa takana ja alkaa pikku hiljaa tottua hieman pystympään ajoasentoon. Onko tuohon olemassa jotain ihan matalaa pleksiä?
    Oli edellisen omistajan jäljiltä ihan yläasennossa, pudotin sen jo alemmas mutta vieläkin antaa melua ihan riittävästi. Tuulikin sais virrata kyllä joten mites se tuo MRA lipan kanssa antaa tuulen virrata?
    Honda XL1000VA 2006
    Tänään 600km köröttelyä ja kyllähän TA alkaa hieman vatkaamaan kuudenkympin vauhdissa kun ajelee "ilman käsiä", ei paljoa mutta vähäsen. Mutta eiköhän sen kanssa pysty elämään. *

Ristiinassa ja puumalassa pongasin uuskoppaisen varaderon. Saman sininen kun mulla mutta siinä oli tankki ja etulokari siniset. Onkohan mokoma alkuperäinen väritys? Ei yhtään pöllömmän näköinen.. pitäisiköhän kiikuttaa kurasuoja maalarille?

Aijuu, soratietäkin tuli veivattua n.40 kilsaa ja pysyin pystyssä.

Lainaa (Mikko76 @ Kesä. 04 2011,20:43) kirjoitti
    Tänään 600km köröttelyä ja kyllähän TA alkaa hieman vatkaamaan kuudenkympin vauhdissa kun ajelee "ilman käsiä", ei paljoa mutta vähäsen. Mutta eiköhän sen kanssa pysty elämään. *

JouniK- mulla oli kanssa vakiopleksi. Olen 178cm. Kokeilin ylä-ja ala- asennossa, mutta kumpikaan ei oikein toiminut.
    Ajoin ilman pleksiä, ja pienissä nopeuksissa potta oli hiljaisempi, mutta sittenhän se oli muuten naku. Harkitsin sahaavani tuota vakiopleksiä matalammaksi, mutta en jaksanut alkaa säätämään. Ostin tuon MRA: variotouring- pleksin. Siinähän on muistaakseni 6 asentoa. Pidän sitä ylä asennossa; eli pystyssä, niin tuuli menee just mun otsaan ja kehoa ei ravistele juuri ollenkaan. Kuitenkin tuo taitaa tehdä pyörrettä potan ympärille, joten jonkinverran suhisee. Satasen vauhdissa mun C3 potta oli hiljaisempi vapaavirtauksessa. Mutta tuo Mra pleksi oli/on kuitenkin ainakin mulle kokonaisuutena niin monessa suhteessa parempi kuin vakio, jotta kiinni on pysynyt.
    En tiedä, onko saatavana matalampaa, kuin mitä orkkis on, mutta voishan sitä kai testata lyhentää.

Mulla on yks orkkis kellarissa; jos päätät kokeilla omaa viritystä niin kerro miten kävi. Tuon mun pleksin saa vaikka ilmaseks pois kuljeksimasta.

Niin, siis varsinainen vastaus sun kysymykseen: siitä pleksin ja spoilerin välistä tulee kyllä raitista ilmaa naamalle; ei lopu happi. Jos avopotalla ajelee niin kyllä siitä tuulenvirettä naamaan tulee...

Mä sain tänään kanssa uuden etusen ja vähän kanssa uutenakin woplas (jos se nyt on oikea termi) just 60kmh. *
    Se loppuu kyllä vähän kulumisen päästä. Vähän outo homma..

edit, mihinköhän lokeroihin kirjottelin....

T7
    Täällä on kuskina 176cm lyhyt ukko.
    Mra:n pleksi ylä asennossa ja jos "lippa" on vielä täysin pystyssä pääsen kokonaan ilmavirralta piiloon.
    Myös Daami sanoi että kaikki humina hiljenee 110/120 km/h vaudissa takapenkillä. Meillä on molemmilla Schubert C3 potat.

Ps: tervetuloa Varapyöräilemään Jouni.

Ensviikolla on sitten miiitti ajelukin *jos vaan pääset niin mukaan vaan ihmeessä.

-k-
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
    Jep, munkin puolesta tervetuloa messiin retkelle. Siellä saisit varmasti paljon vinkkiä ehkä jopa uuden Varasi tiimoilta.

Ja voit kokeilla mun mopolla tuota MRA pleksiä. Tosin mulla on 3cm madallettu penkki, mutta kait siitä jonkun käsitksen saa.....

T7
  30.  
    Lainaa (Mikko76 @ Kesä. 04 2011,20:43) kirjoitti
    Aijuu, soratietäkin tuli veivattua n.40 kilsaa ja pysyin pystyssä.
    No mitens vertaisit Karoota ja TA:ta soralla?
    T7
Sivu: 6 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen