Sivu: 43 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 334142434445 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1261:stä 1290:een 1521:sta
    On muuten hyvät laukut

…ja minulta voi sitten ostaa niihin käyvät sisäkassit halvalla!!
    Husqvarna 701LR
    Eikös nuo Varan laukut ole Givin tekeleitä? Joten seuraava kymysys on että olisko tuolle kiinnitysrautamallille olemassa näitä parempi mallisia laukkuja? Vai meneekö raudat automaattisesti vaihtoon myös?

Kuten:

http://www.motostorm.it/en/details.asp?articolo=3867

Nuo kyllä vaatii Monokey-Cam raudat.
    Honda XL1000VA 2006
    Itse pistin varren org käsilaukut varastoon pölyttymään ja ostin muistaakseni RM.Heinolta sw:n alumiiniset laukut. Huomattavasti helpommat, tilavammat käytössä.
    Ainut miinus tulee että hieman vettä pääsee vuotamaan sisään. silikoonia vähän saumoihin ja homma hoituisi..
    [
    Joo tuo olisi minullakin mielessä eli minulla on Varren omat paikallaan.
    Kysymys on se että käykö noista alumiinilaatikoista mitkään mallit nykyisiin kiinnitysrautoihin?

Ilmeisimmin joutuu ostamaan myös uudet raudat mitä ny olen katsellut...
    Honda XL1000VA 2006
    Moniko wattinen varaderon laturi on ? Fundeerasin tuossa lämmitettävää takkia, mutta tuli mieleen että riittääkö tuo laturin teho takille+muille vermeille ?
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Vuoden 2008 ohjekirja kertoo:

0,434 kw/5,000min

Eli 434w.

Valot ottaa:
    Valot 55w x 2 = 110w
    Etuparkki = 5W
    Rekkari = 5w
    takaparkki + jarru = 5/ 21 W
    (vilkut satunnaisesti 4 x 21W

Itse korvannut seuraavat osat ledeillä :P

Etuparkki + rekkari, takaparkki + jarru
    Veiskö nuo nyt reilun 1w verran tehoa
    [
    Moi!Tuli sitten laitettua varadero vm.1999!Vielä vähän aikaa sitten vannoin että en laita enää kaasarikonetta enkä saksan tuontia,mutta nyt sellanen seisoo tallissa Pyörä on tietysti ollut kotimaassa jo pitkän tovin ja mukavasti oli huollettukkin sekä liike lupasi ajokauden takuun masinalle!Täytyy kyllä myöntää että tosi kiva ajettava ja muutenkin kokonaisuus tuntuu paljon ikäistään nuoremmalta!Edellinen mopo oli v-strom 650 ja kyllä aika miehekkäältä eeron kone tuntuu edelliseen verrattuna,yllättävän vähän kone nypyttää matalilla kierroksilla ja tosi kivasti vääntöä tuntuu olevan!Ajattelin väsätä mokomaan pohjapanssaria ja lyhkäsillä valoilla pitää saaha molemmat kynttilät palamaan,siihen täytyy perehtyä tarkemmin kun aikaa liikenee.Saas nähä miten kulutus tämmösellä vehkeellä nopeusrajoitusten puitteissa on?
    Kyllä ne valot pitäisi palaa aina samaan aikaan, tai ainakin mun -02 ex-varressa paloi.
    Moottorihan tuon Varateeron paras osa on. Ja katteen suojaavuus toinen. Siinä ne tais ollakki.
    Kuinka monella Varre-kuskilla on Delvacit sisällä koneessa?
    Öljynvaihto paikallaan ja mietiskelen sitä parasta öljyä Varreen...

-P-
    Lainaa -P- kirjoitti Katso viesti
    Kuinka monella Varre-kuskilla on Delvacit sisällä koneessa?
    Öljynvaihto paikallaan ja mietiskelen sitä parasta öljyä Varreen...

-P-
    Itse jo mainitsit sen parhaimman. Kyllä se iso D on. Ja eikun
    Tonninen Varadero:Vilkut toimii muutaman sekunnin viiveellä,katkaisijan navat putsattu,eikä auta. Relevika?
    Releelle heittäisin täältä veikkaukseni.. Se ois talvilomat menossa! Jotain jännää ois ohjelmassa.. En saa nyt mielleen?
    [
    Lainaa Vinkura kirjoitti Katso viesti
    yllättävän vähän kone nypyttää matalilla kierroksilla ja tosi kivasti vääntöä tuntuu olevan!
    Tollanen pieni nypyttely alta 3000 rpm pienillä vaihteilla ilmeisesti kuuluu asiaan?

Itsekin hommasin saman ikäisen Varren ja nyt kun pääsin rauhassa ajelemaan, niin huomasin että jotain pykimistä tuntuu toisinaan. Entinen VT1100 meni kuin ompelukone, ni yllätyin kyllä, kun en tietty koeajolla kiinnittäny huomiota, kun oli muutenkin uusi pyörä. Etenkin kun ajotyylini on ajella mieluummin isohkoilla vaihteilla ja pintakaasulla kuin vedättää pienillä.

Mietin jo, että olisko ne ne bensapumpun kärjet, mutta pieni googlaus paljasti, että on ilmeisesti "ominaisuus". Ehkä kaasarien synkkauksella saattais rauhoittua, mutta rauhoittuuko oikeasti?

Tosin vääntöä ja potkua on sen verran mukavasti entiseen verrattuna, että ei tuu ikävä vaikka vähän nykiskin...

Saas nähä miten kulutus tämmösellä vehkeellä nopeusrajoitusten puitteissa on?
    Älä nyt herranjesta semmosia mieti, se on moottoripyörä!
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
    Varren muutaman päivän omistaneena ja Varre-ketjut lukeneena askarruttaa vielä muutama juttu:

- pientä nykimistä kevyellä tasakaasulla: onko tosiaan "ominaisuus" ja kuuluu asiaan vai onko kaasarien säädöistä kiinni? Ja onko siitä nykimisestä sen kummempaa haittaa?

- onko joku löytänyt hyvän pleksin pitkälle kuskille? Olen 196 ja melu hiljenee, kun lasken päätä noin 15cm eli laitan selkää kyykkyyn. Pleksin pitäis siis olla joko pirun korkea tai vaihtoehtoisesti niin matala, että pleksin reunan aiheuttama turbulenssi ohjautuu juuri kypärän alapuolelle, jolloin kypärä olis puhtaassa ilmavirrassa.

- pyörässä nyt jotkut Laserin vaimentimet. En ole E-merkintää löytänyt ainakaan päälipuolelta ja hyvä kysymys on, että onko nuo lailliset ja jos ei, niin miten saisi varmistettua, ettei tule ongelmia? Ei ne huomattavan kovaääniset ole, mutta itselle kelpais hiljaisempikin ja varmaan poliisillekin. Lisäksi putket paukkuvat hienoisesti moottorijarrulla: tekeekö Varre tuota myös alkuperäisillä? Entisessä pyörässä paukkuminen ja pieni käynnin epätasaisuus katosi, kun palasin orkkisvaimentimiin. Ja alkuperäisiähän ei Varren mukana tullut, joten joko sellaset pitäis ostaa jonkun nurkista tai sitten varmistaa noiden nykyisten tieliikennekelpaavuus.

Muutoin olen tykännyt kovasti pyörästä
    Itse olen suunnilleen saman pituinen. Kokeilin orkkis, giwin korkeaa sekä Mra vario-touring pleksejä. Mikään noista ei kokonaan hiljentänyt paukutusta kypärään, ehkä noista Mra oli paras. Suunnitelmissa oli kokeilla matalaksi lyhennettyä pleksiä mutta varre menikin vaihtoon ennen kuin ehdin kokeilemaan.

Tiedätkö onko suuttimia vaihdettu kun on putket vaihdettu avarampiin? Voipi olla seokset laihalla josta nypyttäminen ja paukkuminen johtuu? Mulla ainaki alkoi warre paukkumaan moottorijarruissa kun vaihdoin Leo-Vincen sliparit enkä laittanut suutinsatsia. Etenkin ilman killereitä paukutus oli melkoista.
    Mulla on mra vario-touring pleksi ja kohtuullisen hyvältä vaikuttais mutta ei sekään täysin poista paukutusta kypärään varsinkaan vastatuuleen ajaessa,oon tosin vain 179 cm pätkä,joten pitkällä kuskilla vois olla matalasta pleksistä hyötyä,tulis ilmavirta tosiaan tasaisesti kypärään.Nypyttää se munkin mopo tasakaasulla ajaessa jonkinverran ja varsinkin silloin kun ajelee matalilla kierroksilla.Kaasarien synkkaaminen ja bensapumpun kärkien vaihtaminen ei juurikaan vaikuttanut asiaan,mulla on vakio suuttimet ja putket paikalla,niillä se ei paukuta putkissa moottorijarrutuksissa.Joskus aikoinaan mulla oli myös v-strom 1000 ja se nyki kaupunkiajossa niinkin paljon että piti kytkimellä välillä luistattaa vaikka vaihdoin siihen sliparit ja liikkeessä penkitettiin/säädettiin.Viime kesän ajelin tosiaan v-strom 650 llä ja oli ihan kiva pyörä eikä nypyttänyt mutta lisävoimaa jäin kaipaamaan.Mun mielestä toi nypyttäminen varsinkin matalemmilla kierroksilla on ihan ominaisuus tämän ikäluokan ja kokoluokan pyörässä.Täytyy pitää sen verran kierroksia koneessa ettei ala turhaan ketjua venyttämään.Oon nyt ajellu vajaa 2 tonnia ilman ongelmia,mutta takaiskari vois olla parempi,uuttta en ala ostamaan,onko kenelläkään tietoo voisko jossaki huollattaa?Kovasti olen ollut tyytyväinen pyörääni
    Lainaa Mikko76 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen suunnilleen saman pituinen. Kokeilin orkkis, giwin korkeaa sekä Mra vario-touring pleksejä. Mikään noista ei kokonaan hiljentänyt paukutusta kypärään, ehkä noista Mra oli paras. Suunnitelmissa oli kokeilla matalaksi lyhennettyä pleksiä mutta varre menikin vaihtoon ennen kuin ehdin kokeilemaan.
    Kuulostaa, että tuota MRA:n vario-mallia kannattais kokeilla. Useampi on maininnut sen. Siinä on näköjään tuommoinen lipare, jota voi vielä säätää.

Näköjään tämmönen olis vielä viritetty versio pitkille kuskeille: http://www.bikehps.com/mra/x-creen.html

Lainaa Mikko76 kirjoitti Katso viesti
    Tiedätkö onko suuttimia vaihdettu kun on putket vaihdettu avarampiin? Voipi olla seokset laihalla josta nypyttäminen ja paukkuminen johtuu? Mulla ainaki alkoi warre paukkumaan moottorijarruissa kun vaihdoin Leo-Vincen sliparit enkä laittanut suutinsatsia. Etenkin ilman killereitä paukutus oli melkoista.
    Ei ole tietoa suuttimista tai muutostöistä putkiin liittyen. Voisin kokeilla soittaa edelliselle omistajalle, josko tietäis jotain, mutta ei ainakaan ekalla kyselysoitolla maininnut putkista mitään.

Jos paukkumista ei kerran esiinny vakioputkilla, niin johtunee sitten ensisijaisesti noista Lasereista. Mieluummin kyllä vaihtaisin vakioputkiin kuin fiksauttaisin koneen noille nykyisille.
    Nypyttää se munkin mopo tasakaasulla ajaessa jonkinverran ja varsinkin silloin kun ajelee matalilla kierroksilla.Kaasarien synkkaaminen ja bensapumpun kärkien vaihtaminen ei juurikaan vaikuttanut asiaan,mulla on vakio suuttimet ja putket paikalla,niillä se ei paukuta putkissa moottorijarrutuksissa.
    Okei, hyvä tietää. Ja siis sekin, että nypyttämisestä ei välttis pääse eroon edes säätämällä.

Tuosta nykimisestä ei näyttäisi olevan ongelmia taajama-ajossa, eli ei meinaa sammua tai muuta, sen kun vain nykästelee tasavauhtia ajaessa enemmän tai vähemmän. Tuskin kannattaa ensimmäisenä lähteä etsimään korjausta, jos moottori ei siitä ihmeemmin kärsi?
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Okei, hyvä tietää. Ja siis sekin, että nypyttämisestä ei välttis pääse eroon edes säätämällä.

Tuosta nykimisestä ei näyttäisi olevan ongelmia taajama-ajossa, eli ei meinaa sammua tai muuta, sen kun vain nykästelee tasavauhtia ajaessa enemmän tai vähemmän. Tuskin kannattaa ensimmäisenä lähteä etsimään korjausta, jos moottori ei siitä ihmeemmin kärsi?
    Semmosta vielä, että kylmäkäynnistyksessä kuuluu muutamia "klok" -ääniä ensimmäisen n. puolen minuutin aikana, kunnes kone lämpeää. Äänet tulevat aika satunnaisesti, vähän samaan tapaan kuin nuo ajossa nykimiset, joten liittyisköhän niihin? Sitten, kun on lämmennyt hieman, niin kehrää kyllä ihan nätisti. Ajossa ei kuulu sivuääniä.

Toisekseen kone pysyy ajossa varsin kylmänä. Näillä 5+ asteen säillä lämpömittari on ensimmäisen viivan kieppeillä. Liikennevalojen ajaksi nousee hiljalleen toiseen viivaan ja kun kotona annoin käydä tyhjäkäyntiä pidempään, niin sain mittarin nousemaan keskimmäiseen viivaan asti. Ilmeisesti moottorin jäähdytys toimii varsin tehokkaasti?
    Varren muutaman päivän omistaneena ja Varre-ketjut lukeneena askarruttaa vielä muutama juttu:

- onko joku löytänyt hyvän pleksin pitkälle kuskille? Olen 196 ja melu hiljenee, kun lasken päätä noin 15cm eli laitan selkää kyykkyyn. Pleksin pitäis siis olla joko pirun korkea tai vaihtoehtoisesti niin matala, että pleksin reunan aiheuttama turbulenssi ohjautuu juuri kypärän alapuolelle, jolloin kypärä olis puhtaassa ilmavirrassa.

Muutoin olen tykännyt kovasti pyörästä
    Moi, itselläni on MRA pleksi jossa se erillinen säätöläpyskä yläreunassa, olen tykännyt. Pituutta tosin 180. Jostai lueskelin että lisäämällä pleksin alle prikkoja tai muuta roinaa, niin että rako kasvaa ~35mm, tulisi sieltä alakautta korvausilmaa enemmän jolloin tämä korvausilma kulkisi paineen mukana pleksin sisäpuolelta ylös ja ylkopintaa ylöskulkeva ilma ei täten taittuisi pleksin yläreunasta pyörteeksi alaspäin. MRA:n pleksissähän on tätä varten ne aukot siinä alareunassa.

Itse piti tuota kokeilla, mutta loppui mielenkiinto kesken
    BMW R1200GS 2009
    Honda NC 750X 2021
    Nyt kun tuli mieleen, pitää kysyä. Kuullostaako muidenkin varreissa kuutosvaihde erillaiselta ? Itse kun kuutoselle laitan niin kuulostaa melkein siltä että pakoputki hiukan tuhistaisi jostain välistä, ei mikään paha tai hälyttävä saundi, mutta huomaa hyvin koska kutonen on päällä
    BMW R1200GS 2009
    Honda NC 750X 2021
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Vuoden 2008 ohjekirja kertoo:

0,434 kw/5,000min

Eli 434w.

Valot ottaa:
    Valot 55w x 2 = 110w
    Etuparkki = 5W
    Rekkari = 5w
    takaparkki + jarru = 5/ 21 W
    (vilkut satunnaisesti 4 x 21W

Itse korvannut seuraavat osat ledeillä :P

Etuparkki + rekkari, takaparkki + jarru
    Veiskö nuo nyt reilun 1w verran tehoa
    Mistäs näkis noi lamppujen mallimerkinnät, ei millään jaksais irrottaa kaikkia ja tilata(mieluummin tilaan vääriä ensin ja katson sitten kuitenkin purkamalla kaikki;)
    BMW R1200GS 2009
    Honda NC 750X 2021
    Tuohon 08-> malliseen muistan melkein ulkoa lamput :P

<-08 muistelisin mitkä sinne menee..

Eroahan on vain takalampuissa.

Etuvalothan on H4 x2 kpl + T10 5w eli lasikantainen poltin.

<- 08 Jarru/parkki valot on Ba15D kannalla olevat metallikantaiset polttimot, pohjassa 2 kpl metallinastoja. sivuanastojen sijainnista en ole varma joko ne on vastakkain eli Ba15D tai sitten pienessä kulmassa toisiinsa nähden Bay15d nimiset.. Ledeihin vaihdettiin isän Ex. varressa.

Rekisteri taisi olla Ba15s 6w tms tyylinen poltin. Eli metallikantainen poltin.

08 -> Takalamppu Bay15D x1
    Rekkari T-10 5w lasikantainen poltin.

jos nyt noista koodikielisistä mitään apua oli :P

Hyvin varressa jäähdytys toimii! Kahteen kertaan etelässä käyneenä voin kertoa

Tässä 08 varressahan voi pleksiä nostaa pari senttiä ylemmäksi kuin on vakiona. Mra:n spoileri pleksi käytössä ja kohtuu hyvin toimii 173cm kuskille..
    [
    Semmosta vielä, että kylmäkäynnistyksessä kuuluu muutamia "klok" -ääniä ensimmäisen n. puolen minuutin aikana, kunnes kone lämpeää. Äänet tulevat aika satunnaisesti, vähän samaan tapaan kuin nuo ajossa nykimiset, joten liittyisköhän niihin? Sitten, kun on lämmennyt hieman, niin kehrää kyllä ihan nätisti. Ajossa ei kuulu sivuääniä.
    Nonih, vastaanpa itselleni. Näköjään, jos antaa tarpeeks ryyppyä kylmänä, ni ei kolahtele. Puoleen väliin riittää tälleen 5+ aamuna ni räyhäs alusta asti ilman sivuääniä. Olisko sitten venttiilit ja niiden nostomekanismi kankeita kylminä, jos kerran hiukankin lämmetessä kaikki toimii ok.
    Samanlailla se kolahtelee munkin varre kylmänä,varsinkin kun ryyppy on liian pienellä,eli koneessa menee kierrokset silloin liian matalalle.Tässä tapauksessa ruiskupeli ois kätevämpi mut kyllä tälläki pärjäilee...

Kyllä siitä nykimisestä pääsee eroon! Ensinnäkin kaasarien synkat TÄYSIN kohdalleen!! On pirun tarkka siitä, et balanssit on kohallaan. Joutokäynti suuttimet 42=>45 ja pääsuuttimet 168 ja 170 => 175:siksi, sekä neulojen alla olevat säätöprikat 0.2mm paksuista 0.3mm paksuihin, ni ei nyi ja herkkyys paranee huomattavasti!
    Tämä siis vakio putkilla, "viri"putkella voi suuttimia suurentaa aavistuksen enemmän.
    Aivan aluksi täytyy siis säätää venttiilivälykset kohalleen, koska se vaikuttaa myös paljon joutokäynti synkroneihin
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Moi, itselläni on MRA pleksi jossa se erillinen säätöläpyskä yläreunassa, olen tykännyt. Pituutta tosin 180. Jostai lueskelin että lisäämällä pleksin alle prikkoja tai muuta roinaa, niin että rako kasvaa ~35mm, tulisi sieltä alakautta korvausilmaa enemmän jolloin tämä korvausilma kulkisi paineen mukana pleksin sisäpuolelta ylös ja ylkopintaa ylöskulkeva ilma ei täten taittuisi pleksin yläreunasta pyörteeksi alaspäin. MRA:n pleksissähän on tätä varten ne aukot siinä alareunassa.

Itse piti tuota kokeilla, mutta loppui mielenkiinto kesken
    Ostin MRA:n X-creenin lipareen touring -version ja pistin kiinni niillä välivivuilla niin korkealle kuin saa. Ajelin muutaman sata kilsaa testiajoa (köhöm..) aina välillä liparetta säätäen ja lopulta löytyi asento, jolla se jumalaton pauke yks kaks lakkasi korvista. Testattu maantiellä ja motarilla mittarilukemilla 80-140. Ei myöskään vatkaa päätä: tuolla suuremmalla nopeudella tuntuu pientä pyörrettä kypärän lakipisteessä, mutta enemmän se vatkasi vapaassa ilmavirrassa kustomillakin, joten ei häviä siinäkään aiempaan.

Saatoin jopa pitää motarilla kypärän visiiriäkin siinä "milli auki" -asennossa ilman, että viima olisi vetänyt nenän nuhaan välittömästi. Nyt jos nousee hieman seisomaan, niin alkaa järkyttävä jytyytys ja pauke, joten aika hyvin orkkispleksi + X-creen kehittävät sopivan kuplan kuskin ympärille. Olen 196cm pitkä, joten voisin varovasti päätellä, että tuo yhdistelmä toimisi myös kaikille minua lyhyemmille...

Loppuu kohta Varresta ongelmat. Joutuu pelkästään sitte vaan ajamaan... No, ehkä ne putket vielä huolettaa, kun ei ole alkuperäiset.
    Laitoin myyntipalstalle myyntiin RTG paketin sisäkassit --> uudempikoppaiseen sopivat (35 L sivulaukut ja 45 L takalaukku). Satasella, hyvät on!!
    Jos on tarvetta niin ota yhteyttä!
    Husqvarna 701LR
  30.  
    - pyörässä nyt jotkut Laserin vaimentimet. En ole E-merkintää löytänyt ainakaan päälipuolelta ja hyvä kysymys on, että onko nuo lailliset ja jos ei, niin miten saisi varmistettua, ettei tule ongelmia? Ei ne huomattavan kovaääniset ole, mutta itselle kelpais hiljaisempikin ja varmaan poliisillekin. Lisäksi putket paukkuvat hienoisesti moottorijarrulla: tekeekö Varre tuota myös alkuperäisillä? Entisessä pyörässä paukkuminen ja pieni käynnin epätasaisuus katosi, kun palasin orkkisvaimentimiin. Ja alkuperäisiähän ei Varren mukana tullut, joten joko sellaset pitäis ostaa jonkun nurkista tai sitten varmistaa noiden nykyisten tieliikennekelpaavuus.

varren paukutukseen moottorijarrulla yleisin syy on takimmaisen pytyn pakoputken grafiitti tiiviste löytyy kun seuraa putkea pytystä seuraavaan liitokseen noin 25cm se tiiviste tuppaa häipymään omille teille ja putkisto imee happea moottorijarrussa ja pauke on kaamee osa ei ollut kallis originaalina mut vaihtaminen on hieman työtä vaativaa.
Sivu: 43 / 51:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 334142434445 ... ViimeinenViimeinen