Parit kuvat reissusta..
2012-06-14-438.jpg
2012-06-12-370.jpg
[
Tyylikkäät noi sivulaukut, sopii hyvin varreen.
Mulla (taas) aivan helevetinmoinen kustomikuume päällä.. aargh! Auttakaa, veljet!![]()
Hyvää Juhannusta!
Mieti Mikko tätä: selkäkipuja, yli 100 kg lisää painoa ja puolet vähemmän tehoa...(paitsi Suzuki 1800).
Mutkatiellä huomaa eron vauhdissa kun kamat raapii tonttia koko ajan... Toisaalta, sitten ei olisi enää kiire minnekään ja parempi niin kun ei ne jarrutkaan tunnu hyviltä
Kuten sanottu: Hyvää Juhannusta kaikille!!
Husqvarna 701LR
Iso huolto tehtynä (tänä vuonna tuntuu kertyvän kilsoja) ja TAAS piti vaihtaa taakse palat. Ne oli ihan loppu. Tuntuu kestävän enintään 6-10 tkm takapalat, etupaloilla olisi ehkä saanut 40t täyteen mutta vaihdettiin nekin nyt samalla. Millä paloilla äijät ajaa, minä en taida 6 tonnin jälkeen enää originaaleja laittaa..?
Husqvarna 701LR
Mä vaihtelin parituhatta kilsaa sitten Wemoton halvimmat jarrupalat taakse. Ainakin vielä on pintaa reilusti. Mutta en ajelekkaan radalla jarrut savuten niinkuin TiuSo Agostini.
Edelleen ankara kustomikuume vaivaa, onneksi krooninen persaukisuus hieman jarruttelee. Pari viikkoa jo kuolannut nettimoton customhäksättimiä.
Ei vaan wanhan Varren hinnalla saa oikeen mitään järkevää kustomia. Täytyy yrittää parikolmetonnia säästellä.![]()
Mittasin piruuttani levyt, niissä on onneksi vielä paljon jäljellä. Tottakai radalla pitää jarruttaa, mutta muuten mielestäni en juuri jarruttele... Ja etupalat oli siis tehtaan jäljiltä --> niillä olisi vielä muutama tonni menty. Takapaloilla varmaan 200 km...
Mikolle kiusaksi (noita minä kyttäilin jokunen vuosi sitten, ovat vaan vieläkin tosi kalliita) tähän nettimoton linkki.
kuutoskoneita
Ne käy nätisti...![]()
Husqvarna 701LR
Yksi on joukosta poissa!
Vesku peijooni vaihtoi Varren tänään 1500 Intikkaan. Hauska vekotin cruisailla, ja helevetin komiat äänet!![]()
Viimeksi muokannut: Mikko76; 28.06.2012 klo 22:14.
Ei hitsi, vajaan pari viikon ollut reisussa keskieuroopan puolella ja täällä ollaan jo sinä aikana vaihdettu customeihin ja kuumetta podetaan.No kukin tyylillään.
Jarrupaloista, ite vaihdoin ennen reissua kaikki palat mitä löytyi. Takana oli viime kesänä huollossa vaihdetut palat, ei aivan loppu mutta 10tkm takana ja edessä todennäköisesti alkuperäiset jotka nekään ei aivan loppu, mutta kyllä kannatti vaihtaa.
Taisin saaristokierroksellakin mainita että etupää ravistaa jarruttaessa ja epäilin levyjen kieroutta vaan eipä sittenkään. Ravistus hävisi kun sai uudet palatKaverilla Tiger.ssa samanlainen tapaus edelliskesänä mutta en uskonut sen auttavan omassa tapauksessa mutta niin vain kävi.
Ja palatkin ostin ihan oikein Motonetista, Lukaksen jonkinlaiset sintratut. Suht edullisetkin vielä.
Kyllä on täällä työt haittanut harrastustoimintaa aika laillaTänään piti ajella peräti 3km matka sitten mopedilla töihin.. Saas nähän meneekö kesä ohi tänä vuonna nopeasti ja varren kilometrit jää todella naurettavan pieniksi..
[
Terve
Tuli viime syksynä vaihdettua africa twin 05 varadeeroon
ja nyt tuntuu että kaipaisi vähän lisää korkeutta pyörään.
onko kukaan laittannut varreen korotuspaloja takapäähän.
Jos jollain jäänyt nurkkiin niin olisin kiinostunut ostamaan.
T:Leppänen Jari. puh.0400419836
Husqvarna 701LR
Etupytyltä irti, pöntöt takaa irti (sitä ennen puoli perää osiksi: perälaukkuteline, sivulaukkuraudat jne.) Keskiseisontatuen päälle makaamaan, sitä ei tarvinnut irroittaa. Ostin ensin väärän kokoisen tiivisteen, joten tarkkana sen mitan kanssa ! Pannaksi ostin Stormilta jonkun yleismallin, alle kympin maksoi muistaakseni.
Aijjoo, toinen kynttilä, vaihdoin Varren uuteen ylivuotiseen Bandittiin. Oli vähän pakko hommaa matalampi mopo, kun rouvan ajettua kortin hänen jalat ei kuitenkaan pidentynytja talous ei oikein kestä pitää kahta pyörää.
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Työturvallisuuskurssilla Zzzz...
Jep, pelkkä etummaisen putken irroitus riittää. Vaihda samalla sinne se kuparitiiviste.
Aavistuksen customkuume hellitti kun viikonloppuna surauttelin sorapätkkiä mutta vieläkin polttelee. Saapas nähdä kuinka käy.![]()
Kiitoksia vastauksista, eiköhän se siitä. 2007ssa on varaosakirjan mukaan kaikki tiivisteet samankokoisia, otin niitä ja kuparitiivisteitä parit. Ne ei maksanut edes hondan tiskillä montaa euroa..
Hiekkatiet vieroittaa kustom-kuumeesta mutta aiheuttaa ns. porkkanatautia... Suo siellä ja vetelä täällä...
Mänälle paljon ilometrejä Banditilla, ne on hyviä vehkeitä!!![]()
Husqvarna 701LR
Tulipa tänä aamuna ajeltua töihin päin varren kanssa. Heti alkumatkasta tuntui että ei saatana mikä tätä vaivaa että ihan kuin hieman löysällä rungolla olis liikenteessä
Puolessa välissä piti käydä asioilla ja takas tullessa katselin että nyt on varmasti takanen tyhjentynyt yön aikana.. Ei muuta kuin läheiselle huoltsikalle ja keskiseison turvin moperi ylös. Mittari kiinni ja 0.5bar ilman painetta sisässä..
Lisää ilmaa sisään ja rengasta pyörittämällä huomasi että oik puolella metzelerin kumissa sisässä ilmeisesti poranterä tms.. Huomennapa tuo selviää mikä sinne on mennyt kun uutta kumia tarkoitus laitella paikalle.
(onneksi en ehtinyt vielä vaihtamaan uutta kumia)
Elokuun loppuun -> 1kk etiä päin loma-anomusta vetämään ja katsotaan jos sitä kerkeis heittään kevyen 8->10tkm lenkin ulkomailla![]()
[
Vähän vanhaa juttua mutta mulla sama homma, kylmällä kelillä kun alkaa kylmä hiipimään niin ihminen luontaisesti alkaa jännittää lihaksiaan, mopoillessa alkaa todella helposti jännittään hartioita, lapoja ja käsiä.
Itellä homma menee niin jännittämiseksi että alkaa sormet puutua ... Pakko aina välillä irrottaa kädet tangosta ja pyöritellä olkapäitä ja tietoisesti rentouttaa hartiat.
Osansa tähän antaa heikko lihaskunto. Ite oon jumpannu iltaisin isolla kuminauhalla, kädet suoraan eteen tasavälein, kuminauha siihen väliin ja venyttää nauhaa sivuille, sitten laskee käsiä alas reisien eteen ja siitä nostaa ylös pään päälle(kuminauha kokoajan venytyksessä) ja tätä toistaa parit kerrat.
Kohtaa huomaa kuinka veri kiertää paremmin olkapäissä ja tuntuu kumman hyvältä. Kannattaa kokeilla![]()
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Tuli, se vaan oli vastaus vanhempaan vastaukseen, aikaisemmin joku valitteli huonosta ajoasennosta kun yläkroppa puutuu, joku sitten viittasi viileään keliin ja vetoonJa minä sitten vastailin siihen.. Tarkoituksenani oli siis osoittaa että hartioiden ja lapojen välissä tuntuva nipistävä kipu ei välttis ole huonon ajoasennon syytä
BTW huomenna pitäs varaderoa käydä tsekkaamassa jos sellasen hommaisSiksipä näitäkin lueskelen ...
BMW R1200GS 2009
Honda NC 750X 2021
^ Osta multa! Ei vaan, kannattaa hommata ruiskuwarre, imho.
Olipa hyvä myyntipuhe!![]()
Sieltähän se varadero lähti mukaanPleksi menee kyllä vaihtoon samantein.. Olisko kellään tarjolla Mra vario touring screeniä 2003 --> ?
BMW R1200GS 2009
Honda NC 750X 2021
Onneaonnea!![]()
Joku kaupitteli viikko pari sitten semmosta tuolla myyntipalstallla.
E: näköjään tässäkin ketjussa ilmo, pari sivua sitten.![]()
Kiitos, muutos oli aika iso kyykystä, mutta kuitenkin miellyttävä![]()
Tommosia korotuspalasia tekisin kyllä itekkin, pitäs vaan saada mittoja jostakin, olisko kellään irrallaan ja jos sais jonkun näköset mitat ?) Näitä voisin tehtailla muillekkin kun töissä pääsen tuota koneistuskeskusta käyttämään![]()
BMW R1200GS 2009
Honda NC 750X 2021
Paljonkos sulla on pituutta Tontze? Mulla on tuo Mra paikallaan ja pituutta 190 ja pleksiä oon kokeillu alemmissa ja ylemmissä kiinnityskohdissaan ja aina vaan meluaa. Alempi parempi kun ei täristä pottaa mutta ylempään kun laittaa niin kylläpä alkaa tutista. Kokeileppa ajaa ilman pleksiä niin alkaa suorastaan nautinto. Tuon takia teinkin yhdestä tallissa olleesta vanhasta sellaisen matalan kuoren reikien päälle ja sehän on ykkönen kun on riittävän hieno keli. Neljä ruuvia irti ja paikalleen niin ei oo iso homma vaihtaa.
Sellainenkin huomio että Schubertin C2 on meluisampi kuin Uvex Enduro jossa on lippa paikallaan eli tuo lippa ohjaa ilmavirtaa paremmin pois kuuloaistin kannalta. Tuo siis meikäläisen pään korkeudella...
Joku muuten oli vaihtanut nuo pyöreät peilitkin toisen mallisiin ja oli sekin helpottanut.
Honda XL1000VA 2006
Minä olen siinä 174 cm lyhyt ja minulla on MRA ylimmässä asennossa. On tosi tarkkaa mihin kulmaan sen lipan säätää --> sen kanssa kannattaa kokeilla. Minä tein niin että lähdin kokeilemaan pleksinsuuntaisesta asennosta aina pykälä kerrallaan pystympään suuntaan. Muutos oli tosi iso kun löytyi oikea säätö. Ekat pari asentoa aiheuttivat tosi pahaa turbulenssia, tuuli läiski poskille oikein kunnolla... Nyt on hyvä, hiljaista ja ei ravista.
Olen joskus helteillä pitänyt alemmassa asennossa, silloin pitää lippaa säätää vähän pystympään --> melkein yhtä hyvä! Kypäränä minullakin on Uvex enduro joka on jostain syystä hiljaisempi kuin BMW sport, ratavaudeissa Uvexista lippa pois
[...tai BMW päähän]
Minulla on 25 mm raiserit (suoraan ylös) ja väänsin joku aika sitten kokeeksi stongaa "ylemmäksi-eteenpäin"
--> rupesin näköjään istumaan ihan vähän enemmän edessä --> tuli suorastaan hiljaista!
Nämähän taitaa olla hyvinkin henkilökohtaisia juttuja (pituus/selän pituus/istuma-asento jne)...
Minä voisin myydä halvalla originaalipleksin jos joku haluaa leikellä...
Husqvarna 701LR
Mulla on CBF:ssä Madstad:n Varadero säätöpalat. Näissä on ruuvit samoilla kohdilla. Tuolla Madstad:lla saa pleksin irti katteesta, jolloin alta pääsee korvausilmaa pleksin taakse.
Jos ei halua sataa dollaria pistää säätöpaloihin niin sopivilla pitkillä ruuveilla, muttereilla ja prikoillakin pleksin saa irti katteesta. Kaksi sormea kun mahtuu pleksin ja katteen väliin niin siitä menee jo tarpeeksi ilmaa heittämään pyörteet kypärän yli.
http://www.madstad.com/s.nl/it.A/id.551/.f
Lähettävät paketit pienillä arvoilla, joten eivät jää tulliin ja noin viikossa tuli kotiin.
K1200GT & 701Enduro
Tasan 30pv niin pääsis tienpäälle jälleen hetkeksi reissaamaan
Vielä sitä ennen pitäisi eturengas vaihdella + jarrupalat eteen ja taakse + ketjuratas pkt.. Osat jo kotona, mutta aika tekemiseen puuttuu..
Matkalla pitäisi suorittaa Ruotsin + Saksan läpiajoa rangaistus, Alppien pikkutiet, Eri välimeren maiden juomatarjonnat ja paikallista ruokakulttuuria harrastettua.. Ja takaisin päin vielä suunnitelmat täysin avoinna!!
[