Se on muutenkin melko amatöörimäisesti suojattu koko satulan alusta. Takapyörä heittää pienistä aukoista ja rei'istä kurat ja vedet satulan alle ellei niitä tilkitse. Huggeri toki auttaisi hieman asiaan mutta ite en ole pitänyt tuossa lokerossa muuta kuin paikkapullon, sekin taitaa olla lähinnä henkinen tuki.
Työkaluja varten sitten isompaa putkiloa.https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Kyllä henkinen muuttui ihan konkreettiseksi viime kesänä Ruotsin Lapissa, kun kaverin takapyörästä katosi tietyömaan murskehelvetin jälkeen ilmat. Lähimpään asutukseen matkaa melkein sata, mutta minulta onneksi moinen henkinen tuki löytyi penkin alta, vaahdot sisään ja matka jatkui viimeiset 500 km kotio asti. En kyllä lähde minnekään ilman paikkausainetta, itse en ole koskaan onneksi tarvinnut, mutta eiköhän se tarvis joskus vielä tule...
Kyllä itselläkin on tuollainen paikkauspullo on kulkenut reissussa mukana.
Joko ne hätäisimmät on kerenneet ajokautta aloitelemaan? (muuallakin kuin hallissa)
[
Joo, pitihän se nyt vähän käydä. Vähänlaista tosin, mutta kuitenkin. Nyt on pesemistä ja sitten huggerin asentelua... tai ainakin sen suunnittelua.
Vuodenvaihteen jälkeen on ollut kaikenlaista pientä työhommissa, jäi vissiin tältä talvelta keularemontti tekemättä. Tietääkö kukaan Jyväskylän suunnalta hyvää iskaripajaa; olisi ihan normi keulahuoltoasiakasta tyrkyllä... Ja uudet jouset joutaisi, ehkä taaksekin uusi jousi.
Mutta ainakin vähän pöristelty!![]()
Husqvarna 701LR
Ei voi kuin kehua motorradteile-hamburgia (löytyy .orgistakin jokunen ketju kyseisestä firmasta). Ostin halvalla DIDn ketjut ja JTn rattaat. Tuntuu siltä että aika moni suomalainen ostaa sieltä. Tsekkaapas piruuttasi, voi hinnat yllättää. Viimeksi kun katsoin niin oli kaksi vaihtoehtoa, joista halvempikin on jo vähän originaaliketjua parempi, kalliimpi on sitten oikeasti parempi. Paikallisen kauppiaan originaalisatsi onkin sitten eri hintainen...
Husqvarna 701LR
Ei vieläkään, etulokari edelleen maalarilla.Joko ne hätäisimmät on kerenneet ajokautta aloitelemaan?
Toivottavasti viikonloppuna jo saa ruuvailla kurasiiven paikoilleen.
Mites kesän eka MMC pöristely? Eiköhän ruveta suunnittelemaan jotakin vai mennäänkö kaikki Kekke:n mökille&
?
wemotosta tässä tilausta suunnittelen. onko tietoa noista hagon progressiivisistä etujousista yleisesti ottaen? tuleneeko postikulut kasvamaan viehän noi jonkuverran tilaa? mut abaut 50e halvemmat ku bi turbot stormilla
for sale: varaderon PA-tankki. wanted: varaderon pohjapanssari
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Katos vaan, olen jälleen kerran tullut "väärin ymmärretyksi" niin kuin aina tahtoo käydä.
Siin en minäkään ilman paikkapulloa enkä työkaluja lähde, ja työkalujakin enemmän kuin mopon omat, mutta kun ne ovat mukana ja vielä Varrella ajelee niin ei niitä juuri tarvita kuin korkeintaa kavereille lainaksi. Siksi kommentti "henkinen tuki"
Niin joo, p***aa puhuin, viime perjantaina piti lähteä kausi avaamaan eikä ollut ensimmäistäkään huoltovälinettä mukana.
Vaan kylläpä taittus varre mutkiin merkillisen hyvin, kun muistissa oli vielä syksyiset kurvailut kun ohjauslaakeri oli "parasta ennen" päivämäärän ohittanut. Melkeinpä piti vähän toppuutella.![]()
Tulipa mieleen kun pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran käynnistelin sitten viime vuoden niin ei meinannut millään
haluta pysyä käynnissä. Kaasua piti koko ajan antaa että jaksoi pyöriä, kierroksia otti ihan normaalisti mutta
heti kun otti kaasulta käden niin sammui. Vähän ajan kuluttua sitten jaksoi pyöriä normaalisti kun lämpeni.
Tuo unohtui ja eilen kun Bemunkin sain kotio niin pistin taas samalla Hondan tulille kun Bemu jo pyöri vieressä, taas
sama homma Hondan kanssa että ei jaksa pyöriä. Minä siinä ihmettelemään että mikä ihme nyt maksaa.
Noh, Bemussa on ruisku ja ei tarvii erikseen ryyppyä mutta Hondassa sellanen on ja sitä pitää käyttää.
Terveisin nimim. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä.
Honda XL1000VA 2006
Mopo laitettu valmiiksi ajoon...pihatie on vaan vielä umpijäässä ja pyörä talvisäilössä tuolla lähimetsässä. Polttelee jo kovaa, ajamaan pitäis päästa viimeistään seuraavana viikonloppuna. Täälläkin päin päätiet ja vähän pienemmätkin suurimmaksi osaksi sulat, pitää varmaan kangella "sulattaa" tuo pihatie.
MMC:lle kannatusta oli sitten Keken luona tai jossain muualla, jäi viim.vuonna siiihen yhteenkertaan![]()
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
Kausi avattu
Ai ai taas, koeta tässä nyt sitten saada unta
t:k
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Hei kirjanoppineet. Mistä mahtas saada jotain laatulaakeria Varapyörän takarenkaalle.
Vai ootteko tyytyneet "honda" merkkisiin ?
Meinasin tuossa takasen vaihdon yhteydessä laitattaa uudet laakerit samalla taakse.
Sitten toinen, swingin laakeroinnin rasvaus. Saako ne swingin akselin kohdalla olevat muovitulpat ihan perinteisesti kiertämällä auki? Vois sitten tönäistä helapaskan vaseliinia täyteen....
T:k
SS1000 -2010
SS2000F -2011
mikä on paras moottoriöljy varaderoon. vaihteistolle paras. kolahtelee välillä vähän ilkeesti
Tätä eikai pitäs sanoa ääneen mutta Delvac Super 1400 tahikka Delvac MX Ei ole todellakaan hinnalla pilattu. Laatikon kolinat vähenee, kytkimen käytös paranee. Ja vaihtaa voi vaikka 5000 välein tms. Ei käy kukkarolle.
Minä oon hyväksi havainnut.
SS1000 -2010
SS2000F -2011
taidan sitten minäkin kokeilla delvakkia. tämä malli ilmeisesti näyttäs olevan sopivin Mobil Delvac MX Extra 10W-40
Tuo voi sitten jo maksaakin. Itse (ja ainakin kaksi muuta varapyöräilijää) olen käyttänyt juurikin noita MX ja super litkuja. Ne eivät ole Synteettisiä vaan mineraalipohjaisia. Kyseessä on melko voimakkaasti pesevä öljy. Suosittelen että ajat ekoilla 1000km sitten vaihto ja sen jälkeen vaikka 6000km välein tms.
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Oliko isossa D-ketjussa tai jossain katteltu että noi 10W30 delvacit ei olisi niin ok verrattuna 15W40-delvaceihin? Mulla olis tommonen mielikuva?
Sinä se meinaat pelata todella varman päälle jos nyt jo meinaat takalaakerit vaihtaa, vaikka ovatkin "honda" merkkiset (veikkaan että Koyot ovat) niin varmaan ainakin kolme neljä kertaa ehdit takasen vaihtaa ennen kuin laakeri on loppu. Ellet sitten ala oikein rypemään jossain soissa ja lammikoissa![]()
Eiköhän ne ihan vakiolaakereita ole joten Turustakin liikkeitä löytyy joista kunnon laakereita saa.
Tuolla puhetta tyypeistä mutta onko uudemmissa samat kuin vanhemmissa? En tiedä.
Tuo takaswingi, veikkaanpa ettet saa tuupattua rasvaa pelkästään muovitulppien takaa. Eiköhän se tarvi purkaa koko hökötys ennen kuin saa vaseliinit sinne missä niitä tarvitaan, eli siinä tulee mutteria, pulttia, holkkeja ja stefoja ennen laakereita.
Vaan tuskinpa tuonkaan puolesta vielä huolta kannattaa kantaa, Ellet sitten ala oikein rypemään jossain soissa ja lammikoissa(toistankohan minä itseäni)
Itse olen ajatellut ottaa tuon kohdan ensi talven projektiksi, eli purkaa takapää kauttaaltaan ja katsoa mitä se on syönyt ja jos pahalta näyttää niin sitten pistää osia vaihtoon, muussa tapauksessa pelkkä huolto. Veikkaan että kilsoja mittarissa on siinä kohtaa n. 45-50 tKm. Ja jos nykyiset ketjut rullais vielä siihen saakka niin se olis pelkkää plussaa.
Ajele ihan rauhassa noiden puolesta, mistä sen tietää vaikka vaihdat mopon ennen kuin nuo kronaa.![]()
No niin kerkeshän sen ajokauden aloittaa myös täälläkinEns viikolle huoltoa ohjelmassa (jos sää sallii ajamisen)
[
Mää vaihdoin noita swingin laakereita edesmenneeseen Varateeroon sillon siittä katkes swingi ja se muutenki oli pyödällä koko haarukka. Muistaakseni jotain 70tkm ajettu oli se sillon. Siistisä kunnosa oli holkit sielä ja nyt kun perästä aattelee niin en milllään tajua miksi edes vaihdoin ne.
Mulla taitaa olla tallisa tuommonen muovinen kansi siihen swingin päähän. Niitä piti ostaa kai kaks kun yks meni rikki. Taisin vähä liian kovasti napauttaa siihen mensselin päällä paikalleen laittaisa. Niin ja ei se millään kierteellä ole. Hahlo vaan siinä ja varovasti vääntäen irti.
Ok, kiitos tästä infosta. Koska olen ilmeisesti ajatellut osien keston metsään, jätän nyt ne takapään laakerit vaihtamatta ja unohdan tuon swingin "laakeroinnin" huoltamisen. Siis reality check täällä tosiaan, vempaimella on ajettu vasta 15k.
Kevättä voinee syyttää näistä "yli-innokkaista" reparointi suunnitelmista
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Pakkasta -6.5, aurinko paistaa melkein pilvettömältä taivaalta, vapaa päivä, tiet kuivia jos lähtis ulkoiluttamaan varaderoaMites teillä etelässä pojat
PS. Kekelle ois gummeja tarjolla pääsiäisen jälkeen.
[
Pakkasta -6.5, aurinko paistaa melkein pilvettömältä taivaalta, vapaa päivä, tiet kuivia jos lähtis ulkoiluttamaan varaderoaMites teillä etelässä pojat
Ei tarvii lähteä ajelemaan......pakkasta täälläkin pari astetta ja "vähän" tuprutti lunta eilen......v**tu, koko talvena ei ole ollut näin paljon lunta. Kolme kertaa kolasin pihan eilen, pyörälle oli jo sulapaikka.....nyt on vaan tätä valkoista ainetta niiiiiin paljon, taitaa ajokausi siirtyä
![]()
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
Pakkasta -1/-2c, tiet pääosin kyllä kuivat jo. Karmee lentsu ja keuhkoköhä estää kyllä tän viikon ajelut.
Thx VKO. Soittele tai paa viestiä kun aletaan siirrellä renkuloita Turun suuntaan.
Takarengashan mulla menee vaihtoon justiin, mutta on sitten seuraava kierros valmiina tallissa kun tarvis tulee.
Hyvä homma !
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Laitoin pyörän takapään takaisin nippuun (epäonnistunut huggerin kiinnitysyritys...se on vielä enemmän kiero kuin naapurit) sunnuntaina kun tarvi talliin saada tilaa.
Sitten alkoikin sataa lunta. Vähän sama homma kuin ace76:lla... Ennen sateen alkua oli jo paikat sulana ja pyörä liattu jo pari viikkoa sitten. Nyt on sitten pakkasta ja kaunis talvikeli.
Jos pääsiäisenä sitten taas... Tavoite olisi alkaa kulkea mokomalla töissä mahdollisimman pian!
Husqvarna 701LR
Rapiat 400km varreiltu, on se vaan lystiä!
Mistä TiuSo huggerin hommasit? Itselläkin harkinassa, jos ei ihan kolmea kiloa olisi paskaa iskarin ympärillä joka lenkin jälkeen. Käyköhän sama huggeri kaikkiin vuosimalleihin?
Saksan eBaysta... Ei taida mokoma istua ABSilliseen malliin (minulla '07ABS). Voisin ehkä innostua myymään tämän, mutta en takaa että menee paikoilleen ilman nutistelua. Jos minä laitan sen paikalleen omaani, niin ketjusuojan kiinnityksiin osuvia reikiä pitää vähän venyttää ja jarruletkujen takimmaisen pidikeosan (se on siinä oikeanpuoleisen pakarin kohdalla) läpiviennin reikiä pitäisi modata, voi olla että myös etummaisen pidikkeen kohdalta lokarin reikiä pitäisi säätää. Kyseiset pidikkeet onkin eri malliset absillisessa mallissa kun niissä on paikka absin piuhalle... Käsittääkseni ei niissä lokareissa eroja ole vuosimallien välillä.
Mutta en siis ole vielä modannut lokaria mitenkään, saattaisin ehkä myydäkin. Väri on musta. Voin tsekata myyjän tiedot kun pääsen kotiin (olen nykyään viikot Jyväskylässä, viikonloput Hämeenlinnassa...).
Husqvarna 701LR