Juurikin sopiva poltin eteen parkkiin ja uudemman kopan mallissa myös rekisteriin. Jarruun suosittelen tuommoista ba15d 36ledistä punaista poltinta.(Kekke @ Elo. 22 2011,22:41) kirjoitti
[
Hieno homma, tattis infosta ! Ottaisin tuon koko setin sitten....(VKO @ Elo. 23 2011,20:15) kirjoitti
Eli etuparkki, kilvelle lampun (vai oliks siellä ny 2?) Ja sitte jarrulle tuo minkä mainitsit, kai sulla olis normi takavalon tilallekin jotain vai oliko ne ny samassa bolsassa Varaderossa, en muista.....
mites hoidetaan kaupan teko ?
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Tehdäänpä pieni gallup-kysely:
-Onko sinulla myös auto liikennekäytössä kesällä?
-Minulla on diesel-ha myös käytössä johtuen työmatkoista. (Ja hallituksella toinen, melkoista tuhlausta?)
Varadero XL1000V 2006
Viestintä yleensä epäonnistuu....paitsi sattumalta.
Jesh...(Edwin @ Elo. 24 2011,12:32) kirjoitti
Auto myös käytössä... Toki kaikki mahdolliset ajot mopolla.
Joskus joutuu kuitenkin kotilon rattiin ajokaudellakin.
Shrekki
Laita Kekke privalla vaikka vähän osoitetietojaLaitan ledit matkaan kun palaan reissusta Varan kanssa. Huomenna lähtö
Oma auto ( 7sarj bemu) laitettu seisontaan kesäkuussa. Toisen bemun myin Heinäkuussa pois.
Työkseen saa pakuilla ajella ihan riittävästi ympäri suomea.
[
Hyvää ja turvallista reisua VKO:lle !!(VKO @ Elo. 24 2011,19:37) kirjoitti
Treffattiin Naantalin satamassa kaveri meni laivalle ja lähti kohti kreikkaa ja minä jäin vihreenä laiturille, mutta ledilamput kourassa. Kiitos ja *
Ja auto kyssään, on, Skoda Oct RS, ajan työajot ja kaatosateella.....
-k-
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Työajot hoituu oman firman pakulla mutta pitänee loppuvuodesta hommata halpa henkilöwagen lisäksi. Ei sillä tule juuri ajettua mutta verottajan takia...
Honda XL1000VA 2006
missä mahtaa olla syy minulla on 2002 1000 varre toissa kesän vaihdoin laturin jännitteen säätäjän ja nyt taas samaa jännitteen säätäjä kaput.onko muilla ollut ongelmia näissä jutuissa
varaeero
OT
sattusko kukaan tarviin etupyörän laakereita ja stefoja tuohon? Sopii ainaki -03 asti. Elikkä vanhempaa vuosi malliin. Ehdin hankkia ex- Varekseeni kun epäilin syylliseksi kamalaan ajettavuuteen. Jäi asentamatta. Stefat Hondan alkuperäset ja laakerit muistaakseni Nachi.
Terveiset Rostockin hotellista! Huomenna Unkari.
Ihan hyvä matkavauhti varrella tuollainen 125-130km/H
Matka on sujunut hyvin ja varrekin toiminut..
Ainoastaan pientä säksätystä rupes kuulumaan kun saksassa pääsi ajaan.. Syyllisenä paljastui puissa asuvat "säksättäjät" eli onko nuo sitten CasCas öttiäisiä.
Kekken kanssa ois pitempäänkin tarinoinut, ainoastaan vaan lähti jono liikkeelle -> jonottamaan..
[
Tulipahan kipattua vara omassa pihassa, muutenkin
ollut paskamainen viikko....läppäri hajosi samoin puhelin...niin ja oven kahva...ja näitähän riittää, niin ja varresta jalkatappi poikki, maalit raudoista.
Sattuiskohan kenelläkään lojua tarpeettomia alkup. jalkatappeja, mielellään oik.puol. Voisin ostaa pois, kuusiokoloavain ei ole kovin tukevan tuntuinen *
Onneksi ei sattunut itelle mitään, jalka tosin vähän jäi mopon alle, yritin pehmentää varren laskeutumista vaakatasoon *
Jos joltain tuo tappi löytyisi, niin laitaa viestiä tai soita nollaviisnolla 3083300
Tapit löyty, kiitokset Mikolle tapeista
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
Pelkkä jalkatapin runko maksaa yli 70e alkuperäisosana, joskus näkynyt parillakympillä eBayssä korvikkeet. Osta Tampereen Heinolta SW Motechin tapit satasella (siinä on molemmat) ja ne paremmat kuin alkuperäiset...
Toivottavasti ensi viikko on parempi!
Husqvarna 701LR
Mulla pitäisi olla jossakin tallin kätköissä david silveriltä tilatut tapit. Käyn kaivelemassa kunhan pääsen kotiin illalla / aamulla.![]()
Mitä renkaita suosittelette tuohon Varaan eli hakusessa myös hiekkatielle sopivaa rengaspakettia. Nykyset Battlewingit alkaa olla vaihtokunnossa mutta ei ihan huiman hyvät soratiellä. Ei tuota soraa nyt niin mahdottomasti tule ajeltua mutta sanotaanko suhteeksi 80/ 20 ...
Honda XL1000VA 2006
Itsellä alla nuo metselerin Tourancet. Vai mitkä lie,
Ihan hyvältä tuntuneet alla.
Vara toiminut hyvin reissun,nyt kreikassa iltakaljalla
+3600km mittariin sitten Torstaista.
Serbiassa tuli tankattua jotain jännää "95:sta" kulutus tippui kummasti..
Tämän hetken kulutus alkaen 5.3l/100km. ->
Matkavauhtina pidetty 130 -> 150km/h
Öljyn vaihdon jälkeen tippunut n.1.2l/100km.
[
Tourance tai Contin TrailAttack. Toimii dl1000 ja tuttavan XL1000(Jouni K @ Elo. 29 2011,21:18) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Itse hankin Trailmax TR91.t. Joskus trailmaxeja on parjattu enemmänkin mutta kun Motorrad.lehden testinkin oli voittanut niin hetken mielijohteesta kyseiset tilasin, ja ettei aina niitä Touranceja(Jouni K @ Elo. 29 2011,21:18) kirjoitti
Mullakin on jäänyt sora-ajot näillä melko vähäisiksi mutta assulla ainakin on ihan hyvin pelittänyt, tekis mieli sanoa että paremmin kuin Touranset, sorallakin, mutta en sano etten johdattaisi ainakaan harhaan ketään.![]()
Mulla pari settiä conti trail attackia, ja seuraavaksi ostan eteen dunlopin uuden trailmaxin, ihan vaikka kokeeksi. Sitten kun oikein soralle mennään niin nappulat alle, vaikkapa contin tkc (kallis) tai mezlerin Karoo T (halpa).
Jos oikeasti ajaa paljon soralla, tyyliin yli puolet ajosta mutta haluaa silti renkaiden kestävän yli 5 Tkm, niin minun mielestä eteen contin tkc ja taakse contin TA. Taakse jos laittaa nappularenkaan niin sillä ei kauas aja... Conti TA pärjää yllättävän hyvin, myös hiekkatiellä. Ja kestää...
Tää on siis vain minun mielipide, minä taidan mennä noilla! Ylihuomenna vielä yksi ratapäivä Ahvenistolla, se on kivaa!!
Husqvarna 701LR
No nyt on varre ohjauslaakerin vaihdossa, muuten hyvä mutta posti on hukannut laakerit jonnekkin..
Toivottavasti huomiseksi löytyy laakerit jostakin. Sen aikaa ajellaan tämmöisellä hondalla..
Hupaisa härveli!![]()
![]()
Laitatko Mikko76 originaalit ohjauslaakerit vaiko jotkut eri malliset? Jossain muistan nähneeni että 2007-2009 malleihin (ainakin) on sellaiset kartiorullalaakerit (conical bearings...) jotka olisivat kestävämmät.
Vai muistanko väärin ja ne olisivat juurikin ne alkuperäiset
Kovasti kokeillut omasta, kun mielestäni minulla on keula ruvennut ikäänkuin vähän elämään esim. sellaisissa paikoissa kun keventää hidastekorokkeen yli (siis vähän nostaa keulaa...) kun keulan lyö alas niin ihan kuin se vähän antaisi periksi tai lonksahtaisi tai jotain... Ei kyllä tule ohjauslaakereista, se on varma.
Taitaa olla keulahuollon paikka ensi talvena, keula on löystynytkin tänä kesänä... Radalla se tuntuu nykyään tosi löysältä ja jarrulta kaasulle tullessa saa olla tosi tarkkana ajolinjan kanssa. Tai sitten minä en vain osaa![]()
Husqvarna 701LR
Höhöö Mikko ! Onks tuo skootteri joku 250cc vai peräti 650cc ?
Kokeilitko saako etusen kykettyä "ecomodeen" jos oikeen kiskoo
Koetin muuten ettiä noita kartiolaakereita Varaan netistä...
Hetipian en ainakaan mitstään löytäny. Laitoin kyssän tuonne International foorumiin kaverille joka kertoi siirtyneensä kartiolaakereihin, vähentävät tai jopa tekevät lopun etupään "woblaamisestakin" kuulemma. Paan infoa tänne jos asiaan tulee selkeyttä.
-k-
SS1000 -2010
SS2000F -2011
No nyt on ohjailulaakerit vaihdettu ja piru kun tuli hyvä! Kadonneita laakereita ei löytynyt mistään. Mutta onneksi pajalla hoksasivat että XX:ssä on samat laakerit ja kappas, niitähän oli hyllyssä.
11 pistettä ja babugaijamerkki Mp Huollolle kouvolaan, hyvä meininki! Sinne kannan vähät pennoseni jatkossakin.
Kekke: ei ollut 650cc eikä 250cc vaan 125cc! En edes yrittänyt kiskoa keulaa yläasentoon, oli se niin tykki.![]()
Mutta ei siinä, ihan hauska peli, kaupunki kurvailussa.
Ainoa miinus oli: kukaan ei morjestellut yhtä africa twin kuskia lukuunottamatta.
Perhanan motoristit!![]()
Mezeler Touranceja ei saadut maahantuojalta, niin myivät mulle Pirellin Scorpionit.(VKO @ Elo. 29 2011,21:26) kirjoitti
Varadero XL1000V 2006
Viestintä yleensä epäonnistuu....paitsi sattumalta.
Paas Edwin raporttia pirellistä kun saat kokemusta.
Itse laitatin nyt noi Anakee2 rinkulat molempiin päihin. Justiinkin ennen rautaperä ajoa.
Kelannu niillä nyt about 4k ja menee minusta asfaltilla siinä kun Tourancetkin. Kulumisesta on aikaista sanoa paljoa. Takanen otti kyllä siipeensä tuosta ss2000 ajosta kun se 3400km tuli käytännössä ajettua tasasta asfalttia "ilman mutkia". Saas kattoa saako sen ankaralla mutkateiden poraamisella kulumaan vielä takaisin profiiliinsa.
-k-
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Muutama kuva teidän kiusaksi :P
Ja tästä lisää..
[
Voi helevataOn se komiaa.
Onneksi ei ihan vielä sada räntää täällä pohjolassa.
Tosin hajoo noihin nytkin *![]()
-k-![]()
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Satunnaisia kylmäkäynnistysongelmia ilmennyt. Useinmiten lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutta välillä saa junnata startilla moneen kertaan ja pitkään ennen kuin herää. Tämä siis kylmänä. Lämpimänä lähtee aina heti tulille.
Vuosimalli 2004 (ruiskupeli siis) ja ajettu alle 20 tkm.
Akku jaksaa pyörittää ihan hyvin, ei sit varmaan siitä johdu.
Kaikki huollot on edellinen omistaja teettänyt Bike Worldissä, siis kaiketi nekin on kunnossa.
Mikähän mättää ?
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Kokeiles mänä semmoista että kun tuntuu ettei starttaa....
Käytä virrat pois ja takaisin....
Mulla kun on tuo Healtechin vaihdenäyttö niin se kelaa aina virran päällelaittaessa läpi numeot 1 -->6 sillointällöin (1krt vko) tulee ilmoitus (f) ja peli ei käynnisty vaikka kuinka sahaa.
Käsittääkseni ruiskun "chekissä" menee tällöin jokin reisille. Virrat kun käyttää pois ja antaa tehdä uuden chekin ni johan starttaa...
-k-![]()
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Itse asiassa on tullut kokeiltuakin. Joskus on lähtenyt heti sen jälkeen, joskus ei. Sattumaako? Mene ja tiedä.(Kekke @ Syys. 05 2011,08:53) kirjoitti
Arvelinkin, että olisiko toi HISS vähän yli-innokas välillä, eikä meinaa päästää edes omistajaa tien päälle. Hapettumaa jossain liitoksessa tms.
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03