Iso D on konehuoneessa nyt ollu kohta tuhannen kilsaa.(ace76 @ Heinä. 12 2011,11:31) kirjoitti
Hyvin ovat toimineet. Vaihdan viikonloppuna uudet Deet+suodattimen kun on tuo tonni jo täynnä. Voisin väittää että loota on nyt hiljaisempi.
Ei paljoa mutta kuitenkin. Muuten on Varre hyrrännyt tosinätisti.
Jooh, ja mitä tulee noihin renkaisiin niin saavat kyllä luvan kestää tuon SS2000, paan vaan reilusti painetta ni eiköhän se siittä. Perjantaina pitäs hakea sitte se Givin takalaukku jossa on ne jarruvalotkii.
Tervetuloa tosimiesten joukkoon Mänä
-k-![]()
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Mitä "tyyppiä" delvakkia laitoit koneeseen?
Voisin itsekkin testata legendaarista isoa D:tä.
Olispahan sekin sitten kokeiltu.
E: perskeles, tuollahan se luki edellisellä sivulla..
(Kekke @ Heinä. 14 2011,02:26) kirjoitti
Jep tervetuloa vaan, täällä on tosimiehiä ja sitten minäkin!
![]()
Honda XL1000VA 2006
Ei ollu Mikko tuota mx tavaraa, joten ostin 20L pytyn Delvac Super 1400 15w40, eli sillä mennään.....(Mikko76 @ Heinä. 14 2011,04:16) kirjoitti
Pönttö makso ööö..... oisko se ollu 60€ motonetista.
-k-![]()
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Täytyy varmaakin kahlata delvakki ketju läpi jahka ehtii, jos vaikka selviäis mikä ero niissä on.(Kekke @ Heinä. 14 2011,19:58) kirjoitti
![]()
Kiitosta vaan,(Jouni K @ Heinä. 14 2011,17:39) kirjoitti
T: "tosimies" mänä![]()
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
mitäs eroa on vtr:n
(ei sp1) ja xl:n koneessa?
for sale: varaderon PA-tankki. wanted: varaderon pohjapanssari
Vähemmän tehoa(xl 1000 offroad @ Heinä. 15 2011,11:12) kirjoitti
![]()
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
Delvaccia ja tissejä...
Eli nopea kymysys:
Mulla on jäänyt edellisen mopon (Bandit) huolloista öljyä 2,5 litraa yli, Castrol gps power 1 10W-40. Käykö tämä Varreen, eli tarttis ostaa lisää vaan pari litraa + suodatin.
Vai syntyikö tämä säästöajatus kuolleena?
Pitäisi lyödä uudet öljyt sisään viikonloppuna. Jos edellämainittu idea ei pelitä, niin mitä ölppää ja mistä? Helsinki-Vantaa akselilta.
Taisinpa tilata tohon Contin Trail attackitkin tulemaan. Lukemani perusteella pitäisi pelittää hyvin.
Mitähän noi kaatumaraudat suunnilleen kustantaa? KVG:llä se tietty selviää, mutta josnyt muistatte ulkoa...
-mänä-
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
no sen tiesinkin mutta mistä se ero johtuu, jyrkemmät nokat?(ace76 @ Heinä. 15 2011,13:30) kirjoitti
for sale: varaderon PA-tankki. wanted: varaderon pohjapanssari
Nokat on erilaiset sekä veturissa isommat kaasuttimet. Ruisku malleista ei hajuakaan. Puristuksissakin näyttää olevan eroa haynesin manuaalin mukaan.(xl 1000 offroad @ Heinä. 15 2011,17:17) kirjoitti
![]()
@mänä: minulla on Castrolit (10W-40) sisässä, ei valittamista. Ajanut yli 14 Tkm samalla merkillä. Muistaakseni luokituskin on JASO MA-2, joten pitäisi kelvata!
Kaatumaraudat maksaa varmaan luokkaa 150 - 200e, omat muistaakseni tiskiltä 139e. Ja on muuten hintansa tienanneet
![]()
Husqvarna 701LR
Doddiin,
Nyt on Castrolit vaihdettu ja filsu kanssa. Entinen öljy oli ihan kirkasta, mutta pari vuotta vanhaa. Renkaatkin on jo saapuneet, menee alle maanantaina. Sen kunniaksi pieni lasillinen olutta![]()
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Ja sitten niillä uusilla öljyillä koeajo tänne!(mänä @ Heinä. 15 2011,21:09) kirjoitti
![]()
Toi on kyllä huomioitu, mutta kerettiin hommata matka Pärnuun ennen pyörän ostoa...(Mikko76 @ Heinä. 15 2011,21:21) kirjoitti
Ehkä sitten kolmoselle !!
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Mites on teidän Varaderoissa tuo bensan kulutus pyörinyt?
Minulla pääasiassa matka-ajossa, normirajoituksilla liikenteen mukana on vienyt 4,9-5,1 L/100km. Takalaukku paikallaan ja usein myös sivulaukutkin, tyhjiltään kylläkin joten ei tavaroista painoa niihin lisää tule. Jotenkin kiertää ilma erilailla kypärään kun pitää paikallaan noi sivulaukut. Pitää vielä kokeilla ilman takalaukkua ja sivulaukuilla jos vaikuttas tuohon kypärän ravistukseen isommilla nopeuksilla positiivisesti.
Honda XL1000VA 2006
Tänään pyrähdin n. 400 km. lenkin sekalaista ajoa. Motaria, mutkaa ja soraa. Kulutus oli siinä 5,3 litran hujakoilla.
Tuntuu olevan kovin vaikea löytää oikeata vaihdetta ajettaessa hiljaa, 40-70 km/h. Nykii, mites muilla ja mikä avuksi, PC?
Satanen tauluun ja ongelma on poissa, mutta aina on välillä pakko ajaa kaupunkien tai taajamien läpi...
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Vkonlopuna aikana reilu 800 km ajoa raskaalla kuormalla
viimeinen etappi 367km ja kulutus 5,7 litraa.
Matka vauhtina sellainen sopiva +10% rajoituksista.
Pitkiä aikoja ei jaksanut letkoissa nukkua..
Renkaina tuoreet Metselrin tourancet. *
Kulutus voi olla kyllä hyvin paljon kiinni ajajasta ja esim.pelkkä screeni tekee jo oman osansa kulutuksessa..
Vaihteita en ole hetkeen saanut kurahtamaan. Taktiikkana:
Kaasu pois -> hyvin pieni tauko ja kytkin pohjaan + vaiteen vaihto.
[
Kulutus pyörii aika tarkkaan 6l/100km normaaliajossa tikarit+10(Jouni K @ Heinä. 17 2011,07:15) kirjoitti
04 ruisku vara
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
Edellispäivänä just pistin mopoon O2 sensorin "eliminaattorin" ja kas, kyllä muuttui käytös ja positiiviseen suuntaan. Nykimiset, ei ehkä ihan kokonaan poistuneet mutta 90% ja käytös on paljon pehmeämpi just esim. kaupunki ja risteys ajossa.(motomies @ Heinä. 17 2011,22:02) kirjoitti
![]()
Harmittaa etten aikaisemmin laittanut kun se tossa kuukauden odotteli asennusta, mut en viitsinyt laittaa ennen euroopan matkaa. Kaks päällä ja kamaa päällä tarpeeksi kulutus kaikkea 5-6.5 litran väliltä.
Tiuso: Laukut pelittivät mainiosti, kiitos vielä! *![]()
No helevata,(Hilippa @ Heinä. 20 2011,12:09) kirjoitti
Mun ex-bandittiin laitettiin aikanaan lambda eliminaattori, ku sekin nyki. Ongelmat hävis.
Mistäs hommasit tuon härpäkkeen, mitä maksoi ja oliko mutkikas asentaa??? ( Mä olen kyselyiässä)
On se nyt kumma, kun ei nykyään vehkeet toimi valmiiksi kunnolla. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu...
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
@Hilippa: Hienoa että laukuille tuli käyttöä! Paljon hyviä reissuja ja kilometrejä!!
Täällä puhutut kulutukset (ja nykimiset...) kuulostavat tutulta, varmaan kaikki välillä 4,5 - 6,5 litraa satasella on aika tyypillistä... Omat havainnot saman suuntaisia, radalla on mennyt 8 - 11 litraa sadalla. Ei juuri huomaa eroa onko 95 vai 98E.
Mitenkäs sitten takajarrupalat: minulla kesti viimekertaiset n. 7 Tkm, ja sitten oli ihan loppu (tosin 5 - 6 ratapäivää mutta kuitenkin..). Ne oli Hondan omat palat, ei tarvike. Niitä edeltävät kesti jotain 18 Tkm. Edessä kestänyt nyt yli 25 Tkm mutta kohta pitää vaihtaa. Taidan mennä lujaa jarrulle...
Ensi kerralla varmaan kokeilen jonkun muun merkkisiä paloja![]()
Husqvarna 701LR
Tuolta Internationalin foorumista bongasin.(mänä @ Heinä. 20 2011,12:34) kirjoitti
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/viewtop....&start=
Sieltä löytyy linkki E-bay.hin, kreikkalainen tyyppi niitä myy.
Kannattaa lukea topikki kokonaan läpi kun ei sen pidempi ole.
Kustannus ei ole ongelma, jotain 23€ postitettuna, mulle suurempi haaste oli just noi E-bayt ja Paypal.t, niitä kun en ole koskaan käyttänyt.
Asennuskaan ei ollenkaan vaikea, tankin alla vasemmalla puolella on sellainen muovisukka jonka sisällä nippu liittimiä, näkyy kun katsoo tankin alle.
Itse otin tankin kokonaan pois että olis paremmin tilaa väkästellä, jotkut vois selvitä vain tankkia ylös nostamalla.
Katalysaattorista lähtevää johtoa seuraa ko. paikkaan ja siitä vaan liitin irti. Irroitetusta liittimestä otetaan johdot irti vapauttamalla "klipsut" liittimen sisältä ja työnnetään pienellä meisselillä ulos. Musta ja Valkoinen johto liitetään tähän "eliminaattoriin" ja kaksi valkoista jäävät ylimääräisiksi joiden päät tulee teipata. Liitin kiinni ja "kumisukka" päälle ja mopo kasaan. Hitto kun ei tullut otettua kuvia.
Kuten Internationalin topikissa mainitaan, olisi se helppo tehdä itsekin, valkoisten johtojen tilalle juottaisi oikean arvoisen vastuksen. Helppoa elektroniikka miehille.
Kannattaa miettiä ketä se nykiminen jurppii!
Jep,(Hilippa @ Heinä. 22 2011,11:55) kirjoitti
Tutkiskelinkin tuota asiaa ja tilasin kanssa toissapäivänä Kreikanmaalta. Elämäni ensimmäinen ebay/paypal tilaus.
Muutaman tunnin säätämisen jälkeen meinas jo usko loppua, mutta onnistuihan se sitten lopulta, klo. 23.30 yöllä
Siis se tilaaminen...
Nyt odotellaan palikkaa postista.
Kiitoksia näistä vinkeistä !!!
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Dodih. Nyt on toinen erä Delvaccia sisässä.
Ekoilla ajoin nyt sitten sen 1000km. Ulostullut öljy oli mustanruskeaa mönjää, joka kylläkin lirisi iloisesti ulos kun ensin konetta käytin hieman lämpimämmäksi.
Myös suodatin meni vaihtoon.
Tähän asti on kone ja laatikko toiminut hyvin. Mielestä loota on nyt rutissut vähemmän kuin hondan omilla öljyillä. katsellaan mitä tuleman pitää kun tulee ilometrejä lisää.
Kyseessä siis Delvac Super 1400 15w-40
-k-
t:kekke
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
lisää voimaa tarvis myllyyn! ..prkl
for sale: varaderon PA-tankki. wanted: varaderon pohjapanssari
Mänä, laita kommenttia kun saat sen O2 eliminaattorin....
Laitoin itsekin tilaukseen....... Ei ole tuo nykiminen liiemmin haitannut minua, toisaalta ollut melkein aina "isot" pyörät mulla V2 koneisia, joten oon saattanut tulla immuuniksi :P
Ei tosiaan ole pahan hintainen kokeilu vaikkei mitään auttaisikaan.
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Jos haluat oikein semmosta repivää voimaa, niin sitten esim KTM SMT. Varaderolla pääasiallisesti naatiskellaan, ei laakasta(xl 1000 offroad @ Heinä. 23 2011,21:24) kirjoitti
![]()
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Kävin hakemassa purkillisen the delvakkia! MX 15w-40 lukee pöntön kyljessä. Kaitpa se on oikeaa sorttia?
Nyt vaan ei ehdi vaihdella öljyjä, täytyy mennä meripäiville.
Hiio-hoi!![]()
![]()