Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Olen tätä tainnut aikasemminki kysellä, mutta menkööt nyt vielä kertauksena.

    Kyseessä tämän tyyppinen nostin:


    edit: Ja pyörä josta on kyse: GSXR 1000 K2.

    Tarve olis nostaa ihan vain, että saa vanteen pestyä ja thyyning raita asennettua ;-)

    Yleensä olen pyörän nostanut tunkilla pohjasta ja sitten sitonut kattoon kiinni, mutta nyt vain ei enään kiinnostas purkaa katteita kun on jo muutenki kasassa.

    Pikaisesti (taas) tuota käyttäen nostaa ja jotenki vain tuntuu niin epävarmalta nostaa ja en uskaltanut painaa nostinta maahan asti, kun pelkäsin että pyörä tulee syliin ja kaatuu vaimokkeen päälle. Kukas sitten vuokran maksaa?

    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?



    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  2. #2
    tuota, eikös tuo ole takapukki?
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  3. #3
    Lainaa (uiop @ Maalis. 11 2011,19:37) kirjoitti
    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?
    Ei niillä kierteillä mitään tee.
    Paljonko on akselin sisähalkaisia?
    >13mm niin kestää vaikka olisi mustaa rautaa.
    Lainaa (Harri M. @ Maalis. 11 2011,19:40) kirjoitti
    tuota, eikös tuo ole takapukki?
    Ei.



    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  4. #4
    Laitat sen siihen jarrusatulan "koloon" niin, ettei se ota jarrulevyyn kiinni. Sit alat painamaan sitä pukkia alas pitäen ohjaustangosta kiinni kunnes se nousee pystyyn. sit toisella kädellä laitat sen toisen puolen tassun niin ettei sekään ota kiinni levyyn ja sit vaan polkiset pyörän ylös. Näin oon ite saanu yksin pukeille ilman kavereita. Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
  5. #5
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 11 2011,19:43) kirjoitti
    Lainaa (Harri M. @ Maalis. 11 2011,19:40) kirjoitti
    tuota, eikös tuo ole takapukki?
    Ei.
    No hitsi, tuohan vois sitten sopia kotarinkin keulalle, aina sitä oppii uutta kun on silmät auki ja avoin mieli!
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  6. #6
    Lainaa (kalle-86 @ Maalis. 11 2011,18:43) kirjoitti
    Laitat sen siihen jarrusatulan "koloon" *niin, ettei se ota jarrulevyyn kiinni. Sit alat painamaan sitä pukkia alas pitäen ohjaustangosta kiinni kunnes se nousee pystyyn. sit toisella kädellä laitat sen toisen puolen tassun niin ettei sekään ota kiinni levyyn ja sit vaan polkiset pyörän ylös. Näin oon ite saanu yksin pukeille ilman kavereita. Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
    Jarrusatulan koloon??

    Ite olen äheltäny tuota putkien päästä.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  7. #7
    Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
    Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

    Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan. *

    Korkeammalla mitalla kaatuu kovin helposti siinä puuhastellessa.

    Oliko tarpeeksi sekava vastaus, että löytyykö poliittista ainesta?



    Murjaanien kuningas!
  8. #8
    Lainaa (kalle-86 @ Maalis. 11 2011,19:43) kirjoitti
    Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
    Onko varma kanssa, että noin päin?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  9. #9
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 11 2011,19:51) kirjoitti
    Lainaa (kalle-86 @ Maalis. 11 2011,19:43) kirjoitti
    Ja muutenkin olen nostanu koko pyörän ylös niin että ensinh etupukki ja sit takapukki. Ei oo viel pyörä ollu nurin pihassa
    Onko varma kanssa, että noin päin?
    Kyllä mä nyt ensin sen takapukin laittaisin paikalleen. Joskus varikko-olosuhteissa pelkkä etupukki ollut hetken ja kyllä on todella huteran oloinen. Toki jokainen tavallaan....
    Elämä on välillä melko karseeta
  10. #10
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
    Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

    Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan. *

    Korkeammalla mitalla kaatuu kovin helposti siinä puuhastellessa.

    Oliko tarpeeksi sekava vastaus, että löytyykö poliittista ainesta?
    Jos pyörässä on keskituki niin ei siinä mitään varikkovippoja tarvitse. Jos ei nyt sitten ole täysin uusavuton.
    Taivas saa odottaa
  11. #11
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
    Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

    Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan. *
    Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
    Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.

    Lainaa kirjoitti
    Oliko tarpeeksi sekava vastaus, että löytyykö poliittista ainesta?
    Ammatin arvasin... Ja se EI ole politikko, se kun ei ota kantaa/vastuuta mistään.



    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  12. #12
    Lainaa kirjoitti
    Onko varma kanssa, että noin päin?
    Kyllä mä nyt ensin sen takapukin laittaisin paikalleen. Joskus varikko-olosuhteissa pelkkä etupukki ollut hetken ja kyllä on todella huteran oloinen. Toki jokainen tavallaan....
    Ite oon nostanu noin koska Bikeliftin takapukki on niin helve*in raskas nostaa yksin! Toki mielummin takapukki ensin(itse todennut et on helpompi nostaa etupää ja sit vast takapää), mut tässähän puhuttiin etupukille nostosta.. Eli vältetään niitä herneitä
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Maalis. 11 2011,19:48]Jarrusatulan koloon??

    Ite olen äheltäny tuota putkien päästä.
    Ei kai tota putkien päästä kannata koittaa.. Aika huteraks menee. Mut ainakin omassa pyörässä on satuloiden alla sopiva tila johon toi sopii hienosti.
  14. #14
    Opastava kuva?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #15
    Radiaalijarrujen kanssa toi onnistuu helpommin kuin normijarrujen kanssa, mutta kyllä se niilläkin onnistuu samaan tapaan kuin Scuuban linkkaamassa kuvassa.

    edit. Tässä on pari kuvaa moposta vanhan keulan kanssa. Toi on kyllä aika hutera viritys, mutta nykään radiaalijarrujen kanssa menee mukavasti.






    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #16
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 11 2011,22:52) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    ...
    Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
    Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.
    Ei ihan helppoa, mikäli kysyjällä on allekirjoituksessa lukeva pyörä.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  17. #17
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 11 2011,22:52) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    Eiköhän se tuon päällä pysy, jos keskijalka on maassa ja takarengas ei kovin pahasti ota painokuormaa vastaan.
    Arvioiden omassa kikottimessa eturenkaalle kohdistuu 20 - 30 kilon kuorma = reilu kaljakori takaritsillä niin kikotin jää just vaateriin, jonka eturengas ottaa keskituella vastaan?

    Tuo vipuvarren nostopisteen ja rullarenkaiden välinen mitta on ratkaiseva, mopokohtainen = renkaan tuumat. Olis varmaankin optimaalinen jos se olis muutaman sentin pitempi kuin eturenkaan säde, eli saman verran kun mopo on keskituella, ja mitta takanakista maahan. *
    Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
    Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.

    Lainaa kirjoitti
    Oliko tarpeeksi sekava vastaus, että löytyykö poliittista ainesta?
    Ammatin arvasin... Ja se EI ole politikko, se kun ei ota kantaa/vastuuta mistään.
    Juu sen verran päätelmiä että eihän keskituella ole molemmat renkat yhtä aikaa ilmassa? Oma kikotin on sen verran keulapainoinen että eturenkaalle kohdistuu 20-30 kilon paino. Ja näin se painojakauma akseleille taitaa olla 95% mopoista?

    Että kai tuolla etupään nostimella minun järjen mukaan kai lähinnä haetaan juuri etupään huoltoa helpottavaa apua? En tiiä, mutta luulisin, kun enpä omista moista etupään nostinta.

    Kaljakori takaritsillä ja kikotin keskituella olen etupään huollot hoitanu ja siiinä samalla rempatessa olen tuhonnut ääntä kohti sen korin. *



    Murjaanien kuningas!
  18. #18
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 12 2011,04:55) kirjoitti
    Ei ihan helppoa, mikäli kysyjällä on allekirjoituksessa lukeva pyörä.
    Niinpä

    Täällä nyt vain usein vastaillaan ihan muuhun kuin alkuperäiseen kysymykseen.
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  19. #19
    Lainaa (Bobo @ Maalis. 12 2011,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 12 2011,04:55) kirjoitti
    Ei ihan helppoa, mikäli kysyjällä on allekirjoituksessa lukeva pyörä.
    Niinpä *

    Täällä nyt vain usein vastaillaan ihan muuhun kuin alkuperäiseen kysymykseen.
    Jeps... Välillä mennään ohi aiheesta oikein kunnolla.
    Oma kommenttini koski lähinnä tuota yleistä keskiseisonta -tuen ohjetta, joka mielestäni oli hiukan "teoreettinen"
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  20. #20
    Lainaa (-JuhaK- @ Maalis. 11 2011,23:55) kirjoitti
    Radiaalijarrujen kanssa toi onnistuu helpommin kuin normijarrujen kanssa, mutta kyllä se niilläkin onnistuu samaan tapaan kuin Scuuban linkkaamassa kuvassa.

    edit. Tässä on pari kuvaa moposta vanhan keulan kanssa. Toi on kyllä aika hutera viritys, mutta nykään radiaalijarrujen kanssa menee mukavasti.
    Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

    Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  21. #21
    Saatko pukkiin erilaiset adapterit?

    Tällaiset
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  22. #22
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,15:11) kirjoitti
    Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

    Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli
    Lainaa (uiop @ Maalis. 11 2011,19:37) kirjoitti
    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?
    Kuinka paksu tanko mahtuu pukin reikiin? Ei tarvi kummonen olla niin kestää varmasti..

    Edit. mm. tuossa yllä olevassa kuvassa pukin "röörit" ja pyörän akselin reikä sitä luokkaa, että joku 14-16mm kanki menee läpi ja kun nosto tapahtuu ihan kangen tyvestä niin kai tuo tonnin kestää ennen kun alkaa taipumaan.. (joku metallurgi voi kertoa tarkat lukemat)



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  23. #23
    Lainaa (jamas @ Maalis. 12 2011,16:36) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,15:11) kirjoitti
    Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

    Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli
    Lainaa (uiop @ Maalis. 11 2011,19:37) kirjoitti
    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?
    Kuinka paksu tanko mahtuu pukin reikiin? Ei tarvi kummonen olla niin kestää varmasti..

    Edit. mm. tuossa yllä olevassa kuvassa pukin "röörit" ja pyörän akselin reikä sitä luokkaa, että joku 14-16mm kanki menee läpi ja kun nosto tapahtuu ihan kangen tyvestä niin kai tuo tonnin kestää ennen kun alkaa taipumaan.. (joku metallurgi voi kertoa tarkat lukemat)
    Kyllä se tanko mitä kokeilin oli about 14mm paksuudeltaan. Että pitäs kestää?

    Aina olen ollu vähän turhanki varovainen nosto hommien kanssa.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  24. #24
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 12 2011,04:55) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 11 2011,22:52) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    ...
    Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
    Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.
    Ei ihan helppoa, mikäli kysyjällä on allekirjoituksessa lukeva pyörä.
    Noi trj ja akiva kommentit. Mitä helvettiä siä päässä liikkuu...
    siunaa varjele
  25. #25
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,18:45) kirjoitti
    Kyllä se tanko mitä kokeilin oli about 14mm paksuudeltaan. Että pitäs kestää?
    No jos se nosto on läheltä akselista ulostuloa (kangen tyvestä) ja kierretanko ei ole paljon normi mustaa tai vedettyä kankea heikompaa niin varmasti kestää 14mm kanki.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  26. #26
    Lainaa (kuusysi @ Maalis. 12 2011,18:46) kirjoitti
    Lainaa (Akiva @ Maalis. 12 2011,04:55) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 11 2011,22:52) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Maalis. 11 2011,19:50) kirjoitti
    ...
    Ai saatana... Taas tuollainen insinööri vastaus.
    Eiks se olis vaan helppoa laittaa pyörä keskiseisontatuelle ja painaa perse siitä alas. Painoa riittävästi...Kyllä pysyy.
    Ei ihan helppoa, mikäli kysyjällä on allekirjoituksessa lukeva pyörä.
    Noi trj ja akiva kommentit. Mitä helvettiä siä päässä liikkuu...
    Ihan perus orggilaisia vaan. Se on turhaa perehtyä mihin vastaa

    Kyllä jo 14mm tanko kestää hienosti. Esim. 16mm pyöröteräs menee tosta swingin holesta ja siitä saa mopon kätevästi autopukkien varaan jos vaikka iskarin irroittaa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  27. #27
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,18:45) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Maalis. 12 2011,16:36) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,15:11) kirjoitti
    Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

    Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli
    Lainaa (uiop @ Maalis. 11 2011,19:37) kirjoitti
    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?
    Kuinka paksu tanko mahtuu pukin reikiin? Ei tarvi kummonen olla niin kestää varmasti..

    Edit. mm. tuossa yllä olevassa kuvassa pukin "röörit" ja pyörän akselin reikä sitä luokkaa, että joku 14-16mm kanki menee läpi ja kun nosto tapahtuu ihan kangen tyvestä niin kai tuo tonnin kestää ennen kun alkaa taipumaan.. (joku metallurgi voi kertoa tarkat lukemat)
    Kyllä se tanko mitä kokeilin oli about 14mm paksuudeltaan. Että pitäs kestää?

    Aina olen ollu vähän turhanki varovainen nosto hommien kanssa.
    No eihän tuo mikään panssarivaunu sentään ole, 14 mm. kestää "ihan mitä vaan" *6 mm. tanko riittää.
  28. #28
    Lainaa (jr66 @ Maalis. 18 2011,22:56) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,18:45) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Maalis. 12 2011,16:36) kirjoitti
    Lainaa (uiop @ Maalis. 12 2011,15:11) kirjoitti
    Todellaki näyttää melko huteralta, enkä kyllä uskalla noin nostaa keulaa pieniinkään huoltohommiin.

    Pitääpä suunnitella joku toinen tyyli
    Lainaa (uiop @ Maalis. 11 2011,19:37) kirjoitti
    Mielessä kävi myös, että pukkaisin paksun kierretangon läpi noista reijistä ja akselista joka just ja just mahtuu läpitte akselista, mutta kestääkö tanko?
    Kuinka paksu tanko mahtuu pukin reikiin? Ei tarvi kummonen olla niin kestää varmasti..

    Edit. mm. tuossa yllä olevassa kuvassa pukin "röörit" ja pyörän akselin reikä sitä luokkaa, että joku 14-16mm kanki menee läpi ja kun nosto tapahtuu ihan kangen tyvestä niin kai tuo tonnin kestää ennen kun alkaa taipumaan.. (joku metallurgi voi kertoa tarkat lukemat)
    Kyllä se tanko mitä kokeilin oli about 14mm paksuudeltaan. Että pitäs kestää?

    Aina olen ollu vähän turhanki varovainen nosto hommien kanssa.
    No eihän tuo mikään panssarivaunu sentään ole, 14 mm. kestää "ihan mitä vaan" *6 mm. tanko riittää.
    Tosiaanki, tuolla 14mm tangolla nostin. Pikkusen oli kaukana "kiinnityskohdat" ja tanko kyllä vähän notkahti nostaessa.

    Pitää kyllä ostaa sellanen toisenlainen pukki keulaan, ei tuolla mitään tee.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  29. #29
    vähän OT, mutta kellään kokemuksia tästä mallista? Tuo nyt ei olis varmaan kummonen itse väsätä ja saa kumman renkaan haluaa ilmaan..
    KLIKS.
    KLIKS.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  30.  
  31. #30
    Onhan etupää kevyempi nostaa tuon kanssa tai sitten painaa takapään maahan keinolla tai toisella, mut ei tuo yksistään toimi kumminkinpäin.

    Tai jos tarvii koko etupää huoltaa niin sitten vaikka näin
    ei heikkohermoisille
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen