Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Syyskuussa olis tarkoitus ajella em. maissa. Pitääkö otta lahjusrahaa mukaan poliisien varalta? Onko tiet, tullit ja majoitusolosuhteet millaisessa jamassa? Entäpä liikennekultuuri noin ylipäätään; ajetaanko siellä kuin viimeistä päivää? Kuten huomaatte on tuo entisen itäblokin matkailu jäänyt aika vähälle, joten ennakkoluuloja on hieman. Avautukaa jos olette noilla kulmilla olleet.
    Voi veljet!
  2. #2
    Mun mielestä noita ei voi oikein mieltää itäblokiksi. Todella siistiä seutua ja Kroatiassa motarit kuin Saksassa ikään. Ei kokemusta poliiseista.

    Tuollapäin liikkuu aika paljon ulkomaalaisia, esimerkiksi Munchenistä pääsee välimeren rantalomalle 5-7 tunnissa.

    Puolan läpi jos ajat kohti Kroatiaa niin siinä saat kovimmat itäblokki-kiksit.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  3. #3
    Putkakeikkaa pukkaa kun Kroatiassa lahjusta tarjoat skoudelle...
  4. #4
    3 kerran kokemuksella, ei oo liikennekulttuurissa mitään
    "itämaista".
    3 Kawaa ja Honda
  5. #5
    Pikkutietkin paremmassa kunnossa ku täällä ja liikennekulttuuri ihan ok. Ei mitään vaikeuksia ainakaan mulla koskaan ollu.Esim. kesäkuussa majoitukset ei puoliakaan siitä mitä täällä jossain Pihtiputaalla.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  6. #6
    IMO: Slovenia on yksi Euroopan parhaimmista maista kaksipyöräisellä kurvailuun. Itse hupiloin siellä neljä päivää (joista kylläkin pari päivää meni ryyppy päällä kokoontumisajoissa) enkä tainnut edes nähdä liikennettä valvovia poliiseja.

    Moottoritielle jos eksyt, muista ostaa vignette. Tosin maa on pullollaan pieniä mutkateitä, niin ei sinne motarille tarvitse mennä.

    Italian - Slovenian rajallahan sua ei edes pysäytetä, mutta Slovenian - Kroatian rajalla pitää näyttää passi. Utelias tullimies jos sattuu kohdalle, niin pitää vähän kertoa reissusta ja pyörästäkin

    Slovenian luoteiskulma Alppien juuressa on todella mahtavaa seutua ajelemiseen.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  7. #7
    Kiitos kommenteista! Käyn syyskuussa tarkistamassa tilanteen.
    Voi veljet!
  8. #8
    Tiet ovat kohtalaisen hyvässä kunnossa molemmissa maissa, Sloveniassa parempia. Kroatiassa meno on suurpiirteisempää ja vauhdikkaampaa. Tulee lähinnä Puola mieleen. Slovenia onkin sitten motoristin nannaa. Kun ajaa Kroatiasta Sloveniaan, huomaa tulleensa sivistykseen. Kroatian rannikko on upeaa ja siellä on helppo löytää majoitusta. Yksityiset kaupittelevat huoneita teiden varsilla. Sisämaassa pikkupaikoissa voi olla vaikeampaa. Sloveniassa on hyvin hotellitarjontaa. Tuolla ajellessa kannattaa pysyä liikenteen rytmissä, katsella peileihin ja muutenkin seurata mitä ympärillä tapahtuu. Sama pätee tietysti joka paikassa.
  9. #9
    Lainaa (Jerry Cotton @ Maalis. 07 2011,17:15) kirjoitti
    IMO: Slovenia on yksi Euroopan parhaimmista maista kaksipyöräisellä kurvailuun.
    Slovenian luoteiskulma Alppien juuressa on todella mahtavaa seutua ajelemiseen.
    Jo vain, Sloveniaan maana parasta A-ryhmää pyöräilijälle, kesällä taas mennään.
  10. #10
    Ja muista sitten Kroatiassa varoa niitä kaivonrenkaita!!! Niin kuivalla kuin märemällä kelillä! On meinaan liukkaita ja mitä ihmeellisimmissä paikossa
  11. #11
    Lainaa (Jerry Cotton @ Maalis. 07 2011,17:15) kirjoitti
    Italian - Slovenian rajallahan sua ei edes pysäytetä, mutta Slovenian - Kroatian rajalla pitää näyttää passi.
    Ei tartte aina nimim. passi olin nähnyt viimeksi Saksan lautalla ja tuossa rajalla sit sitä ei enää löytynytkään. Hyvin pääsin sinne EU henkilökortilla...

    Liikenne joo ihan rauhallista Kroatiassa, mutta se asfaltti on aikasta liukasta ja ne pikkutietkin kun on osin hyväkuntoisia niin vähän malttia siihen syöttöön niissä mutkissa...
  12. #12
    Aika railakasta on vauhti ollut, sekä Kroatiassa että Sloveniassa, ja poliiseja harvassa. Mutkaisia teitä löytyy varmaan joka haluun, Kroatian moottoritiet ovat maksullisia, maksuasemia yleensä ulosmenoissa.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  13. #13
    Loistopaikkoja molemmat. Liikennekulttuuri huomattavasti parempi kuin Suomessa.
    polkupyorailija kiinassa
  14. #14
    Ajelin pari vuotta sitten Kroatian rannikon etelästä pohjoiseen. Tiet hyväkuntoisia, mutta jotkut tiet ovat vaalealla massalla päällystettyjä ja sateella pirun liukkaita. Nopeusrajoituksia ja muutoinkin liikennesääntöjä kannattaa noudattaa, koska valvonta on aika tehokasta. Sain ohitussakon paikassa, jossa poliisi oli ns. puskassa.
  15. #15
    Liikennekulttuuri samanlaista kuin muuallakin Länsi-Euroopassa ja tiet paremmat kuin Suomessa.

    Kroatian rannikko on aivan upeaa seutua ja hintataso mm. majoituksissa selkeästi halvempi kuin esim. Italiassa. Zadarissa tuli viime kesänä käytyä, hienoa seutua ja rauhallista ainakin kesäkuussa, kun sakemannit ryntää sinne vasta elokuun puolella.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  16.  
  17. #16
    Kroatiassa suosittelen käymään Pulan kaupungissa. on Adrian-meren rannalla. Todella hieno paikka...