Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 121:sta
  1. #61
    Kun kansa siirtyy pois E10-pirtusta kalliimpaan 98 - eh siis - E5 bensiiniin, niin tottakai tiet kunnostetaan sitä kautta kasvavilla verotuloilla.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  2. #62
    Lainaa (Tyyppi @ Maalis. 06 2011,23:00) kirjoitti
    Kyllä Suomesta on vielä todella vaikea löytää huonoja teitä. Kiertäkää vaikka Venäjän Karjalaa. Sielläkin on huonommat ja niitäkin pystyy useimmiten ajelemaan tavallisella henkilöautolla, *kaksipyöräisistä puhumattakaan.
    Sinänsä ihan totta. Mutta sitten taas toisaalta monessa länsimaassa tienkunto on huomattavastikin meitä parempi.

    Ylipäätään "koska muuallakin, niin myös meillä" on tässä kohti vähän ontuva perustelu.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #63
    Lainaa (mico @ Maalis. 06 2011,12:45) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    yks vittu mikä repeilee ja repeilyttää teitä on se jatkuva suolaus.
    Ei pidä paikkaansa, vesi rapauttaa päällysteitä.
    pitääpä. no, lumesta, jäästä ja suolastahan sitä vettä tulee kun suola yli -7C lämmöissä sulattaa lunta ja jäätä. siis suola aiheuttaa kastumista ja kastuminen syö. siis suola rapauttaa autojen lisäksi myös tiestöä. vai onko suola myös sellaista ettei ruostuta vai onko se joku hapettuminen vainkokö?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  4. #64
    Lainaa (seku @ Maalis. 06 2011,17:26) kirjoitti
    Lainaa (mico @ Maalis. 06 2011,12:45) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    yks vittu mikä repeilee ja repeilyttää teitä on se jatkuva suolaus.
    Ei pidä paikkaansa, vesi rapauttaa päällysteitä.
    Oho! Suolalla ja veden esiintymisellä ei sitten liene mitään yhteyttä
    niin, no vähän tätä niinku tarkoitin nääs hymiö-
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  5. #65
    tuo summahan ei pahemmin elä jota käytetään tieverkoston vexlaamiseen ja jos elää niin alaspäin.
    tämä mielessä katselen hiukan huolestuneena öljyn hintaa joka suoraan tulee myös pudottamaan rempattavia tiekilometrejä.

    noita tulleja mitä on suunniteltu jotta voitaisiin lisätä kunnossapitoa ei ole muuta kuin tuon varjolla joillekin myytävä uusi veromalli liikenteelle.
    se summa voi alussa olla esm 80% tiestön parantamiseen tullin alueella mutta 100% varmuudella noin 10v aikana se summa putoaa 10%:n ja loput uppoaa budjetin peitteeksi.

    suomen tiestön vertaaminen jonnekin venäjälle voi kohta napsahtaa omaan nilkkaan
    siellä satsataan aika rankasti sen parantamiseen, suomessahan satsataan tiestön alasajoon, eli hiekkateiksi muuttamiseen
    ilmeisesti se asfaltti purettavilta teiltä käytetään runkotiestön korjaamiseen?
    2010- Yamaha FJR1300 -04
    -90-92 Kawasaki Gpx750r
    -89-90 Yamaha XJ750
  6. #66
    Eihän tästä montaa päivää ole, kun ao. viranomaiset ilmoittivat pienempien ? teiden asfaltoinnin lopettamisesta. Siis soralle vaan.
    Enskamiehet juhlii ( ja tietysti me oikeilla maastureilla ajavat ).Tähän *on tultu ja tavoitteeksi on varmaankin asetettu Sortavalan teiden nykykunto.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  7. #67
    Lainaa (tuppe65 @ Maalis. 08 2011,20:11) kirjoitti
    suomen tiestön vertaaminen jonnekin venäjälle voi kohta napsahtaa omaan nilkkaan
    siellä satsataan aika rankasti sen parantamiseen, suomessahan satsataan tiestön alasajoon, eli hiekkateiksi muuttamiseen
    ilmeisesti se asfaltti purettavilta teiltä käytetään runkotiestön korjaamiseen?
    Tässä tiehommassa ikäänkuin havainnollisesti nähdään (samoin kuin tiededokumenteissa vähän tyhmemmille esitetään) miten käy kuin tuudittaudutaan hyvänolontunteeseen, ajatellaan jotta kylläpä meillä on hyvin ja annetaan asioiden rullata omalla painollaan. Viimeistään silloin, kun huomaamme olevamme "onnellisessa" tilassa olisi syytä alkaa toimeen. Jos näin ei tehdä niin kehitys pysähtyy ja yhtäkkiä huomaamme jotta kaikki onkin rappeutumistilassa. Tästä tilasta on paha lähteä ponnistamaan taas ylöspäin. Tämähän on ihan perusnyrkkisääntö yritystoiminnassa; julkisella puolella ..hmmmm.
    Eli siis tässä tie hommassa kuvastuu mielestäni hyvin konkreettisesti koko kotomaamme tila/suunta...
    Venäjällähän tiet ovat todella huonossa kunnossa ja tuo Venäjän tilannekin ainakin oli yhtä huonossa jamassa...
    Taitaa muutenkin matkalaisille tiestön kunto kertoa saman maasta jossa ajellaan kuin baarin vessa kyseisen baarin tasosta..
    Persules kun lipsahti politiikan puolelle näin vaalien alla....



    T7
  8. #68
    Tuulilasitehtailijoiden salajuoni. Jos ei toimi, niin sitten levitetään sepeliä "liukkaudentorjuntaan".
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #69
    Lainaa (pecha @ Maalis. 05 2011,13:02) kirjoitti
    Lainaa (pviittala @ Maalis. 04 2011,18:54) kirjoitti
    kehä 1 ja itäkeskuksen kauppakeskuksen kohdalla on kanssa mukavasti koloja...kuten tän talven jälkeen vähän jokapuolella.

    Jos nyt oikein muistelen niin ei noita ole historiassa näin paljoa ollut kuin nyt.
    Itse olen mietiskellyt tuota ihan samaa. Vai kultaakohan aika vaan muistot.

    Hyvä esimerkki (ja motoristien varmasti ajokaudella usein ajama paikka) on kehäIII:n liittymäramppi lännen suunnasta Tuupakkaan.... ajan siitä melkeinpä päivittäin, ja tien kondis on jo useampaan kertaan tänä talvena ollut sitä luokkaa, että on oikein naurattanut, voiko tämä olla tottakaan Suomessa. Eikä nyt pitäisi olla kyse mistään ihan kylätiestäkään! Venäläisillä turisteilla on varmasti kotoinen fiilis ajella siitä...

    Ovat muutamaan otteeseen tehneet jotain hätäfiksauksia sinne (olisivat varmaan muuten joutuneet pistämään sen kokonaan kiinni) mutta eipä siinä hurraamista ole vieläkään, ja kelirikko kai on vasta tulossa.
    Itsekkin ajan päivittäin tuota tuupakan ramppia töihin ja onhan se ihan järkyttävässä kunnossa. Ainakin 3 kertaa sitä on paikkailtu tämän talven aikana mutta viikko paikkauksen jälkeen se on vain entistä pahemmassa kunnossa.

    Luulisi että täällä 'ikuisen roudan maassa' olisi kiinnostusta tehdä pohjat noille teille kunnolla, tästä ehkä hyvä esimerkki hämeenlinnanväylällä oleva testipätkä missä on käytetty pelkkää betonia, testi ollut voimissaan 10-15? vuotta ja mitään muuta pahaa ei ole kuin pienet urat jotka on betoniin muodostunut.

    Kerran tuli telkkarista ohjelma joka kertoi mitenkä jenkeissä tehdään moottoriteitä ja heillä oli laite joka pystyi maksimissaan 3 kaistaa kerralla valamaan betonipohjaa (n. 30cm) paksua, laite oli siis 3 kaistan levyinen ja meni koko ajan eteenpäin ja tämän jälkeen perästä vedettiin sitten asfaltti betonin päälle. Laite pystyi valamaan betonia 100m/tunti joten varsin vauhdikkaasti sujui tien rakennus.

    Luulisi että suomessakin joku KehäIII/KehäI ym. suurien liikennemäärien tiet haluttaisiin tehdä kerralla kunnolla eikä joka vuosi uudelleen sillä halvalla ja paskalla tavalla.
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  10. #70
    Esim. Saksassa kaivetaan vanha alusta pois, tehdään kunnon pohjat, valetaan paksu betoni ja vasta valmiille pinnalle asfaltti.Tekevät hommat vieläpä vähän huonompina aikoina. Toissakesänä " taantuman " aikaan oli vähän enemmänkin kiertoteitä tai yksikaistaista baanaa. Parempina aikoina ilmeisesti osaavat keskittyä johonkin muuhun.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  11. #71
    saatana, se pitää alkaa kattelemaan soramatkaenskaa sillä silmällä. kuka haluais 12ärrän semmoseen vaihossa? no tuskin monikaan. tuomonen joku uus tenere 1200 jammu tai guzzin poropyörä se stelvio tai jopa bimmerin se 1200 gessu jotta olis voimaakin vetää asuntoa samalla. se kämppäkin pitäis varmaan krossijousittaa sitten.

    onko njiitä muita keppivetoisia? loput jaksavammat ketjuiilla, varaterot ja klv:t ja v-strommit. no muutenkin matkaenska olis pähee vehe ja tämä soratietyösuomireikätiestö vaatii jo maasto-ominaisuuksia kulkineilta.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  12. #72
    joo, möhköenskallahan nämä suomimontut vaan naurattaa, ja tuo sopivaa massagea perslihaksistolle....

    (mutta kaikki ei aja semmoisilla ja pk-seudullakin tienkunto rupeaa olemaan paikoitellen aivan ahterista, mikä ei ole hyväksyttävää)
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #73
    Lainaa (Maxxi @ Maalis. 09 2011,09:52) kirjoitti
    Luulisi että täällä 'ikuisen roudan maassa' olisi kiinnostusta tehdä pohjat noille teille kunnolla, tästä ehkä hyvä esimerkki hämeenlinnanväylällä oleva testipätkä missä on käytetty pelkkää betonia, testi ollut voimissaan 10-15? vuotta ja mitään muuta pahaa ei ole kuin pienet urat jotka on betoniin muodostunut.
    Onhan näitä "Testipätkiä" tehty suomeen enemmänkin. Kummasti vaan asfaltti vedetty päälle ainakin tässä tampereen suunnalla. Rampit on vielä betoniset.
    Voi olla että kun betoni urautunut ei sitä enää voi kuumentaa ja valaa takaisin tiehen Edit.Tässä vielä jonkun asiasta jotain ymmärtävän kirjoittelua (googlen kautta aukesi koko juttu )



  14. #74
    Peruskallion linkistä löytyi myös tällainen.
    Siitä ali missä aita on matalin
  15. #75
    Anatoolin idea keskitetystä tietopankista on hyvä.
    Sille pitäisi vain löytää toteuttaja.
    SMOTO olisi kai luontevin vaihtoehto ja pystyisi tarvittaessa hyödyntämään julkisuutta jotta asioihin saataisiin vauhtia.
    Teiden huonosta kunnosta ja niiden vaarallisuudesta moottoripyöräilijöille pitäisi saada näkösälle joku juttu mediajulkisuuden kannalta hyviin tapahtumiin kuten Hymyilevän motoristin kevätpäivään.

    Pikipaikkaepisodin jälkeen luulisi että juttu on vielä tienpidosta vastaavilla sen verran tuoreessa muistissa että kuopille tehtäisiin jotain ennen kuin jonkun tarvitsee taas kuolla ennen kuin mitään tapahtuu...
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  16. #76
    Laittelin tähän kun en sopivampaakaan threadia löytänyt.
    Oon nyt ajanut Ruotsissa neljän päivän aikana *about 800 kilsaa.
    En ole nähnyt montun monttua. Keskikaistalla pari pikku halkeemaa. Ihan pikkuteitä en ole ajanut.


    Turun motarillahan oli heti Turkuun ajaessani melkoset montut ja kohtalaisen uusi tiekin taitaa olla...


    siis autolla olen ajanut...



    T7
  17. #77
    PK seudulla näyttää tiet olevan siinä kunnossa, että pyörän käyttöönotto viivästyy parilla kuukaudella... Onpahan pienempi riski päätyä tilastoihin.

    Mikäli kuitenkin joku kokee nykyisen teiden kunnon ahdistavana, kannattaa ehdottomasti käydä nykäsemässä Via Baltica. Puolan rajojen sisällä menevät tieosuudet on varsin mielenkiintoisia (ja etenkin se paikkauskulttuuri - senkun lisätään kilometrejä töyssyvaroituksen alle. Jossain ehkä räitty jopa jotain pikipaikkoja sinne tänne).

    Baltian maissa sitten huomaakin et voi ne teiden pohjat oikeestikin tehdä perseelleen, siellä pari vuotta vanhassa tiessä on parikytsenttiä syvät ajourat jo...
    '03 ZX6R
  18. #78
    ^
    Siis kun muualla on vielä huonommin kuin meillä, niin täällä on turha huolestua?
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  19. #79
    Lähinnä vaan, että asiat vois olla huonomminkin. Mutta...

    Mitä tuli euroopassa harhailtua, niin maissa joissa kerätään tietulleja (lähinnä raskaalta kalustolta) oli huomattavasti parempikuntoiset tiet kuin maissa joissa tietulleja ei kerätä.

    Äkkisältään vaikutti nykykuntonen suomen tiestö olevan parempaa kuin muissa euroopan maissa, jotka tähän jälkimmäiseen ryhmään kuuluvat.

    Myös maissa, joissa nastarenkaat on kielletty, oli kovasti parempikuntoiset tiet...
    '03 ZX6R
  20. #80
    On tuolla roudallakin jatkossa asiansa. Kyllä maksamillamme veroilla pitää teiden olla kunnossa ilman lisämaksujakin.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  21. #81
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (markketo @ Maalis. 16 2011,19:36) kirjoitti
    Myös maissa, joissa nastarenkaat on kielletty, oli kovasti parempikuntoiset tiet...
    ai ?


    joo voin uskoa että Ranskassa tai Sloveniassa tiet pysyvät paremmassa kunnossa kun nastat ovat kiellettyjen listalla.
    Dirty Nasty Furriner
  22. #82
    Onhan meillä ajettu nastoilla jo vuosikymmeniä. Ja ankaria talvia on ollut ennenkin. Mutta silti ainakin pk-seudulla tiet ovat nyt monin paikoin aivan kertakaikkisen hävyttömässä kunnossa (tästä oli muuten tänään Ylen sivuilla juttuakin). Tuolla näkee jo nyt paljon sellaisia kohtia, mihin ei tosiaankaan tekisi mieli ainakaan 2-pyöräisellä tuikata. Lisäksi voi hyvin olla, että tilanne vielä pahenee kevään edistyessä.

    Mutu:
    jokin on muuttunut muutamassa vuodessa oleellisesti huonompaan suuntaan teiden rakentamisessa ja/tai tienpidossa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #83
    Mulla on tapana käydä joka talvi kerran pari Alpeilla ja kesällä pitää päästä mopolla kiertelemään Eurooppaa Alppien kautta mennen tullen.

    Joten jonkinlainen käsitys mulle on muodostunut teiden kunnosta meillä ja muualla.

    Mitä niin ihmeellisen erilaista voi olla teiden rakentamisessa siellä, kun ainakin Saksan, Sveitsin, Ranskan, Itävallan ja Italian tiet ovat hyvässä kunnossa kesällä ja talvella.

    Joo, selitys, että meillä on ankara talvi ei kelpaa, ei.

    Alpeilla on itse asiassa paljon kovemmat olosuhteet kuin meidän pääkaupunkiseudulla. On kovat pakkasjaksot joka talvi, ja paikoitellen paljon raskasta liikennettä. Sademäärät (myös lumi) toista luokkaa kuin meillä ikinä. Mutta niin vaan tiet on sileet ja hyväkuntoiset.

    Ettei vaan meikäläisten teiden huonon kunnon syynä olis sittenkin ahneus. Joku saattaa pistää fyrkkaa omaan taskuun ja säästää omista kuluistaan teiden rakennusvaiheessa.

    Tämä virtaviivainen malli julkisten palveluiden yksityistämisestä ja valtion laitosten yhtiöittämsestä toimii hienosti. Ainakin niiden mielestä, jotka tällä touhulla tienaavat, saatana!

    Häpeisivät edes!
  24. #84
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kova pakkanen ei riko teitä jos ei maaperä roudi; se mikä on teillemme rankkaa on märkyys ja raskas liikenne yhdessä;
    vesi jää asfaltin rakoihin, päältä ajaa 50-60 tonninen laite joka useamman pyörän voimin hydraulisesti puristaa lisää vettä rakoon, parhaimmillaan vesi jäätyy ja laajenee irrottaen asfalttikerrokset toisistaan, tie sulaa ja lisää vettä kertyy rakoon, rinse & repeat...

    Ei tosin selitä sitä miksei kaikilla näillä miljardeilla mitä tieliikenteeltä kerätään erilaisina veroina ja maksuina saada teitä korjattua?

    Onko olemassa yhtään autoilijamyönteistä puoluetta / ehdokasta?
    Dirty Nasty Furriner
  25. #85
    Älkää nytt vaan missään nimessä sitten ruvetkaa fundeeramaan niitten nastojen kieltoa,sittenhän vasta vakutus ja muut maksut nousevat!
    Niin ja unohtakaa se tietulli samalla!

    Asfalttikartelli on ilmeisesti muutama vuosi sitten kimpassa vaihtaneen jokin sidontaaine tai jotain paljon halvempaan ja huonompaan kun tiet ympäri suomea eivät pysy kun vuoden kaks kunnossa?

    Samalla kun hintoja nostellaan,eli ihan normi meininkin mikä soveltuu melkein joka asiaan
  26. #86
    Käviskö toi Ruotsi vertailuun ?
    ... jotain piti muistaa
  27. #87
    Lainaa (Gunther @ Maalis. 17 2011,00:51) kirjoitti
    Mulla on tapana käydä joka talvi kerran pari Alpeilla ja kesällä pitää päästä mopolla kiertelemään Eurooppaa Alppien kautta mennen tullen.

    Joten jonkinlainen käsitys mulle on muodostunut teiden kunnosta meillä ja muualla.

    Mitä niin ihmeellisen erilaista voi olla teiden rakentamisessa siellä, kun ainakin Saksan, Sveitsin, Ranskan, Itävallan ja Italian tiet ovat hyvässä kunnossa kesällä ja talvella.

    Joo, selitys, että meillä on ankara talvi ei kelpaa, ei.

    Alpeilla on itse asiassa paljon kovemmat olosuhteet kuin meidän pääkaupunkiseudulla. On kovat pakkasjaksot joka talvi, ja paikoitellen paljon raskasta liikennettä. Sademäärät (myös lumi) toista luokkaa kuin meillä ikinä. Mutta niin vaan tiet on sileet ja hyväkuntoiset.

    Ettei vaan meikäläisten teiden huonon kunnon syynä olis sittenkin ahneus. Joku saattaa pistää fyrkkaa omaan taskuun ja säästää omista kuluistaan teiden rakennusvaiheessa.

    Tämä virtaviivainen malli julkisten palveluiden yksityistämisestä ja valtion laitosten yhtiöittämsestä toimii hienosti. Ainakin niiden mielestä, jotka tällä touhulla tienaavat, saatana!

    Häpeisivät edes!
    Liikennemäärä alppitiellä ei ole sama kun pääkaupunkiseudulla
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  28. #88
    Lainaa (xs2jammu @ Maalis. 04 2011,20:29) kirjoitti
    Tämänkin talven olen huolissani seurannut esimerkiksi kehä-kakkosen pikipinnan irtoilua ja monttujen syntymistä, Muutama talvi sitten selitettiin että kun on niin paljon kosteita päiviä ja lämpötilavaihteluita kylmän ja lämpimän välillä niin väliin pääsevä vesi jäätyessään rikkoo tiet. No kuinkas ollakkaan nyt on ollut pari viimeistä talvea ihan kunnon talvea ja kylmää niin silti ihan samalla tavalla tiet rapautuu. Mun mielestä on vaan toimittu huonosti ja ns. säästäen eli ei saa tehdäkkään teitä kunnolla.
    samaa mieltä.
    Mielestäni Kehä 2:sessa on tingitty bitumin määrässä, siksi se a vaaleni tavallista tietä nopeammin ja b rapautuu nopeammin.
    <p>Vanha patu..</p>
  29. #89
    Lainaa (Gunther @ Maalis. 17 2011,00:51) kirjoitti
    Alpeilla on itse asiassa paljon kovemmat olosuhteet kuin meidän pääkaupunkiseudulla. On kovat pakkasjaksot joka talvi, ja paikoitellen paljon raskasta liikennettä. Sademäärät (myös lumi) toista luokkaa kuin meillä ikinä. Mutta niin vaan tiet on sileet ja hyväkuntoiset.
    Enpä lähtisi vertaamaan Alpeilla kulkevia teitä vaikkapa Etelä-Suomeen. Maasto ja siitä johtuen suunnittelun lähtökohdat on ihan erilaiset. Varsinkin silloin kun tiet kulkevat rinteessä tai silloilla (tai tunneleissa), niin esimerkiksi juuri veden vaikutus tienpohjiin on varmasti luonteeltaan hyvin erilaista kuin meillä (eli käytännössä melkeinpä tasaisella). Ja vaikka Alpeilla olisikin ankara talvi, kuten toki on, ei se tarkoita, että ilmasto olisi suoraan verrannollinen E-Suomeen. Mm. sademäärissä voi olla varsin suuria paikallisia eroja varsinkin vuoristoalueilla

    Vaan ei tietenkään muuta sitä tosiasiaa mihinkään, että Uudenmaan tiet rupeaa monin paikoin olemaan ihan kuin jossain saamarin kehitysmaassa.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #90
    Heitetään tälläisen noviisin mietteet myös:

    omasta mielestä tuo tietten huonokunto johtuu siitä kun vanhasta asfaltista poistetaan ensin pieni kerros päältä pois (jää se raavittu pinta siihen) tämän jälkeen laitetaan pieni kerrros uutta päälle.

    Nyt sitten vesi ja tämä mukava talvi sitten irrottaa tuon uuden asfaltin tuosta vanhasta ja siitähän tuo kiva kolo tulee.

    Usein kun katsoo noita koloja mitä alfaltissa on niin siellä näkyy se vanha raavittu alfaltti ja kun tuo kolo on tarpeeksi kauan niin siitä tulee sitten isompi ja syvempi.

    Olisko uusimisessa jotain parannettavaa?

    PS: nämähän on vain minun omia mietteitä ja havaintoja.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen